Nie moge zapalic silnika TA KF

Postprzez piter899 » 29 paź 2009, 07:47

no własnie tez otym myslalem dzisaj sprawdze cz yjest iskra i zobaczymy co sie bedzie dziac . dzieki bardzo jak sprawdze to poinformuje was czy sie udalo







Pozdrawiam Piter89
Piter899
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 14:19
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 29 paź 2009, 08:18

Proponuję jednak "test" iskry zrobić w ten sposób, że w wyciągnietą końcówkę wkładasz jakąś starą świecę, kładziesz to na bloku silnika i dopiero kręcisz rozrusznikiem.

Ważne: Takie "trzymanie" końcówki w powietrzu aby zobaczyć czy jest iskra niestety niezbyt dobrze wpływa na moduły zapłonowe – przy takiej operacji zdarza się, ze moduł pada.
Dlatego lepszym (i ew. tańszym!) sposobem jest właśnie użycie starej świecy lub ew. tej wykręconej z silnika.

Przydałoby się również posłuchać czy pompa paliwa się załącza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piter899 » 7 lis 2009, 14:54

Problem nie rozwiazany swiece wymienione iskra jest nie wiem co moze byc nie tak kable tez wymienilem i nadal nic juz sam nieweim co jest nie tak czy ktos wie co moge sprawdzic innego.... nadal jest tak samo rozrusznik kreci a auto nie chce odpalic serdecznie pozdrawiam


Piter89
Piter899
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 14:19
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lis 2009, 08:00

Czy możesz sprawdzić czy masz jakieś napięcie na zasilaniu wtryskiwaczy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez piter899 » 9 lis 2009, 21:11

sprboje to sprawidzic wezme sprowadze mechanika zobaczymy co sie da zrobic

dzieki bardzo pozdrawiam
Piter899
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 14:19
Posty: 18
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 140km automat 1996r Mazda Xedos 9 2.0 143km 1993r

Postprzez piotreksupercar » 5 sty 2010, 11:08

Witam, od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy Xedos 9 z silnikiem 2.0 V6. Mój problem polega na tym że przy dużych mrozach auto mi nie odpala- aku kręci rozrusznikiem, silnik kołacze, ale nie łapie nic- tak jakby paliwo nie dochodziło do silnika. Dzisiaj natomiast miałem tak, że auto odpaliło bez problemu(-10 stopni), zdążyłem wyskrobać szybki(ok 4-5min) wsiadam do auta, ono gaśnie i już nie może odpalić. Co robić? Co to może być i jak to rozwiązać?? Widziałem że każdy problem znajduje rozwiązanie więc z góry dzięki i czekam na odpowiedź.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 22 paź 2009, 11:26
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6

Postprzez krasul » 5 sty 2010, 11:32

Najpierw sprawdzilbym czy dziala pompa paliwa, jesli tak poszukalbym w pamieci czy nie jest to zwiazane z tankowaniem...pozniej sprawdzilbym kable i swiece, zdjal kable wyczyscil, wykrecil swiece-analogicznie wyczyscil i sprobowal, mozna jeszcze nalac STP do usuwania wody w paliwie-bodajrze czerwone i wstawil auto w cieple miejsce na caly dzien.
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez piotreksupercar » 5 sty 2010, 11:45

Co do paliwa to po ostatniej takiej sytuacji nalane mam już 98 z orlenu – tankuje tylko na orlenie- wcześniej było 95,ale teraz już dwa tankowania na 98 w baku teraz ok 20l paliwa. Jak sprawdzić czy pompa- tak jak pisałem to nie pierwsza sytuacja i w zasadzie wcześniej nie odpalił, teraz około tygodnia miałem spokój ze wszystkim, a dziś znowu.

Czy jest taka szansa/ryzyko że to paliwo przymarza?? te sytuacje mają miejsce tylko wtedy jak na doworze jest poniżej -10
Początkujący
 
Od: 22 paź 2009, 11:26
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6

Postprzez krasul » 5 sty 2010, 12:50

Z tylu powinines sie dostac do pompy, poszukaj na forum bo w roznych modelach roznie wystepuja, zazwyczaj albo pod kanapa z tylu, albo w bagazniku na podlodze bedziesz mial przykrecana klapke, pod ktorabedzie pompa. Pompe powinno byc lekko slychac po przekreceniu zaplonu-na chwile zeby podala cisnienie (cos jakby bzyczenie), mozna ja jeszcze sprawdzic miernikiem.
Co jeszcze...mozna wstawic auto to ciplego garazu jak odpali to moim zdaniem ewidenty problem paliwa, ktore zamrzaza.Sprawdzilbym, tak jak wczesniej napisalem jeszcze kable i swiece, do tego sprobuj reet kompa zrobic ( w xedzie chyba wystarczala klema "–" zdjeta na kilka minut).

PS Jeszcze mi sie cos przypomnialo, sprawdz bezpieczniki od zaplonu i pompy paliwa, zarowno te w srodku jak i pod maska, moze jest gdzies wilgoc. Nie powinno byc to nic powaznego jezeli w cieplejsze dni odpala bez problemu, sprobuj go tez troche pokrecic, pompujac gaz. Wiem, ze nie poinno sie tak robic,ale moja mazde i kumpla probe po zalaniu tak odpalilem..
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez piotreksupercar » 5 sty 2010, 13:24

Ok to na pewno sprawdzę dzisiaj tą pompę czy coś słychać. Moim zdaniem jest to coś z paliwem- no chyba że filtr paliwa jest już stary(tzn. na bank jest stary tylko czy to może być przyczyną)?? A jak można zrobić by wykluczyć paliwo??
Początkujący
 
Od: 22 paź 2009, 11:26
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6

Postprzez krasul » 5 sty 2010, 13:34

i wlasnie to jest najwiekszy problem zeby wyeliminowac samo paliwo...przy takich mrozach wstawic do ciepla i czekac, w saabie 9000 przy kiepskim paliwie w ogrzewanym garazu stal 9 godzin i dopiero odpail a ja juz ospalil to pary bylo tyle jakby parowoz wjechal na stacje w XIX wieku ;)
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Janusz626 » 5 sty 2010, 13:35

Zajrzyj do Manuala, cos mi sie mysli ze mozesz zrobic mostek na zlaczu diagnostycznym (jakies dwa piny razem) na zaplonie i ruszy wtedy sama pompka no chyba ze ona juz sie sama wlacza na zaplonie.
Odnosnie paliwa to Orlen ma dobre paliwko, no chyba ze masz jakies podejrzenia co do tej stacji to zrob jak krasulpisze.
Sprawdzilbym uklad zaplonowy lacznie z aparatem, jest temat wlasnie o samych aparatach czujniki HALA itd. pisali wlasnie o takich przypadlosciach jakie masz.
Fitr paliwa jest od strony bagaznika w podlodze, klapka na 3 srubki i zobaczysz filtr.
Pompka w podlodze tylnego siedziska rowniez blaszka i 3 srubki, ale tam to nie zagladaj jak nie musisz.
Sprawdz bledy silnika ewentualnie skasuj, moze ci sie pojawic imobiliser-zwrociles na niego uwage czy czasem nie mruga jak silnik nie chce zapalic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez krasul » 5 sty 2010, 13:39

Janusz626 nawet go nie strasz tym czujnikiem:P fakt, faktem ze objaw moze byc taki sam ale ja zaczalbym sprawdzanie od najbardziej prozaicznych rzeczy..:)
Mazda to mazda i basta.:)
Saab 900 2.3 16V EL900GR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2009, 18:33
Posty: 78
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 929 2,2i HC

Postprzez Janusz626 » 5 sty 2010, 13:47

krasul nie chce straszyc i oczywiscie oby tak nie bylo
powodow moze byc kilka i trzeba powoli je wyeliminowac i zobaczyc co bylo, a sprawdzania moze byc ze hoho... tak wiec zacznij piotreksupercar od bledow (mozesz to sam sprawdzic) moze cos wymruga jak nie to zakasac rekawy i do roboty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez piotreksupercar » 5 sty 2010, 16:29

Oczywiście wielkie dzięki za propozycje napraw, ale....

...powiem tak sprawa jest na tyle dziwna że jak o 14:30(temperatura dalej na minusie tylko że pewnie ok -3) próbowałem odpalić auto to już wszystko było ok. Zapaliło bez problemu- a jest tylko kilka stopni wyżej. Oczywiście dziękuje za wasze rady... No ale co o tym teraz sądzić?? Czy macie jakieś konkretne sugestie co do tej sprawy czy raczej powinienem sprawdzać wszystko po kolei i starać się coś wykluczyć??
Początkujący
 
Od: 22 paź 2009, 11:26
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6

Postprzez Janusz626 » 5 sty 2010, 19:37

Niby Pan Xedos, a chimery ma jak Pani Xedos... ;)

cos tam widocznie zadziala lub nie zadziala, jakas loteria widocznie.
podobnie mialem, jakas wtyczka/kabelek sie poluzowal i pozniej byl spokoj (no ale znalazlem ten kabelek, przypadek no ale znalazlem...)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez azalisz555 » 5 sty 2010, 20:05

wątpie zeby to była kwestia paliwa jako paliwa, orlenowskie jest dobre na ogół, akumulator sprawdź jeszcze, czasem najprostsze rozwiazania są najlepsze :P ja też bym stawiał na świece potem, bo jak pompa siada to nie ma tak ze działa albo nie, nie ma zachcianek, podawałaby mniej paliwa jak by niedomagała np no nie, a potem by padła całkiem, wiec sama pompa jako tak tez odpada no chyba ze kabelek jest gdzies luzny to inna bajka, mogloby tak byc jak mowicie, ale przydałoby sie sprawdzic najpierw to co na ogół pada na mrozie czyli aku, świece i WNki, z pompa sie bedziesz bawić pozniej ;) tak mi sie wydaje. aaa no i klasycznie zresetuj komputer, to tez czesto pomaga :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2009, 01:34
Posty: 230
Skąd: Warszawa
Auto: TA KJ 95' z seksownym paskiem :)

Postprzez mckoper » 5 sty 2010, 21:13

Sprawdź w jakim stanie jest filtr paliwa :) Może w nim ten syf zamarza ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Italiano » 5 sty 2010, 21:13

Marcinku właśnie robiłem z nim porządek :)

piotreksupercar może tu coś znajdziesz... http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=odpala
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez piotreksupercar » 6 sty 2010, 10:27

Bardzo wam dziękuje, na bank dzisiaj wymieniam filtr powietrza, posprawdzam kable świece i zobaczę czy paliwo dochodzi. Co do śmieszniejszych rzeczy, wczoraj jak odpaliłem po południu mazdę to do końca dnia był spokój, dzisiaj rano też odpaliła jak marzenie. Nie wiem czym to jest wywołane, natomiast chciałbym żeby wymiana filtra paliwa rozwiązała ten problem – świece nowe (przejechane ok 3tys km, benzyna bez gazu), ale wszystko też posprawdzam.
Początkujący
 
Od: 22 paź 2009, 11:26
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: XEDOS 9 1997r 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9