CHIP Tuning – DIESEL
Powiem wam ze troche jestem zawiedziony:/ zmienili mi boxa na tego do pompy denso i wyglada to tak:
Generalnie juz cos nie bardzo jest pomiar serii bo niby skad 98KM?! jak to wersja 90konna. na wczesniejszym boxie mialem 118KM i moment 259 ale do 2tys nic sie nie dzialo. wykresy sie nakladaly. wiec postanowili ze przetestuja boxa dedykowanego. koles powiedzial ze bardzo dziwna sytuacja bo robił już kilka mazd i na tym boxie nr101104 powinna miec wiecej koni i mowil tez ze wiekszosc na nim strasznie dymi (stosowali wtedy manual boost control), a moja w ogole nie dymi?! strasznie nie chcial zebym sie chwalil tym wynikiem na forum


Generalnie juz cos nie bardzo jest pomiar serii bo niby skad 98KM?! jak to wersja 90konna. na wczesniejszym boxie mialem 118KM i moment 259 ale do 2tys nic sie nie dzialo. wykresy sie nakladaly. wiec postanowili ze przetestuja boxa dedykowanego. koles powiedzial ze bardzo dziwna sytuacja bo robił już kilka mazd i na tym boxie nr101104 powinna miec wiecej koni i mowil tez ze wiekszosc na nim strasznie dymi (stosowali wtedy manual boost control), a moja w ogole nie dymi?! strasznie nie chcial zebym sie chwalil tym wynikiem na forum
- Od: 21 sie 2009, 17:37
- Posty: 24
- Skąd: Warszafka
- Auto: 323F 2.0 DITD 90KM
mazielony napisał(a):Generalnie juz cos nie bardzo jest pomiar serii bo niby skad 98KM?! jak to wersja 90konna.
Może fabryka dała ci gifta.
mazielony napisał(a):oles powiedzial ze bardzo dziwna sytuacja bo robił już kilka mazd i na tym boxie nr101104 powinna miec wiecej koni i mowil tez ze wiekszosc na nim strasznie dymi (stosowali wtedy manual boost control), a moja w ogole nie dymi?!
Większa ilość KM była okupiona dymieniem. Ty masz rozsądnie. Czyli mniej koni, ale bez dymu. Choć zobaczy się w ciepłe dni.
Generalnie wykres jak na BOXa całkiem przyzwoity.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Tylko ze ten koles mi pokazywal ze moment ostatnio w innej 323F byl na 270Nm a w zasadzie roznice byly duze powyzej 3 tys obrotow miedzy seria a boxem o okolo 50Nm. Wiesz mnie nie zalezy zeby miec KM wiecej bo nie tym sie "jezdzi" a momentem.
- Od: 21 sie 2009, 17:37
- Posty: 24
- Skąd: Warszafka
- Auto: 323F 2.0 DITD 90KM
mazielony napisał(a): Wiesz mnie nie zalezy zeby miec KM wiecej bo nie tym sie "jezdzi" a momentem.
dokladnie.....
pzdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
mazielony napisał(a):Wiesz mnie nie zalezy zeby miec KM wiecej bo nie tym sie "jezdzi" a momentem.
eeech, czyli 20KM i 1000Nm objedzie 100KM i 200Nm?
O ile się nie mylę moc jest obliczana z momentu więc na jedno wychodzi. Więcej NM to więcej KM.
Poza tym jak wiadomo diesel traci dużo NM przez dużą wagę podzespołów.
Każdy silnik jest inny. Może twój jest oporny na podkręcanie, też tak bywa, ewentualnie może masz gdzieś czopa.
Pomiar był na obciążeniowej czy inercyjnej hamowni?
I tak nie masz na co narzekać. Masz przyrost 15KM i 20NM. TDI 90KM mają tylko nie co większe przyrosty mocy, choć NM już więcej. Ale tam jest indywidualny program, a nie box.
Poza tym jak wiadomo diesel traci dużo NM przez dużą wagę podzespołów.
mazielony napisał(a):Tylko ze ten koles mi pokazywal ze moment ostatnio w innej 323F byl na 270Nm
Każdy silnik jest inny. Może twój jest oporny na podkręcanie, też tak bywa, ewentualnie może masz gdzieś czopa.
Pomiar był na obciążeniowej czy inercyjnej hamowni?
I tak nie masz na co narzekać. Masz przyrost 15KM i 20NM. TDI 90KM mają tylko nie co większe przyrosty mocy, choć NM już więcej. Ale tam jest indywidualny program, a nie box.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Powiem wam ze zrobiłem juz 1000km w trasie i czuć różnice miedzy tym co serja proponuje a tym boxem ktory mam teraz. szczegolnie to czuc przy wyprzedzaniu gdzie zaczyna wczesniej i konczy znacznie ponzniej (mowa o obrotach)
- Od: 21 sie 2009, 17:37
- Posty: 24
- Skąd: Warszafka
- Auto: 323F 2.0 DITD 90KM
mazielony
W ostatnim tygodniu zrobiłem w trasie ponad 500Km, teraz w weekend doleci jeszcze pod 400Km.. aż nie chce się wysiadać i to wszystko przy spalaniu rzędu 6l
Chyba muszę w okresie zimowym wrócić do seryjnego doładowania, bo na niedogrzanym motorze w zakresie 2500-3500 łapie mi boost cut-y...
tak mi to wygląda....

W ostatnim tygodniu zrobiłem w trasie ponad 500Km, teraz w weekend doleci jeszcze pod 400Km.. aż nie chce się wysiadać i to wszystko przy spalaniu rzędu 6l
Chyba muszę w okresie zimowym wrócić do seryjnego doładowania, bo na niedogrzanym motorze w zakresie 2500-3500 łapie mi boost cut-y...
Ja właśnie jestem na etapie fascynacji osiągami silnika po montażu Boxu od Enduro z naszego forum. Box jest niemieckiej firmy AMH Booster i ma regulowane nastawy. Powinien dawać przyrost mocy na poziomie 30%, ale nie wiem czy aż tyle udało mi się uzyskać bo hamownia w moim pięknym mieście nie działa w śnieżne dni. Jedno co mogę powiedzieć to, to ze silnik niesamowicie odżył "na dole" Wcześniej bardzo denerwował mnie brak mocy MZR-CD na niskich obrotach a teraz silnik jest dużo bardziej elastyczny. Rownież podczas wyprzedzania zauważalnie skrócił się czas przejeżdżania obok TIRa
[/b]
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a): Jedno co mogę powiedzieć to, to ze silnik niesamowicie odżył "na dole" Wcześniej bardzo denerwował mnie brak mocy MZR-CD na niskich obrotach a teraz silnik jest dużo bardziej elastyczny. Rownież podczas wyprzedzania zauważalnie skrócił się czas przejeżdżania obok TIRa[/b]
jak troche z nim pojezdzisz, to wez, tak na probe,
odepnij go na jeden dzien i pojezdzij seryjnie
to wtedy odczujesz dopiero to zubozenie...
znam to uczucie, bo raz jeden mi sie popsul poprzez mycie silnika..
pzdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Piterx napisał(a):jaki brak mocy??
W porównaniu do choćby TDI w naszych silniczkach jest dużo gorszy dół. Szczególnie mnie to denerwowało gdy np. dojeżdżałem powoli do skrzyzowania i trzebabyło z dwójki rozpedzić się od np 1400obr. Silnik musiał się chwilę zastanowić teraz idzie płynnie i gładko.
Enduro napisał(a):jak troche z nim pojezdzisz, to wez, tak na probe,
odepnij go na jeden dzien i pojezdzij seryjnie
to wtedy odczujesz dopiero to zubozenie...
Na pewno, chociaż i teraz jestem bardzo zadowolony z zachowania silnika po montazu boxu. Ale prawda jest taka że apetyt rośnie w miarę jedzenia i po dwóch dniach faktycznie noga przyzyczaja się do większej mocy i chce WIĘCEJ
- Od: 24 lip 2009, 07:58
- Posty: 101
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX
daniel2505 napisał(a):Na pewno, chociaż i teraz jestem bardzo zadowolony z zachowania silnika po montazu boxu. Ale prawda jest taka że apetyt rośnie w miarę jedzenia i po dwóch dniach faktycznie noga przyzyczaja się do większej mocy i chce WIĘCEJ
mocy nigdy za wiele, choc aspekty ekonomiczne odgrywaja tez spora role!
ale jesli one sa nieistotne, to polecam V8 najlepiej z kompr.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
robertss napisał(a):bartezm chyba zasypałobo miał być opis tubingu do DITD i nima
zasypalo!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
mazielony napisał(a):Powiem wam ze zrobiłem juz 1000km w trasie i czuć różnice miedzy tym co serja proponuje a tym boxem ktory mam teraz. szczegolnie to czuc przy wyprzedzaniu gdzie zaczyna wczesniej i konczy znacznie ponzniej (mowa o obrotach)
Ile Cię kosztowała ta modyfikacja?
Panowie (i Panie) jak ktoś z Was modyfikował (chip/box) diesla Mazdy 2.0 143 KM (mazda po lifcie) to bardzo uprzejmie poprosze o realny rezultat – ILE :–)
bardzo dzieki
W.
bardzo dzieki
W.
-
Wilhelm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje