Mazda kopci, pare pytań.
a na jakim silniku mierzyć?? ciepły zimny??
a jak sprawdzić na który cylinder nie chodzi wóz??
a jak sprawdzić na który cylinder nie chodzi wóz??
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Z tego co pamiętam z forum to na ciepłym silniku
A jak poznać na którym ci garku nie chodzi? Proste z tego garka z którego nie ubywa, czyli powykręcaj świece i zobacz która bedzie bardzo mokra. znaczy że na tamten nie pali.
A jak poznać na którym ci garku nie chodzi? Proste z tego garka z którego nie ubywa, czyli powykręcaj świece i zobacz która bedzie bardzo mokra. znaczy że na tamten nie pali.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
iceman150 napisał(a):czyli powykręcaj świece i zobacz która bedzie bardzo mokra
wykręcałem świece i wszystkie były suche – tylko okopcone....
a teraz dodatkowo kupiłem nowe i je założyłem
Kable WN nowe zapodam jutro
dziwna ta sytuacja u mnie
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Panowie ja już gdzieś pisałem więc w skrócie .Robiłem remont silnika uszczelniacze i pierścienie Rik czy jakoś tam,polecane na forum.
Jeden plus to nie dymi z rana ,biały dymek tylko (para) a było strasznie przed wymianą,
Dotarłem silnik,wymieniłem nowy olej po 1000 km i wlałem Valvoline MaxLife 10W40, po około 20 000 km(2 wymiany oleju) Magda zaczęła pobierać olej .Tak około 0,5 litra na 1000 km,zacząłem dolewać TOTAL QUARTZ 10W40 i jak by zaczęła mniej brać oleju,Dzisiaj wymiane zrobiłem na TOTAL i zobaczymy,a coraz bardziej wierzę w wymianę na 5W40,chyba olej "do silników co biorą olej" do mazdy się nie nadaje ,zakleszcza,zakleja pierścienie olejowe a są one bardzo delikatne jak ktos widział(to moja nie potwierdzona teoria zobaczymy jak teraz będzie)Jedyny plus jak na razie to po remoncie to nie dymi z rana
Jeden plus to nie dymi z rana ,biały dymek tylko (para) a było strasznie przed wymianą,
Dotarłem silnik,wymieniłem nowy olej po 1000 km i wlałem Valvoline MaxLife 10W40, po około 20 000 km(2 wymiany oleju) Magda zaczęła pobierać olej .Tak około 0,5 litra na 1000 km,zacząłem dolewać TOTAL QUARTZ 10W40 i jak by zaczęła mniej brać oleju,Dzisiaj wymiane zrobiłem na TOTAL i zobaczymy,a coraz bardziej wierzę w wymianę na 5W40,chyba olej "do silników co biorą olej" do mazdy się nie nadaje ,zakleszcza,zakleja pierścienie olejowe a są one bardzo delikatne jak ktos widział(to moja nie potwierdzona teoria zobaczymy jak teraz będzie)Jedyny plus jak na razie to po remoncie to nie dymi z rana
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
zieba1982 widziałeś budowe tłoka? olej nie da rady spłynąc nią gdy jest gęsty. Tam jest malutka dziurka i jak gesty olej to wali pierscieniami. To nie Audi czy vw ze tam sie leje oleje z traktora i jest ok. Sam zrobiłem remont z ojcem bo brała zdrowo. Po wymianie wlałem Castrol Sport Edge 0W50. Machnąłem już 10000 i nie dolałem naprawde nic. Teraz na wiosne wymienie sobie na nowy bo juz limit kilometrów. Aa taki olej drogi bo za 4l 160zł dałem. Ale warto:) Aa po tym co co poprzedni właściciel lał to w misie masło z oleju się zrobiło;p Silniki Z5 są dobre tylko nie można lać byle czego. Syntetyki i najwyższej jakości polecam. Nie słuchajcie mechaników bo oni po remoncie nawet każa minerały lać. W Audi może tak ale nie tu. I jak Ci bierze olej to może pierścionki masz odwrotnie założone? Bo jest ogromna różnica. Aa na 1 rzut oka nic nie widac. I jeszcze jedno;p Jak macie naklejke ori na progu gdy się otwiera przedni prawe drzwi to też u was pisze SPECIAL EDITION? Dziwi mnie to bo jak na 1.5 za dobrze mi chodzi. Inne auta które mają silniki około 110km i podobnej wadze to ja śmiało objezdzam. A 200 to max prędkość? A mam napewno silnik 1.5. Wie ktoś czy w tej wersji jest wzmocniony silnik? Bo mam raczej więcej niż 110km
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
zieba1982 – ja remontowałem, zalałem Valvoline maxlife 10W40 i było miód malina, kilka tysiecy km i nie wzięła nic i z tego co iwem to nadal nie bierze nowemu włascicielowi
żeby z Z5 wycisnąć 110KM to trzeba niezłą gotówkę wsadzić...
Marcin1990 napisał(a):Bo mam raczej więcej niż 110km
żeby z Z5 wycisnąć 110KM to trzeba niezłą gotówkę wsadzić...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Marcin1990 napisał(a): Bo mam raczej więcej niż 110km
Fabrycznie to jest 88KM
Pojedź na hamownie i będziesz wiedział.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
iceman150 masz jeszcze jakieś pomysł co do mojej przypadłości??
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Yellowmen napisał(a):Objawy są takie że silnik drży i podobno nie działa na wszystkie gary
kto taka diagnoze postawił??
jakby nie chodził na wszystkie gary to nie miałbys mocy
drżenie bedzie spowodowane silniczkiem krokowym, układem zapłonowym
Proponuje wyczyścić przepustnice, krokowca, sprawdzic zapło i obroty biegu jałowego, stan świecy i kabli WN, moze wymienić palec i kopułke . O trybie serwisowym nie zapomnij

- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
hopek napisał(a):kto taka diagnoze postawiłpytajnik
taka opinie wydał mi gazownik ( i sam zaobserwowałem przy staniu na światłach że drży mi to auto)
Poza tym mechanik który robi mi wszystko przy madzi powiedział że auto chodzi na wszystkie gary....
a po zmierżeniu kompresji powiedział USZCZELKA POD GŁOWICĄ
hopek napisał(a):jakby nie chodził na wszystkie gary to nie miałbys mocy
wydaje mi się że wszystko jest OK z mocą
hopek napisał(a):o przyspieszaniu zapomnij a z wydechu pewnie nie raz by strzeliło
nic z tych rzeczy....przyspieszenie OK wydech cichutki
hopek napisał(a):Jakie masz obroty na jałowym pytajnik moze za małepytajnik
od 2 latek niezmienne 750-800
hopek napisał(a):stan świecy i kabli WN
świece wymienione (stare miały 4 miechy) Kable zakładam dzisiaj.
hopek napisał(a):moze wymienić palec i kopułke
na chwilę obecną przeczyściłem je bo był biały nalot na nich. (postaram sie je dzisiaj kupić)
hopek napisał(a):Proponuje wyczyścić przepustnice, krokowca, sprawdzic zapło
kurde tu chyba sobie nie poradzę
hopek napisał(a):O trybie serwisowym nie zapomnij
tzn zworke zrobić?? i co wtedy mam robić??
Sorki że zalewam pytaniami pewnie łatwymi w odpowiedzi ale jestem "noga" z mechaniki
i dalej nurtuje mnie ta kompresja....
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Yellowmen napisał(a):iceman150 masz jeszcze jakieś pomysł co do mojej przypadłości??
A sorawdzałeś jeszcze raz ciśnienie? innym przyżądem i na ciepłym?
No i czy wymieniłeś kable?
Yellowmen napisał(a):hopek napisał:
Proponuje wyczyścić przepustnice, krokowca, sprawdzic zapło
kurde tu chyba sobie nie poradzę nie mam pojęcia jak sie za to zabrać
Jest fotorelacja z czyszczenia ale fakt że troszkę pojęcia trzeba mieć o mechanice.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
- Od: 19 wrz 2009, 20:08
- Posty: 925
- Skąd: Grudziądz
- Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V
Wymieniłem kable i świece....
kompresji nie mam gdzie zrobić
Muszę jeszcze jutro pojżdzić po Sosnowcu i Dąbrowie górniczej ;/
no raczej czarna magia jak dla mnie ;/
kompresji nie mam gdzie zrobić
iceman150 napisał(a):Jest fotorelacja z czyszczenia ale fakt że troszkę pojęcia trzeba mieć o mechanice.
no raczej czarna magia jak dla mnie ;/
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Yellowmen napisał(a):iceman150 napisał:
Jest fotorelacja z czyszczenia ale fakt że troszkę pojęcia trzeba mieć o mechanice.
no raczej czarna magia jak dla mnie ;/
proscizna mowie ci,zobaczysz sam jak juz wszystko rozbierzez ze nie na nic skomplikowanego w czyszczeniu tego zaworu.Zagadaj z kims kto sie zna i ma dostep zeby ci autko pod kompa podlaczyc bedziesz wiedzial co jest grane bo tak mozna strzelac a ty powymieniasz wszystko moze bez potrzeby i nadal bedzie lipa...
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
grabu122 napisał(a):marcin255 jesteś pewien, że masz Z5 pod maską? usmiech
Widzę , że wlanie oleju 5W/40 do tego silnika zasługuje na zaznaczenie tego w opisie użytkownika język
Zaraz przypomina mi się taki tekst.... zaczerpnięty z działu "Humor" i trochę zmodyfikowany co do marki pojazdu:
"Moja Mazda 323 BA 1.5 16V nie bierze oleju.... Naprawdę" zeby
Jezeli masz problemy i twoja ciagle bierze olej to widocznie bardzo zle trafiles!!!Nie wysmiewaj sie z tych silnikow prosze, zeby bylo wszystko ok z silniczkami Z5 to trzeba o nie poprostu dbac, nie lac byle czego i o czasie robic wymiany olei i plynow!Mam kolege ktory pracuje w serwisie toyoty i ma mazde 323F z silnikiem Z5, nie ma z nia zadnych problemow a co do dolewaniu oleju do swojej madzi to od wymiany do wymiany zerooooooooo a i przez ten czas uzytkowania ubytek na bagnecie ZEROWY!!!
wiec jednak mozna!
Ostatnio edytowano 7 sty 2010, 13:03 przez TomaS626, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
Marcin1990 napisał(a):I jeszcze jedno;p Jak macie naklejke ori na progu gdy się otwiera przedni prawe drzwi to też u was pisze SPECIAL EDITION?
U mnie pisze
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
witam
czytając zauważyłem ze większość tematów dotyczy silnika z5,teraz takie pytanie oprocz wymiany uszczelniaczy i pierścieni olejowych co jeszcze muszę zrobić żeby mój silnik nie spalał oleju< KF> wybilo wlasnie nie cale 160 ty km i zaczęły sie problemy ze spalaniem oleju, na wolnych obrotach nie spala bo nie smierdzi ale jak prze gazuje to kłęby dymu
z okolic Bytomia znajdzie sie jakis dobry mechanik no i na jakie koszty muszę ie nastawić???
Dzieki za odp ..... pozdro
czytając zauważyłem ze większość tematów dotyczy silnika z5,teraz takie pytanie oprocz wymiany uszczelniaczy i pierścieni olejowych co jeszcze muszę zrobić żeby mój silnik nie spalał oleju< KF> wybilo wlasnie nie cale 160 ty km i zaczęły sie problemy ze spalaniem oleju, na wolnych obrotach nie spala bo nie smierdzi ale jak prze gazuje to kłęby dymu
z okolic Bytomia znajdzie sie jakis dobry mechanik no i na jakie koszty muszę ie nastawić???
Dzieki za odp ..... pozdro
- Od: 17 sie 2009, 09:37
- Posty: 69
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323f 2.0 v6 95r
Lancia Y 1.2 8v 96r
Lancia Delta 1.4 Multi Air 11r
aesmaestro3 napisał(a):na wolnych obrotach nie spala bo nie smierdzi ale jak prze gazuje to kłęby dymu
u mnie jak narazie to tylko przy odpaleniu po dluzszym postoju kopci,podczas jazdy nawet przy przegazowie nic...
- Od: 11 lis 2009, 10:23
- Posty: 48
- Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
- Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!
Pyton162 napisał(a):mozesz juz szykowac kase na remont
Czyli u mnie jak w mroźnych dniach po dłuższym postoju przy odpaleniu postawi delikatną chmurkę, a w każdy inny cieplejszy dzień nic to też oznacza że remont jest tuż tuż?
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości