Odłączenie akumulatora bez ryzyka zresetowania – można, czy nie?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pintor » 26 sty 2010, 12:10

Witam,

Czy w Maździe 323F BJ 2.0 TD '98 można odłączyć akumulator bez ryzyka zresetowania ustawień komputera sterującego pracą silnika? Chciałbym go wyjmować przy większych mrozach i podładować prostownikiem w piwnicy. Jak na razie odpala bez większych kłopotów przy -20, ale nie wiem jak długo pociągnie, bo jest już "leciwy".
Dzięki za pomoc!
Ostatnio edytowano 27 sty 2010, 11:33 przez Pintor, łącznie edytowano 3 razy
Pintor
 

Postprzez Borys » 26 sty 2010, 12:45

Ostatecznie można, silnik kumaty i nauczy się swojej pracy od nowa ;) Gorzej z radiem, jeśli masz jakieś kodowane np. ;)

BTW poczytaj regulamin, bo temat jest źle nazwany ibędzie musiał skończycw koszu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Jacek176 » 26 sty 2010, 17:02

Pintor napisał(a):Czy w Maździe 323F BJ 2.0 TD '98 można odłączyć akumulator bez ryzyka zresetowania ustawień komputera sterującego pracą silnika?

A czy to przypadkiem nie jest jakaś legenda z tą "pamięcią podręczną" komputera?
Nigdy w żadnej fachowej literaturze nie czytałem o istnieniu czegoś takiego, tylko w takich anegdotach przekazywanych z dziada pradziada ;)
A nawet jeżeli faktycznie istnieje ta legendarna pamięć "ucząca się" to:
Borys napisał(a):Ostatecznie można, silnik kumaty i nauczy się swojej pracy od nowa


Ja zawsze w każdym samochodzie jaki miałem odłączałem akumulator kiedy potrzebowałem i nigdy nie zauważyłem żeby po ponownym podłączeniu chodził jakoś inaczej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Rafko » 27 sty 2010, 02:15

Silnik raczej się niczego nie nauczy <glupek2>
Co najwyżej ECU dobierze standardowe mapy wtrysku paliwa – ale na pewno nie z powodu odłączenia akumulatora.
Każde ECU ma zaszyte mapy wtrysków dla różnych parametrów pracy silnika i dobiera je, aby uzyskać optymalną pracę.
Jedynym znanym mi przypadkiem resetu ustawień jest przejście silnika w tryb awaryjny <killer> – wtedy jest ustawiana mapa bezpieczna i silnik do momentu serwisowego odblokowania map nie będzie "eksperymentował".
Początkujący
 
Od: 11 gru 2009, 08:33
Posty: 15
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 323F BJ 1.6/98 LIFT 2003.

Postprzez Suloo » 27 sty 2010, 04:05

Rafko napisał(a):Silnik raczej się niczego nie nauczy

podobno renesisy ucza sie stylu jazdy kierowcy,ale nas to nie dotyczy
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323