Zmiana zwykłej kierownicy na wielofunkcyjną

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez beeniu » 15 gru 2009, 13:14

Witam,

właśnie kupiłem M6 z 12/2002r. i w związku z powyższym mam pytanko. czy jest możliwość założenia do wersji comfort kierownicy wielofunkcyjnej, czy wystarczy tylko zamienić ster, czy wiąże się to z doprowadzeniem kabli z kierownicy do radia? szukałem takiego wątku na tym forum ale nie udało mi się nic znaleźć. może szukać nie umiem...


Temat poprawiony, ale na przyszłość zapoznaj się z Regulaminem / Myjk
Początkujący
 
Od: 15 gru 2009, 12:32
Posty: 4
Skąd: Pobiedziska

Postprzez Enduro » 15 gru 2009, 20:44

masz diesela czy benzyne?
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez raven211 » 15 gru 2009, 21:51

też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Postprzez Enduro » 15 gru 2009, 22:19

raven211 napisał(a):też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował

ja takie cos znajomemu montowalem w dieslu,
i poza klawiszami trzeba zmienic czujnik pedalu gazu z trzy na cztero pinowy! i podjechac na tester aby sprawdzic bledy itp..
reszta jest przygotowana fabracznie
P.S.
w benzynie jest wiekszy problem
pzdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zenon » 15 gru 2009, 22:39

Enduro napisał(a):podjechac na tester aby sprawdzic bledy


Podjechać to chyba tylko wtedy jak powodzenia nie będzie.


Enduro napisał(a):w benzynie jest wiekszy problem


A konkretnie?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Enduro » 15 gru 2009, 23:14

zenon napisał(a):
Enduro napisał(a):podjechac na tester aby sprawdzic bledy

Podjechać to chyba tylko wtedy jak powodzenia nie będzie.
Enduro napisał(a):w benzynie jest wiekszy problem

A konkretnie?
1. polecam mimo sukcesu podjechac i zobaczyc czy nie ma jakis blednych zapisow, bo u znajomego byly takowe!
w dieslu sterowanie tempomatem nastepuje poprzez elektronike/ przez PCM-a,
a w benzynie to w sposob mechaniczny,
w kwestii ustawienia przepustnicy powietrza i tu jest wiecej duyo wiecej problemow
natomiast zamontowanie sterowania radiem jest dziecinne proste (plug & play)
pozdr.E
Ostatnio edytowano 26 maja 2011, 19:56 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez beeniu » 16 gru 2009, 11:45

masz diesela czy benzyne?
pozdr
Enduro


mam diesela 121km 2002r.
jakie to są koszty?,
czy to jest bardzo trudne do zrobienia, czy osoba bez doświadczenia może to zrobić? jeśli tak to proszę o dokładny opis krok po kroku,
czy poduszka ze starej kiery bedzie pasowała czy też ją trzeba wymienić?
dzięki
pozdr
Początkujący
 
Od: 15 gru 2009, 12:32
Posty: 4
Skąd: Pobiedziska

Postprzez zenon » 16 gru 2009, 13:00

Enduro napisał(a):w benzynie to w sposob mechaniczny


Zarówno w benzynie jak i dieslu po lifcie przepustnica jest elektryczna.
(bo kolega raven o poliftową pytał- 2006r)
Gaz mechaniczny jest w benzynie ale przed liftem.


A ten pedał trzy czy cztero pinowy to o co chodzi? o złącze czy jakąś wewnętrzną budowę?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Enduro » 16 gru 2009, 15:22

zenon napisał(a):
Enduro napisał(a):w benzynie to w sposob mechaniczny


1.-Zarówno w benzynie jak i dieslu po lifcie przepustnica jest elektryczna.
(bo kolega raven o poliftową pytał- 2006r)
Gaz mechaniczny jest w benzynie ale przed liftem.


2.-A ten pedał trzy czy cztero pinowy to o co chodzi? o złącze czy jakąś wewnętrzną budowę?


ad 1. zapytujacy ma auto przed liftowe, rocznik 2002,
i odpowiedz dotyczy tej wersji mazdy 6!

ad 2. w wersji komfort, czujnik padalu gazu ma trzy styki
a w wersji z tempomatem cztery!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zenon » 16 gru 2009, 15:36

Enduro napisał(a):
raven211 napisał(a):też mnie to interesuje ja mam dieselka 121 kM z 2006r , co ewentualnie trzeba by było wymienić ? możne ktoś już to próbował

ja takie cos znajomemu montowalem w dieslu
Enduro


Przedliftowy powiadasz ..... :D

Oczywiście start wątku był do przedlifta, ale odpowiedziałeś do polifta :D, więc pragnąc zgłębić temat dopytuje się szczegółów.

A wracjąc do pedału gazu ... chodzi o złącze pedału z instalacją?
Wtyczka i instalacja jest OK, tylko w pedale w złączu niema jednej nóżki? dobrze zrozumiałem?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Enduro » 16 gru 2009, 16:00

zenon napisał(a):Wtyczka i instalacja jest OK, tylko w pedale w złączu niema jednej nóżki? dobrze zrozumiałem?

yes!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez beeniu » 23 gru 2009, 09:37

czy jak wymienię tylko kierownicę to radio będie działać ale tempomat już nie, cy trzeba wymienić też ten czujnik.

jeśli tak to jak ten czujnik wygląda i gdzie się znajduje, bo jestem zielony w tym temacie.

i co z poduszką – bedzie pasować ze zwykłej kierownicy do wielofunkcyjnej??

z góry dzieki za pomoc!!!
Początkujący
 
Od: 15 gru 2009, 12:32
Posty: 4
Skąd: Pobiedziska

Postprzez Enduro » 23 gru 2009, 14:57

beeniu napisał(a):1.czy jak wymienię tylko kierownicę to radio będie działać ale tempomat już nie, cy trzeba wymienić też ten czujnik.

2.jeśli tak to jak ten czujnik wygląda i gdzie się znajduje, bo jestem zielony w tym temacie.

3.i co z poduszką – bedzie pasować ze zwykłej kierownicy do wielofunkcyjnej??z góry dzieki za pomoc!!!

ad.1 tak!
ad. 2 nachyl karczycho i zobacz jaki jest czujnik przy pedale hamulca!
ad.3 wsio pasuje!
pzdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Rycerz » 26 sty 2010, 22:45

Witam

Posiadam mazde z silnikiem 1,8 benzyna 2002 zastanawiam sie nad zamontowaniem tempomatu.
Prosil bym o foty zamontowanego tempomatu chodzi mi o miejsce jego zamontowania i miejsce w ktorym zanajduje sie kostka przylaczeniowa.
Z gory dziekuje za wszelkie informacje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez Enduro » 26 sty 2010, 23:20

Rycerz napisał(a):Posiadam mazde z silnikiem 1,8 benzyna 2002 zastanawiam sie nad zamontowaniem tempomatu.
Prosil bym o foty zamontowanego tempomatu chodzi mi o miejsce jego zamontowania i miejsce w ktorym zanajduje sie kostka przylaczeniowa.

w benzynie jest to bardziej problematczne, bo tam sterowanie odbywa się przy pomocy siliczka i cięgna...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Rycerz » 27 sty 2010, 14:21

Co rozumiesz przez problematyczne? Czy w mojej maszynie jest ta wtyczka i gdzie sie ona znajduje i gdzie jest miejsce mocowania owego silniczka krokowego nie moge namierzyc ich. I jeszcze jedno pytanie jak bezpiecznie odlaczyc poduszke? Tak by nie wystrzelila. I czy po takim odlaczeniu zostana jakies bledy? Bo chcialbym zmienic cala kierownice.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez Enduro » 27 sty 2010, 14:38

Rycerz napisał(a):jak bezpiecznie odlaczyc poduszke? Tak by nie wystrzelila. I czy po takim odlaczeniu zostana jakies bledy? Bo chcialbym zmienic cala kierownice.

zdejmnij przedtem klemy akumulatora
i troche dla pewnosci odczekaj..
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Rycerz » 27 sty 2010, 22:19

Kierownica zamatowana. Sterowanie radiem dziala poprawnie. Wystarczy tylko wpiac kostke. Nad tepomatem jeszcze sie zastanowie czy matowac czy nie.

Dzieki za pomoc Enduro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 gru 2007, 19:53
Posty: 27
Skąd: mazowieckie
Auto: Mazda 6 1.8l 02r ExMazda 323F Mazda 2 1.4 Subaru JustyI1.2 4x4 87r Subaru JustyII1.3 4x4 02r Yamaha XT 95r

Postprzez gmg » 26 maja 2011, 09:40

Jaki rozmiar nasadki jest potrzebny do odkrecenia kierownicy w m6 po lifcie?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 00:00
Posty: 24
Skąd: York, Anglia
Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD, 2006

Postprzez Enduro » 26 maja 2011, 10:22

gmg napisał(a):Jaki rozmiar nasadki jest potrzebny do odkrecenia kierownicy w m6 po lifcie?
Pozdrawiam.

w przed- i polifcie jest ten sam, i najlepiej wez klucz tzw. krzyzak do kół. bo ten pasuje na 100%...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6