Nie moge zapalic silnika TA KF
no własnie tez otym myslalem dzisaj sprawdze cz yjest iskra i zobaczymy co sie bedzie dziac . dzieki bardzo jak sprawdze to poinformuje was czy sie udalo
Pozdrawiam Piter89
Pozdrawiam Piter89
Piter899
- Od: 24 lis 2011, 14:19
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r
Proponuję jednak "test" iskry zrobić w ten sposób, że w wyciągnietą końcówkę wkładasz jakąś starą świecę, kładziesz to na bloku silnika i dopiero kręcisz rozrusznikiem.
Ważne: Takie "trzymanie" końcówki w powietrzu aby zobaczyć czy jest iskra niestety niezbyt dobrze wpływa na moduły zapłonowe – przy takiej operacji zdarza się, ze moduł pada.
Dlatego lepszym (i ew. tańszym!) sposobem jest właśnie użycie starej świecy lub ew. tej wykręconej z silnika.
Przydałoby się również posłuchać czy pompa paliwa się załącza.
Ważne: Takie "trzymanie" końcówki w powietrzu aby zobaczyć czy jest iskra niestety niezbyt dobrze wpływa na moduły zapłonowe – przy takiej operacji zdarza się, ze moduł pada.
Dlatego lepszym (i ew. tańszym!) sposobem jest właśnie użycie starej świecy lub ew. tej wykręconej z silnika.
Przydałoby się również posłuchać czy pompa paliwa się załącza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Problem nie rozwiazany swiece wymienione iskra jest nie wiem co moze byc nie tak kable tez wymienilem i nadal nic juz sam nieweim co jest nie tak czy ktos wie co moge sprawdzic innego.... nadal jest tak samo rozrusznik kreci a auto nie chce odpalic serdecznie pozdrawiam
Piter89
Piter89
Piter899
- Od: 24 lis 2011, 14:19
- Posty: 18
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r
Czy możesz sprawdzić czy masz jakieś napięcie na zasilaniu wtryskiwaczy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy Xedos 9 z silnikiem 2.0 V6. Mój problem polega na tym że przy dużych mrozach auto mi nie odpala- aku kręci rozrusznikiem, silnik kołacze, ale nie łapie nic- tak jakby paliwo nie dochodziło do silnika. Dzisiaj natomiast miałem tak, że auto odpaliło bez problemu(-10 stopni), zdążyłem wyskrobać szybki(ok 4-5min) wsiadam do auta, ono gaśnie i już nie może odpalić. Co robić? Co to może być i jak to rozwiązać?? Widziałem że każdy problem znajduje rozwiązanie więc z góry dzięki i czekam na odpowiedź.
Pozdro
Pozdro
- Od: 22 paź 2009, 11:26
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6
Najpierw sprawdzilbym czy dziala pompa paliwa, jesli tak poszukalbym w pamieci czy nie jest to zwiazane z tankowaniem...pozniej sprawdzilbym kable i swiece, zdjal kable wyczyscil, wykrecil swiece-analogicznie wyczyscil i sprobowal, mozna jeszcze nalac STP do usuwania wody w paliwie-bodajrze czerwone i wstawil auto w cieple miejsce na caly dzien.
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
Co do paliwa to po ostatniej takiej sytuacji nalane mam już 98 z orlenu – tankuje tylko na orlenie- wcześniej było 95,ale teraz już dwa tankowania na 98 w baku teraz ok 20l paliwa. Jak sprawdzić czy pompa- tak jak pisałem to nie pierwsza sytuacja i w zasadzie wcześniej nie odpalił, teraz około tygodnia miałem spokój ze wszystkim, a dziś znowu.
Czy jest taka szansa/ryzyko że to paliwo przymarza?? te sytuacje mają miejsce tylko wtedy jak na doworze jest poniżej -10
Czy jest taka szansa/ryzyko że to paliwo przymarza?? te sytuacje mają miejsce tylko wtedy jak na doworze jest poniżej -10
- Od: 22 paź 2009, 11:26
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6
Z tylu powinines sie dostac do pompy, poszukaj na forum bo w roznych modelach roznie wystepuja, zazwyczaj albo pod kanapa z tylu, albo w bagazniku na podlodze bedziesz mial przykrecana klapke, pod ktorabedzie pompa. Pompe powinno byc lekko slychac po przekreceniu zaplonu-na chwile zeby podala cisnienie (cos jakby bzyczenie), mozna ja jeszcze sprawdzic miernikiem.
Co jeszcze...mozna wstawic auto to ciplego garazu jak odpali to moim zdaniem ewidenty problem paliwa, ktore zamrzaza.Sprawdzilbym, tak jak wczesniej napisalem jeszcze kable i swiece, do tego sprobuj reet kompa zrobic ( w xedzie chyba wystarczala klema "–" zdjeta na kilka minut).
PS Jeszcze mi sie cos przypomnialo, sprawdz bezpieczniki od zaplonu i pompy paliwa, zarowno te w srodku jak i pod maska, moze jest gdzies wilgoc. Nie powinno byc to nic powaznego jezeli w cieplejsze dni odpala bez problemu, sprobuj go tez troche pokrecic, pompujac gaz. Wiem, ze nie poinno sie tak robic,ale moja mazde i kumpla probe po zalaniu tak odpalilem..
Co jeszcze...mozna wstawic auto to ciplego garazu jak odpali to moim zdaniem ewidenty problem paliwa, ktore zamrzaza.Sprawdzilbym, tak jak wczesniej napisalem jeszcze kable i swiece, do tego sprobuj reet kompa zrobic ( w xedzie chyba wystarczala klema "–" zdjeta na kilka minut).
PS Jeszcze mi sie cos przypomnialo, sprawdz bezpieczniki od zaplonu i pompy paliwa, zarowno te w srodku jak i pod maska, moze jest gdzies wilgoc. Nie powinno byc to nic powaznego jezeli w cieplejsze dni odpala bez problemu, sprobuj go tez troche pokrecic, pompujac gaz. Wiem, ze nie poinno sie tak robic,ale moja mazde i kumpla probe po zalaniu tak odpalilem..
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
Ok to na pewno sprawdzę dzisiaj tą pompę czy coś słychać. Moim zdaniem jest to coś z paliwem- no chyba że filtr paliwa jest już stary(tzn. na bank jest stary tylko czy to może być przyczyną)?? A jak można zrobić by wykluczyć paliwo??
- Od: 22 paź 2009, 11:26
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6
i wlasnie to jest najwiekszy problem zeby wyeliminowac samo paliwo...przy takich mrozach wstawic do ciepla i czekac, w saabie 9000 przy kiepskim paliwie w ogrzewanym garazu stal 9 godzin i dopiero odpail a ja juz ospalil to pary bylo tyle jakby parowoz wjechal na stacje w XIX wieku 
Mazda to mazda i basta.
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Saab 900 2.3 16V EL900GR
- Od: 30 sty 2009, 18:33
- Posty: 78
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 929 2,2i HC
Zajrzyj do Manuala, cos mi sie mysli ze mozesz zrobic mostek na zlaczu diagnostycznym (jakies dwa piny razem) na zaplonie i ruszy wtedy sama pompka no chyba ze ona juz sie sama wlacza na zaplonie.
Odnosnie paliwa to Orlen ma dobre paliwko, no chyba ze masz jakies podejrzenia co do tej stacji to zrob jak krasulpisze.
Sprawdzilbym uklad zaplonowy lacznie z aparatem, jest temat wlasnie o samych aparatach czujniki HALA itd. pisali wlasnie o takich przypadlosciach jakie masz.
Fitr paliwa jest od strony bagaznika w podlodze, klapka na 3 srubki i zobaczysz filtr.
Pompka w podlodze tylnego siedziska rowniez blaszka i 3 srubki, ale tam to nie zagladaj jak nie musisz.
Sprawdz bledy silnika ewentualnie skasuj, moze ci sie pojawic imobiliser-zwrociles na niego uwage czy czasem nie mruga jak silnik nie chce zapalic?
Odnosnie paliwa to Orlen ma dobre paliwko, no chyba ze masz jakies podejrzenia co do tej stacji to zrob jak krasulpisze.
Sprawdzilbym uklad zaplonowy lacznie z aparatem, jest temat wlasnie o samych aparatach czujniki HALA itd. pisali wlasnie o takich przypadlosciach jakie masz.
Fitr paliwa jest od strony bagaznika w podlodze, klapka na 3 srubki i zobaczysz filtr.
Pompka w podlodze tylnego siedziska rowniez blaszka i 3 srubki, ale tam to nie zagladaj jak nie musisz.
Sprawdz bledy silnika ewentualnie skasuj, moze ci sie pojawic imobiliser-zwrociles na niego uwage czy czasem nie mruga jak silnik nie chce zapalic?
krasul nie chce straszyc i oczywiscie oby tak nie bylo
powodow moze byc kilka i trzeba powoli je wyeliminowac i zobaczyc co bylo, a sprawdzania moze byc ze hoho... tak wiec zacznij piotreksupercar od bledow (mozesz to sam sprawdzic) moze cos wymruga jak nie to zakasac rekawy i do roboty
powodow moze byc kilka i trzeba powoli je wyeliminowac i zobaczyc co bylo, a sprawdzania moze byc ze hoho... tak wiec zacznij piotreksupercar od bledow (mozesz to sam sprawdzic) moze cos wymruga jak nie to zakasac rekawy i do roboty
Oczywiście wielkie dzięki za propozycje napraw, ale....
...powiem tak sprawa jest na tyle dziwna że jak o 14:30(temperatura dalej na minusie tylko że pewnie ok -3) próbowałem odpalić auto to już wszystko było ok. Zapaliło bez problemu- a jest tylko kilka stopni wyżej. Oczywiście dziękuje za wasze rady... No ale co o tym teraz sądzić?? Czy macie jakieś konkretne sugestie co do tej sprawy czy raczej powinienem sprawdzać wszystko po kolei i starać się coś wykluczyć??
...powiem tak sprawa jest na tyle dziwna że jak o 14:30(temperatura dalej na minusie tylko że pewnie ok -3) próbowałem odpalić auto to już wszystko było ok. Zapaliło bez problemu- a jest tylko kilka stopni wyżej. Oczywiście dziękuje za wasze rady... No ale co o tym teraz sądzić?? Czy macie jakieś konkretne sugestie co do tej sprawy czy raczej powinienem sprawdzać wszystko po kolei i starać się coś wykluczyć??
- Od: 22 paź 2009, 11:26
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6
Niby Pan Xedos, a chimery ma jak Pani Xedos...
cos tam widocznie zadziala lub nie zadziala, jakas loteria widocznie.
podobnie mialem, jakas wtyczka/kabelek sie poluzowal i pozniej byl spokoj (no ale znalazlem ten kabelek, przypadek no ale znalazlem...)
cos tam widocznie zadziala lub nie zadziala, jakas loteria widocznie.
podobnie mialem, jakas wtyczka/kabelek sie poluzowal i pozniej byl spokoj (no ale znalazlem ten kabelek, przypadek no ale znalazlem...)
wątpie zeby to była kwestia paliwa jako paliwa, orlenowskie jest dobre na ogół, akumulator sprawdź jeszcze, czasem najprostsze rozwiazania są najlepsze
ja też bym stawiał na świece potem, bo jak pompa siada to nie ma tak ze działa albo nie, nie ma zachcianek, podawałaby mniej paliwa jak by niedomagała np no nie, a potem by padła całkiem, wiec sama pompa jako tak tez odpada no chyba ze kabelek jest gdzies luzny to inna bajka, mogloby tak byc jak mowicie, ale przydałoby sie sprawdzic najpierw to co na ogół pada na mrozie czyli aku, świece i WNki, z pompa sie bedziesz bawić pozniej
tak mi sie wydaje. aaa no i klasycznie zresetuj komputer, to tez czesto pomaga 
- Od: 17 cze 2009, 01:34
- Posty: 230
- Skąd: Warszawa
- Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)
Sprawdź w jakim stanie jest filtr paliwa
Może w nim ten syf zamarza 
Marcinku właśnie robiłem z nim porządek
piotreksupercar może tu coś znajdziesz... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=odpala
piotreksupercar może tu coś znajdziesz... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=odpala
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Bardzo wam dziękuje, na bank dzisiaj wymieniam filtr powietrza, posprawdzam kable świece i zobaczę czy paliwo dochodzi. Co do śmieszniejszych rzeczy, wczoraj jak odpaliłem po południu mazdę to do końca dnia był spokój, dzisiaj rano też odpaliła jak marzenie. Nie wiem czym to jest wywołane, natomiast chciałbym żeby wymiana filtra paliwa rozwiązała ten problem – świece nowe (przejechane ok 3tys km, benzyna bez gazu), ale wszystko też posprawdzam.
- Od: 22 paź 2009, 11:26
- Posty: 9
- Skąd: Wrocław
- Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości