Poślizg na ręcznym a wariowanie elektroniki hamulców

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez paff » 2 sty 2010, 22:34

Witam,

z okazji zimy (pierwszej z tym samochodem) miałem ochotę trochę się poślizgać. Pierwszy poślizg na ręcznym mocno mnie zdziwił – w momencie gdy tył samochodu pięknie popłynął, natychmiast na desce zrobiła się "choinka" – włączyły się chyba wszystkie kontrolki związane z hamulcami – ręczny, abs, tcs, tcs off...

Po zatrzymaniu samochodu i ponownym odpaleniu palił się jeszcze abs i ręczny. Dopiero po przejechaniu paru metrów i użyciu hamulca wszystko zaczęło działać. Po drugiej próbie było dokładnie tak samo :)

Czy to normalny objaw, czy też wina mojego zapiekającego się ręcznego? Dodam, że kiedy używam ręcznego w normalnych warunkach, nic podobnego się nie dzieje.

Paweł
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 00:13
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.

Postprzez Jacekm_ » 2 sty 2010, 22:41

Norma, komputer ABS'u się gubi w takiej sytuacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez paff » 2 sty 2010, 22:45

Dzięki za info, skoro to norma to następnym razem bez stresu będę kontynuował zabawę :)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 00:13
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.

Postprzez tomciokr » 2 sty 2010, 23:26

U siebie przy poślizgach na ręcznym hamulcu nigdy nie obserwuje sytuacji żeby kontrolki zaświecały się. TCS jak najbardziej sprawy, ABS również. Nawet przy poślizgu jakbym chciał dohamować przodem ABS momentalnie skrobie poprzez wykrycie poślizgu między tyłem a przodem, ale choinki ze światełek nigdy nie mam.

Choinka jedynie u mnie występuje w momencie kiedy samochód przekroczy ponad 200km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Jacekm_ » 3 sty 2010, 09:15

Powiem tak, ja nigdy na ręcznym nie hamuje. Także mogę się mylić, ale przy pomiarze auta na hamowni, kiedy przednie koła kręciły się ze sporą prędkością podchodzącą pod 200km/h, a tylne stały w miejscu choinka się zapaliła. Po przejechaniu kilku metrów wszystko zgasło. Moim zdaniem, gdy przednie koła się kręcą, a tylne stoją, komputer głupieje i dlatego, odłącza te systemy. tomciokr osobiście podczas normalnej jazdy ponad 200km/h nigdy żadna kontrolka mi się nie paliła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez grabu122 » 3 sty 2010, 10:52

..... prawdziwi faceci dają w piz...ę, a nie jeżdżą na ręcznym :D <lol>
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Postprzez tomciokr » 3 sty 2010, 12:11

To że u mnie kontrolki zapalają się po przekroczeniu 200km/h świadczy raczej o błędzie odczytu z czujników, a to może być spowodowane zabrudzeniem ich i przy takiej prędkości nie nadążają zczytywać impulsów. Będąc na hamowni nie miałem z tym problemów z ABS. Zapalenie się kontrolek jak u paff nie jest raczej dobrym objawem. W zeszłą zimę przejeździłem ponad 50km na oblodzonej, ośnieżonej płycie przy znacznych prędkościach, z jazdą bokiem, różnymi obrotami itp. i ani razu kontrolki od ABS nie zaświeciły się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez świeżak » 3 sty 2010, 13:11

grabu122 napisał(a):.... prawdziwi faceci dają w piz...ę, a nie jeżdżą na ręcznym

hahahah dobre:D
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Jacekm_ » 3 sty 2010, 13:31

No jak ja byłem na hamowni to BJ'ką był też Borys. Z tego co pamiętam, u niego było identycznie jak u mnie, a poza tym, ja żadnych problemów z ABS ani TCS nie mam, także uważam, że mam sprawne te systemy i tak jak działa w mojej BJ prawdopodobnie powinno działać w każdym sprawnym aucie tej kasty.
Poza tym ja nie mówię o różnych prędkościach kół, tylko całkowitym zatrzymaniu tylnych kół przy jednoczesnym obrocie przednich. Jeśli wtedy kontrolki się nie palą, to możliwe, że ręczny wcale ich nie zatrzymuje, tylko działa jako spowalniacz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez lesiux » 3 sty 2010, 13:41

..... prawdziwi faceci dają w piz...ę, a nie jeżdżą na ręcznym zeby łoł


jak masz napęd na tył to czemu nie....

w maździe raczej ciężko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Jacekm_ » 3 sty 2010, 13:47

lesiux napisał(a):
..... prawdziwi faceci dają w piz...ę, a nie jeżdżą na ręcznym zeby łoł


jak masz napęd na tył to czemu nie....

w maździe raczej ciężko...


Mazda nie Mazda, zawsze można na masce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Grafit » 3 sty 2010, 14:17

Ewidentnie jest coś nie tak :| może Ci auto zgasło i temu się kontrolki oświeciły? (przekręcony kluczyk). U mnie nigdy się nic takiego nie działo a nie raz się ślizgalem po parkingach.
Nie powinno się nic oświecać a elektronika nie ma prawa głupieć jak przednie i tylne koła się kręcą z inną prędkością bo po to jest stworzona! Gdy kola zaczynają się kręcić z różnymi prędkościami to ona się wtedy powinna włączać i działać. A widać ona się włącza ale nie działa....
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez fazzi » 3 sty 2010, 16:06

Ja też mialem choinkę jak się ślizgalem. Nie przejmuj się – ABS trochę glupieje i tyle.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez jacki15 » 3 sty 2010, 22:56

ja wyciągam bezpiecznik od ABS u mnie jak czasami gdzieś jade się celowo poślizgac tylko :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 22:40
Posty: 87
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f '91 1.8 SOHC 16V

Postprzez tomciokr » 3 sty 2010, 23:14

Ciekawa rzecz że jednym głupieje ABS a innym nie. Nie powinno tak się dziać. Co w przypadku kiedy samochód wpadnie w niekontrolowany poślizg? Brak ABS? :D Jak tu awaryjnie hamować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez paff » 3 sty 2010, 23:34

Odnośnie sprawności systemów sytuacja wygląda następująco:

Ostre hamowanie włącza ABS
Ostre przyspieszanie włącza TCS
W zwyczajnym poślizgu (zbyt szybkie wejście w zakręt) można używać zarówno jednego jak i drugiego systemu.

Tak więc wydaje się, że wszystko jest sprawne.

Podczas wejścia w poślizg na ręcznym, kiedy czuć że tylne koła zostały już zablokowane – w tym momencie włącza się choinka – czyli jest to zgodne z niektórymi opiniami tutaj – że tak się dzieje, gdy przednie koła się toczą a tylne stoją w miejscu.

Na drodze chyba nie może dojść do takiej sytuacji, jeżeli sam nie próbuję do niej doprowadzić :)
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 00:13
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.

Postprzez tomciokr » 3 sty 2010, 23:55

A jak się zachowuje przód w czasie poślizgu tylnych kół. Czy w czasie poślizgu wciskając hamulec nożny skrobie ABS, czy twardo hamuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez paff » 4 sty 2010, 12:49

jak doprowadzić do takiego poślizgu ?

przednie się ześlizgują, jak za szybko skręcę, tylne wprowadzałem w poślizg właśnie ręcznym – jak bez ręcznego spowodować poślizg tylnych kół ?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 00:13
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Auto: 323 F BJ 1.6 2000r.

Postprzez zahariash » 4 sty 2010, 12:56

Jadąc po łuku na granicy przyczepności i puszczając gaz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez radekko » 4 sty 2010, 16:33

U mnie po takiej zabawie (poslizg na recznym) juz tak zostalo (kontrolka ABS i recznego) chociaz hamulce nadal dzialaja. Mam jednak wrazenie ze ABS sie wzial obrazil i wylaczyl (nie mam "skrobania" juz).
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323