Zgrzyt przy wrzucaniu 3. biegu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sebal » 29 lis 2009, 22:44

Witam!! Mam pytanie ? Co może być przyczyną zgrzytnięcia przy wrzucaniu 3. biegu? Zdarza się że nie ma tego efektu. Pozostałe biegi wchodzą bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez cwieta » 30 lis 2009, 08:51

Ze trzy razy mi się też coś takiego przytrafiło. Za szybko chciałem wrzucić wyższy bieg w stosunku do wciśniętego sprzęgła. hahaha
http://www.nfservices.com.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 13:35
Posty: 124
Skąd: płock/ząbki
Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel

Postprzez melass » 30 lis 2009, 11:35

U mnie tez sie tak zdarza ale na zimnym silniku. Czytalem gdzieś że to sprzegło sie kończy
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez jermo2 » 30 lis 2009, 12:27

u mnie też czasami tak się zdarza...

jak bardzo wolno wrzucę 3 bieg to słychać, a jak normalnie wrzucam 3 to nie...

na innych wszystko OK, poza tym sprzęgło mam OK, nie ślizga się itp.
jermo2
 

Postprzez Sebal » 30 lis 2009, 13:48

No tak ale dlaczego tylko zdarza się to na jednym biegu. Ze wszystkimi innymi jest ok. Gdyby sprzęglo się kończyło to chyba miałoby to przełożenie na wszystkie biegi?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez zenon » 30 lis 2009, 14:54

Kończy się synchronizator a nie sprzęgło.

Synchronizator to taki mechanizm który powoduje wyrównianie prędkości obrotów złączanych kół zębatych w skrzyni. W uproszeczeniu działa to tak: gdy załączasz bieg najpierw załącza się synchronizator który wyrównuje prędkość obrotową załączanych kół zębatych, następnie koła zębate są zazębiane.

Jeśli synchronizator jest zużyty, jego zdolność do wyrównywania prędkości obrotowej kół zębatych spada, a wtedy zazębiasz koła których prędkości obrotowe są różne ... i to jest przyczyna zgrzytania.
Często problem ujawnia się na biegach najczęściej załączanych (2-3)

Włączasz bieg bez sprzęgła ... prędkość kół się nie wyrówna i zgrzycze, chyba że dostosujesz prędkość obrotową silnika do prędkości toczenia i załączanego biegu, wtedy nawet ze zużytym synchronizatorem nie zgrzyta ... i da się zmieniać biegi bez sprzęgła :D

Na zimnym silniku ... bo olej w skrzyni zimny i trudniej w gęstym oleju obracać kołami

Gdy wolno włączamy bieg... jeśli wyobrazimy sobie że między działaniem synchronizatora a zazębieniem kół jest "chwila" luzu, to wolno włączając bieg ta chwila luzu wyyydłuża się, a wtedy koła zębate mogą zmienić prędkość obrotową względem siebie.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Sebal » 30 lis 2009, 15:19

Tak właśnie myślałem. Tylko pytanie mam czy ( a zapewne tak) do wymiany synchronizatora trzeba wyjmować skrzynię biegów? Czy jest to droga zabawa i w ogóle opłacalna?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez zenon » 30 lis 2009, 15:32

Wyjmować trzeba napewno, bo trzeba ją rozebrać.

Czy droga taka naprawa .. tego nie wiem, ale zanim się zdecydujesz zastanów się czy nie lepiej poszukać skrzyni w dobrym stanie ... tylko jak ustalić czy jest w dobrym stanie??
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Cichyq » 1 gru 2009, 12:28

Pytanie: Czy slychac zgrzytnięcie, czy czujesz tak jakby lewarek "wchodził w 3ci bieg" 2-stopniowo ?

Bo jak czujesz (a nie slyszysz), to u mnie tez to jest i w 2-ch znajmych mi pozostalych mazdach tez cos takiego wystepuje.
Wydaje mi sie, ze po prostu taki urok 3go biegu :)

Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez Sebal » 1 gru 2009, 12:29

Niestety czasami słychac zgrzytnięcie
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez MasterB » 1 gru 2009, 19:01

Hmm, u mnie zgrzyta i haczy przy wrzucaniu z jedynki na 2-gi bieg. Z dwójki na trójkę w zasadzie już nie, chociaż czasem czuję że trochę zahaczy (chociaż może jestem już przewrażliwiony). Co ciekawe przy redukcji z trójki na dwójkę jest wszystko ok.

Kończy się synchronizator, mówicie? Czy bardzo mogę zaszkodzić skrzyni jak tego teraz nie wymienię?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez chinol » 2 gru 2009, 16:44

Elo. U mnie jest ten efekt dwustopniowości dość słaby, ale odczuwalny. Narazie się tym nie przejmuję bo myślę że do skończenia takiego synchronizatora (w normalnych warunkach pracy) jest poprostu daleko. Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 13:47
Posty: 126
Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic

Postprzez panoramix » 22 sty 2010, 12:04

denerwujące jest zgrzytanie przy zmianie z 2-3 bieg, jaki jest mniej więcej koszt wymiany synchronizatora?
Mazdzinka :) Black Love:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lut 2008, 20:43
Posty: 7
Skąd: Warszawa

Postprzez Enduro » 27 sty 2010, 21:58

panoramix napisał(a):denerwujące jest zgrzytanie przy zmianie z 2-3 bieg, jaki jest mniej więcej koszt wymiany synchronizatora?

raczej spory..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 27 sty 2010, 22:50

Enduro napisał(a):raczej spory
W obecnych czasach nieoplacalny dla wlasciciela – zobacz ile skrzyn jest na allegro i w jakich cenach , naprawa zawsze bedzie drozsza.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 28 sty 2010, 01:54

Czasem wymieni się kpl. sprzęgło z łożyskiem na wałku i jest git ;)

U mnie zgrzytało 2->3 i jest cisza. No ale przebieg (wiek auta) robi swoje... jak zgrzyta w nowym to jest chyba coś nie tak <zeby>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Miszellin i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6