Problem nie leży w przepustnicy. Sprawdź okablowanie dochodzące do jej osprzętu. Miałem taki problem w Mitsubishi Colcie (przepustnice w Mitsubishi działają na tej samej zasadzie). Objawy inne (falowanie obrotów na jałowym 1200-1800 i tak w kółko). Cudowałem, podmieniałem przepustnice i wciąż to samo. Okazało się, że jeden z kabli we wtyczce silniczka krokowego trzymał się na jednej "nitce"! Po odizolowaniu go i wsadzeniu na miejsce silnik pracował jak marzenie. Sprawdź to!Barthek1983 napisał(a):Ale w 3 przepustnicach – w każdej jest uszkodzony?
Obroty podczas zmiany biegów – Ten typ tak ma :)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
z tym co daje dokładnie tps to wie programista komputera dla mazdy :p
ale ogólnie to działa to tak, komputer bierze sygnał po do poprawnego ustawienia mieszanki z sond i przepływomierza, natomiast TPS i czujniki wała i wałka sterują kątem wyprzedzenia zapłonu... oczywiście wszystko jest ze sobą powiązane, do tego wszystkiego jest jeszcze sobie silnik krokowy i czasem podciśnienia (mówię ogólnie o Mazdach).
Musisz jednak pamiętać, że komputer ma zapisane w pamięci ustawienia fabryczne i zawsze na podstawie czujników do nich dąży... jednak gdy przez bardzo długi okres występuje jakiś błąd, kasuje się go a on nadal występuje, to komputer może go zaadaptować, jako to słuszne ustawienie i potem do takiej sytuacji dąży... wtedy "oduczenie" komputera jest już bardzo trudne...
działo się tak głównie w samochodach z lat 90... potem już majstry poprawili i teraz wystarczy podpiąć komputer i wgrać adaptacje i naprawione... ale w przypadku takiej Mazdy, wypadałoby niestety po koleji sprawdzić wszystkie podzespoły, a np. przepustnicy już sprawdzić się nie da (nie ma takiego tunelu z Polsce, którym można by dokładnie sprawdzić jej działanie) jeżeli chodzi o TPS sprawa jest prostsza
z sondami też da się to zrobić
Natomiast jeżeli chodzi o to czy bym to zrobił, to nie wiem :p teorii mam dużo, ale praktyka to co innego
poza tym panicznie boję się gazu
jednak jeżeli będziesz miał jakiś problem, to pisz najlepiej PW, to postaram się pomóc
popatrz na forum czy nie masz rozpiski pinów na komputerze, od tego najlepiej zacząć – najłatwiej posprawdzać czy komputer dostaje poprawne dane... jeżeli wszystko będzie git, to może na chwilę podmienić od kogoś, bo diagnoza i naprawa komputera, to już dosyć kosztowna sprawa...
jak nie będzie roziski pinów do Vki to stuknij na PW w weekend ją sPeDeeFuję i wrzucę na neta...
ale ogólnie to działa to tak, komputer bierze sygnał po do poprawnego ustawienia mieszanki z sond i przepływomierza, natomiast TPS i czujniki wała i wałka sterują kątem wyprzedzenia zapłonu... oczywiście wszystko jest ze sobą powiązane, do tego wszystkiego jest jeszcze sobie silnik krokowy i czasem podciśnienia (mówię ogólnie o Mazdach).
Musisz jednak pamiętać, że komputer ma zapisane w pamięci ustawienia fabryczne i zawsze na podstawie czujników do nich dąży... jednak gdy przez bardzo długi okres występuje jakiś błąd, kasuje się go a on nadal występuje, to komputer może go zaadaptować, jako to słuszne ustawienie i potem do takiej sytuacji dąży... wtedy "oduczenie" komputera jest już bardzo trudne...
działo się tak głównie w samochodach z lat 90... potem już majstry poprawili i teraz wystarczy podpiąć komputer i wgrać adaptacje i naprawione... ale w przypadku takiej Mazdy, wypadałoby niestety po koleji sprawdzić wszystkie podzespoły, a np. przepustnicy już sprawdzić się nie da (nie ma takiego tunelu z Polsce, którym można by dokładnie sprawdzić jej działanie) jeżeli chodzi o TPS sprawa jest prostsza
Natomiast jeżeli chodzi o to czy bym to zrobił, to nie wiem :p teorii mam dużo, ale praktyka to co innego
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Hugo dobrze radzi z tymi kablami, jakość wykonania złączy elektronicznych w Japończykach jest ich piętą i tyczy się to wszystkich kostek pod maską
ja miałem tak samo z TPSem i silniczkiem krokowym biegu jałowego, ale to komputer od razu wywala błędy... a u Ciebie rozumiem, że ich nie ma...
I sorki za temat pod tematem
A jeszcze zobacz czy działa Ci poprawnie czujnik włączonego biegu i sprzęgła, czy jak tam je nazwać, oraz czujnik zamknięcia przepustnicy
a wartoby też sprawdzić, czy w momencie opadania obrotów wtryski dalej podają paliwo – nie powinny podawać
a no i jak działa kąt wyprzedzenia zapłonu czy ładnie się zmienia czy też stoi w miejscu... może to on się spaprał
– ja tak mam
a koszt części u mnie 1000 zł więc troszkę boli 
I sorki za temat pod tematem
A jeszcze zobacz czy działa Ci poprawnie czujnik włączonego biegu i sprzęgła, czy jak tam je nazwać, oraz czujnik zamknięcia przepustnicy

a no i jak działa kąt wyprzedzenia zapłonu czy ładnie się zmienia czy też stoi w miejscu... może to on się spaprał
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Hugo napisał(a):Okazało się, że jeden z kabli we wtyczce silniczka krokowego trzymał się na jednej "nitce"! Po odizolowaniu go i wsadzeniu na miejsce silnik pracował jak marzenie
Sprawdzę
Steven tak jak pisałem na PW, wszystko zostało sprawdzone już przez tadziola z Katowic i nie znalazł żadnych nieprawidłowości, ale nie sprawdzał komputera samego w sobie.
Kąt wyprzedzenia zapłonu działa prawidłowo, błędów brak,sondy działąją prawidłowo na wykresie, parametry TPS jak w książce i czujniki o których piszesz stwierdził, że też sprawne.
Najlepiej jak się spotkamy i organoleptycznie będziesz mógł ocenić
Wszystkie te objawy pojawiły się po wymianie 2 lata temu uszczelki pod tylną pokrywą zawórów (przy okazji wymiana tych pod kolektorem) i czyszczeniu przepustnicy tylko zewnętrznie z nagaru bez dotykania krokowego.
Od razu powiem, że dodatkowo te uszczelki zostały wymienione na nowe 2 miesiące temu przez Wieśka z Dębicy, który również sprawdził podciśnienia. Niestety żadnej poprawy nie zauważyłem.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Barthek1983 teraz to mi głupio, bo skoro ani Wieisiek, ani tadziol nie znalazł tego, to sam nie wiem
ale... może będziesz na Wigilii to bym sprawdził wejścia i wyjścia na komputerze
jak byłyby prawidłowe, to może ktoś byłby taką samą Vką to by się na chwilę podmieniło komputer...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Steven z całym szacunkiem do nich i podziękowaniem za pomoc być może przeoczyli coś oczywistego, jakiś drobiazg – każdy jest tylko człowiekiem. Niestety w tym terminie mamy inwentaryzację w firmie i nie dam rady się pojawić. Daj znać kiedy Ci pasuje a ja się dostosuję, jestem już zdesperados 
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
zauwaz ze gdy odpinasz TPS to gdy puszczasz gaz i auto hamuje silnikiem to pewnie z odpietym TPSem auto dalej wtryskuje paliwo do garow i nastepuje zaplon mieszanki i samochod wyhamowywuje wolniej bo ECU nie wie ze przepustnica jest w pozycji zamknietej i ze moze nastapic cut off bo tps nie jest podpiety...
a gdy tps dziala nastepuje natychmiastowe odciecie wtryskiwaczy, tyle ze to powinno dziac sie z lekką zwłoką... ale moze poprostu jestes przewrazliwiony
umnie w KFie tez czuc lekkie szarpniecia jezeli zle i za szybko operuje sprzeglem podczas zmiany biegow ... ale jezeli puszczam gaz to czuje jeszcze przez sekune ze auto tak jakby pali paliwko i dopiero po sekundzie czuc odciecie wtryskow i wyhamowywanie auta.. a na 2 biegu to normalne ze auto wyhamowywuje bardzo szybko..
a gdy tps dziala nastepuje natychmiastowe odciecie wtryskiwaczy, tyle ze to powinno dziac sie z lekką zwłoką... ale moze poprostu jestes przewrazliwiony
umnie w KFie tez czuc lekkie szarpniecia jezeli zle i za szybko operuje sprzeglem podczas zmiany biegow ... ale jezeli puszczam gaz to czuje jeszcze przez sekune ze auto tak jakby pali paliwko i dopiero po sekundzie czuc odciecie wtryskow i wyhamowywanie auta.. a na 2 biegu to normalne ze auto wyhamowywuje bardzo szybko..
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Jechałem kilka dni temu innym Xedem i było tak jak być powinno, chodził nawet lepiej niż mój z odpiętym TPS-em. Wiem, że ciężko to wytłumaczyć przez neta, ale tak faktycznie jest – każdy zwykły użytkownik kto przejedzie się moim Xedem mówi, że coś jest nie tak...
Na 2 biegu wiem, że mocno wyhamowuje, ale w tamtym Xedzie dzieje się to o wiele płynniej i bez szarpnięć.
Czekam więc dalej na propozycję kto pomoże mi to rozwiązać a przynajmniej zerknąć i obejrzeć, przejechać się.
Na 2 biegu wiem, że mocno wyhamowuje, ale w tamtym Xedzie dzieje się to o wiele płynniej i bez szarpnięć.
Czekam więc dalej na propozycję kto pomoże mi to rozwiązać a przynajmniej zerknąć i obejrzeć, przejechać się.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
soul nie do końca maz rację, tzn. tak mi się wydaje, gdyż za to czy przepustnica jest zamknięta czy otwarta to ECU bierze z czujnika zamknięcia przepustnicy, a nie TPSu 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
zalezy w jakim aucie... ja w 323f Z5 po lifcie nie mialem takiego czujnika ... ECU bralo te info wg napiecia z TPSa. tak samo brak takich czujnikow chyba w KF po lifcie .
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
steven napisał(a):bierze z czujnika zamknięcia przepustnicy
Że się tak wtrącę
Gdzie jest czujnik zamknięcia przepustnicy?
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
a ile kabelkow masz we wtyczce od TPSu ? jezeli 4 to jest wbudowany w TPS, a jezeli 3 to znaczy ze ECU bierze ten sygnal po napieciu z tpsa.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
soul jak 3 to powinien mieć osobny... tak się mi zdaje... ale mogę mieć rację – może mi się zdawać
a w tym BA Z5 naprawdę nie ma CTP
brzydale z Japonii 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
soul tps jest na 4 w kf-ie i na 100% jest tam czujnik zamknięcia przepustnicy -zresztą tps-y w kf i kl są takie same ,zachowanie Twojego silnika Bartek wygląda jak najbardziej prawidłowo jeżeli chodzi o obroty a dlaczego szarpie? -masz SGI to podepnij się pod kompa od instalki i zobacz jakie są czasy wtrysku i kiedy do jakich obrotów całkowicie odcina wtryski (będzie to do ok.1500-1700obr.) i przejedź się później z odłączonym tps-em i zaobserwuj ponownie co się dzieję a będzie pewnie jak tu ktoś napisał czyli paliwo podawane znacznie dłużej bez odcięcia stąd nie odczuwasz szarpania ,a powodem szarpania może być wiele rzeczy od luzów w zespole napędowym,oberwane poduszki , po niesprawny układ zapłonowy ,uszkodzenie elektroniki sterującej .....
Ostatnio edytowano 6 gru 2009, 14:15 przez pawelc, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc przecież post dotyczy Barthek1983 a nie soula.
nie wiem jaki problem ma soul, ale Barthek1983 opisuje swój na pierwszej stronie i jasno wynika, że dopiero po nagrzaniu silnik schodzi zbyt szybko z obrotów... i dlatego mu szarpie... gdy jest zimny wszystko działa mu prawidłowo... Co więcej, SGI ma od 3 miesięcy a problem z szarpaniem od 2 lat
jakbyś przeczytał cały wątek to byś wiedział
wymienił też już parę rzeczy...
Chyba, że rzeczywiście chciałeś odpisać soulowi, ale to chyba nie tym temacie...
A wracając do problemu Barthek1983, to wina nie jest raczej z poduszce, ani zepsole napędowym tylko
ale to tak jakbyś mu powiedział, że wiesz co się stało:
Samochód się popsuł
nie wiem jaki problem ma soul, ale Barthek1983 opisuje swój na pierwszej stronie i jasno wynika, że dopiero po nagrzaniu silnik schodzi zbyt szybko z obrotów... i dlatego mu szarpie... gdy jest zimny wszystko działa mu prawidłowo... Co więcej, SGI ma od 3 miesięcy a problem z szarpaniem od 2 lat
Chyba, że rzeczywiście chciałeś odpisać soulowi, ale to chyba nie tym temacie...
A wracając do problemu Barthek1983, to wina nie jest raczej z poduszce, ani zepsole napędowym tylko
pawelc napisał(a):niesprawny układ zapłonowy ,uszkodzenie elektroniki sterującej
ale to tak jakbyś mu powiedział, że wiesz co się stało:
Samochód się popsuł
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no i co z tego odpowiadałem też do postu wyżejsteven napisał(a):pawelc przecież post dotyczy Barthek1983 a nie soula.
stevenczytaj ze zrozumieniem ..,napisałem aby sobie podglądnął pracę na kompie od SGI co da mu pogląd czy wszystko jest prawidłowo ,jakbyś nie wiedział to widać tam czasy wtrysku w czasie rzeczywistym można sobie zobaczyć czy nie ma jakiś odchyłek od prawidłowego działania np.czy za późno nie włącza ponownie paliwa po gwałtownym odjęciu gazu (do jakich obrotów działa cut off) ,czy prawidłowo działają lambdy..
bo taki opis problemu :
Barthek1983 napisał(a):Kiedy mam wpiętę kostkę do TPS-u to jest tak:
– jadąc np. 70km/h kiedy wrzucę luz obroty bardzo szybko lecą w dół do 1000obr/min podbijają się do 1200obr/min i opadają poniżej trzeciej kreski od dołu (czyli jakieś 700obr/min)
– jadąc np 70km/h np. na piątce i zdejmując nogę z gazu czuć mocne shamowanie i auto wytraca bardzo szybko prędkość (np. na dwójce to prawie natychmiast staje w miejscu)
– na jałowym mam około 700obr/min
nic nie wnosi i wygląda na prawidłowe działanie,a co do przyczyn szarpania może ich być wiele i jak na razie wiemy tyle że komp nie widzi błędów i że to nie tps i przepustnica i albo Barthek1983 jest przewrażliwiony albo ma na prawdę jakiś niezidentyfikowany problem -bo ja na prawdę nie miał bym nerwów 2 lata jeździć z jakimś problemem z autkiem -podziwiam za cierpliwość
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):zachowanie Twojego silnika wygląda jak najbardziej prawidłowo jeżeli chodzi o obroty a dlaczego szarpie
Dlaczego więc w 3 innych Xedosach, którymi jechałem działało inaczej niż u mnie. We wszystkich 3 tak samo – czyli prawidłowo. Podczas zmiany biegu obroty opadały u nich powoli a na biegu auta wytracały prędkość bardzo płynnie.
pawelc napisał(a):,a powodem szarpania może być wiele rzeczy od luzów w zespole napędowym,oberwane poduszki , po niesprawny układ zapłonowy ,uszkodzenie elektroniki sterującej .....
Nie ma luzów, wszystko sprawdzane w kanale dwukrotnie, 3 poduszki wymienione – faktycznie były ponadrywane, ale nic się nie zmieniło na nowych. Wg. oględzin tadziola układ zapłonowy działa prawidłowo jak i wszelkie inne czujniki.
pawelc napisał(a):aby sobie podglądnął pracę na kompie od SGI co da mu pogląd czy wszystko jest prawidłowo
Nie za bardzo mam możliwość – instalację zakładałem 200km ode mnie, ale może u mnie ktoś na miejscu jest w stanie się podłączyć – napiszę jaki są wyniki.
pawelc napisał(a):czy prawidłowo działają lambdy
Działają prawidłowo, bo są nowe – zresztą po ich wymianie nic się nie zmieniło. Poprzednio komp wyrzucał błędy 17 i 24 czyli sondy, teraz błędów nie ma.
pawelc napisał(a):albo Barthek1983 jest przewrażliwiony albo ma na prawdę jakiś niezidentyfikowany problem -bo ja na prawdę nie miał bym nerwów 2 lata jeździć z jakimś problemem z autkiem -podziwiam za cierpliwość
Niezidentyfikowany, ponieważ w innych Xedosach jak i wogóle każdym normalnie działającym aucie nie ma takich objawów jak u mnie.
Cierpliwość do tego auta już dawno straciłem tak jak i nadzieję, że ktoś w końcu znajdzie przyczynę.
Jeśli ktoś ma trochę wolnego czasu i jest w stanie obadać auto to będę wdzięczny – oczywiście odpłatnie.
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
pawelc ja nic Ci nie wrzucam, ale piszesz na początku posta
więc sory Cię bardzo, ale wydaję mi się, że to akurat nie ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem, a co najwyżej z czytaniem w Twoich myślach
ewentualnie "co autor miał na myśli"
\sadzisz się z niewiadomego powodu, lepiej byś coś więcej podpowiedział
a nie, że problem jest z elektryką sterującą albo z Barthkiem1983 
i w tym samym zdaniu, po przecinku, bez zmiany podmiotupawelc napisał(a):soul
pawelc napisał(a):zachowanie Twojego silnika wygląda...
więc sory Cię bardzo, ale wydaję mi się, że to akurat nie ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem, a co najwyżej z czytaniem w Twoich myślach
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven wszyscy zrozumieli a Ty nie zrozumiałeś ,mój błąd faktycznie
,ale jakbyś chciał to byś zrozumiał ,ja zawsze staram się pomagać ale na prawdę nie wszystko się da naprawić przez forum ,z Praszki do Łodzi chyba nie ma daleko ?,a jak chcesz Barthek1983 przyjeżdżaj do mnie nie gwarantuje że naprawię ale na pewno będę wiedział więcej jak zobaczę autko na żywo i przejadę się nim ...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):steven wszyscy zrozumieli a Ty nie zrozumiałeś ,mój błąd faktycznie
jacy wszyscy??
pawelc napisał(a):ale jakbyś chciał to byś zrozumiał
zrozumiałem, że za bardzo nie wiesz o czym piszesz...
pawelc napisał(a):na prawdę nie wszystko się da naprawić przez forum
naprawdę, to przez forum można tylko pomóc lub podpowiedzieć, ale naprawić
pawelc napisał(a):a jak chcesz Barthek1983 przyjeżdżaj do mnie nie gwarantuje że naprawię ale na pewno będę wiedział więcej jak zobaczę autko na żywo i przejadę się nim ...
w to nie wątpię


tylko czemu uwzględniasz "luzy w zespole napędowym" od temperatury silnika... tu nie ma czego szukać, albo się wie od czego obroty spadają cholernie szybko przy nagrzanym silniku, a przy zimnym nie, albo się nie wie i przez tą niewiedzę zazwyczaj psuje kolejne, dobrze działające podzespoł... dlatego też nie chcę narażać go żeby do mnie przyjeżdżał i łudzić się, że może coś znajdę, bo szkoda jego paliwa i czasu... tymbardziej skoro Wisiek ani Tadziol nie potrafili naprawić...
Sorki Barthek1983 za rozwalenie tematu, oczywiście jeżeli chcesz przyjechać to wsiadaj w samochód i przejeżdżaj... jeżeli chodzi o elektrykę to mogę po koleji wszystko posprawdzać, ale czy to rozwiąże problem, nie wiem
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6