Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez rizer » 5 sty 2010, 21:02

właśnie sprawdź tą kompresję jeszcze raz i gdzie indziej, bo te wyniki są trochę dziwne, przede wszystkim strasznie duża rozbieżność, czasami się tak zdaża ale bez przesady.
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2008, 21:07
Posty: 71
Skąd: Korabina, Lublin
Auto: 323F BA 2.0 V6

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 21:05

a na jakim silniku mierzyć?? ciepły zimny??
a jak sprawdzić na który cylinder nie chodzi wóz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez iceman150 » 5 sty 2010, 21:19

Z tego co pamiętam z forum to na ciepłym silniku :)
A jak poznać na którym ci garku nie chodzi? Proste z tego garka z którego nie ubywa, czyli powykręcaj świece i zobacz która bedzie bardzo mokra. znaczy że na tamten nie pali.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 21:23

iceman150 napisał(a):czyli powykręcaj świece i zobacz która bedzie bardzo mokra


wykręcałem świece i wszystkie były suche – tylko okopcone....
a teraz dodatkowo kupiłem nowe i je założyłem
Kable WN nowe zapodam jutro

dziwna ta sytuacja u mnie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez zieba1982 » 5 sty 2010, 21:59

Panowie ja już gdzieś pisałem więc w skrócie .Robiłem remont silnika uszczelniacze i pierścienie Rik czy jakoś tam,polecane na forum.
Jeden plus to nie dymi z rana ,biały dymek tylko (para) a było strasznie przed wymianą,
Dotarłem silnik,wymieniłem nowy olej po 1000 km i wlałem Valvoline MaxLife 10W40, po około 20 000 km(2 wymiany oleju) Magda zaczęła pobierać olej .Tak około 0,5 litra na 1000 km,zacząłem dolewać TOTAL QUARTZ 10W40 i jak by zaczęła mniej brać oleju,Dzisiaj wymiane zrobiłem na TOTAL i zobaczymy,a coraz bardziej wierzę w wymianę na 5W40,chyba olej "do silników co biorą olej" do mazdy się nie nadaje ,zakleszcza,zakleja pierścienie olejowe a są one bardzo delikatne jak ktos widział(to moja nie potwierdzona teoria zobaczymy jak teraz będzie)Jedyny plus jak na razie to po remoncie to nie dymi z rana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Marcin1990 » 5 sty 2010, 22:18

zieba1982 widziałeś budowe tłoka? olej nie da rady spłynąc nią gdy jest gęsty. Tam jest malutka dziurka i jak gesty olej to wali pierscieniami. To nie Audi czy vw ze tam sie leje oleje z traktora i jest ok. Sam zrobiłem remont z ojcem bo brała zdrowo. Po wymianie wlałem Castrol Sport Edge 0W50. Machnąłem już 10000 i nie dolałem naprawde nic. Teraz na wiosne wymienie sobie na nowy bo juz limit kilometrów. Aa taki olej drogi bo za 4l 160zł dałem. Ale warto:) Aa po tym co co poprzedni właściciel lał to w misie masło z oleju się zrobiło;p Silniki Z5 są dobre tylko nie można lać byle czego. Syntetyki i najwyższej jakości polecam. Nie słuchajcie mechaników bo oni po remoncie nawet każa minerały lać. W Audi może tak ale nie tu. I jak Ci bierze olej to może pierścionki masz odwrotnie założone? Bo jest ogromna różnica. Aa na 1 rzut oka nic nie widac. I jeszcze jedno;p Jak macie naklejke ori na progu gdy się otwiera przedni prawe drzwi to też u was pisze SPECIAL EDITION? Dziwi mnie to bo jak na 1.5 za dobrze mi chodzi. Inne auta które mają silniki około 110km i podobnej wadze to ja śmiało objezdzam. A 200 to max prędkość? A mam napewno silnik 1.5. Wie ktoś czy w tej wersji jest wzmocniony silnik? Bo mam raczej więcej niż 110km
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez MariuS » 5 sty 2010, 23:23

zieba1982 – ja remontowałem, zalałem Valvoline maxlife 10W40 i było miód malina, kilka tysiecy km i nie wzięła nic i z tego co iwem to nadal nie bierze nowemu włascicielowi


Marcin1990 napisał(a):Bo mam raczej więcej niż 110km



żeby z Z5 wycisnąć 110KM to trzeba niezłą gotówkę wsadzić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez iceman150 » 5 sty 2010, 23:37

Marcin1990 napisał(a): Bo mam raczej więcej niż 110km

Fabrycznie to jest 88KM :P
Pojedź na hamownie i będziesz wiedział.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 23:44

iceman150 masz jeszcze jakieś pomysł co do mojej przypadłości??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez hopek » 6 sty 2010, 00:55

Yellowmen napisał(a):Objawy są takie że silnik drży i podobno nie działa na wszystkie gary

kto taka diagnoze postawił??
jakby nie chodził na wszystkie gary to nie miałbys mocy :) o przyspieszaniu zapomnij a z wydechu pewnie nie raz by strzeliło :)
drżenie bedzie spowodowane silniczkiem krokowym, układem zapłonowym ;) wyłącz wszystkie odbiorniki prądu światła, dmuchawe itp i zobaczysz że bedzie lepiej. Jakie masz obroty na jałowym ?? moze za małe??
Proponuje wyczyścić przepustnice, krokowca, sprawdzic zapło i obroty biegu jałowego, stan świecy i kabli WN, moze wymienić palec i kopułke . O trybie serwisowym nie zapomnij !! ps wszystko jest na forum ładnie opisane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Yellowmen » 6 sty 2010, 11:02

hopek napisał(a):kto taka diagnoze postawiłpytajnik

taka opinie wydał mi gazownik ( i sam zaobserwowałem przy staniu na światłach że drży mi to auto)
Poza tym mechanik który robi mi wszystko przy madzi powiedział że auto chodzi na wszystkie gary....
a po zmierżeniu kompresji powiedział USZCZELKA POD GŁOWICĄ :(

hopek napisał(a):jakby nie chodził na wszystkie gary to nie miałbys mocy

wydaje mi się że wszystko jest OK z mocą
hopek napisał(a):o przyspieszaniu zapomnij a z wydechu pewnie nie raz by strzeliło

nic z tych rzeczy....przyspieszenie OK wydech cichutki


hopek napisał(a):Jakie masz obroty na jałowym pytajnik moze za małepytajnik

od 2 latek niezmienne 750-800

hopek napisał(a):stan świecy i kabli WN

świece wymienione (stare miały 4 miechy) Kable zakładam dzisiaj.

hopek napisał(a):moze wymienić palec i kopułke

na chwilę obecną przeczyściłem je bo był biały nalot na nich. (postaram sie je dzisiaj kupić)


hopek napisał(a):Proponuje wyczyścić przepustnice, krokowca, sprawdzic zapło

kurde tu chyba sobie nie poradzę :( nie mam pojęcia jak sie za to zabrać :(


hopek napisał(a):O trybie serwisowym nie zapomnij

tzn zworke zrobić?? i co wtedy mam robić??

Sorki że zalewam pytaniami pewnie łatwymi w odpowiedzi ale jestem "noga" z mechaniki

i dalej nurtuje mnie ta kompresja....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez iceman150 » 6 sty 2010, 17:23

Yellowmen napisał(a):iceman150 masz jeszcze jakieś pomysł co do mojej przypadłości??

A sorawdzałeś jeszcze raz ciśnienie? innym przyżądem i na ciepłym?

No i czy wymieniłeś kable?
Yellowmen napisał(a):hopek napisał:
Proponuje wyczyścić przepustnice, krokowca, sprawdzic zapło

kurde tu chyba sobie nie poradzę nie mam pojęcia jak sie za to zabrać

Jest fotorelacja z czyszczenia ale fakt że troszkę pojęcia trzeba mieć o mechanice.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez Yellowmen » 6 sty 2010, 19:18

Wymieniłem kable i świece....
kompresji nie mam gdzie zrobić :( Muszę jeszcze jutro pojżdzić po Sosnowcu i Dąbrowie górniczej ;/


iceman150 napisał(a):Jest fotorelacja z czyszczenia ale fakt że troszkę pojęcia trzeba mieć o mechanice.


no raczej czarna magia jak dla mnie ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez TomaS626 » 6 sty 2010, 23:11

Yellowmen napisał(a):iceman150 napisał:
Jest fotorelacja z czyszczenia ale fakt że troszkę pojęcia trzeba mieć o mechanice.


no raczej czarna magia jak dla mnie ;/

proscizna mowie ci,zobaczysz sam jak juz wszystko rozbierzez ze nie na nic skomplikowanego w czyszczeniu tego zaworu.Zagadaj z kims kto sie zna i ma dostep zeby ci autko pod kompa podlaczyc bedziesz wiedzial co jest grane bo tak mozna strzelac a ty powymieniasz wszystko moze bez potrzeby i nadal bedzie lipa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez TomaS626 » 7 sty 2010, 13:01

grabu122 napisał(a):marcin255 jesteś pewien, że masz Z5 pod maską? usmiech
Widzę , że wlanie oleju 5W/40 do tego silnika zasługuje na zaznaczenie tego w opisie użytkownika język
Zaraz przypomina mi się taki tekst.... zaczerpnięty z działu "Humor" i trochę zmodyfikowany co do marki pojazdu:
"Moja Mazda 323 BA 1.5 16V nie bierze oleju.... Naprawdę" zeby

Jezeli masz problemy i twoja ciagle bierze olej to widocznie bardzo zle trafiles!!!Nie wysmiewaj sie z tych silnikow prosze, zeby bylo wszystko ok z silniczkami Z5 to trzeba o nie poprostu dbac, nie lac byle czego i o czasie robic wymiany olei i plynow!Mam kolege ktory pracuje w serwisie toyoty i ma mazde 323F z silnikiem Z5, nie ma z nia zadnych problemow a co do dolewaniu oleju do swojej madzi to od wymiany do wymiany zerooooooooo a i przez ten czas uzytkowania ubytek na bagnecie ZEROWY!!!
wiec jednak mozna!
Ostatnio edytowano 7 sty 2010, 13:03 przez TomaS626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez TomaS626 » 7 sty 2010, 13:02

Marcin1990 napisał(a):I jeszcze jedno;p Jak macie naklejke ori na progu gdy się otwiera przedni prawe drzwi to też u was pisze SPECIAL EDITION?

U mnie pisze ;) ale nie wiem co to znaczy...mam podstawowa wersje bez klimy a i nawet bez abs-u
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez aesmaestro3 » 11 sty 2010, 16:07

witam
czytając zauważyłem ze większość tematów dotyczy silnika z5,teraz takie pytanie oprocz wymiany uszczelniaczy i pierścieni olejowych co jeszcze muszę zrobić żeby mój silnik nie spalał oleju< KF> wybilo wlasnie nie cale 160 ty km i zaczęły sie problemy ze spalaniem oleju, na wolnych obrotach nie spala bo nie smierdzi ale jak prze gazuje to kłęby dymu
z okolic Bytomia znajdzie sie jakis dobry mechanik no i na jakie koszty muszę ie nastawić???
Dzieki za odp ..... pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 09:37
Posty: 69
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r

Postprzez TomaS626 » 12 sty 2010, 20:57

aesmaestro3 napisał(a):na wolnych obrotach nie spala bo nie smierdzi ale jak prze gazuje to kłęby dymu

u mnie jak narazie to tylko przy odpaleniu po dluzszym postoju kopci,podczas jazdy nawet przy przegazowie nic...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez Pyton162 » 12 sty 2010, 21:26

mozesz juz szykowac kase na remont
Pyton162
 

Postprzez vit » 12 sty 2010, 22:00

Pyton162 napisał(a):mozesz juz szykowac kase na remont


Czyli u mnie jak w mroźnych dniach po dłuższym postoju przy odpaleniu postawi delikatną chmurkę, a w każdy inny cieplejszy dzień nic to też oznacza że remont jest tuż tuż?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323