A więc przyszedł czas skorzystać z przywilejów klubowicza i zaprezentować swoją drugą już Magdalenę.
Trafiła w moje ręce 18 lipca 2009r. i jestem jej 3cim właścicielem.
Przez 3 miesiące zrobiłem 8 tyś km i muszę powiedzieć, że bardzo przyjemnie jeździ się tym autkiem. Co prawda liczyłem na to, że nie będę musiał aż tak pilnować obrotomierza przed wyprzedzaniem ale można się przyzwyczaić, choć z załączoną klimą jest już dramat.
Generalnie charakter auta nakłania do spokojnej / płynnej jazdy, wtedy doceniam "komfort" (o ile można mówić o czymś takim w aucie z 97r ) szczególnie po przesiadce z 323 bg.
BG-tka jest tutaj
MAZDA 626 GE htb
data produkcji : 07.03.1997r
silnik : FP 90 KM | 143 Nm
przebieg : 215 tyś
WYPOSAŻENIE
- 4x el. szyby
- el. lusterka
- klimatyzacja
- centralny zamek
- immobiliser
- ABS
- regulacja kierownicy
- wpom. kierownicy
- el. regulacja świateł
- welur
- standardowe głośniki
- radio Panasonic CQ-C5303N
07.09r
- kompletny rozrząd
- łączniki drążka stabilizatora (555)
- filtry (powietrza, paliwa, oleju)
- wymiana oleju (Castrol Magnatec)
- zlikwidowane nieszczelności wydechu – "domowymi sposobami", za jakiś czas znów się wydech odezwie, ale mam nadzieję, że wtedy będę miał więcej czasu i ... jakiekolwiek warunki by zainteresować się dokładnie tematem
- wymiana klocków – tył (bosch)
- Wymiana pompy wody – jedna z oszczędności życia... ;/
- wymiana oleju + płukanka (Castrol Magnatec + STP)
- wymiana klocków – przód (ATE)
- wymiana przegubu zewnętrznego lewego (NKN)
- wymiana łączników stabilizatora przód (555)
- konserwacja progów
- przejrzałem i nasmarowałem zaciski z tyłu
Generalnie moim celem jest doprowadzenie auta do jak najlepszego stanu mechanicznego, pozbycie się ognisk korozji a dopiero wtedy zajmę się "upiększaniem".
Czyli na pierwszy ogień idzie:
- zewnętrzny przegub lewy
- lewe tylne nadkole (łapie je rdza)
- prawe przednie drzwi (odrobina rdzy tam się pojawiła)
- solidna polerka karoserii + dokładne czyszczenie/pranie wnętrza
- solidna konserwacja podwozia i profili zamkniętych
w następnej kolejności:
- sterownik centralnego zamka
- felga (przyszły sezon)
- audio – zestaw odseparowany na przód + piecyk jak się uda i na doczepkę jakaś skrzynka do kufra
- alu ramki zegarów
- niklowane(chyba) nakładki na progi
jak już bardzo będzie mi się nudziło i nie będę miał co robić z pieniędzmi to:
- gleba (choć już teraz czasami mam problem z obcierającym przednim zderzakiem ;/ )
A oto ona