Wychylenie wskaźnika temperatury silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez widmo82 » 24 cze 2009, 19:29

witam, juz 3tygodnie czekam na odp jednak nie doczekalem sie w dziale DIESEL dostalem jedynie info ze to nie jest dobry dzial na takie pytanie, wiec pytam u uzytkownikow mazdy 3 :)

Mam do was pytanko co do temperatury w mojej Madzi. Po calej nocy odpoczynku, praktycznie obojetnie od temperatury zewnetrznej juz po przejechaniu 2-3km wskazowka na desce pokazuje juz ostateczne wskazanie ktore nigdy juz sie nie zmienia az do zatrzymania autka. Czy moja Madzia ma jakies webasto czy cus podobnego ze tak szybko sie podgrzewa? Wy tutaj piszecie zeby nie pilowac autka zeby sie w miare spokojnie ale nie za spokojnie rozgrzewalo a ja widze zdecydowana reakcje wskaznika temperatury z kazdym przejechanym metrem. Tak wiec teoretycznie juz po 2-3km skoro optymalna temperatura zostala osiagnieta to czy mozna juz ... depnac?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez fly29 » 24 cze 2009, 20:21

Siemasz,moim zdaniem na pewno nie masz Webasto poniewaz widział bys to po otworzeniu maski,u samej góry cosik w kształcie kostki z logiem firmy,ponadto musiał bys miec pilota aby to uruchomić.pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 12:41
Posty: 45
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005

Postprzez widmo82 » 24 cze 2009, 20:57

fly29 co do pilota to moze go nie dostalem od poprzedniego wlasciciela :) co do samego "osprzetowania" to wlasciwie nigdy nie widzialem silnikowego webasto, u brata w busie jest wewnetrzne dla pasazerow i jest wielkosci pudelka po butach :)
A jak jest u Ciebie, tez tak szybko podnosi Ci sie temp?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez BlackM3 » 24 cze 2009, 21:02

To jest silnik common rail, a one się bardzo szybko grzeją. U mnie jest podobnie (2 – 3 km) więc nie masz się czym martwić – TAK MA BYĆ :D
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez CezaR83 » 24 cze 2009, 21:37

BlackM3 napisał(a):To jest silnik common rail, a one się bardzo szybko grzeją

.. i bardzo dobrze... :) w zime ciut wolniej sie rozgrzewa... na wiosnę sie zdziwiłem jak zauważyłem poprawe... myślałem ze płyn chłodniczy mi uciekł :D
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez fly29 » 25 cze 2009, 08:29

U mnie tez sie szybko nagrzewa,chyba jest taj jak napisał BlackM3,wiec nie ma sie czym martwic,to Webasto bys zauważył mam to i od razu rzuca sie w oczy po otwarciu machy.pozdro
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 12:41
Posty: 45
Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005

Postprzez wojtek85 » 25 cze 2009, 09:56

u mnie tak samo strasznie szybko sie grzeje widocznie ten typ tak ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:59
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 1,6 CiTD 2005r

Postprzez cyngiel1 » 12 lis 2009, 00:00

Witam

1. Ściągnąłem właśnie madzię i zastanawiam się na ile powinien wychylać się wskaźnik temperatury silnika w tym modelu?

U mnie wychyla się prawie do połowy- to dobrze czy nie?

W instrukcji też nie ma o tym słowa więc pytam praktyków
Pozdrawiam

Dołączyłem do Istniejącego tematu
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 22:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez CezaR83 » 12 lis 2009, 00:41

cyngiel1 napisał(a):U mnie wychyla się prawie do połowy- to dobrze czy nie?

dobrze – prawidłowo ;)
Ostatnio edytowano 6 sty 2013, 16:31 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez cyngiel1 » 12 lis 2009, 08:45

No i wszystko jasne


Dzięki za pomoc CezaR83


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 22:47
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Y6 2005

Postprzez radzi89 » 12 lis 2009, 09:36

A ja w ramach ciekawostki dodam, ze wskaznik temperetaury nie pokazuje nam jaki jest rzeczywisty jej stan. Po pewnym rozgrzaniu silnika wskaznik zatrzyma sie w polowie, nawet jak temperatura silnika bedzie duzo wyzsza niz prawidlowa wskaznik i tak bedzie w polowie. Taka informacje uzyskalem w serwisie Mazdy.
Podobno wskazowka pojdzie w gore dopiero gdy silnik bedzie bliski 110 stopni :| Nie rozumiem czemu tak jest ale tak mi powiedziano. W wersjach z DPF-em przy wypalaniu filtra temperatura silnika osiaga bardzo wysoki poziom, a wskaznik i tak pozostaje w polowie.
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, 12:50 przez radzi89, łącznie edytowano 1 raz
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez CezaR83 » 12 lis 2009, 12:02

radzi89 napisał(a):W wersjach z PDF-em przy wypalaniu filtra temperatura silnika osiaga bardzo wysoki poziom, a wskaznik i tak pozostaje w polowie.

chyba z DPF-em ;) lub FAPem
Może i tak, żeby nie denerwować użytkownika wysoką temp. wskaźnik sie podnosi tylko w krytycznym momencie ;)
(proces wypalania owszem zachodzi w przypadku DPFu ale w 3 mamy FAP + aktywator chemiczny wiec ten proces wyglada inaczej i nie jest to wypalanie za pomocą zwiększoną temperaturą spalin.)
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 15:27 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez radzi89 » 12 lis 2009, 12:51

CezaR83

Wybacz pomylke juz sie poprawilem :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Grzesione » 13 lis 2009, 23:25

Witaj.
Miałem swego czasu Premacy z silnikiem 2.0 DiTD. Miałem tam bardzo podobnie, bo do pracy mam około 5 kilometrów i silnik po mniej więcej połowie tego dystansu osiągał na liczniku swą normalną temperaturę. W serwisie powiedzieli, że mazda ma bardzo dobrze zaprojektowany układ i dlatego tak szybko się nagrzewa. Więc wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sty 2009, 20:48
Posty: 6
Skąd: Cork, Łódź
Auto: MAZDA 6 GG 1.8 COMFORT

Postprzez radosław » 29 gru 2009, 14:15

Witam, ja mam podobnie. Też temperatura szybko rośnie – ok mówicie że normalne. Ale myślę że nie nienormalnym jest to, że wentylator włącza się od razu po uruchomieniu silnika, nawet przy -20 st. C. Macie tak samo? W czym może być problem? Termostat? Dzieki za pomoc...
radosław
 

Postprzez fyky » 29 gru 2009, 22:52

ja też mam problem z włączającym się wentylatorem chłodnicy, robie długie trasy -15 st.C mrozu, a wentylator się włącza, czy podmuch zimnego powietrza niedostatecznie chłodzi? zaczeło mnie to niepokoić? czy ktoś miał z tym jakieś przygody?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2009, 14:05
Posty: 8
Skąd: podlaskie
Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006

Postprzez uszatyy » 30 gru 2009, 11:33

a moze masz klime wlaczona i to sprezarka halasuje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez radosław » 5 sty 2010, 22:49

Ok, już wiem. Wentylator się włącza zawsze, kiedy jest włączona klima (nawet przy -20st.C).
radosław
 

Postprzez wikik » 27 sty 2010, 00:20

A ja mam inne zmartwienie.
Zdarza mi się, że wskaźnik temperatury przez całą droge jaką jadę (do 10 km) nie podniesie się w ogóle albo tuż przed samym końcem podnosi się od 0 do końcowego wychylenia w przeciągu 2-3 sekund.
Częściej jednak następuje wachnięcie wskazań. Najpier rośnie, maleje, rośnie itp. I tak w bardzo różnych wariacjach.
Jak jadę w długą trasę to jest wszystko OK, bo po iluś tam km wskazówka zatrzymuje się tam gdzie powinna być i tak jest już do końca.
Zakładam, że temperatura silnika rośnie prawidłowo, bo nawiew ciepłego powietrza działa skutecznie już bardzo szybko, nawet jeśli wskazówka nie podniosła się w ogóle.
Zauważyłe, że po krótkich odcinkach, po wyłączenia silnika wentylato potrafi pracować jeszcze nawet do 5 minut. Ciekawe co chlodzi, jeśli wskazówka pokazywała, że tem jest bardzo niska.
Czy to może być wadliwie działający czyjnik temperatury a może tylko coś co steruje wskaźnikiem?
Jeśli to czujnik to ile on może kosztować w ASO, bo nie mogę go znaleść w katalogu części.
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 17:12
Posty: 36
Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004

Postprzez vqsoft » 27 sty 2010, 14:45

wikik jaki masz silnik ? bo jak diesel to to ze masz cieplo z nawiewów a silnik jest zimny to norma. Diesel ma druga elektryczna nagrzewnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323