Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)

Postprzez Hugo » 3 gru 2009, 23:56

Barthek1983 napisał(a):Ale w 3 przepustnicach – w każdej jest uszkodzony?
Problem nie leży w przepustnicy. Sprawdź okablowanie dochodzące do jej osprzętu. Miałem taki problem w Mitsubishi Colcie (przepustnice w Mitsubishi działają na tej samej zasadzie). Objawy inne (falowanie obrotów na jałowym 1200-1800 i tak w kółko). Cudowałem, podmieniałem przepustnice i wciąż to samo. Okazało się, że jeden z kabli we wtyczce silniczka krokowego trzymał się na jednej "nitce"! Po odizolowaniu go i wsadzeniu na miejsce silnik pracował jak marzenie. Sprawdź to!
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez steven » 4 gru 2009, 00:07

z tym co daje dokładnie tps to wie programista komputera dla mazdy :p

ale ogólnie to działa to tak, komputer bierze sygnał po do poprawnego ustawienia mieszanki z sond i przepływomierza, natomiast TPS i czujniki wała i wałka sterują kątem wyprzedzenia zapłonu... oczywiście wszystko jest ze sobą powiązane, do tego wszystkiego jest jeszcze sobie silnik krokowy i czasem podciśnienia (mówię ogólnie o Mazdach).

Musisz jednak pamiętać, że komputer ma zapisane w pamięci ustawienia fabryczne i zawsze na podstawie czujników do nich dąży... jednak gdy przez bardzo długi okres występuje jakiś błąd, kasuje się go a on nadal występuje, to komputer może go zaadaptować, jako to słuszne ustawienie i potem do takiej sytuacji dąży... wtedy "oduczenie" komputera jest już bardzo trudne...

działo się tak głównie w samochodach z lat 90... potem już majstry poprawili i teraz wystarczy podpiąć komputer i wgrać adaptacje i naprawione... ale w przypadku takiej Mazdy, wypadałoby niestety po koleji sprawdzić wszystkie podzespoły, a np. przepustnicy już sprawdzić się nie da (nie ma takiego tunelu z Polsce, którym można by dokładnie sprawdzić jej działanie) jeżeli chodzi o TPS sprawa jest prostsza :) z sondami też da się to zrobić :)

Natomiast jeżeli chodzi o to czy bym to zrobił, to nie wiem :p teorii mam dużo, ale praktyka to co innego :) poza tym panicznie boję się gazu :) jednak jeżeli będziesz miał jakiś problem, to pisz najlepiej PW, to postaram się pomóc :) popatrz na forum czy nie masz rozpiski pinów na komputerze, od tego najlepiej zacząć – najłatwiej posprawdzać czy komputer dostaje poprawne dane... jeżeli wszystko będzie git, to może na chwilę podmienić od kogoś, bo diagnoza i naprawa komputera, to już dosyć kosztowna sprawa... :) jak nie będzie roziski pinów do Vki to stuknij na PW w weekend ją sPeDeeFuję i wrzucę na neta...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez steven » 4 gru 2009, 00:09

Hugo dobrze radzi z tymi kablami, jakość wykonania złączy elektronicznych w Japończykach jest ich piętą i tyczy się to wszystkich kostek pod maską :) ja miałem tak samo z TPSem i silniczkiem krokowym biegu jałowego, ale to komputer od razu wywala błędy... a u Ciebie rozumiem, że ich nie ma...

I sorki za temat pod tematem :P

A jeszcze zobacz czy działa Ci poprawnie czujnik włączonego biegu i sprzęgła, czy jak tam je nazwać, oraz czujnik zamknięcia przepustnicy :) a wartoby też sprawdzić, czy w momencie opadania obrotów wtryski dalej podają paliwo – nie powinny podawać !!

a no i jak działa kąt wyprzedzenia zapłonu czy ładnie się zmienia czy też stoi w miejscu... może to on się spaprał :P – ja tak mam :P a koszt części u mnie 1000 zł więc troszkę boli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Barthek » 4 gru 2009, 10:50

Hugo napisał(a):Okazało się, że jeden z kabli we wtyczce silniczka krokowego trzymał się na jednej "nitce"! Po odizolowaniu go i wsadzeniu na miejsce silnik pracował jak marzenie

Sprawdzę :)
Steven tak jak pisałem na PW, wszystko zostało sprawdzone już przez tadziola z Katowic i nie znalazł żadnych nieprawidłowości, ale nie sprawdzał komputera samego w sobie.
Kąt wyprzedzenia zapłonu działa prawidłowo, błędów brak,sondy działąją prawidłowo na wykresie, parametry TPS jak w książce i czujniki o których piszesz stwierdził, że też sprawne.
Najlepiej jak się spotkamy i organoleptycznie będziesz mógł ocenić :)

Wszystkie te objawy pojawiły się po wymianie 2 lata temu uszczelki pod tylną pokrywą zawórów (przy okazji wymiana tych pod kolektorem) i czyszczeniu przepustnicy tylko zewnętrznie z nagaru bez dotykania krokowego.
Od razu powiem, że dodatkowo te uszczelki zostały wymienione na nowe 2 miesiące temu przez Wieśka z Dębicy, który również sprawdził podciśnienia. Niestety żadnej poprawy nie zauważyłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez steven » 4 gru 2009, 11:03

Barthek1983 teraz to mi głupio, bo skoro ani Wieisiek, ani tadziol nie znalazł tego, to sam nie wiem :) ale... może będziesz na Wigilii to bym sprawdził wejścia i wyjścia na komputerze :) jak byłyby prawidłowe, to może ktoś byłby taką samą Vką to by się na chwilę podmieniło komputer...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez Barthek » 4 gru 2009, 12:13

Steven z całym szacunkiem do nich i podziękowaniem za pomoc być może przeoczyli coś oczywistego, jakiś drobiazg – każdy jest tylko człowiekiem. Niestety w tym terminie mamy inwentaryzację w firmie i nie dam rady się pojawić. Daj znać kiedy Ci pasuje a ja się dostosuję, jestem już zdesperados :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 4 gru 2009, 15:22

zauwaz ze gdy odpinasz TPS to gdy puszczasz gaz i auto hamuje silnikiem to pewnie z odpietym TPSem auto dalej wtryskuje paliwo do garow i nastepuje zaplon mieszanki i samochod wyhamowywuje wolniej bo ECU nie wie ze przepustnica jest w pozycji zamknietej i ze moze nastapic cut off bo tps nie jest podpiety...
a gdy tps dziala nastepuje natychmiastowe odciecie wtryskiwaczy, tyle ze to powinno dziac sie z lekką zwłoką... ale moze poprostu jestes przewrazliwiony
umnie w KFie tez czuc lekkie szarpniecia jezeli zle i za szybko operuje sprzeglem podczas zmiany biegow ... ale jezeli puszczam gaz to czuje jeszcze przez sekune ze auto tak jakby pali paliwko i dopiero po sekundzie czuc odciecie wtryskow i wyhamowywanie auta.. a na 2 biegu to normalne ze auto wyhamowywuje bardzo szybko..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 4 gru 2009, 17:34

Jechałem kilka dni temu innym Xedem i było tak jak być powinno, chodził nawet lepiej niż mój z odpiętym TPS-em. Wiem, że ciężko to wytłumaczyć przez neta, ale tak faktycznie jest – każdy zwykły użytkownik kto przejedzie się moim Xedem mówi, że coś jest nie tak...
Na 2 biegu wiem, że mocno wyhamowuje, ale w tamtym Xedzie dzieje się to o wiele płynniej i bez szarpnięć.
Czekam więc dalej na propozycję kto pomoże mi to rozwiązać a przynajmniej zerknąć i obejrzeć, przejechać się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez steven » 4 gru 2009, 20:58

soul nie do końca maz rację, tzn. tak mi się wydaje, gdyż za to czy przepustnica jest zamknięta czy otwarta to ECU bierze z czujnika zamknięcia przepustnicy, a nie TPSu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez soul » 4 gru 2009, 21:07

zalezy w jakim aucie... ja w 323f Z5 po lifcie nie mialem takiego czujnika ... ECU bralo te info wg napiecia z TPSa. tak samo brak takich czujnikow chyba w KF po lifcie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Barthek » 4 gru 2009, 21:17

steven napisał(a):bierze z czujnika zamknięcia przepustnicy

Że się tak wtrącę :) Do przepustnicy wpina się tylko 2 wtyczki – do TPS-u i krokowego.
Gdzie jest czujnik zamknięcia przepustnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez soul » 4 gru 2009, 21:35

a ile kabelkow masz we wtyczce od TPSu ? jezeli 4 to jest wbudowany w TPS, a jezeli 3 to znaczy ze ECU bierze ten sygnal po napieciu z tpsa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez steven » 4 gru 2009, 23:55

soul jak 3 to powinien mieć osobny... tak się mi zdaje... ale mogę mieć rację – może mi się zdawać :D a w tym BA Z5 naprawdę nie ma CTP ?? brzydale z Japonii :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pawelc » 5 gru 2009, 06:01

soul tps jest na 4 w kf-ie i na 100% jest tam czujnik zamknięcia przepustnicy -zresztą tps-y w kf i kl są takie same ,zachowanie Twojego silnika Bartek wygląda jak najbardziej prawidłowo jeżeli chodzi o obroty a dlaczego szarpie? -masz SGI to podepnij się pod kompa od instalki i zobacz jakie są czasy wtrysku i kiedy do jakich obrotów całkowicie odcina wtryski (będzie to do ok.1500-1700obr.) i przejedź się później z odłączonym tps-em i zaobserwuj ponownie co się dzieję a będzie pewnie jak tu ktoś napisał czyli paliwo podawane znacznie dłużej bez odcięcia stąd nie odczuwasz szarpania ,a powodem szarpania może być wiele rzeczy od luzów w zespole napędowym,oberwane poduszki , po niesprawny układ zapłonowy ,uszkodzenie elektroniki sterującej .....
Ostatnio edytowano 6 gru 2009, 14:15 przez pawelc, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez steven » 5 gru 2009, 09:53

pawelc przecież post dotyczy Barthek1983 a nie soula.

nie wiem jaki problem ma soul, ale Barthek1983 opisuje swój na pierwszej stronie i jasno wynika, że dopiero po nagrzaniu silnik schodzi zbyt szybko z obrotów... i dlatego mu szarpie... gdy jest zimny wszystko działa mu prawidłowo... Co więcej, SGI ma od 3 miesięcy a problem z szarpaniem od 2 lat :) jakbyś przeczytał cały wątek to byś wiedział :) wymienił też już parę rzeczy...

Chyba, że rzeczywiście chciałeś odpisać soulowi, ale to chyba nie tym temacie...

A wracając do problemu Barthek1983, to wina nie jest raczej z poduszce, ani zepsole napędowym tylko
pawelc napisał(a):niesprawny układ zapłonowy ,uszkodzenie elektroniki sterującej

ale to tak jakbyś mu powiedział, że wiesz co się stało:
Samochód się popsuł :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pawelc » 5 gru 2009, 17:56

steven napisał(a):pawelc przecież post dotyczy Barthek1983 a nie soula.
no i co z tego odpowiadałem też do postu wyżej
stevenczytaj ze zrozumieniem ..,napisałem aby sobie podglądnął pracę na kompie od SGI co da mu pogląd czy wszystko jest prawidłowo ,jakbyś nie wiedział to widać tam czasy wtrysku w czasie rzeczywistym można sobie zobaczyć czy nie ma jakiś odchyłek od prawidłowego działania np.czy za późno nie włącza ponownie paliwa po gwałtownym odjęciu gazu (do jakich obrotów działa cut off) ,czy prawidłowo działają lambdy..
bo taki opis problemu :
Barthek1983 napisał(a):Kiedy mam wpiętę kostkę do TPS-u to jest tak:
– jadąc np. 70km/h kiedy wrzucę luz obroty bardzo szybko lecą w dół do 1000obr/min podbijają się do 1200obr/min i opadają poniżej trzeciej kreski od dołu (czyli jakieś 700obr/min)
– jadąc np 70km/h np. na piątce i zdejmując nogę z gazu czuć mocne shamowanie i auto wytraca bardzo szybko prędkość (np. na dwójce to prawie natychmiast staje w miejscu)
– na jałowym mam około 700obr/min

nic nie wnosi i wygląda na prawidłowe działanie,a co do przyczyn szarpania może ich być wiele i jak na razie wiemy tyle że komp nie widzi błędów i że to nie tps i przepustnica i albo Barthek1983 jest przewrażliwiony albo ma na prawdę jakiś niezidentyfikowany problem -bo ja na prawdę nie miał bym nerwów 2 lata jeździć z jakimś problemem z autkiem -podziwiam za cierpliwość ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barthek » 5 gru 2009, 20:40

pawelc napisał(a):zachowanie Twojego silnika wygląda jak najbardziej prawidłowo jeżeli chodzi o obroty a dlaczego szarpie

Dlaczego więc w 3 innych Xedosach, którymi jechałem działało inaczej niż u mnie. We wszystkich 3 tak samo – czyli prawidłowo. Podczas zmiany biegu obroty opadały u nich powoli a na biegu auta wytracały prędkość bardzo płynnie.
pawelc napisał(a):,a powodem szarpania może być wiele rzeczy od luzów w zespole napędowym,oberwane poduszki , po niesprawny układ zapłonowy ,uszkodzenie elektroniki sterującej .....

Nie ma luzów, wszystko sprawdzane w kanale dwukrotnie, 3 poduszki wymienione – faktycznie były ponadrywane, ale nic się nie zmieniło na nowych. Wg. oględzin tadziola układ zapłonowy działa prawidłowo jak i wszelkie inne czujniki.

pawelc napisał(a):aby sobie podglądnął pracę na kompie od SGI co da mu pogląd czy wszystko jest prawidłowo

Nie za bardzo mam możliwość – instalację zakładałem 200km ode mnie, ale może u mnie ktoś na miejscu jest w stanie się podłączyć – napiszę jaki są wyniki.
pawelc napisał(a):czy prawidłowo działają lambdy

Działają prawidłowo, bo są nowe – zresztą po ich wymianie nic się nie zmieniło. Poprzednio komp wyrzucał błędy 17 i 24 czyli sondy, teraz błędów nie ma.

pawelc napisał(a):albo Barthek1983 jest przewrażliwiony albo ma na prawdę jakiś niezidentyfikowany problem -bo ja na prawdę nie miał bym nerwów 2 lata jeździć z jakimś problemem z autkiem -podziwiam za cierpliwość

Niezidentyfikowany, ponieważ w innych Xedosach jak i wogóle każdym normalnie działającym aucie nie ma takich objawów jak u mnie.
Cierpliwość do tego auta już dawno straciłem tak jak i nadzieję, że ktoś w końcu znajdzie przyczynę.
Jeśli ktoś ma trochę wolnego czasu i jest w stanie obadać auto to będę wdzięczny – oczywiście odpłatnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez steven » 5 gru 2009, 23:15

pawelc ja nic Ci nie wrzucam, ale piszesz na początku posta
pawelc napisał(a):soul
i w tym samym zdaniu, po przecinku, bez zmiany podmiotu
pawelc napisał(a):zachowanie Twojego silnika wygląda...

więc sory Cię bardzo, ale wydaję mi się, że to akurat nie ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem, a co najwyżej z czytaniem w Twoich myślach ;) ewentualnie "co autor miał na myśli" :)\sadzisz się z niewiadomego powodu, lepiej byś coś więcej podpowiedział :) a nie, że problem jest z elektryką sterującą albo z Barthkiem1983 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez pawelc » 6 gru 2009, 06:46

steven wszyscy zrozumieli a Ty nie zrozumiałeś ,mój błąd faktycznie ;) ,ale jakbyś chciał to byś zrozumiał ,ja zawsze staram się pomagać ale na prawdę nie wszystko się da naprawić przez forum ,z Praszki do Łodzi chyba nie ma daleko ?,a jak chcesz Barthek1983 przyjeżdżaj do mnie nie gwarantuje że naprawię ale na pewno będę wiedział więcej jak zobaczę autko na żywo i przejadę się nim ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez steven » 6 gru 2009, 12:16

pawelc napisał(a):steven wszyscy zrozumieli a Ty nie zrozumiałeś ,mój błąd faktycznie

jacy wszyscy??

pawelc napisał(a):ale jakbyś chciał to byś zrozumiał

zrozumiałem, że za bardzo nie wiesz o czym piszesz...

pawelc napisał(a):na prawdę nie wszystko się da naprawić przez forum

naprawdę, to przez forum można tylko pomóc lub podpowiedzieć, ale naprawić :|

pawelc napisał(a):a jak chcesz Barthek1983 przyjeżdżaj do mnie nie gwarantuje że naprawię ale na pewno będę wiedział więcej jak zobaczę autko na żywo i przejadę się nim ...

w to nie wątpię !! i chęć pomocy się liczy !!
tylko czemu uwzględniasz "luzy w zespole napędowym" od temperatury silnika... tu nie ma czego szukać, albo się wie od czego obroty spadają cholernie szybko przy nagrzanym silniku, a przy zimnym nie, albo się nie wie i przez tą niewiedzę zazwyczaj psuje kolejne, dobrze działające podzespoł... dlatego też nie chcę narażać go żeby do mnie przyjeżdżał i łudzić się, że może coś znajdę, bo szkoda jego paliwa i czasu... tymbardziej skoro Wisiek ani Tadziol nie potrafili naprawić...

Sorki Barthek1983 za rozwalenie tematu, oczywiście jeżeli chcesz przyjechać to wsiadaj w samochód i przejeżdżaj... jeżeli chodzi o elektrykę to mogę po koleji wszystko posprawdzać, ale czy to rozwiąże problem, nie wiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6