Mazda 626 GE FS '92

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez People_Hate_Me » 23 gru 2009, 14:27

Pajko nie słuchaj ich :D oni Ci zazdroszczą.
Szczerze to czekam na efekt końcowy bo zapowiada sie mega grubo.
nie skłamię jeżeli powiem ze wasze dwa auta (Twoje i Lukas007) są najbardziej wypasionymi 626 jakie widziałem. czekam na fotki :P
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 23 gru 2009, 14:52

No to spoko Pajko ;) ... masz PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:04

People_Hate_Me to ma mi się podobać nie innym więc nie przejmuje się tym co inni piszą . Obracam takimi felgami cały czas więc jak coś to sobie inne wrzucę żaden problem . Sezon 2010 się jeszcze nie zaczął a ja już mam plan na następne koło hehe .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Siwus » 23 gru 2009, 15:05

Pajko brakuje Ci tylko JDM'owego znaczka MS-6 :P
Poza tym świetne auto, wspaniałe podejście i zamiłowanie. Gratuluję, oby tak dalej.
A jak z motorem zostaje, czy również jakieś plany??
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:11

Siwus napisał(a):A jak z motorem zostaje, czy również jakieś plany??

na sezon 2010 napewno jeszcze tak . Jakiś tam plan rodzi się w głowie . Albo KL albo FS-T , ale temat odległy jak narazie , szczerze mówiąc na mechanice a tymbardziej tuningu silnika nie znam się można powiedzieć wcale . Korci Mnie na FS-T ale to raczej ciężki temat do samodzielnego ogarnięcia .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez People_Hate_Me » 23 gru 2009, 15:24

Pajko dokładnie ważne zeby tobie sie podobało a nie innym :D
co do FS-T juz troche temat ogarnąłem bo tez mi to siedzi w głowie :P wiec jak cos to sie będziemy mogli we dwoch w ten temat zagłębić :–)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 23 gru 2009, 15:26

Na forach za granicą znajdziesz wiele przykładów uturbionych FS'ów i wbrew obiegowej opinii to dobre jednostki pod turbo, o ile się je profesjonalnie przygotuje. Są nawet kompletne zestawy do budowy silnika na kutych gratach (Wiseco, K2, Pauter...), a przy obecnym kursie $$ ich cena wcale nie zwala z nóg. No, ale byłby to pierwszy FS-T w klubie... lans.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:26

People_Hate_Me napisał(a):co do FS-T juz troche temat ogarnąłem bo tez mi to siedzi w głowie

z tego co wiem to niby na amerykańskich forach goście ogarniają temat , więc myślę że da się to i w PL zrobić .

EDIT :

Lukas nałożyły sie nasze posty . Dokładnie z tego co tak patrzyłem to są te zestawy , tyle ze ja jestem laikiem w tym temacie i szczerze mówiąc nie wiem jak się za to zabrać eheh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Lukas007 » 23 gru 2009, 15:37

Bywa <lol> ... co do turbo to jak sam mówiłeś odległy temat. Z doświadczenia wiem, że lepiej za wczasu zrobic rozeznanie w danym kierunku, więc pozostaje Ci szukac na forach (obaj jesteśmy tam zarejestrowani, więc nie muszę mówic o które mi chodzi) i pytac ludzi, którzy już takie coś zrobili. Inaczej jest bardzo duża szansa, że albo kupisz coś nie teges, albo wydasz na to co trzeba... trzy razy tyle co trzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:43

Lukas007 dokładnie wiem o które forum chodzi .

W tym problem że z moim angielskim nie ćwiczonym jest coraz gorzej heeh , konwersacja jeszcze ok ale pisanie sprawia mi już większy kłopot , przynajmniej z czytaniem nie mam większego problemu .

Jak narazie chcę skończyć plany obecne , a przez lato będę myślał nad silnikiem .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez People_Hate_Me » 23 gru 2009, 15:44

Pajko dokładnie tak jak mowisz :D
wiem o którym forum mowicie :P ja tam tez jestem zarejestrowany i wiem cos tam mniej wiecej :–)
ostatnio jak gadałem z Pinkim to mowił mi że duzo gratów podchodzi od Protage. bo to praktycznie ta sama jednostka :–)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Lukas007 » 23 gru 2009, 15:46

Słusznie. Lepiej się skupic na planach obecnych. A jak będziesz potrzebaował pomocy pisemnej to daj znac, coś tam po czarnuszemu się napiszę :D

Co do MS Protege to myślę, że po niewielkich przeróbkach można by podpasowac cały kit (przynajmniej downpipe, kolektor z turbiną, orurowanie, cooler...). Także IMo to dobry kierunek do rozpoczęcia poszukiwań.

Ruch się taki zrobił, że nie wiem komu odpisuje <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:48

Teraz tak się zastanawiam co głównie potrzeba do takiej zabawy , oczywiście turbine , IC , wydech uszyć odpowiedni i co dalej ? hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez People_Hate_Me » 23 gru 2009, 15:51

komputer, wieksze wtryski, wieksza popa paliwa, downpipe, kolektor wydechowy, nowy komputer, zmienić filtry. pozniej pomysleć o lepszych heblach, zastanowić się nad czujnikami EGT EFR BOOST'a itd. :P jak chcesz all pro zrobić to musisz liczyc tak 8-12k :D
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:52

I wszystko wiem ehhehe :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Lukas007 » 23 gru 2009, 15:55

Idąc od turbiny potrzebujesz... kolektora z flanszą pod dane turbo, wastegate, downpipe i resztę wydechu. Idąc do przepustnicy, potrzebujesz orurowania od turbiny do intercoolara i oczywiście sam intercooler. Dalej od intercoolera leci rura z BOV'em do przepustnicy. To taki bardzo uproszczony schemat dla silnika turbo. Wypadało by także zadbac o wnętrze silnika, czyli nowe panewki, uszczelniacze itp. + kute tłoki i korby (o ile zamierzasz dmuchac więcej niż 0.5b). Do tego obróbkla głowicy, ew. wałki pod turbo, a do tego mocniejsze zawory, sprężynki, talerzyki... Tak zbudowany silnik pozwoli spac spokojnie, no... w miarę. Do tego dochodzi cała elektronika sterująca pracą wtrysków, które także wypadało by wymienic na wydajniejsze, podobnie jak pompę. Do tego mocniejsze sprzęgło i ew. lżejszy zamach (często odradzany przy turbo, ale nie wiem dlaczego...). Nowy komputer typu stand-alone który to wszystko ogarnie i człowiek który to wystroi. Jest tego trochę, o połowie pewnie zapomniałem, ale pewnie warto.

No i masz... znowu się spóźniłem... ftopa :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 15:59

Jednym słowem masakra :| , KL w sedanie też jakiś ewenement i tu dużo prostsza sprawa kupić całe auto i całość przełożyć . Kurde ... teraz to już mam dylemat a przez dłuższy czas o tym wogóle nie myślałem . Kto wspomniał o silniku hehe ... znów nie będę spać !! hehe

Inna sprawa czy potrzebna Mi akurat w tym aucie taka moc jak auto służy do lansu ? no tak Blow-off lans , ale ładny dźwięk V'łki czesze mózgownice .

Kurde święta wolne , odpoczynek a ja będę znów o aucie myślał , narzeczona to Mnie chyba zabije ehhe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez People_Hate_Me » 23 gru 2009, 16:07

no i ofkoz zapomniałem o kilku rzeczach :P ale to tak zawsze jest :P bo tego jest za dużo :–)
z przekładką jest łatwiej ale nie wiem czy Taniej :P

ja ogolnie już jestem pewien że na sezon 2011 2012 będe takie cos chciał zrobić :–) najpierw chce wnętrze zrobić :–) dzwięk v'ałki miażdży ale dzwięk blow – offa gniecie i każe czuć respekt :P
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Pajko » 23 gru 2009, 16:11

People_Hate_Me jeżeli chodzi o kasę to już dawno przestałem liczyć i zapisywać ale myślę ze ponad 30 tys by się uzbierało .

Ale tak jak pisałem kilka postów wcześniej to tylko pomysły i plany a tu taka już konkretna rozmowa się wywiązała że zaczynam myśleć o środkach finansowych na to hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez People_Hate_Me » 23 gru 2009, 16:18

Pajko przepraszam nie chciałem :P ja wiem ze jak chce sie zrobic auto to nie ma co liczyc :P bo sie nie doliczymy :–)
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy