Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez elvis182 » 30 gru 2009, 20:42

To ja dokończę swój wątek. Zdecydowałem się jednak jeszcze trochę dołożyć do swojego silnika. I nie żałuję. Po wymianie pierścieni jeździ pięknie i dymku nie puszcza, nawet przy mrozie i nawet zaraz po odpaleniu. Dołożyłem jeszcze 700 pln do interesu, więc w sumie wyszło 2100, ale mam problem z głowy i w końcu samochód bez zarzutu. Kolejny dowód na to, że BP mają ten sam problem co słynne Z5. Pozdrawiam wszystkich
Początkujący
 
Od: 16 gru 2009, 19:02
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: 323F BA, 1,8 16v, 97'

Postprzez TomaS626 » 1 sty 2010, 22:30

elvis182 napisał(a):Zdecydowałem się jednak jeszcze trochę dołożyć do swojego silnika

A gdzie ci robili ten remont???tez mnie to czeka w najblizszym czasie i zastanawiam sie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez Miki_LKR » 2 sty 2010, 18:28

TomaS626 napisał(a):
elvis182 napisał(a):Zdecydowałem się jednak jeszcze trochę dołożyć do swojego silnika

A gdzie ci robili ten remont???tez mnie to czeka w najblizszym czasie i zastanawiam sie...


Widzę że jesteś z Niedrzwicy, ja robiłem remont w Kraśniku 5 Listopada tego roku, też uszczelniacze i pierścienie, przy okazji wymiana płynu chłodniczego uszczelki wiadomo itp sprawy, wyniosło mnie to 2000zł. Robiłem w AD SERWIS Dariusz Jachymek DELTA Kraśnik ul. Urzędowska 44. Także jak masz jakieś pytanka to pisz PW.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2009, 09:12
Posty: 14
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F BA Z5 94r.

Postprzez TomaS626 » 4 sty 2010, 19:17

Miki_LKR ja sam bede robil remont.Zastanawiam sie czy warto,moze zmienic silnik?W moim przypadku widac ze juz dlugo bierze olej bo nawet przy przepustnicy jest juz czarny osad i to dosc gruba warstwa...Ale z drugiej strony remont jest pewny a kupno silnika nie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez Miki_LKR » 4 sty 2010, 23:10

TomaS626 napisał(a):Ale z drugiej strony remont jest pewny a kupno silnika nie...


tutaj sam odpowiedziałeś sobie na pytanie :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2009, 09:12
Posty: 14
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F BA Z5 94r.

Postprzez TomaS626 » 5 sty 2010, 00:11

Miki_LKR A jak teraz twoja madzia,pewnie smiga lux i zero dymku...?tez bym tak chcial :(
Dzieki za namiar na ten zaklad
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 15:20

to ja mam pytanie:
oleju nie bierze
dymka nie puszcza
na bagnecie poziom normalny (bez podwójnego poziomu)
pod korkiem chłodnicy i w zbiorniczku małe masło...(ale podobno od robienie krótkich dystansów na nienagrzanym silniku, płyn wymieniany 2 lata temu)

praca czasem na 3 czasem na 4 gary
w trasie nie widzę spadku mocy czy coś podobnego
instalacja sekwencyjna od 7 dni (przejechane 150km)

na kompresji SZOK!!! 1=3, 2=11, 3=7, 4 – nie pamiętam ale tez kaplica

czy to uszczelka pod głowicą??
co jeszcze muszę wymienić i gdzie kupić??
uszczelki ori to w ASO Mazdy?? a resztę??
:( :( :( :( :( :( :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez TomaS626 » 5 sty 2010, 16:42

dadas83 napisał(a):na kompresji SZOK!! 1=3, 2=11, 3=7, 4 – nie pamiętam ale tez kaplica

to dziw ze silniczek jeszcze ciagnie...Oryginalna uszczelka pod glowice ok.150zl kosztuje i lepiej zainwestuj predko w remont,pierscienie to roznie kosztuja.Wszystko kupisz w ASO Mazdy, jedz,zapytaj i zobaczysz ile ci powiedza za czesci...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 16:46

TomaS626 napisał(a):to dziw ze silniczek jeszcze ciagnie...

no właśnie o dziwo ciągnie tak jak zawsze.....
dałem koledze się przejechać co ma taką sama Madzie....mówi że jest minimalnie wolniejsza na 3 biegu...reszta ok....

dziwne :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez sepamx3 » 5 sty 2010, 16:52

Witam
Ja remont :( silnika robiłem po przejechaniu 194tyś km.I co się okazało ,zalany teraz jest 10w40 Mobil i nadal bierze olej ok 1,5 na 10 000 km .A dla porównania wcześniej brał cały stan na 250km.Czy ktoś może mi doradzić <głaszcze> co zrobić, czy jak zaleje go mineralem to nie bedzie brał już oleju czy lepiej zostać na pół syntetyku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez TomaS626 » 5 sty 2010, 16:56

sepamx3 napisał(a):zy jak zaleje go mineralem to nie bedzie brał już oleju

nie lej mineralnego,poczytaj troche forum to sie dowiesz czemu.po remoncie nie powinien brac oleju,dziwne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 17:07

a czy po remoncie kompresja wróci do normy??
i czy troszkę żwawszy będzie wóz??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez sepamx3 » 5 sty 2010, 17:37

na dynamike nie moge nażekać muśle że sie poprawiło po remoncie i było słychać taki fajny świst w silniku <jupi> .Może brał by mniej jak bym go nie kręcił tak wysoko bo przeważnie tak do 4 tyś i zmiana biegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez zahariash » 5 sty 2010, 17:41

to nie jest wysoko ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez iceman150 » 5 sty 2010, 17:52

dadas83 napisał(a):na kompresji SZOK! 1=3, 2=11, 3=7, 4 – nie pamiętam ale tez kaplica

A ja bym się pokusił o ponowne spradzemie kompresji najlepiej na innym sprzęcie.
A co do remontu to części lepiej kupować w innych sklepach niż ASO bo będzie wtedy wiele taniej.
www.carspeed.pl
Tam jest kolega smirnofff i wszyscy się u niego zaopratrują ja kupowałem u niego części do remontu i nie narzekam. Części oryginalne też u niego dostaniesz.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez mario1616 » 5 sty 2010, 18:11

1,5l na 10 tys to raczej nie ma sie czym przejmowac, ja na Twoim miejscu byl zalal syntetyka ;p sporo osob tak zrobilo i sobie chwali
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 14:18
Posty: 160
Skąd: KNW/Gliwice
Auto: 323f BA Z5 97r (byla) // VW golf 4

Postprzez chuchErro » 5 sty 2010, 18:12

dadas83 napisał(a):na kompresji SZOK!! 1=3, 2=11, 3=7, 4 – nie pamiętam ale tez kaplica

a sprawdzales to na otwartej, czy zamknietej przepustnicy??;>
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez marcin255 » 5 sty 2010, 18:20

mario1616 napisał(a):1,5l na 10 tys to raczej nie ma sie czym przejmowac, ja na Twoim miejscu byl zalal syntetyka ;p sporo osob tak zrobilo i sobie chwali


Najlepiej jakiś gęsty maszynowy olej ,będzie jeszcze lepiej <jupi>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez hopek » 5 sty 2010, 18:32

dadas83 napisał(a):na kompresji SZOK! 1=3, 2=11, 3=7, 4 – nie pamiętam ale tez kaplica

na takiej kompresji to raczej by juz nie odpalił <lol> nie mówiac już o jeździe
TomaS626 napisał(a):W moim przypadku widac ze juz dlugo bierze olej bo nawet przy przepustnicy jest juz czarny osad i to dosc gruba warstwa

to są syfy z odmy i nie jest wyznacznikiem czy silnik bierze olej czy nie :) po prostu z lat sie to uzbierało a zapieczone pierscionki to inna bajka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Yellowmen » 5 sty 2010, 20:37

chuchErro napisał(a):a sprawdzales to na otwartej, czy zamknietej przepustnicy??;>

tzn??
wykreślimy wszystkie świece i po kolei sprawdzaliśmy ciśnienie ( a jak to sie sprawdza?)

hopek napisał(a):dadas83 napisał:
na kompresji SZOK! 1=3, 2=11, 3=7, 4 – nie pamiętam ale tez kaplica

na takiej kompresji to raczej by juz nie odpalił łoł nie mówiac już o jeździe



kurde a ja normalnie jeżdżę....nie ma jakiś dziwnych objawów podczas jazdy..nie szarpie nie piszczy nie skrzypi, nie robi zasłony dymnej.

Objawy są takie że silnik drży i podobno nie działa na wszystkie gary :(
ponadto na światłach czy w korku bardziej drży mi kierownica i drążek biegów.
Oleju nie ubywa, płyn chłodniczy nie znika.
chociaż po 2 latach znalazłem pod korkiem taką maź (tylko troszkę pod korkiem) oraz osadzony na ściankach zbiorniczka wyrównanwczego.
Teraz dolałem czystego płynu i obserwuje.

Jak sprawdzić ta kompresję dokładnie i gdzie?? jeszcze raz to sprawdzę gdzie indziej!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323