Pozwole sobie przekopiowac to co napisalem na forum w innym watku na ten temat:
uszatyy napisał(a):a jak sie sprawa ma w dieslu 1.6 ?
Zeby go zobaczyc nalezy zdjac pokrywe silnika i jak sie stoi przed autem zerknac po prawej stronie w rogu jest miedzy silnikiem a aku
Wystepuja dwa modele: plastikowy i metalowy. Roznica jest spora jak widac na zdjeciach ...w cenie tez ;/ Te plastikowe maja zamienniki poczawszy od filtronow za 75pln a te metalowe najtaniej wychodza w ASO za 240PLn – brak zamiennikow. Wymieniamy caly, nie ma wkladow oraz niestety nie mozna stosowac zamiennie tych filtrow.
Jak podniesiemy maske to filtr jest w obudowie, tzn mocuje sie go na zaczepy. Najlatwiej poznac po wyjsciach. Plastikowe sa calutkie czarne i sa takie kwadratowe w ogolniej budowie, te metalowe widac ze sa okragle i prawie cale metaliczne z mala wstawka czarnego. Zanim zabierzemy sie do zakupu nalezy sprawdzic jaki jest nam potrzebny, zakup po nr VIN nic nam nie pomoze. Dostaniemy informacje zwrotna ze moze byc u nas Taki lub Taki
Moge podac org symbole:
– metalowy: Y603-13-480
– plastikowy: Y602-13-A5 ( ponoc sa tez Y602-13-zA5 oraz jakis Y602-13-480)
W trojce filtr ASO zaleca wymiane co 40tys
PS: Wydaje mi sie ze te metalowe sa po lifcie w IIpolowie 2006r czyli model z bialymi zegarami.
– jak widac nie mam dobrych wiadomosci dla posiadaczy liftowych wersji