Mazda 626 GF RF-T '99 Indigo Blue

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Adaś » 12 lis 2009, 20:01

Riki napisał(a):Zimówki Falkena sąąą [tiiit] jem

Ja na swoich letnich chciałem auto w lekki poślizg wprowadzić na zakręcie wczoraj i nie dało się – trzymają jak złe asfaltu, a było chłodno i mokro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Riki » 12 lis 2009, 23:47

Adam, jestem tego samego zdania. Na prawdę świetne gumy za dobrą kasę :)
trochę dziwię się jak można kupić duuużo droższe np. Conti skoro nie ma różnicy. Jest jedynie taka, że tam ciężko o napis Made in Germany a tu mamy zawsze Japan <lol> ale każdemu pasuje co innego ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 13 lis 2009, 09:40

Zimówki to zło.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Riki » 13 lis 2009, 14:00

No ba ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez qlesh » 30 lis 2009, 00:44

Kiedy przymierzasz moje 17`` do GF? Pięknie będzie :P
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 01:10

qlesh odkopałeś nieco :P

No.. przyjacielu musimy w końcu przymierzyć :D w Zimę na deskach raczej tego nie zrobimy... ja lecę na zimówkach i nie zamierzam tego zmieniać <lol>

W Sobotę GFka dostała nowe kpl. ory sprzęgło i wahacz przedni. Należało jej się (235tys.km przelotu) i po wyjęciu starego widać było już pewien stopień zużycia. Skrzynia raczej nigdy nie zdejmowana co potwierdza nieco przebieg auta. Przegląd przed zimą wykonany (+ oleje filtry płyny etc.) i nowe oponki zakupione więc pozostało jeździć :)

P.S
Mam chrapkę na ory webasto.. poszukiwania trwają.... pewnie znajdę jak zima się skończy <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 30 lis 2009, 11:46

Rikiriki ile dałeś za sprzęgło i jakie??
dzięki za podpowiedz z tym spuszczaniem płynu, przy okazji miałem ciepły zielony prysznic :) wylało się na mnie ze 2 litry, korek był odkręcony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 15:27

malkolm napisał(a):Rikiriki ile dałeś za sprzęgło i jakie??


Oryginał Mazdy (jak właściwie wszystko co zakładam do tego auta :P) i takie sprzęgło kosztuje w okolicach 800PLN (tarcza, docisk, łożysko)
Ja wymieniłem jeszcze wszystkie uszczelniacze, łożysko podpory wałka sprzęgłowego i wysprzęglik. Teraz mam święty spokój :)

malkolm napisał(a):dzięki za podpowiedz z tym spuszczaniem płynu

<uklon> fajnie, że się udało. Uważaj następnym razem ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Adaś » 30 lis 2009, 20:24

ale ładny parking Tobie prawie pod domem wybudowali :P szkoda tylko, że śniegu nie ma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Riki » 30 lis 2009, 21:33

Adaś napisał(a):ale ładny parking Tobie prawie pod domem wybudowali


taaa..... kilka dni temu ujeżdżali Nissany – wiadomo jakie :D bo jest kupa piachu... no ale przy okazji dużo latarni <lol>


Adaś napisał(a):szkoda tylko, że śniegu nie ma

cichaj... znowu będę musiał chodnik odśnieżać <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez justus25 » 26 gru 2009, 17:55

Witam, pozwolę sobie zadać pytanie autorowi tematu z racji dużej wiedzy o silnikach DITD.
Od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 323f z roku 2002 właśnie z z silnikiem diesla i chciałbym dowiedzieć się czy w tym modelu zastosowano koło dwumasowe? Z pierwszego posta tego tematu wnioskuję że nie, może się mylę. Na co zwracać uwagę przy tym silniku, przebieg 170 tyś km. Jeszcze jedno, co daje regulacja zaworów, w DITD zalecana Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 lis 2009, 21:57
Posty: 24
Skąd: Bytom
Auto: mazda BJ 2.0 DITD

Postprzez Riki » 27 gru 2009, 01:11

justus25 napisał(a):Witam, pozwolę sobie zadać pytanie autorowi tematu z racji dużej wiedzy o silnikach DITD.


Bez przesadyzmu ;) <uklon>

justus25 napisał(a):czy w tym modelu zastosowano koło dwumasowe

Nie – i cieszmy się z tego :) dwumas to zło.

justus25 napisał(a):Na co zwracać uwagę przy tym silniku, przebieg 170 tyś km

Myślę, że warto zacząć lekturę Poradnika dot. silników diesla. Zapraszam –> dział Diesel. Jeśli faktycznie ma taki przebieg (i jest świeżo po zakupie) to rozrząd (kpl.), reg. zaworków, przegląd + oleje, płyny etc. i nie powinieneś mieć czego się tykać. Jak coś to służę pomocą....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez justus25 » 27 gru 2009, 20:09

Dzięki za szybką odpowiedź :) , oczywiście forum przeczytane, również poradnik dotyczący silników diesla w naszych mazdach. Zadaje pytania na które nie znalazłem odpowiedzi lub nie zrozumiałem porad fachowców :]. Po kosztownej wymianie kpl rozrządu oczywiście już jestem, mam nadzieję, że na tych obowiązkowych wydatkach poprzestanę, choć mam jeszcze kilka rzeczy do roboty z zawieszeniem (drążek kierowniczy itp). Wracając do pytania o regulację zaworów, w poradniku dot. silników diesla brak odpowiedzi na moje pytanie :), czy muszę obowiązkowo to wykonać czy mogę z tym poczekać i co taka regulacja daje. Z góry dzięki za odpowiedź
Początkujący
 
Od: 8 lis 2009, 21:57
Posty: 24
Skąd: Bytom
Auto: mazda BJ 2.0 DITD

Postprzez Riki » 27 gru 2009, 23:49

justus25 napisał(a):czy muszę obowiązkowo to wykonać czy mogę z tym poczekać


Mazda zaleca co 30tys.km. Z doświadczenia powiem, że nie warto przekraczać tego interwału. Jednocześnie nadmienię, iż nie jest to aż tak newralgiczny punkt jak np. wspomniany wcześniej rozrząd.


justus25 napisał(a):i co taka regulacja daje


Każda regulacja/sprawdzenie luzu zaworowego "coś daje" – skoro idziemy takim tropem podpowiem, że źle wyregulowanych zaworów w dieslu nie usłyszysz. Po regulacji część użytkowników zauważa cichszą pracę silnika. Także dynamika auta może ulec zmianie – na lepszą oczywiście. Nie jest to efekt placebo. Warto dokonać takiej operacji.
Poradnik Twoim przyjacielem :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 12 kwi 2010, 13:48

Riki dzisiaj ładne zdjęcia twojej mażdzinki widziałem w AŚ, gratulacje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Bartg » 12 kwi 2010, 14:41

Ano ladne zdjecia i ladnie wyeksponowane klubowe podkladki <ok> Auto w dziale uzywane dostalo 5*/6.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Riki » 23 kwi 2010, 16:22

Dzięki Panowie... :) w samym teście starałem się być obiektywny :P

Daawno tu nie zaglądałem. Na blacie widnieje już ponad 245.000km a auto bezawaryjnie turla się dalej :) nie chcąc zapeszać powiem tylko, że niebawem GFa wizualnie zmieni się, jak dla mnie diametralnie – takie są plany.. odnowa biologiczna wskazanaaa... Części zbierane prawie rok są już praktycznie w komplecie, poza lampami... muszę przerobić JDM-owe reflektory na soczewkowe. Interesowałem się tematem w kilku miejscach i każdy mówi co innego, może ktoś poleci mi odpowiedni zakład? głównie zależy mi na jakości, cenowo oczywiście jak najjjrozsądniej ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Riki » 17 lip 2010, 22:47

Powitawszy po dłuugiej nieobecności... ;)



Plany na ten rok zrealizowane praktycznie w całości :) <jupi> zostały "detale" ale to co najważniejsze zostało ukończone ale o tym poniżej.
Jako, że auto ma już swój wiek no i niemały przebieg, a ja nie zamierzam się z nim rozstawać postanowiłem je nieco odświeżyć, zrobić wszystko tak, aby jak najbliżej było jej do czasów kiedy błyszczała pod salonami pod koniec lat '90. Biorąc pod uwagę wiek/przelot i tak prezentowała się nieźle, a stan techniczny nie budził zastrzeżeń, nigdy, zawsze w 100% sprawna i gotowa do podróży. Brakowało mi jednak tego błysku..... ;)
Stale dbam o stan techniczny, czasem chyba wieje przesadyzmem. Zaś od momentu kiedy Stolicę opuścił biały puch auto chyba więcej stoi niż jeździ ale stan ten już się powoli zmienia :D
Auto odwiedziło także lakiernika, który zadbał o należyty wygląd karoserii. Usunął wszelkie wady. Jestem megazadowolony z jakości naprawy. Z tego miejsca dziękuję także gronu osób bez których bym sobie nie poradził przy kwestiach mechanicznych, którym poświęciłem najwięcej czasu. Raz nawet GFa została przykuta do lawety :D (w celu montażu pompy wtryskowej, następnie turbiny). Kiedyś w zimę zamarzło mi paliwo... obyło się bez lawety :D
Auto wymaga jeszcze dopieszczenia. Muszę wyjąć i dopracować całe wnętrze. Zakupiłem też dolną część fotela kierowcy. Zamontować muszę kilka detali i w końcu wystroić silnik na nowej turbinie i pompie wtryskowej – na starych gratach zrobiłem to samodzielnie. Tym razem będzie podobnie. Przydał by się jeszcze nowy wydech. Być może uda mi się go zamontować do Jesieni. Na chwilę obecną pozostał tylko fabryczny tłumik końcowy i rury – brak katalizatora. Tego jednak sam nie zrobię :)
Po przyprowadzeniu auta od lakiernika zastosowałem cały zestaw produktów Meguairs. Nazw poszczególnych środków nie pamiętam, coś do opon, silnika, szampon, wosk.. na szczęście nie musiałem już zamawiać glinki :D Seria NXT 2.0 – dobry wybór.
Poniżej lista rzeczy która została wymieniona w ostatnim czasie. Zawieszenie/hamulce praktycznie rozebrane na części. Pod maską wszystko co wymaga wymiany/sprawdzenia co jakiś czas zostało zrobione. (np. rozrząd, reg. zaworów, podkładki pod wtryskami, oleje, płyny, filtry, sprzęgło, poduchy silnika, uszczelniacze, uszczelki.. etc.)

W ostatnim czasie:
– regeneracja tylnych zacisków (ory), klocki hamulcowe tył (TRW)
– wym. oleju silnikowego, filtry wszystkie, uszczelka kolektora dolotowego (ory)
– wym. kpl. sprzęgła + łożyska wałka + uszczelniacz + wysprzęglik – wszystko ory
– wym. wahacza L/P (Yamato)
– produkty Forte (paliwo/olej/klimatyzacja)
– regeneracja zacisków przednich (zamm. niemiecki) + odpowietrzenie + nowy płyn hamulcowy (ATE)
– wym. hamulców przednich, tarcze ATM Mikoda GT + japońskie klocki Nisshinbo + zestaw mon. Akebono.
– wym. osłon gumowych amortyzatorów przód + odboje (Sachs, prod. niem.)
– wym. poduszki silnika przód (ory)
– podstawa filtra ON z podgrzewaczem (ory używ)
– wym. trzech odcinków rur dolotowych (ory używ)
– wym. opornicy dmuchawy (ory używ)
– bagażnik wygłuszony i zabezpieczony antykorozyjnie
– naprawa "trzeszczącego" lewarka zmiany biegów
– chromowane klamki wew. – GF/GW po F/L (ory używ)
– regulowany zagłówek zamontowany w fotelu pasażera (ory używ)
– zderzak przedni (ory używ)
– halogeny przód (nowe, TYC) + ramki halogenów i włącznik (ory)
– kierunkowskazy przód (ory używ)
– grill przedni (kpl. nowy, ory)
– reperaturki tylnych nadkoli 2x (by polcar)
– duża plastikowa, osłona na motor (DiTD po ‘00r)
– wym. pompy wtryskowej i turbiny („nowe” po realnym przebiegu rzędu niecałych 120tys.km)
– wym. kpl. rozrządu + uszczelniacze wału i wałka rozrządu (ory) + paski klinowe 2x (Conti)
– wym. uszczelki pod pokrywą zaworów, podkładek pod wtryskami, pod przelewami (ory) + reg. zaworów
– naprawa blacharsko/lakiernicza, lakierowane oba zderzaki, maska, progi szarym barankiem, błotniki tylne, prawe lusterko. Reszta elementów cieniowana/polerowana.
– zapewne trochę rzeczy o których po prostu zapomniałem.. :) aaaa odświeżyłem jeszcze znaczek "DiTD" na tylnej klapie gdzie "i" przestało świecić na czerwono... chyba od Karchera :P (na fotkach jeszcze nie uwiecznione)

Kilka zdjęć: dzięki uprzejmości Krzyśka vel. Hipis :) kolejna sesja ma być ponoć nocą.... :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Polecam. :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Trochę tu brudno... właściciel za często wkłada tu ręce i taki efekt :P
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oraz kilka zdjęć z działu „warsztat” :) (niestety wiele brakuje...)

Obrazek
Tutaj czyszczenie układu wtryskowego
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czasem tak trzeba... <zeby>
Obrazek
Obrazek



Jeszcze tylko jedna fotka (robiona tel. "na szybko" więc jakoś kiepska) dwulitrowej Coupety :) szukałem jej kilka miesięcy aż na forum HC napisał do mnie jej poprzedni właściciel.. za dwa dni przyprowadziliśmy ją spod Lubina. To już drugi Hyundai pod domem. H-1 jeździ mój Ojciec, zakupiony także za moją namową :P Inne auto nie wchodziło w grę :)
100% seria i już odpowiedni stan techniczny... ;) (po zakupie kpl. przegląd i wymiana kilku detali eksploatacyjnych – jest OK)
Nie będę się tutaj rozpisywał – opiszę nieco to autko w odpowiednim wątku.
<wazuuup>
Obrazek

<zeby>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 17 lip 2010, 23:54

Gratulacje 10 oczkowca.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez DamianMX6 » 17 lip 2010, 23:59

Łeeeeeeeeee ;P to już MX-6 nie łaska było jąkąś uratować. Toż to samochód idealny dla modsów patrząc po ilości lapeczek z przodu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy