mrozy daly znac o sobie – rano jak odpalalem autko (stalo noc pod chmurka -20) to rozrusznik zakrecil, slychac ze silnik sie odpalil ale na 1-2 sec i od razu sie wylaczal. dopiero za chyba 10 razem zlapal obroty i klekoczac jak stary traktor jakos sie nagrzal i zaczal normalnie pracowac – co moze byc przyczyna? musze dodac ze przekrecajac kluczyk za kazdym razem pokazywala mi sie kontrolka swiec (taka zolta sprezyna) i dlugo nie gasla (odpalam dopiero po zgasnieciu kontrolek) i tak za kazdym razem – mozliwe ze az tak zmrozilo swiece ze mialy problem z rozgrzaniem sie? auto stoi codziennie pod chmurka i wczesniej nie mialem takiej akcji, conajwyzej troche porzezil po odpaleniu, kontrolka swiec pojawiala sie tylko 1 raz i to na krotki czas (3-4sec). Pozniej jak ruszalem spod pracy (temp -8) to juz nie bylo takiego problemu
jakas idea co to bylo?
paliwo – full bak verva ON
Gaśnie zaraz po odpaleniu
Strona 1 z 1
Nie wiem czy zauważyliście ale 90% opisywanych problemów z odpaleniem diesla na mrozie ma jedną wspólną cechę – użytkownik leje paliwko typu premium. Ktoś już to napisał na forum że tu może leżeć pies pogrzebany. Ja leję zwykłe z neste, autko stoi po chmurką i odpukać nic się nie dzieje. Ostatnio odpaliła przy -22 stojąc wcześniej 2 doby bez ruszania. Silnik załapał od razu, lekko przerywał przez jakieś 5 sek. i odtąd chodził równomiernie na lekko podwyższonych obrotach. Po 10 km nagrzał się do optymalnej temperatury. Spróbujcie choć raz zalać zwykłą ropkę, silnik wam od tego nie padnie ;–)
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
raczej caly czas jezdze na vervie (na pewnej stacji tylko 1 gr roznicy w cenie od zwyklego ON), od czasu do czasu trafia mi sie zwykla ropka (wykapuje ze zbiornika z dzwigu
) – na zwyklym dieslu silnik wyraznie glosniej chodzi, tez troche jakby mial mula (ale minimalnie)
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Masz problem z paliwem. W dziale Diesel możesz poczytać podobne tematy. Rozwiązanie: wymiana filtra paliwa, dolanie SkyDD lub kilku litrów benzyny, ciepły garaż lub poczekanie na lepszą aurę 
no ok ale to bylo tylko ten 1 raz, minelo juz 2 dni i pali bez problemu – przymarzlo ?
co do dolewania benzyny do ropy – co to za magiczny trik i co on da? ile moge wlac (jakies proporcje?) – to moj pierwszy diesel i nie znam sie na takich sztuczkach
co do dolewania benzyny do ropy – co to za magiczny trik i co on da? ile moge wlac (jakies proporcje?) – to moj pierwszy diesel i nie znam sie na takich sztuczkach
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
3-4 litry na pełen bak.
Podłączę się do tematu..
Mazda 3. 2005r, 1,6 diesel
Też maiłem podobny problem, wracając z pracy samochód tracił moc aż w końcu stanął, powodem tego było paliwo dodam że leje vervę na orlenie i nie jestem pierwszy któremu zamarzło paliwo.
wymieniłem filtr paliwa ale auto nie chciało zapalić, pojawił się kolejny problem odpowietrzenie układu paliwowego. nie poradziłem sobie sam więc oddałem auto do mechanika żeby niczego nie spaprać.
najciekawsze jet to że mechanik tez jej odpalić nie może dodam iż pompa paliwa i zawory były sprawdzane i jest ok.
dziś po trzech tygodniach przyprowadziłem auto od mechanika które nadal nie odpala
czy może wie ktos z was jaki może być tego powód? czy to możliwe auto nie odpali póki się błedów nie pokasuje?
dodam że podczas próby odpowietrzenia ona odpalała ale po jakichś 5 sekundach gasła
Mazda 3. 2005r, 1,6 diesel
Też maiłem podobny problem, wracając z pracy samochód tracił moc aż w końcu stanął, powodem tego było paliwo dodam że leje vervę na orlenie i nie jestem pierwszy któremu zamarzło paliwo.
wymieniłem filtr paliwa ale auto nie chciało zapalić, pojawił się kolejny problem odpowietrzenie układu paliwowego. nie poradziłem sobie sam więc oddałem auto do mechanika żeby niczego nie spaprać.
najciekawsze jet to że mechanik tez jej odpalić nie może dodam iż pompa paliwa i zawory były sprawdzane i jest ok.
dziś po trzech tygodniach przyprowadziłem auto od mechanika które nadal nie odpala
czy może wie ktos z was jaki może być tego powód? czy to możliwe auto nie odpali póki się błedów nie pokasuje?
dodam że podczas próby odpowietrzenia ona odpalała ale po jakichś 5 sekundach gasła
-
LEE PAI
Zero problemów, od grudnia leje na Statoilu zimowe paliwko DieselGOLD po 3/4 dobach stania w tamtym tygodniu i Madzia odpala po wcześniejszym nagrzaniu świec co sygnalizuje lampka odpowiednia 
Ostatnio tez leje DieselGold, ale w nocy z 23/24 stycznia bylo -26'C i nic to paliwo nie pomoglo.. Madzia zamarzła, po 3 probach odpalenia padl akumulator. Dopiero wepchniecie do garazu, doladowanie aku i 4h odtajania przywrocilo porzadany stan.
Od 2 miesiecy czesto swieci mi sie lampka akumulatora, brak ladowania. Pasek przy alternatorze dosyc glosno pracuje, sam alternator odlacza sie dopiero przy cieplym silniku i wiekszych predkosciach. Trudno go zdiagnozowac, kiedy samochod stoi. Ktos moze wie co moze byc przyczyną? Pomiar sprawnosci rozruchowej akumulatora w ASO wykazal 138%, wiec poki co nie jest zle. Za to przy dluzszych trasach mam objawy slabnacej mocy i nierownej pracy silnika. Pompa, wtryski sprawdzone, uklad paliwowy czyszczony, turbina zregenerowana, wiec zle paliwo raczej odpada. Pozostaje ten nieszczesny alternator. Ktos sie z tym problemem spotkal?
Od 2 miesiecy czesto swieci mi sie lampka akumulatora, brak ladowania. Pasek przy alternatorze dosyc glosno pracuje, sam alternator odlacza sie dopiero przy cieplym silniku i wiekszych predkosciach. Trudno go zdiagnozowac, kiedy samochod stoi. Ktos moze wie co moze byc przyczyną? Pomiar sprawnosci rozruchowej akumulatora w ASO wykazal 138%, wiec poki co nie jest zle. Za to przy dluzszych trasach mam objawy slabnacej mocy i nierownej pracy silnika. Pompa, wtryski sprawdzone, uklad paliwowy czyszczony, turbina zregenerowana, wiec zle paliwo raczej odpada. Pozostaje ten nieszczesny alternator. Ktos sie z tym problemem spotkal?
- Od: 15 sty 2010, 00:40
- Posty: 18
- Skąd: Katowice
- Auto: M3 BK (sedan), 1.6 Y6 81kW, 2005
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość