CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez mazielony » 20 gru 2009, 23:58

tylko ze ja podejrzewam ze ilosc koni pozostanie taka sama a moze uda mi sie moment podbic o te 10Nm szczegolnie ze nic mnie to nie kosztuje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez mazielony » 23 gru 2009, 15:18

Powiem wam ze troche jestem zawiedziony:/ zmienili mi boxa na tego do pompy denso i wyglada to tak:
Obrazek Obrazek


Generalnie juz cos nie bardzo jest pomiar serii bo niby skad 98KM?! jak to wersja 90konna. na wczesniejszym boxie mialem 118KM i moment 259 ale do 2tys nic sie nie dzialo. wykresy sie nakladaly. wiec postanowili ze przetestuja boxa dedykowanego. koles powiedzial ze bardzo dziwna sytuacja bo robił już kilka mazd i na tym boxie nr101104 powinna miec wiecej koni i mowil tez ze wiekszosc na nim strasznie dymi (stosowali wtedy manual boost control), a moja w ogole nie dymi?! strasznie nie chcial zebym sie chwalil tym wynikiem na forum :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez Udesky » 23 gru 2009, 16:42

mazielony napisał(a):Generalnie juz cos nie bardzo jest pomiar serii bo niby skad 98KM?! jak to wersja 90konna.

Może fabryka dała ci gifta. :D

mazielony napisał(a):oles powiedzial ze bardzo dziwna sytuacja bo robił już kilka mazd i na tym boxie nr101104 powinna miec wiecej koni i mowil tez ze wiekszosc na nim strasznie dymi (stosowali wtedy manual boost control), a moja w ogole nie dymi?!

Większa ilość KM była okupiona dymieniem. Ty masz rozsądnie. Czyli mniej koni, ale bez dymu. Choć zobaczy się w ciepłe dni. :D

Generalnie wykres jak na BOXa całkiem przyzwoity.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez mazielony » 23 gru 2009, 18:02

Tylko ze ten koles mi pokazywal ze moment ostatnio w innej 323F byl na 270Nm a w zasadzie roznice byly duze powyzej 3 tys obrotow miedzy seria a boxem o okolo 50Nm. Wiesz mnie nie zalezy zeby miec KM wiecej bo nie tym sie "jezdzi" a momentem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez Enduro » 23 gru 2009, 18:19

mazielony napisał(a): Wiesz mnie nie zalezy zeby miec KM wiecej bo nie tym sie "jezdzi" a momentem.

dokladnie.....
pzdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 23 gru 2009, 18:20

mazielony napisał(a):Wiesz mnie nie zalezy zeby miec KM wiecej bo nie tym sie "jezdzi" a momentem.

eeech, czyli 20KM i 1000Nm objedzie 100KM i 200Nm?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Udesky » 23 gru 2009, 20:19

O ile się nie mylę moc jest obliczana z momentu więc na jedno wychodzi. Więcej NM to więcej KM.
Poza tym jak wiadomo diesel traci dużo NM przez dużą wagę podzespołów.
mazielony napisał(a):Tylko ze ten koles mi pokazywal ze moment ostatnio w innej 323F byl na 270Nm

Każdy silnik jest inny. Może twój jest oporny na podkręcanie, też tak bywa, ewentualnie może masz gdzieś czopa.
Pomiar był na obciążeniowej czy inercyjnej hamowni?

I tak nie masz na co narzekać. Masz przyrost 15KM i 20NM. TDI 90KM mają tylko nie co większe przyrosty mocy, choć NM już więcej. Ale tam jest indywidualny program, a nie box.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez mazielony » 4 sty 2010, 23:08

Powiem wam ze zrobiłem juz 1000km w trasie i czuć różnice miedzy tym co serja proponuje a tym boxem ktory mam teraz. szczegolnie to czuc przy wyprzedzaniu gdzie zaczyna wczesniej i konczy znacznie ponzniej (mowa o obrotach)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez Riki » 6 sty 2010, 00:30

mazielony <spoko>
W ostatnim tygodniu zrobiłem w trasie ponad 500Km, teraz w weekend doleci jeszcze pod 400Km.. aż nie chce się wysiadać i to wszystko przy spalaniu rzędu 6l :D

Chyba muszę w okresie zimowym wrócić do seryjnego doładowania, bo na niedogrzanym motorze w zakresie 2500-3500 łapie mi boost cut-y... :| tak mi to wygląda....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez daniel2505 » 10 sty 2010, 17:49

Ja właśnie jestem na etapie fascynacji osiągami silnika po montażu Boxu od Enduro z naszego forum. Box jest niemieckiej firmy AMH Booster i ma regulowane nastawy. Powinien dawać przyrost mocy na poziomie 30%, ale nie wiem czy aż tyle udało mi się uzyskać bo hamownia w moim pięknym mieście nie działa w śnieżne dni. Jedno co mogę powiedzieć to, to ze silnik niesamowicie odżył "na dole" Wcześniej bardzo denerwował mnie brak mocy MZR-CD na niskich obrotach a teraz silnik jest dużo bardziej elastyczny. Rownież podczas wyprzedzania zauważalnie skrócił się czas przejeżdżania obok TIRa :D [/b]
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 10 sty 2010, 22:48

daniel2505 napisał(a): Jedno co mogę powiedzieć to, to ze silnik niesamowicie odżył "na dole" Wcześniej bardzo denerwował mnie brak mocy MZR-CD na niskich obrotach a teraz silnik jest dużo bardziej elastyczny. Rownież podczas wyprzedzania zauważalnie skrócił się czas przejeżdżania obok TIRa :D [/b]

jak troche z nim pojezdzisz, to wez, tak na probe,
odepnij go na jeden dzien i pojezdzij seryjnie
to wtedy odczujesz dopiero to zubozenie...
znam to uczucie, bo raz jeden mi sie popsul poprzez mycie silnika..
pzdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Piterx » 10 sty 2010, 23:55

Wcześniej bardzo denerwował mnie brak mocy MZR-CD na niskich obrotach


jaki brak mocy???? ;)
Mazda 6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 19:47
Posty: 188 (0/1)
Skąd: Ziemia Lubuska
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM >>156KM!!!

Postprzez daniel2505 » 11 sty 2010, 12:37

Piterx napisał(a):jaki brak mocy??


W porównaniu do choćby TDI w naszych silniczkach jest dużo gorszy dół. Szczególnie mnie to denerwowało gdy np. dojeżdżałem powoli do skrzyzowania i trzebabyło z dwójki rozpedzić się od np 1400obr. Silnik musiał się chwilę zastanowić teraz idzie płynnie i gładko.

Enduro napisał(a):jak troche z nim pojezdzisz, to wez, tak na probe,
odepnij go na jeden dzien i pojezdzij seryjnie
to wtedy odczujesz dopiero to zubozenie...


Na pewno, chociaż i teraz jestem bardzo zadowolony z zachowania silnika po montazu boxu. Ale prawda jest taka że apetyt rośnie w miarę jedzenia i po dwóch dniach faktycznie noga przyzyczaja się do większej mocy i chce WIĘCEJ :D
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 14:14

daniel2505 napisał(a):Na pewno, chociaż i teraz jestem bardzo zadowolony z zachowania silnika po montazu boxu. Ale prawda jest taka że apetyt rośnie w miarę jedzenia i po dwóch dniach faktycznie noga przyzyczaja się do większej mocy i chce WIĘCEJ :D

mocy nigdy za wiele, choc aspekty ekonomiczne odgrywaja tez spora role!
ale jesli one sa nieistotne, to polecam V8 najlepiej z kompr.
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez robertss » 11 sty 2010, 14:15

bartezm chyba zasypało :] bo miał być opis tubingu do DITD i nima
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Enduro » 11 sty 2010, 14:27

robertss napisał(a):bartezm chyba zasypało :] bo miał być opis tubingu do DITD i nima

zasypalo!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Barthez » 11 sty 2010, 14:48

dzis wrocilem do polandu... wieczorem wracam do tematu – dzieki za przypomnienie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez zmyslo » 11 sty 2010, 15:54

mazielony napisał(a):Powiem wam ze zrobiłem juz 1000km w trasie i czuć różnice miedzy tym co serja proponuje a tym boxem ktory mam teraz. szczegolnie to czuc przy wyprzedzaniu gdzie zaczyna wczesniej i konczy znacznie ponzniej (mowa o obrotach)


Ile Cię kosztowała ta modyfikacja?
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez mazielony » 12 sty 2010, 00:22

Kosztowała mnie 1350zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 17:37
Posty: 24
Skąd: Warszafka
Auto: 323F 2.0 DITD 90KM

Postprzez Wilhelm » 13 sty 2010, 13:24

Panowie (i Panie) jak ktoś z Was modyfikował (chip/box) diesla Mazdy 2.0 143 KM (mazda po lifcie) to bardzo uprzejmie poprosze o realny rezultat – ILE :–)

bardzo dzieki
W.
Wilhelm
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje