przepływomierz powietrza zamiana na inny??

Postprzez kicek987 » 3 gru 2009, 23:41

witam wszystkich mam problem z przepływka mianowice strxzelił gaz i urwała sie klapka <killer> moze orientuje sie czy by pasowała przepływka od innego auta ?? to juz druga przepływka w mojej przygodzie z mazda ta druga była od silnika 1.6 16v i nie było roznicy miedzy ori ;) czy koniecznie musi byc klapkowy nie moze byc zwykły jak w normalnym aucie??
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:36
Posty: 22

Postprzez rafkol3 » 4 gru 2009, 00:30

niewiem co rozumiesz pod pojeciem normalne auto :]
w klapowej masz czujnik temperatury powietrza zasysanego wiec inna nie pasuje nie wspominajac o charakterystyce tej przeplywki
po drugie inna tez gaz rozwali wiec kup taka sama klapowa :] i pilnuj przewodow swiec i nie wciskaj raptownie gazu przy niskich obrotach i obciazonym silniku<przy ruszaniu>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez KrystianR » 4 gru 2009, 15:15

ja mam przeplywke jedna i druga..nie poczulem roznicy zakladajac od gt..a podpasuje od 1.6 16sohc-gdybys chcial to Ci moge w dobrej cenie odsprzedac.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez kicek987 » 5 gru 2009, 00:10

a jaka cena by była a masz moze cały dolot z przepływka i rezonatorem??
gg 7451062
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:36
Posty: 22

Postprzez Jacek176 » 5 gru 2009, 10:40

Po pierwsze: jak ci strzela gaz to należałoby chyba wymienić kable WN albo świece albo jedno i drugie ;) Bo to nie jest normalna sytuacja, że gaz strzela w dolot.
Po drugie: załóż sobie w dolocie zabezpieczenie, które kosztuje parę złotych żeby po każdym strzale nie wymieniać przepływki i całego dolotu.
Po trzecie: przepływka od 1.6 owszem będzie pasować do GT. Aczkolwiek jest ona odrobine mniejsza niż ori GT i nie osiągniemy pełnej mocy. No ale przy LPG i tak to nie ma znaczenia bo mikser jest jeszcze większą zwężką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez odoxey » 6 gru 2009, 19:00

Ja mam natomiast taki problem, że po wymianie przeływomierza samochod zaczął szarpać i dławić sie przy niskich obrotach a spalanie jest w granicach 12-14 l i czuc ze nie przepala benzyny. Znajomy powiedzial ze możliwe, że nowy przepływomierz się źle wgrał i trzeba wykasować błedy z kompa. Co o tym myślicie?
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 19:17
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC

Postprzez piwo » 6 gru 2009, 20:40

pitolnie.pewnie przeplywomierz uszkodzony albo sprawdz czy symbole na nim sa identyczne z tym co miales.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez odoxey » 6 gru 2009, 20:51

Przepływka jest identyczna i symbole też ma takie same. Hymm może to sonda lambda sie posypała.
Bo w sumie to juz nie wiem co to może byc. Auto na ssaniu chodzi ladnie.. jak juz silnik sie troche rozgrzeje to przy dodawaniu gazu od niskich obrotów auto się dławi i dopiero przy wyzszych obrotach sie jakby odmula i dostaje ostrego kopa. No i oczywiście czuć po spalinach, ze nie przepala paliwa. No i po spalaniu też to widać. Co to może byc? Świece mam nowe, przewody nie nowe ale dobre bo przekładałem od kumpla. :|
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 19:17
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC

Postprzez Jacek176 » 6 gru 2009, 21:13

Sprawdź kody błędów w ECU.
To może być uszkodzona sonda lambda albo czujnik temp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez odoxey » 6 gru 2009, 22:02

Czyli jechać do jakiegoś magika żeby podpiął pod komputer tak?
Bo słyszałem że można też samemu jakąś tam diagnoze zrobić ale nie wiem jak to się robi ;|
Początkujący
 
Od: 4 gru 2009, 19:17
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BG 1.8 SOHC

Postprzez Suloo » 6 gru 2009, 22:17

odoxey jest na forum ladnie opisane jak to zrobic
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez kicek987 » 8 gru 2009, 22:33

witam kupiłem przepływke od 1.5 podobno a mam motor 1.8 dohc i nie czuje roznicy miedzy oryginalna . a wiec moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice miedzy nimi mechanicznie napewno nie ma ..
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:36
Posty: 22

Postprzez Suloo » 8 gru 2009, 22:46

kicek987 napisał(a):witam kupiłem przepływke od 1.5 podobno a mam motor 1.8 dohc i nie czuje roznicy miedzy oryginalna . a wiec moze mi ktos powiedziec jakie sa roznice miedzy nimi mechanicznie napewno nie ma ..


Jacek176 napisał(a):Po trzecie: przepływka od 1.6 owszem będzie pasować do GT. Aczkolwiek jest ona odrobine mniejsza niż ori GT i nie osiągniemy pełnej mocy.

watpie zeby z 1,5 bylo inaczej.tez jest pewnie troche mniejsza
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Jacek176 » 8 gru 2009, 22:51

Nie znam się zupełnie na silnikach z modelu BA. Tam silnik BP ma 115KM także jest jakiś zamulony ;) Może dlatego, że ma przepływkę od 1.5? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez kicek987 » 8 gru 2009, 23:15

ja mam gt ale w wersji bg 128 km przepływka nie jest mniejsza ta od 1.5 od ori tylko ma oznaczenie S a ori ma u nie wiem co to oznacza bo az tak sie nie znam na tymale kupiłem bo cena mnie skusiła 80 pln za przepływke rezonator i rure dolotowa a wiec nie najgorszty zakup
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 16:36
Posty: 22

Postprzez piwo » 10 gru 2009, 20:23

wystarczy ze sprezyna jest inaczej naciagnieta w jednej i drugiej przeplywce i juz komputer bedzie odczytywal inaczej wartosci przeplywomierza.chodzby wygladaly identycznie.wtedy ebdzie albo przelewal paliwo albo mial za malo wachy i auto mzoe sie dlawic krztusic.symbol ma sie zgadzac i tyle.chyba ze sami sobie skorygujemy mapy paliwa za pomoca swinki.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323