Wybija płyn chłodniczy do zbiorniczka (626 GD FE)

Postprzez norbert » 3 lip 2004, 17:03

PISŁEŚ COS O KORKU .KOREK TO BARDZO WAŻNA CZĘŚĆ UKŁADU W JAPOŃCZYKACH.JEZELI GUMKI SA W ZŁYM STANIE NALEZY WYMIENIĆ NA NOWY KOREK JAK NAJSZYBCIEJ.MA ON UTRZYMAĆ CISNIENIE W UKŁADZIE PONAD 1 ATMOSFERE.DLA INFO KORKI SĄ SPRAWDZANE CIŚNIENIOWO.KOMBINUJECIE Z TERMOSTATAMI GŁUPOTA .W MAZDACH JEST OBIEG CIŚNIENIA ZAMKNIĘTY TO ZNACZY ZE PO NAGRZANIU SILNIKA TEMPERATURA MA BYĆ STAŁA . WSZELKIE WACHANIA TEMPERATURY MÓWIĄ O ZŁEJ PRACY ULADU.DUZE ZNACZENIE MA ZALANIE CHŁODNICY .NIE WOLNO LAĆ W POJEMNIK WYRÓWNAWCZY. I CZEKAĆ AZ POCIĄGNIE.JEDNYM Z POWODÓW DUZYCH PRZEBIEGÓW SILNIKÓW MAZDY JEST STAŁA TĘPERATURA ,PRZEZ CO MOZNA OKREŚLIĆ PRAWIDŁOWO LUZY SILNIKA.U MNIE W MAZDZIE 626 GE 94 R.BYŁA WŁAŚNIE ZLE ZALANA CHŁODNICA I KOREK TEŻ LIPA ROZPIEPRZYŁO POJEMNICZKI BOCZNE .KOSZT NOWA 500 I KOREK 60
norbert
 

Postprzez Adam626GD » 3 sie 2004, 22:07

Wiecie, ze juz miesiac jezdze bez termostatu:) Przejechalem ze 3kkm i jest spoko, nia mem czasu na wymiane. No i od miesiaca mi sie nie włamali:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 4 sie 2004, 12:12

brak termostatu odczujesz w zimie, no i może na stacji paliwowej bo silnik wolniej łapie temperaturę, ale to drobiazg.
Gratuluję miesiąca spokoju!!!
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 4 sie 2004, 12:14

Do zimy go założe. Nawet juz kupilem w JC za 40PLN. Do zimy to jeszcze mam nadzieje nagrzewnice wybebeszyc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 22 sie 2004, 21:46

Adam daj spokój nagrzewnicy, u mnie tez zima jest zimno ale silnik temp nie łapie. Jak wstawię dekture przed chłodnice to i silnik ciepły i w środku cieplej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Jaksa » 22 sie 2004, 22:00

Jak wstawię dekture przed chłodnice to i silnik ciepły i w środku cieplej.
Jacu626,coś dzieje się z termostatem skoro musisz wkładać kawałek kartonu...stara szkoła polskich kierowcow ,widzialem już przez takie wynalazki popękane głowice ale to tylko moja uwaga. Nie wiem czy dla 60 zl gra warta jest wydania duzej kasy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Adam626GD » 22 sie 2004, 22:29

Ja dalej jezdze bez termostatu bo nie che mi sie wymieniac. Ale silnik łapie 90st i ani grama wiecej – zadziwiajaco stabilnie pracuje. Zima nagrzewa się szybko, ale ogrzewanie jest słabe z powodu nagrzewnicy (zamulonej?) W kazdym razie juz czytalem na etn temat i trzeba to rozebrac:(/ Mysle ze reduktor od gazu tez troceh ciepla zabiera. Warto by go przelaczyc na powrot płynu a nie na główna galaz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez JACU626 » 23 sie 2004, 09:05

Jarek to juz trzeci termostat i zawsze tak samo, z dekturą jezdze tylko w zimie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez marioch » 23 sie 2004, 10:06

Jarku, z całym szacunkiem dla twego serwisu, ale TE stare disele lubią terkturę – bez niej w zimie temperatura nie dochodzi do "optymalnej" a po założeniu juz jest OK.
Tak więc nie gań tych "starych" diesli, że nie chodzą tak jak książki podają ale życie weryfikuje wiele książek...
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Adam626GD » 23 sie 2004, 10:10

Ja mam mazde RF7 w GD i wcale nei wymaga zadnej tektury, a grzeje się szybko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Jaksa » 23 sie 2004, 20:19

Jarku, z całym szacunkiem dla twego serwisu, ale TE stare disele lubią terkturę – bez niej w zimie temperatura nie dochodzi do "optymalnej" a po założeniu juz jest OK.
Mialem w swoim życiu 4 GD diesle i zimą bez kartonow było wszystko ok. Jak znam siebie to nigdy nie stosowałem żadnych tego typu zastosowań,uwazam że w samochodach ktore potrzebują kartonu jest cos nie tak na 100% z układem chłodzenia a mianowicie z termostatem.Wiadomo że większosc ludzi stosuje zamienniki a one są z róznych żrodeł cena mówi za siebie i tu mamy,albo tani termostat i tektura albo nowy oryginalny i jezdzimy bez.....ale zaraz ktoś napisze że nie mam racji...hehe....dodam jeszcze że przy zimnym silniku ta "tektura " naprawdę nie ma wplywu na szybkosc grzania silnika,tym cyklem dyryguje termostat.Są dwa obiegi tak?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez vilkolak » 7 gru 2009, 23:57

a wiec problem przedstawia sie nastepujaco:

mazde zakupilem 5 miesiecy teimu z przebiegiem 320kkm
po dwoch tygodniach podroz do wloch (2000 km) i bylo wszystko ok tylko co jakies 200 km musialem dolewac wody bo wyzucalo ja do zbiornika wyrownawczego i potem na zewnatrz.
jakies 5 tyg temu zagotowalo silnik (brak wody i oleju), wiec regenaracja glowicy, wymiana uszczelek i gniazd zaworowych. ogolnie jestem zadowolony bo silnik pracuje o wiele lepiej, poza tym ze nadal wyzucal wode na zewnatrz.
wiec pomyslalem ze woda ma za niska temperature wrzenia i zalalem plynem chlodniczym. no i tu bez zmian, plyn chlodniczy tez wyzuca do zbiorniczka wyrownawczego a jak sie zapelni to na zewnatrz i co chwila musze go uzupelniac.

mechanik powiedzial ze to normalne przy tym silniku ale nie bardzo mu wierze a za tydzien powrot do polski i troche sie boje ze gdzies w zasnierzonych alpach moze zabraknac plynu i bedzie problem...

kazda podpowiedz mile widziana. z gory dziekuje
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Soluks » 8 gru 2009, 00:57

korek na chłodnicy ma zawór i puszcza przy 0,9 bar może on jest winny??
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez lukasz85 » 8 gru 2009, 12:21

a wentylator od chlodnicy ci sie zalacza ?? mi to wyglada ze motor caly czas sie przegrzewa bo wentylator nie schladza plynu chlodniczego :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez vilkolak » 8 gru 2009, 13:08

tez pomyslalem o korku i go wymienilem ale zadnych zmian, wentylator sprawdzony, zalacza przy 85 stopniach, juz nie mam pomyslu, chyba zmontuje drugi wiekszy zbiornik ktory bedzie zbieral plyn zamiast wyrzucac go na zewnatrz. zauwazylem ze po zgaszeniu silnika jakby zasysalo spowrotem do ukladu plyn, przynajmniej to co pozostaje w zbiorniczku...
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez vilkolak » 11 gru 2009, 23:32

no i nowe objawy w sprawie...

dzisiaj rano zauwazylem ze najwiecej plynu wywala na zimnym silniku, zaraz po zapaleniu samochodu
wiec postanowilem sprawdzic ile i jak dlugo...
wywala ok 2 litrow i potem przestaje... :/

juz nie wiem co mam robic, denerwuje mnie wizja dolewania plynu co 100 przejechanych kilometrow...
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez Speed » 12 gru 2009, 01:13

moze zalac plyn do czyszczenia chlodnic i zobaczyc sie stanie a raczej do wyplynie
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez vilkolak » 12 gru 2009, 13:08

no w poniedzialek pojade po ten plyn do czyszcenia chlodnic i sprubuje bo dzis tu swieto i wszystko pozamykane.
dzieki za podpowiedz i jak tylko sprawdze to dam zanc jakie byly wyniki
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez czesław1 » 12 gru 2009, 18:52

Oj kolego vilkołak widzę że masz spore problemy z tym autem chciałbym zobaczyć tego który Ci pomógł zakupić , i hamulce w innym wątku ,ale tak na serio , jak robiłeś remont głowicy to piszesz o gniazdach (regeneracja ) ,wymiana uszczelek a czy głowica była planowana , ja myślę że tego nie zrobiono ,aby sprawdzić czy nie jest to nieszczelność między blokiem a głowicą ,prosty sposób wymontować termostat , uruchomić silnik i sprawdzić czy w w zbiorniczku pokazują się pęcherzyki powietrza przy większych obrotach silnika jeśli będą duże nieszczelności zacznie wyrzucać płyn, jeśli silnik – zagotowany to na bank trzeba głowicę wyrównać .
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 20:22
Posty: 8
Skąd: Brodnica

Postprzez wojtas89 » 12 gru 2009, 20:30

Pierwsze objawy które napisałeś wskazuja na korek chłodnicy. A druga myśl która mi się nasunęła to walnięta pompa wody. Ja miałem taką sytuwację że moje Probe zawsze miało podwyższoną temperaturę i też często mi wywalało płyn do zbiorniczka i na zewnątrz. Jak wyjąłem pompę wody bardzo się zdziwiłem bo to śmigiełko które mieli wodę było osobno, pompa wogóle nie pracowała. Może to jest przyczyna?
wojtas89
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6