Problem z odpalaniem na zimnym silniku

Postprzez Yard » 22 sty 2010, 22:10

Świece mają życie po życiu. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez YgooR » 22 sty 2010, 23:46

Yard napisał(a):Świece mają życie po życiu

A możesz dokładniej? bo można to dwuznacznie zrozumieć. Już nie grzeją tak jak powinny i dopiero ponowne podgrzewanie daje odpowiednią temperaturę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Yard » 23 sty 2010, 00:02

Dokładnie tak.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez YgooR » 23 sty 2010, 00:08

Dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mamutek » 6 sty 2013, 20:44

Od początku tej zimy (nazwijmy ją póki co zimą :) ) mam problem jak w tytule. Konkretnie kiedy zapale silnik po nocy, nawet jak jest temp około zera, silnik po odpaleniu przez kilka sekund dziwnie chodzi. Tzn. objaw jest taki – tak dla porównania i lepszego opisu – jak przy benzynie kiedy pali np na dwa gary. Po wspomnianych kilku sekundach zaczyna pracować normalnie.
W ubiegłym roku tego nie było i nawet w te największe mrozy palił za każdym razem i od razu chodził równo.
Dodam, że świece są nowe (Denso), akumulator też, wiec z kręceniem nie ma problemu, filtr paliwa wymieniłem tuż przed zimą i nawet przed świętami wlałem na pełny zbiornik preparat do czyszczenia wtrysków diesla Xeramic i też żadnej poprawy. Kolejnego "specyfiku" póki co nie chce lać, bo tego zdaje się nie leje się zbyt często.
Od razu mówię, że szukałem tego w tematach, ale podobnych objawów nie znalazłem, bo niektórym nie pali też na ciepłym silniku, albo latem itd.
U mnie latem pali na dotyk, jak się rozgrzeje – też, nawet w mrozy tego samego dnia jak już go odpalę i postoi gdzieś w środku dnia, nawet kilka godzin, to również pali bez problemu.
Miał ktoś z Was takie objawy? Co może być przyczyną?
Silnik jak w opisie, przebieg prawie 200 tyś.

Dopisano 6 sty 2013, 19:55:

Dodam jeszcze, że przy odpaleniu auto nie kopci bardziej (czyli tak jak normalnie), nie pali więcej i nawet jak kilka razy podgrzeję świece, to nic to nie daje. Przed świętami wymieniłem też olej i filtry.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez Yard » 6 sty 2013, 21:44

Przenoszę do działu Diesel tam najszybciej znajdziesz pomoc
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez seba626 » 6 sty 2013, 22:50

u mnie jest podobnie, jezeli postoi kilka dni nieodpalana na mrozie to tak jak by odpalala nie na wszystkie gary ale jest to prawie niezauwazalne i trwa setne sekundy wiec mi nie przeszkadza. a tak to pali od strzala-mysle ze u mnie jest problem z SPV zaczyna z niego cieknac i to coraz wiecej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez say » 7 sty 2013, 01:31

świece żarowe, ich bezpiecznik oraz przekaźnik, szczelność układu paliwowego (czy paliwo sie nie cofa itp.) – wszystko do sprawdzenia.

Tapnięte z N7000
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez mamutek » 7 sty 2013, 01:41

Świece mam nowe i niedawno dodatkowo sprawdzane były, a co do bezpiecznika i przekaźnika to nie wiem. Kontrolka zapala się i gaśnie i przekaźnik słychać, że pracuje w tym czasie.
Już sam nie wiem... :(
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez Neonixos666 » 7 sty 2013, 17:38

kolega say miał na myśli problem jaki ma seba626 :)

na trochę inne odpalanie po postoju mogą mieć też wpływ brudne wtryski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mamutek » 8 sty 2013, 14:52

aaaaaaaa rozumiem.
A co do wtrysków, to co z ich czyszczeniem? Te preparaty już stosowałem i powiem brzydko <dupa>
Może zlecić to jakiemuś mechaniorowi? Tylko jaki byłby tego koszt?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez dzul » 8 sty 2013, 18:59

Sprawdzcie luzy zaworowe. Na zimnym silniku auto głośniej chodzi?
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez mamutek » 8 sty 2013, 21:38

Luzy zaworów sprawdzone i wymienione podkładki przelewów, jak to się powinno zresztą robić.
A co do głośnej pracy to chyba normalne, że diesel póki się nie rozgrzeje ma prawo trochę głośniej chodzić, zwłaszcza zimą.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Postprzez dzul » 8 sty 2013, 21:58

to w takim razie moga byc zanieczyszczone klemy. Ja swoje czyscilem za pomoca szczotki drucianej podlaczonej pod wkretarke. Warto tez podmienic aku i zobaczyc jak wtedy bd odpalac. Mozna tez poprosu sprawdzic aku za pomoca Voltomierza
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez tadziol » 8 sty 2013, 22:19

mamutek napisał(a):Konkretnie kiedy zapale silnik po nocy, nawet jak jest temp około zera, silnik po odpaleniu przez kilka sekund dziwnie chodzi. Tzn. objaw jest taki – tak dla porównania i lepszego opisu – jak przy benzynie kiedy pali np na dwa gary. Po wspomnianych kilku sekundach zaczyna pracować normalnie.
mamutek napisał(a):Co może być przyczyną?

dzul napisał(a): moga byc zanieczyszczone klemy.
dzul napisał(a):luzy zaworowe
Neonixos666 napisał(a):brudne wtryski
żadne takie....


say napisał(a):świece żarowe, ich bezpiecznik oraz przekaźnik, szczelność układu paliwowego
od tego bym zaczął


mamutek napisał(a):Świece mam nowe i niedawno dodatkowo sprawdzane były
super <spoko>
mamutek napisał(a):a co do bezpiecznika i przekaźnika to nie wiem.
dlatego trzeba się upewnić,czy świece dostają zasilanie przed rozruchem
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dzul » 8 sty 2013, 22:38

zeby to sprawdzic wcale nie trzeba bawic sie w przekaźniki itd. Poprostu sprawdzic czy podczas grzania swiec na listwie jest zasilanie. Jezeli nie ma lub złe napiecie, to wtedy szukać tych przekaźników.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2012, 20:51
Posty: 246 (0/2)
Skąd: pomorskie
Auto: Mazda 626 2.0 ditd 101KM 1999 GW. 396tys RF2A
zaślepiony egr.
Mułowata

Postprzez mamutek » 9 sty 2013, 09:29

Koledzy doceniam Wasze zaangażowanie, ale pisałem wcześniej, że to wszystko już sprawdzałem. Sprawdziłem jeszcze wczoraj bezpiecznik i jest OK. Odkręciłem osłonę silnika i napięcie na świece też jest podawane, wiec zakładam, że przekaźnik też jest OK. A akumulator nic do tego nie ma bo jest nowy i kręci jak głupi, klemy czyściutkie i zabezpieczone miedzią.
Zresztą, jak pisałem, nie mam problemu z samym odpaleniem, tylko z obrotami tuż po odpaleniu.
Wiem, wiem, w temacie tak napisałem, ale nie wiedziałem jak to ująć <co?>
Zastanawia mnie to "schodzenie paliwa" o którym napisał say. Tylko, że wszędzie jest sucho i nie czuć nigdzie ropy.
Musi tam zajrzeć jakiś mechanior, ale nie mam u siebie kogoś solidnego a co ważniejsze uczciwego. A do paproków auta nie dam. Zaraz będą chcieli wymienić pół silnika, bo "oni wiedzą lepiej", jak to już nie raz usłyszałem. A potem się okazało, że g...o wiedzieli i tylko wyrzuciłem pieniądze.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2011, 10:28
Posty: 68
Skąd: Skierniewice
Auto: Premacy 2.0 DiTD (90KM) 2000 r.
Toyota Corolla E11 1.3i 16V (86KM) 1999r.
Renault Twingo D7F 1.2 (60KM) 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy