Płyn do spryskiwaczy, odmrażacze i zabezpieczanie wkładek zamków

Postprzez didusiek » 14 lis 2009, 22:25

A ja sobie sam robię płyn do spryskiwaczy:
Do 5-io litrowej bańki po płynie do spryskiwaczy wlewam 1,25 L ROZCIEŃCZALNIKA FFM ( spirytus przemysłowy) zalewam wodą i na koniec kieliszkiem( 0,25 ml) płynu do naczyń i 100-200 ml płynu do mycia szyb. Żadna temperatura nie straszna dla zamarzniętej szyby. Jedynie co może przeszkadzać to troszeczkę bardziej intensywny chwilowy zapach po spryskaniu szyby. Już tak dwie zimy przejeździłem nie płacąc za coraz droższe płyny i polecam jak ktoś ma dostęp do takiego spiru
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez arekpol » 18 gru 2009, 14:59

Mam problem z płynem do spryskiwaczy. Kiedy przyszły mrozy zamarzla mi koncowka plynu letniego i nie działaja spryskiwacze. Macie moze jakis sposob na to? Zalałem plyn zimowy ale chyba za pozno...
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez markmas » 18 gru 2009, 15:31

Masz kilka opcji do wyboru :) Jeśli jeszcze nie spaliłeś silnika to możesz:
a – wstawić samochód do garażu i poczekać
b – po przejechaniu kilku/kilkunastu km i nagrzaniu porządnie komory silnika, wylać letni płyn i zalać zimowym.
c. Jeśli chodzi o tylny zbiornik (nie pamiętam czy BA taki posiada). Zdejmij półkę, nawiew gorący do kabiny i dalej jazda – też po pewnym czasie odpuści :)
d – ostateczność – możesz (jeśli masz jeszcze miejsce) wlać odbarwiony denaturat i poczekać... nie polecam – strasznie śmierdzi :/

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jaco06 » 18 gru 2009, 20:22

a niech mi ktos powie czy ktos mial taki temat w madzi 323f bj 2.0ditd ze w srodku byl szron na tapicerce i desce rozdzielczej?? co moze byc przyczyna bo tak nie powinno byc. a co jest z zamkami w tych mazdach takie slabe maja silowniki ze lekko przymarzna i centralny nie ma sily otworzyc?? pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez bg_wolf » 18 gru 2009, 23:13

jaco06 napisał(a):szron na tapicerce i desce rozdzielczej

Przyczyną jest wilgoć i różnica temperatur :P


jaco06 napisał(a):slabe maja silowniki ze lekko przymarzna i centralny nie ma sily otworzyc

U mnie akurat w zimie z tym nie ma problemu, normalnie wszystko się otwiera...czasami uszczelka przymarznie, ale to już inna kwestia :)
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez Ng_6 » 19 gru 2009, 02:46

zdecydowanie D odpada!!!!!!
wiem bo sam raz tak zrobiłem!
MPV LV 3.0 18V czas na sprzedaż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2009, 17:00
Posty: 59
Skąd: małpolska lub Lublin
Auto: MPV 3.0 18V – jeszcze nie zabytek ;)

Postprzez jaco06 » 19 gru 2009, 11:04

bg_wolf napisał(a):Przyczyną jest wilgoć i różnica temperatur język

w sumie tez mi sie tak wydaje bo ostatnio bylo troche deszczowo i nagle nadszedl mroz no i teraz tak sie dzieje no i te nie szczesne wycieraczki gdzie jest snieg wszystko paruje i zostaje na szybach i pozostalych miejscach


bg_wolf napisał(a):U mnie akurat w zimie z tym nie ma problemu, normalnie wszystko się otwiera...czasami uszczelka przymarznie, ale to już inna kwestia usmiech


u mnie nie daja rady silowniki sa zamarzniete (mialem vectre i nie mialem z tym problemu nic nie marzlo tak samo jak i ibizie bo ma ojciec :) ),na pocztku tylko jeden zamarzl od strony prawej z tylu a teraz 3zamarzly tylko plapa nie i lewe tylne :) bede musial wziac sobie chyba zrobic konserwacje czyli spryskac wd40 badz mobilem penetrujacym
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez bg_wolf » 19 gru 2009, 11:15

jaco06 napisał(a):spryskac wd40

tym odradzam bo Ci się dużo syfu do tego poprzyczepia :/
.
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/711][img]http://www.motostat.pl/user_images/711/icon1.png[/img][/url]
.
Niestety nie mogę ma MS zaprezentować swojej Madzi, to moja luba znajduje się tutaj: [url]http://www.jcf.com.pl/viewtopic.php?f=12&t=1109&p=25389#p25389[/url]

Mam trzy dziewczyny...Ilonke, Madzie i Efke :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 22:02
Posty: 105
Skąd: Lublin
Auto: jest: Mazda 6 GJ – 2.0 SKYACTIV-G (165KM) – 2014r.
była: Mazda 3 BK – 1.6 MZ-CD 2005r.
była: Mazda 323f BJ GLS 2.0 DITD 1999r.

Postprzez markmas » 19 gru 2009, 14:12

jaco06 napisał(a):spryskac wd40 badz mobilem


I od razu kup nowy siłownik :P wd40 i inne nie służy do smarowania, a oczyszczania i do tego przewodzi prąd. Można nim polać wszystkie cięgna oprócz samego sołownika, a po odparowaniu "penetratora" potraktować wszystko odpowiednim do tego smarem. Ja u siebie mam potraktowane "miedziowym" i wszystko od kilku lat pięknie chodzi :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez jaco06 » 19 gru 2009, 16:09

markmas napisał(a):"miedziowym"

a czy moze byc smar bialy w sprayu do zasmarowania tych silownikow tzn cieg itp
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez markmas » 19 gru 2009, 16:39

Siłownika to nie ruszaj – jak Ci zamarza w środku to raczej kicha. Jest nierozbieralny (teoretycznie oczywiście) ale jak to już zrobisz to bardziej się rozsypie...
Zamarzają/zacierają Ci się cięgna – czyli wszystkie druty i ich połączenia. Dokładnie oczyścić – tu przyda się wd40 lub podone (lejesz i ruszasz tym wszystkim) nadmiar po pewnym czasie odparuje i/lub wyleci przez otwory w drzwiach – nie masz się czym przejmować, a później wszystko smarem :) Możesz do tego celu użyć każdego niezamarzającego, tj. biały, miedziowy, zielony (do łożysk), jakoś grafitowy nigdy mnie do niczego nie przekonał. Po takim zabiegu będziesz miał jak nówkę sztukę :)
Koniec instrukcji :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez yaro626 » 19 gru 2009, 16:55

Fakt smierdzi ale pomoże,sam to przerabialem niedawno. <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Yard » 20 gru 2009, 23:37

markmas napisał(a):Masz kilka opcji do wyboru :) Jeśli jeszcze nie spaliłeś silnika to możesz:
a – wstawić samochód do garażu i poczekać
b – po przejechaniu kilku/kilkunastu km i nagrzaniu porządnie komory silnika, wylać letni płyn i zalać zimowym.
c. Jeśli chodzi o tylny zbiornik (nie pamiętam czy BA taki posiada). Zdejmij półkę, nawiew gorący do kabiny i dalej jazda – też po pewnym czasie odpuści :)
d – ostateczność – możesz (jeśli masz jeszcze miejsce) wlać odbarwiony denaturat i poczekać... nie polecam – strasznie śmierdzi :/

Pozdrawiam

U mnie wszystkie zawiodły. Pomogło polewanie zbiornika gorącą wodą aż ruszył silniczek, denaturat do zbiornika i wypryskanie, a potem jazda żeby wygonić polewaną wodę. Temperatura powietrza -15 st. C.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tomalosik » 21 gru 2009, 01:52

opcja c)

w BA jest zbiorniczek z pompką pod antena ... ale tego wyciągniesz całego bez problemu wystarczy ściągnąć boki plastikowe- i lodzik zanieść sobie do domciu <lol>
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2008, 00:24
Posty: 171
Skąd: Tarnów

Postprzez markmas » 21 gru 2009, 02:03

No tak też można, ale bardziej chyba chodziło o to, żeby robić to bez demolowania połowy samochodu :P
Tak na dobrą sprawę to wszystko można odkręcić i zanieść do ciepłego domciu :)

Dziś wieczorem niestety dopadło i mnie – to jest koncentrat sonax 100% se wziął i zamarzł – tak jeszcze złośliwie, że bezpośrednio w dyszy. O! taki złośliwiec :P Jedyna dobra wiadomość, że zrobił to po stronie pasażera. Trudno – wezmę go na przetrzymanie :P
Tak, wiem, strzykawką można... ale ja leniwy jestem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez chmooreck » 21 gru 2009, 09:20

jutro będzie odwilż ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez JohnnyB » 21 gru 2009, 12:39

jak pisze kolega wyżej :–)

Jak nie masz garażu jedziesz do centrum handlowego i parkujesz tam, robisz zakupy świąteczne i samo odmarznie :–) wypsikujesz wszystko i zalewasz zimowym.

A co do denaturatu, to ja dolewam odrobinę do "zimowego", przy -20 "zimowy" zamarznie, no chyba ze jakiś koncentrat można kupić i rozcieńczyć z zimowym, ja preferuje denaturat a z smrodem to zależy jak rozcieńczysz.
Pozdrawiam,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez jaco06 » 21 gru 2009, 20:12

Hihi tak jak mowilem druty zamkow naciagly wilgocia i zamarzaly ale teraz juz odparowala woda i wszystko dziala jak nalezy, dla bezpieczenstwa wezme sciagne tapicerke i zasmaruje balym smarem w sprayu :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2009, 07:49
Posty: 39
Skąd: Koszalin
Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM

obecne VOLVO V40 2003r 116KM

Postprzez Siw-y » 21 gru 2009, 20:25

Ojcu 3 razy z rzędu zamarzł płyn na ponoć -22 stopnie :P
Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie to, że temperatura nie spadła niżej jak – 15 <lol>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez klicek » 21 gru 2009, 20:44

no wlasnie mam tak samo, plyn na -25 i zamarzniete wszystko przy -15 :|
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 21:30
Posty: 39
Skąd: Gorzów Wlkp
Auto: Mazda323f BJ 99'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki