Mam do was pytanko co do temperatury w mojej Madzi. Po calej nocy odpoczynku, praktycznie obojetnie od temperatury zewnetrznej juz po przejechaniu 2-3km wskazowka na desce pokazuje juz ostateczne wskazanie ktore nigdy juz sie nie zmienia az do zatrzymania autka. Czy moja Madzia ma jakies webasto czy cus podobnego ze tak szybko sie podgrzewa? Wy tutaj piszecie zeby nie pilowac autka zeby sie w miare spokojnie ale nie za spokojnie rozgrzewalo a ja widze zdecydowana reakcje wskaznika temperatury z kazdym przejechanym metrem. Tak wiec teoretycznie juz po 2-3km skoro optymalna temperatura zostala osiagnieta to czy mozna juz ... depnac?
Wychylenie wskaźnika temperatury silnika
1, 2
witam, juz 3tygodnie czekam na odp jednak nie doczekalem sie w dziale DIESEL dostalem jedynie info ze to nie jest dobry dzial na takie pytanie, wiec pytam u uzytkownikow mazdy 3
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Siemasz,moim zdaniem na pewno nie masz Webasto poniewaz widział bys to po otworzeniu maski,u samej góry cosik w kształcie kostki z logiem firmy,ponadto musiał bys miec pilota aby to uruchomić.pozdro
- Od: 27 kwi 2009, 12:41
- Posty: 45
- Skąd: DĄBROWA GÓRNICZA
- Auto: Mazda 3 1.6 CITD 109 KM Sedan 2005
fly29 co do pilota to moze go nie dostalem od poprzedniego wlasciciela
co do samego "osprzetowania" to wlasciwie nigdy nie widzialem silnikowego webasto, u brata w busie jest wewnetrzne dla pasazerow i jest wielkosci pudelka po butach
A jak jest u Ciebie, tez tak szybko podnosi Ci sie temp?
A jak jest u Ciebie, tez tak szybko podnosi Ci sie temp?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
To jest silnik common rail, a one się bardzo szybko grzeją. U mnie jest podobnie (2 – 3 km) więc nie masz się czym martwić – TAK MA BYĆ 
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
BlackM3 napisał(a):To jest silnik common rail, a one się bardzo szybko grzeją
.. i bardzo dobrze...
Witam
1. Ściągnąłem właśnie madzię i zastanawiam się na ile powinien wychylać się wskaźnik temperatury silnika w tym modelu?
U mnie wychyla się prawie do połowy- to dobrze czy nie?
W instrukcji też nie ma o tym słowa więc pytam praktyków
Pozdrawiam
Dołączyłem do Istniejącego tematu
1. Ściągnąłem właśnie madzię i zastanawiam się na ile powinien wychylać się wskaźnik temperatury silnika w tym modelu?
U mnie wychyla się prawie do połowy- to dobrze czy nie?
W instrukcji też nie ma o tym słowa więc pytam praktyków
Pozdrawiam
Dołączyłem do Istniejącego tematu
- Od: 11 lis 2009, 22:47
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Y6 2005
cyngiel1 napisał(a):U mnie wychyla się prawie do połowy- to dobrze czy nie?
dobrze – prawidłowo
Ostatnio edytowano 6 sty 2013, 16:31 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
A ja w ramach ciekawostki dodam, ze wskaznik temperetaury nie pokazuje nam jaki jest rzeczywisty jej stan. Po pewnym rozgrzaniu silnika wskaznik zatrzyma sie w polowie, nawet jak temperatura silnika bedzie duzo wyzsza niz prawidlowa wskaznik i tak bedzie w polowie. Taka informacje uzyskalem w serwisie Mazdy.
Podobno wskazowka pojdzie w gore dopiero gdy silnik bedzie bliski 110 stopni
Nie rozumiem czemu tak jest ale tak mi powiedziano. W wersjach z DPF-em przy wypalaniu filtra temperatura silnika osiaga bardzo wysoki poziom, a wskaznik i tak pozostaje w polowie.
Podobno wskazowka pojdzie w gore dopiero gdy silnik bedzie bliski 110 stopni
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, 12:50 przez radzi89, łącznie edytowano 1 raz
radzi89 napisał(a):W wersjach z PDF-em przy wypalaniu filtra temperatura silnika osiaga bardzo wysoki poziom, a wskaznik i tak pozostaje w polowie.
chyba z DPF-em
Może i tak, żeby nie denerwować użytkownika wysoką temp. wskaźnik sie podnosi tylko w krytycznym momencie
(proces wypalania owszem zachodzi w przypadku DPFu ale w 3 mamy FAP + aktywator chemiczny wiec ten proces wyglada inaczej i nie jest to wypalanie za pomocą zwiększoną temperaturą spalin.)
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 15:27 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
CezaR83
Wybacz pomylke juz sie poprawilem
Wybacz pomylke juz sie poprawilem
Witaj.
Miałem swego czasu Premacy z silnikiem 2.0 DiTD. Miałem tam bardzo podobnie, bo do pracy mam około 5 kilometrów i silnik po mniej więcej połowie tego dystansu osiągał na liczniku swą normalną temperaturę. W serwisie powiedzieli, że mazda ma bardzo dobrze zaprojektowany układ i dlatego tak szybko się nagrzewa. Więc wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pozdrawiam
Miałem swego czasu Premacy z silnikiem 2.0 DiTD. Miałem tam bardzo podobnie, bo do pracy mam około 5 kilometrów i silnik po mniej więcej połowie tego dystansu osiągał na liczniku swą normalną temperaturę. W serwisie powiedzieli, że mazda ma bardzo dobrze zaprojektowany układ i dlatego tak szybko się nagrzewa. Więc wszystko jest w jak najlepszym porządku. Pozdrawiam
- Od: 10 sty 2009, 20:48
- Posty: 6
- Skąd: Cork, Łódź
- Auto: MAZDA 6 GG 1.8 COMFORT
Witam, ja mam podobnie. Też temperatura szybko rośnie – ok mówicie że normalne. Ale myślę że nie nienormalnym jest to, że wentylator włącza się od razu po uruchomieniu silnika, nawet przy -20 st. C. Macie tak samo? W czym może być problem? Termostat? Dzieki za pomoc...
-
radosław
ja też mam problem z włączającym się wentylatorem chłodnicy, robie długie trasy -15 st.C mrozu, a wentylator się włącza, czy podmuch zimnego powietrza niedostatecznie chłodzi? zaczeło mnie to niepokoić? czy ktoś miał z tym jakieś przygody?
- Od: 27 cze 2009, 14:05
- Posty: 8
- Skąd: podlaskie
- Auto: mazda 3 HB 1.6 D 2006
Ok, już wiem. Wentylator się włącza zawsze, kiedy jest włączona klima (nawet przy -20st.C).
-
radosław
A ja mam inne zmartwienie.
Zdarza mi się, że wskaźnik temperatury przez całą droge jaką jadę (do 10 km) nie podniesie się w ogóle albo tuż przed samym końcem podnosi się od 0 do końcowego wychylenia w przeciągu 2-3 sekund.
Częściej jednak następuje wachnięcie wskazań. Najpier rośnie, maleje, rośnie itp. I tak w bardzo różnych wariacjach.
Jak jadę w długą trasę to jest wszystko OK, bo po iluś tam km wskazówka zatrzymuje się tam gdzie powinna być i tak jest już do końca.
Zakładam, że temperatura silnika rośnie prawidłowo, bo nawiew ciepłego powietrza działa skutecznie już bardzo szybko, nawet jeśli wskazówka nie podniosła się w ogóle.
Zauważyłe, że po krótkich odcinkach, po wyłączenia silnika wentylato potrafi pracować jeszcze nawet do 5 minut. Ciekawe co chlodzi, jeśli wskazówka pokazywała, że tem jest bardzo niska.
Czy to może być wadliwie działający czyjnik temperatury a może tylko coś co steruje wskaźnikiem?
Jeśli to czujnik to ile on może kosztować w ASO, bo nie mogę go znaleść w katalogu części.
Zdarza mi się, że wskaźnik temperatury przez całą droge jaką jadę (do 10 km) nie podniesie się w ogóle albo tuż przed samym końcem podnosi się od 0 do końcowego wychylenia w przeciągu 2-3 sekund.
Częściej jednak następuje wachnięcie wskazań. Najpier rośnie, maleje, rośnie itp. I tak w bardzo różnych wariacjach.
Jak jadę w długą trasę to jest wszystko OK, bo po iluś tam km wskazówka zatrzymuje się tam gdzie powinna być i tak jest już do końca.
Zakładam, że temperatura silnika rośnie prawidłowo, bo nawiew ciepłego powietrza działa skutecznie już bardzo szybko, nawet jeśli wskazówka nie podniosła się w ogóle.
Zauważyłe, że po krótkich odcinkach, po wyłączenia silnika wentylato potrafi pracować jeszcze nawet do 5 minut. Ciekawe co chlodzi, jeśli wskazówka pokazywała, że tem jest bardzo niska.
Czy to może być wadliwie działający czyjnik temperatury a może tylko coś co steruje wskaźnikiem?
Jeśli to czujnik to ile on może kosztować w ASO, bo nie mogę go znaleść w katalogu części.
- Od: 29 sie 2009, 17:12
- Posty: 36
- Auto: Mazda 3 BK 1,6 MZ-CD 2004
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości