Mazda 323 GTX BF B6T '88

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Cukierek » 11 sty 2010, 09:52

Mała aktualizacja.
Minął rok jak GTX jeździ i daje frajdę z jazdy. :D
Obrazek

Fotka znaleziona w prospekcie o 323BF, GTX ze swoimi słabszymi braćmi.
Obrazek

We wnętrzu już na zlot w Sochaczewie zagościło jakieś tam audio z radiem CD/MP3 Panasonica oraz budżetowymi głośnikami Peyginga(audio nie jest priorytetem w tym aucie).
Obrazek
Obrazek

Założyłem zegar boosta AutoGauge'a, zostało jeszcze tylko podłączenie podświetlenia zegara, ale brak czasu.
Obrazek
Obrazek

Jeszcze w starym roku w końcu zebrałem się i odświeżyłem pokrywę zaworów, która czekała pół roku po wypiaskowaniu na pomalowanie i założenie razem z oryginalną uszczelką pod pokrywę.
Obrazek
Obrazek

MBC skręcone na serię(0,4-0,45 bara) i na razie nie podkręcam bo i tak warunki są stworzone do jazdy bokami a mocy nie brakuje. Ogólnie frajda z jazdy jest ogromna, start ze świateł dla innych samochodów to walka z trakcją bo GTX startuje jak z procy ochoczo mieląc na 4 koła i wyprzedzając inne samochody. Gdy jadę GTX’em po mieście i chcę kogoś wyminąć to podczas przyśpieszenia jest wrażenie jakby inne auta stały bo tak Mazda rwie do przodu nie tracąc przyczepności. Prawie każdy zakręt w mieście można pokonywać kontrolowanym poślizgiem, zwłaszcza długie łuki o wariacjach na parkingach/placach nie wspominam bo tam latanie bokami między słupami to kierowanie autem za pomocą gazu gdzie odejmowaniem można zarzucić tyłem w drugą stronę i lecieć poślizgiem. Na ślizgiej nawierzchni załączamy blokadę aby napęd przekazywany był 50:50 i można było pewniej latać bokami, Normalnie napęd jest w większym procencie przekazywany na tył.
Obrazek

Obecnie GTX stoi na zimówkach, bo letnie opony nawet z napędem 4wd nie dawały rady na śliskiej nawierzchni gdyż były lekko łysawe i nie chciałem uszkodzić auta.
Zdjęcia z przedwczoraj z wygłupów na parkingu, może jakoś na dniach zrobimy filmy z jazdy w dzień jak jest pusty parking. Miałem sprzedawać GTX’a ze względu na mające się odbyć w lipcu wesele, ale postanowiłem zacisnąć zęby i odłożyć kasę na wesele niż pozbywać się auta.

http://www.youtube.com/watch?v=d8X0pxV5 ... ture=email

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po półgodzinnej jeździe, trochę ubrudzona, ale właściciel bardzo zadowolony z jazdy. :D
Obrazek
Obrazek

Każda taka jazda utwierdza mnie w przekonaniu że zakup BF GTX’a był dobrym krokiem i można się fajnie odstresować po trudach dnia codziennego.

Jak dobrze pójdzie to może w najbliższym tygodniu Mazda otrzyma nowy wydech o średnicy 2,25 cala na pełnym przelocie bez tłumików zrobiony przez brata. Wydech będzie kompletny razem z downpipem i zakończony prostą rurką ew. może założę tłumik a’la mugen.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez lukster » 11 sty 2010, 10:53

Cukierek napisał(a):pełnym przelocie bez tłumików

2 tłumiki przelotowe to mus. Przerabiałem temat z adrianem. Bez tłumików brzmi przeokropnie i głośno, z 1 tłumikiem środkowym ciszej, ale nadal jak zajechany Żuk :/ Zresztą słychać było w Sochaczewie
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez PLaster » 11 sty 2010, 10:55

no ładne cacko ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez People_Hate_Me » 11 sty 2010, 12:47

Cukieras Wymiatasz :D i nie sprzedawaj Auta !!
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Don Corleone » 11 sty 2010, 14:00

Cukierek napisał(a):Miałem sprzedawać GTX’a ze względu na mające się odbyć w lipcu wesele, ale postanowiłem zacisnąć zęby i odłożyć kasę na wesele niż pozbywać się auta.

Prawidłowe priorytety :D
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Globy » 11 sty 2010, 16:51

People_Hate_Me napisał(a):Cukieras Wymiatasz :D i nie sprzedawaj Auta !!

Dokładnie, czad! Fajnie, że nam o Niej przypomniałeś :D Nie popełniaj moich błędów, będziesz skarby ludziom oddawać... Już lepiej przełożyć wesele, GPS na palce możecie założyć wcześniej :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez People_Hate_Me » 11 sty 2010, 16:54

Globy Dokładnie masz racje ! Wesele moze poczekac :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Solo » 11 sty 2010, 17:26

Taką perełkę sprzedawać... Jaka dama tego warta człowieku <lol> :P ;)
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Cukierek » 11 sty 2010, 19:52

lukster co do wydechu to się zobaczy, na tą chwilę wyspawamy na przelocie i jak będzie źle to się wstawi jakiś tłumik.

Szkoda mi sprzedawać GTX'a bo za dużo mnie ten projekt kosztował i nie liczę tu kasy, ale czas i pracę poświęconą na doprowadzenie do obecnego stanu. Jeszcze jest parę pierdółek do zrobienia i trzeba będzie się w wolnym czasie tym zająć. Auto odwdzięcza się za odbudowę, dając zaj...stą frajdę z jazdy i to jest też powód mojej niechęci do sprzedaży.

Wesela nie będę przekładał, bo jak coś sobie postanowię to zaciskam zęby i będę tak robił że dam radę. Nie wiem jak będę się czuł z GPS'em, ale zawsze będę mógł zdjąć gdy będzie palił. :P
I tak nie wiem jeszcze czym będę jechał do ślubu, na pewno nie żadna hamerykańska limo tylko coś oryginalnego.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez mckoper » 11 sty 2010, 22:38

Cukierek napisał(a):I tak nie wiem jeszcze czym będę jechał do ślubu, na pewno nie żadna hamerykańska limo tylko coś oryginalnego.


a nie chcesz Millenią ? :P :D

Co do GTX'a to jedna z Mazd którą bym chciał mieć :) bardzo ładny i zadbany egzemplarz :) Gratuluję!!

PS. Jak byś chciał sprzedać to cudo to chętnie przygarnę go do mojej małej kolekcji ;) a u mnie źle nie będzie miał ;) <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Cukierek » 11 sty 2010, 23:46

mckoper napisał(a):a nie chcesz Millenią ?


Myślałem o Milleni, więc może coś się wymyśli. Tylko muszę się mojej konkubiny spytać, aby nie było marudzenia znowu że planuję sam a ona dowiaduje się ostatnia. <lol>
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez mckoper » 12 sty 2010, 00:23

heh :) jak coś to będę zaszczycony ;) :)


pozdrawiam
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Seba-pdPL » 12 sty 2010, 01:35

Piękna piękna piękna :) Mam ciut starszą (biedniejszą ;)) wersję tejże Madzi (tylny napęd etc.) – przed face-liftingiem, także w miare możliwości zadbana, ale twoja normalnie wymiata <zeby> Zrobiona na sportowo oddaje ukryty charakter i charyzmę tegóż modelu ;) Piekielnie ci jej zazdroszcze, choć mam podobną :P Dbaj o nią, za chiny jej nie sprzedawaj, bo Mazda jest jak kobieta, o którą trzeba dbać, troszczyć sie, pielęgnować, no i czerpać z niej przyjemność :D B-E-A-utiful <zeby>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 13:17
Posty: 190
Skąd: Nowy Sącz / Leicester (UK)
Auto: – Mitsubishi Carisma I 1.8 GDI '98 (PL)
– Mitsubishi Carisma II 1.6 2005 (UK)

Postprzez Gib » 12 sty 2010, 11:18

Seba-pdPL jesteś pewny tego tylnego napędu?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Seba-pdPL » 12 sty 2010, 12:11

Yyyy... przedni przedni, pomyłka :) Tak to jest jak pisze sie po nocach na forum na wpół żywy :]
Ehhh te twoje turbo Cukierku... mniam... :P Pięknie syczy <zeby>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 13:17
Posty: 190
Skąd: Nowy Sącz / Leicester (UK)
Auto: – Mitsubishi Carisma I 1.8 GDI '98 (PL)
– Mitsubishi Carisma II 1.6 2005 (UK)

Postprzez Cukierek » 19 lut 2010, 20:38

Mała aktualizacja :D
Mazda dostała nowy wydech o średnicy 2,25 cala na środkowym tłumiku przelotowym i końcowym a'la mugen wykonany przez brata. Za co bardzo dziękuję bo się chłopak namęczył, ale efekt jest bardzo zadowalający.
Mbc jest skręcone, a ciśnienie doładowania podskoczyło dzięki wydechowi do ok. 0,8 bara i co za tym idzie GTX zap...dala aż sam jestem w szoku. Dziś dostałem opr od kobity za jazdę bo było podobno z daleka słychać tylko "buuuuu" i "pssssst". <lol> Nie podobało jej się też że tak szybko przyśpiesza. Wyprzedzanie po zmianie wydechu to jak omijanie aut, bo ludzie nawet nie wiedzą że "to białe, stare,kanciaste" tak może przyspieszać.
Jutro postaram się nagrać jak brzmi wydech, bo dźwięk jest obłędny zwłaszcza jak przy przyśpieszaniu turbina wkręca się do odcinki. <diabełek>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak nie sprzedam auta(trudna decyzja) to na wiosnę będzie sprawdzenia AFR'a, jakieś większe wtryski i wysterowanie całości SMT-6.
Ostatnio edytowano 20 lut 2010, 16:04 przez Cukierek, łącznie edytowano 1 raz
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez jacobs » 19 lut 2010, 21:09

Co to za śmieszne obejmy na tym tłumiku? I końcówka jest krzywo, młody się nie postarał :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Cukierek » 19 lut 2010, 23:19

Geju tłumik jest krzywo bo inaczej się nie da, wszystko przez napędy które zajmują dużo miejsca i tylko tak można go zamontować, chyba że byłby krótszy tłumik a nie było sensu kupować nowego skoro ten leżał w magazynku. :P
http://www.youtube.com/watch?v=Ee4HNaBL9pg
http://www.youtube.com/watch?v=qTbka2UWESI
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez Green » 2 mar 2010, 17:02

no nareszcie to jedzie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez LeeeF » 29 kwi 2010, 20:29

Jak dla mnie mistrzostwo swiata , klasyka :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2010, 11:46
Posty: 12
Skąd: Góra Kalwaria
Auto: Mazda 626 FS GW 1999r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy