Obsługa akumulatora

Postprzez krzych » 19 gru 2009, 20:13

Cos dlugo "roboczujesz" ten watek ;)

"MPS w dieslu" – jakas katastrofa Ci sie w silnik stala? Czemu takie wielgachne spalanie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 19 gru 2009, 20:41

krzych napisał(a):Cos dlugo "roboczujesz" ten watek

ja tu nawet modem nie jestem :P Ale temat o aku do diesla wydzieliłem :)
Żeby z tego co zostało zrobić temat o aku do benzynowych szóstek trzeba .... sporo czasu :)

krzych napisał(a):jakas katastrofa Ci sie w silnik stala? Czemu takie wielgachne spalanie?

Spalanie jak w MPS <lol>
Zajrzyj do wątku o spalaniu diesla to się dowiesz :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 20 gru 2009, 15:05

krzych napisał(a):Czemu takie wielgachne spalanie?

wystarczy zresetować dotychczasowe spalanie i pojeździć w zimowym korku. :) a osiągniesz taki wynik
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 20 gru 2009, 21:41

Yapa napisał(a):
krzych napisał(a):Czemu takie wielgachne spalanie?

wystarczy zresetować dotychczasowe spalanie i pojeździć w zimowym korku. :) a osiągniesz taki wynik

No wlasnie nie baudzo... Ale moze ja jestem jakis inny... ;P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 22 gru 2009, 14:58

poflek napisał(a):Wzięte z elektroda.pl:
Cytat:
Przyklad:
Z akumulatora 10Ah nie da sie pobrac 10A przez godzine. Natomiast da sie pobrac 0,5A przez 20h. (co po przeliczeniu daje taka sama wartosc)Tak samo nie pobierzesz 1A przez 10h. Jak bedziesz chcial tak zrobic, to w rzeczyistosci wyjdzie CI ze akumulatora ma pojemnosc ok7-8Ah. Im wiekszy prad pobierasz tym gorzej wychodzi z pomiarem pojemnosci (straty). Jak bedziesz pobieral z niego prad 0,25A to sie okaze ze taki akumulator zamiast jak wychodzi z obliczen, wydawac prad przez 40h, bedzie go oddawal dluzej. I pojemnosc okaze sie wieksza.
Stad aby nie bylo nieporozumien, ustalono ze pojemnosc znamionowa podaje sie dla akku PB zawsze jako prad rozladowania x 20h. Czyli jest to pojemnosc tzw. 20-godzinna.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wrobcio » 2 sty 2010, 12:38

Do 626 2.0 DiTD akumulator Panasonica 90Ah pasuje czy nieco za duży (pojemnościowo :P) ?
Wie ktoś, jaka pojemność jest zalecana przez producenta do tego autka i jak to się ma w przeliczeniu dla 20h?
Kalkulator centry zaleca 100Ah, a Boscha 95Ah, więc chyba ok.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez alk80 » 2 sty 2010, 13:56

mi sie wydaje że nie ma co kupować na zapas bo i tak alternator go nie naładuje (szybko) a jak ktoś robi krótkie przebiegi tym gorzej
kupować taki jaki zaleca producent, a to że jest gabarytowo mniejszy, no cóż technika idzie do przodu i "miniaturyzacja" też pewnie dlatego jest mniejszy i troche lżejszy też
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Speed » 2 sty 2010, 14:32

Troche mrozu sie pojawilo i moj aku padl :/ 4 miesięczna centra plus po 10 godzinach pod czas dnia miała 8V a i wcześniej podejrzanie dłużej kręcił rozrusznik. A teraz pytanie do was , na szybko kupilem drugi aku (tez centry taki sam) nowy miał 12.9V na ssaniu alternator daje 14.50V na wolnych 14.44V po kilku dniach aku dalej ma 12.9V wiec wydaje mi sie ze dobrze laduje ?
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez topik » 2 sty 2010, 17:32

Witam. Wrobcio chłopaki na forum pisali, że od 80 do 100 Ah. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Grzyby » 2 sty 2010, 17:32

alk80 napisał(a):mi sie wydaje że nie ma co kupować na zapas bo i tak alternator go nie naładuje (szybko) a jak ktoś robi krótkie przebiegi tym gorzej
kupować taki jaki zaleca producent

90Ah dla DiTD to nie jest na zapas, a tyle co zaleca producent. Masz szczegóły w temacie o akumulatorze do diesla (w tym dziale). Warto poczytać żeby się dowiedzieć o co chodzi.
Widzę że Wrobcio czytał bo wie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez alk80 » 2 sty 2010, 17:33

Speed bardzo dobrze ładuje, jak tak szybko padł poprzedni to pewnie feler fabryczny i poszedł na wymiane gwarancyjną ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez alk80 » 2 sty 2010, 17:35

Grzyby

Wrobcio napisał(a):Kalkulator centry zaleca 100Ah, a Boscha 95Ah


sam nie czytasz ;P

Wrobcio sie grzecznie pyta, ja mu grzecznie odpowiadam :]
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Wrobcio » 2 sty 2010, 20:29

O gabaryty nie pytałem, ani czy jest sens kupowania za dużego, ale dzięki za pomoc. ;)

Znalazłem w instrukcji, że dla mojego diesla ma być 64Ah-70Ah dla 5h (zimny klimat), czyli to mniej więcej pasuje, bo panasonic podaje przy jednym akumulatorze 60Ah/5h to to samo, co 80Ah/20h, tylko nie wiem na jakiej zasadzie się to przelicza.
Konfiguratory producentów akumulatorów widocznie są już ładnie dostosowane do jednostek podanych na akumulatorach zgodnych z zalecanymi parametrami.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez Speed » 2 sty 2010, 20:43

alk80 napisał(a):Speed bardzo dobrze ładuje, jak tak szybko padł poprzedni to pewnie feler fabryczny i poszedł na wymiane gwarancyjną ??


na razie sklep maja zamknięty , z innych obserwacji to jeszcze spalanie spadlo i to dobry litr jak nie lepiej na 100km <glupek2>
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez krzych » 2 sty 2010, 20:55

Speed napisał(a):
alk80 napisał(a):Speed bardzo dobrze ładuje, jak tak szybko padł poprzedni to pewnie feler fabryczny i poszedł na wymiane gwarancyjną ??


na razie sklep maja zamknięty , z innych obserwacji to jeszcze spalanie spadlo i to dobry litr jak nie lepiej na 100km <glupek2>

I Twoim zdaniem to zasluga akumulatora?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alk80 » 2 sty 2010, 21:20

krzych napisał(a):
Speed napisał(a): spalanie spadlo i to dobry litr jak nie lepiej na 100km <glupek2>

I Twoim zdaniem to zasluga akumulatora?




może niskie napięcie na wadliwym aku powodowało maksymalne obciążenie alternatora
;)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Speed » 2 sty 2010, 21:32

sadze ze alternator ciągle na maxa ładował , teraz nawet obroty mi nie spadaja ponizej 650rpm. Wczesniej robilem min. godzinne przejazdy a przez ostatnie pare dni tak z 20 minut dwa razy dziennie
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Kojec » 4 sty 2010, 15:51

Witam. Mam pytanko, jaki akumulator będzie najlepszy do Mazda 323f gt 1.6 16v?? I jeszcze jedno, czy mrugająca lampka od immobilizera ciągnie prąd z aku?? Da się całkowicie odłączyć immobilajzer?? Mi koleś wcisnoł aku 44ah, niby jest ODPOWIEDNI
Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2009, 01:21
Posty: 208
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 92r

Postprzez krzych » 4 sty 2010, 22:03

Kojec napisał(a):I jeszcze jedno, czy mrugająca lampka od immobilizera ciągnie prąd z aku??

Ciagnie.

Kojec napisał(a):Da się całkowicie odłączyć immobilajzer??

Da sie. Zostaw tez dowod rejestracyjny i druga pare kluczykow na desce w widocznym miejscu :P

PS. Dioda, a szczegolnie migajaca ciagnie tak malo pradu ze szybciej ten akumulator ze starosci padnie niz sie wyczerpie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez tgrzebien » 6 sty 2010, 16:45

Witam
Szukalem na forum, ale nie moglem znalezc, wiec zadaje to pytanie tutaj.

Czy akumulator Centra Futura CA770 77Ah 760A bedzie pasowal wymiarowo i parametrami do Mazdy 323f DiTD 99r.90KM ?
Zmierzylem akumulator, ktory teraz znajduje sie w samochodzie i wymiarami jest prawie identyczny, nie wiem tylko czy moc akumulatora jest odpowiednia.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 cze 2008, 13:33
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki