podgrzewanie świec

Postprzez rychu1976 » 19 gru 2009, 15:50

mam pytanie jak długo powinny podgrzewać świece żarowe i czy ma z nimi coś wspólnego czujnik temperatury cieczy chłodzącej . mam problem z odpaleniem silnika na mrozie na holu odpala jak tylko puszcze sprzegło ???
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 21:42
Posty: 12
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 626 2,0 d 1990r

Postprzez Prezzi » 19 gru 2009, 15:59

mi sie w mrozy pow -10 stopni grzeja ok 7 sek wydaje mi sie ze dlugo, ale grzeja i auto bez wiekszych problemow odpala
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez rychu1976 » 19 gru 2009, 16:01

a mi grzeją 2 sekundy a jest uszkodzony czujnik płynu na termostacie i podejrzewam że może być za to odpowiedzialny. Świece są nowe!!
rikko
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 21:42
Posty: 12
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 626 2,0 d 1990r

Postprzez rychu1976 » 19 gru 2009, 18:22

nie wierzę że nikt tu nie jest w stanie mi nic podpowiedzieć
rikko
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 21:42
Posty: 12
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 626 2,0 d 1990r

Postprzez Szifers » 20 gru 2009, 11:38

wg mnie kontrolka nie jest wyznacznikiem czasu nagrzewania świec. Kontrolka gasnie po uzyskaniu odpowedniej temp natomiast swiece grzeją jeszcze przez pewien czas moze to być nawet 30-60-90 sekund
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez rychu1976 » 20 gru 2009, 12:44

a jak myślicie co może powodować słabe odpalanie silnika dodam że jak odpalę na holu to potem już jest ok zapala ze stacyjki nawet nie zdąży silnikiem obrócić a po nocy problematorium :| Muszę dodać że jest to niby wersja skandynawska posiadająca dwa akumulatory a -10 i nie pali :D
rikko
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 21:42
Posty: 12
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 626 2,0 d 1990r

Postprzez Mateusz L » 20 gru 2009, 13:58

Uszkodzony sterownik? Spalone świece? (szerze to o czymś takim nie słyszałem w GD ) Świece grzeją aż zgaśnie kontrolka i tyle należy grzać, a po odpaleniu jeszcze się 2-3 krotnie potrafią dołączyć na chwilkę. Długo musisz ciągnąć, zanim odpali? Może filtr paliwa...
Jeśli chodzi o RF, czy PN to warunkiem jest dobry (dobre) aku i filtr. Jeśli te warunki są spełnione to nie ma bata i temperatury, żeby te motory nie odpaliły...Chyba, ze paliwo zamarznie.
A może od holowania przeskoczył Ci rozrząd i dlatego...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez rychu1976 » 20 gru 2009, 18:03

rozrząd jest ok ale dziś zaobserwowałem że pompa wtryskowa jest mokra od ropy więc chyba problem jest w nieszczelności a nie w temperaturze znajomy który ma takie mazdy w jednym palcu jest tego samego zdania mówi że motor jest niezniszczalny a to jest prawdopodobnie ta pompa w przyszłym tygodniu założymy drugą zobaczymy co pokaże :)
rikko
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 21:42
Posty: 12
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 626 2,0 d 1990r

Postprzez frud » 21 gru 2009, 20:13

nastepny temat moim zdaniem a rozwiazanie to samo... minusowa temperatura zaskoczyla CePeEniarzy i maja jeszcze "letnie" paliwko na stacjach lub jakas afera paliwowa bedzie :D parafina sie wytracila, zrobil sie żel lub kaszka jak kto woli.. to i skandynawska wersja nie da rady...proponuje zaczac lac dodatki zimowe do dieselków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez rychu1976 » 21 gru 2009, 20:48

rzecz w tym że mnie zima nie zaskoczyła i dolałem środka anty mrozowego a mimo to powstał problem
rikko
Początkujący
 
Od: 18 gru 2009, 21:42
Posty: 12
Skąd: cieszyn
Auto: mazda 626 2,0 d 1990r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6