Problem z odpaleniem silnika
hm ... dziwne a wiesz ze ja to samo mialem ale tylko raz mi sie to zdarzylo gdy postala ze 2-3 dni (mam ja dopiero z jakies pol roku ) ... odpalilem ja i chodzila tak jak by rzeczywiście na wszystkich tlokach nie chodzila .. kulał silnik nie rowno pracowal nagrzal sie i bylo git ... od tamtej pory to sie jeszcze nie powtórzyło ... sam mialem rozkmine o co camon ... moze po prostu gdy jest taka pora roku tzn dos wilgotno a silnik w srodku tez paruje to moze te H2O na tlokach sie skrapla ... slyszalem ze jest taki pewien prosty sposob : przed uspaniem madzi do snu przygazowac troszke aby te opary wylecialy i ja po prostu ululac i samemu tez isc spac i snic o niej
tylko trzeba pamietac o tym i nie miec zbyt glosnego tlumika albo przed 10 wracac
pozdrawiam i tez czakam na jakies moze bardziej fachowe porady 
- Od: 28 maja 2009, 09:42
- Posty: 344
- Skąd: Elbląg, 3city
- Auto: MX3 K8 '91 black
Hej, wymieniłem ostatnio kable wn i pomyliłem kolejność... spróbowałem metody prób i błędów, ale silnik mi ni cholery nie chce odpalić. Wszystko juz ogarnąłem( odpowiednią kolejność, ale i tak nic to nie pomogło) Po wykręceniu świec i włozeniu ich do przewodów "na zewnątrz silnika" przy kręceniu –> tylko 2 swiece dają bardzo słabą iskrę... czym to moze być spowodowane ? czeka mnie wymiana całego aparatu zapłonowego ? Z góry mówię ze wykluczone są przewody i świeczki –> sprawdzałem inne kable, a świece są prawie nówki. Wszystko zaczęło się psuć po niemądrej wymianie kabli + zima...
Ostatnio edytowano 19 gru 2009, 02:14 przez kostuch, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 14 maja 2009, 23:28
- Posty: 9
- Skąd: Warszawa Bemowo
- Auto: Mazda mx-3 1.6 107km 1996
wiesz co mozliwe ze pokruszyly ci sie wegielki ktore znajduja sie w kopulce tak czesto jest wymien kopulke to jest niedrogi koszt albo przy zakladaniu kabli odkreciles ja i przesunela ci sie kawalek wtedy przestawil ci sie zaplon
-
bartek_wwa
Zrobiłem remont głowicy (wypalone zawory) po zamontowaniu głowicy silnik odpalił przejechałem z jednego stanowiska na drugie zgasiłem silnik i już nie odpaliłem męczę się już drugi dzień iskra jest wtryski podają ciśnienie na tłokach w nornie i za każdym razem po próbie odpalenia wykręcam świece są zalane .nie wiem już czego szukać ma też założoną sekwencje i na gazie też nie odpala . Wielka prośba o pomoc .
Ostatnio edytowano 25 sty 2010, 00:27 przez czesław1, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 paź 2011, 20:22
- Posty: 8
- Skąd: Brodnica
Hmmm ... może po prostu coś się odłączyło i wtryskiwacze się nie otwierają i stąd zalane świece?
Przejżyj czy na wspólnym przewodzie zasilającym wtryskiwacze jest zasilanie.
Centralki gazy zapewne nie odłączyłeś? Bo jak wypniesz z niej wiązkę to na bank nie będzie chciało odpalać nawet na Pb.
Przejżyj czy na wspólnym przewodzie zasilającym wtryskiwacze jest zasilanie.
Centralki gazy zapewne nie odłączyłeś? Bo jak wypniesz z niej wiązkę to na bank nie będzie chciało odpalać nawet na Pb.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Na listwie zasilającej wtryski na jej końcu jest zawór (myślę że to jest winowajca ) ponieważ wszystkie próby wykorzystałem podłączyłem odwrotnie zasilanie Pb i silnik odpalił ale po pewnym czasie zgasł zrobiłem 3 takie startery i zmieniłem przewody paliwowe na swoje miejsce i silnik hula jak nowo narodzony co była za przyczyna to nie wiem pozdrawiam .
- Od: 12 paź 2011, 20:22
- Posty: 8
- Skąd: Brodnica
czesław zapraszam na spoty mazdy jak się ociepli... o ile jesteś z TEJ Brodnicy 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Witam wszystkich forumowiczow!!
Mam problem z moją mazdą model mx-3 silnik 1.8 v6 1993r
Mionowicie nie działa mi na benzynie, tzn odpala i odrazu gaśnie.. nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły ( na gazie działa b. dobrze..) Próbowałem odpinać przewód który idzie z pompy do korektora, okazało się ze jak kręciłem rozrusznikiem lub odpaliłem go na gazie, paliwo tryska cyklami tak co okolo 2,3 sec. ( czy paliwo nie powinno się lać cały czas i to wina pompy?? ) Będę wdzięczny za każdą pomoc bądź wskazówkę, pozdrawiam i z góry dziekuje..
Mam problem z moją mazdą model mx-3 silnik 1.8 v6 1993r
Mionowicie nie działa mi na benzynie, tzn odpala i odrazu gaśnie.. nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły ( na gazie działa b. dobrze..) Próbowałem odpinać przewód który idzie z pompy do korektora, okazało się ze jak kręciłem rozrusznikiem lub odpaliłem go na gazie, paliwo tryska cyklami tak co okolo 2,3 sec. ( czy paliwo nie powinno się lać cały czas i to wina pompy?? ) Będę wdzięczny za każdą pomoc bądź wskazówkę, pozdrawiam i z góry dziekuje..
Ostatnio edytowano 4 mar 2010, 19:21 przez lilo, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 10 lut 2010, 20:59
- Posty: 8
Robiłem dziś diagnostyke ( oczywiście sposobem z forum
) ) i tez mam błąd 25, poprzednicy pisali ze moze byc to literowka z tym 25, ale wydaje mi sie ze raczej nie bo mam problemy z obrotami wiec kod bledu by sie zgadzał. Dziwnym jest jeszcze ze samochod na "złączonych stykach" tzn w trybie serwisowym ma o prawie 500 mniejsze obroty, chodzi tak jak prawie powinien, bo normalnie trzyma obroty 1500, spadaja dopiero po pelnym zagrzaniu silnika tj. 3/5 wskaznika temp. po czym gdy wcisne gaz podnosza sie spowrotem do 1500 i opadaja po kilku sekundach.
keep on rockin' in the free world.
- Od: 13 wrz 2009, 12:24
- Posty: 94
- Skąd: Sułkowice
- Auto: piękna Madzia EC B6 91r.
Witam
Wertuje forum juz od jakiegos czasu ale niestety nic nie znalazlem ;/ Wiec przejde do rzeczy :
Sprawa wyglada tak Auto bylo odpalone bez oslony filtra i zgaslo prawdopodobnie dostalo za dużo powietrza. Przeplywomierz dzialal wiec zkrecilem wszystko jak wczesniej i zostawilem ja. Maly wyjazd nie pozwalał mi na kontakt z Mazda wiec stala na podwórku przez okolo tydz po tym czasie wsiadam i próbuje ja odpalic a tu nic ... Kreci jak szalona aku dobre ale nawet nie burknie tylko suche krecenie rozrusznika. Zresetowalem komputer i dalej to samo ;/ Dodam ze stala na rezerwie a mrozy byly dosc duze ;/ Prosze o pomoc R3my
Wertuje forum juz od jakiegos czasu ale niestety nic nie znalazlem ;/ Wiec przejde do rzeczy :
Sprawa wyglada tak Auto bylo odpalone bez oslony filtra i zgaslo prawdopodobnie dostalo za dużo powietrza. Przeplywomierz dzialal wiec zkrecilem wszystko jak wczesniej i zostawilem ja. Maly wyjazd nie pozwalał mi na kontakt z Mazda wiec stala na podwórku przez okolo tydz po tym czasie wsiadam i próbuje ja odpalic a tu nic ... Kreci jak szalona aku dobre ale nawet nie burknie tylko suche krecenie rozrusznika. Zresetowalem komputer i dalej to samo ;/ Dodam ze stala na rezerwie a mrozy byly dosc duze ;/ Prosze o pomoc R3my
-
R3my
dołanczam sie do wypowiedzi BadBoy_89
i jesli to wszystko działa to powiedz mi po czym poznałeś ze Przepływomierz działa
u mnie tylko w 1.6 było tak ze autko mogło kręcić ile wytrzyma akumulator, a miałem zjebany przepływomierz i wtedy nie poda ci benzyny i co logiczne nie odpali
i jesli to wszystko działa to powiedz mi po czym poznałeś ze Przepływomierz działa
u mnie tylko w 1.6 było tak ze autko mogło kręcić ile wytrzyma akumulator, a miałem zjebany przepływomierz i wtedy nie poda ci benzyny i co logiczne nie odpali
- Od: 13 paź 2009, 12:43
- Posty: 44
- Skąd: Strzyżów
- Auto: Mazda MX-3 sport coupe
Hay. Mam problem. Mianowicie auto zimne odpala za pierwszym obrotem. Natomiast na cieplym ciezko odpala (nie zawsze ale sie zdarza). Obroty mam dobre, chodz jak auto juz troszke jezdzi (okolo 1h) obroty potrafia spasc dosyc nisko do 500obr i potrafi takze zgasnac. Czy moze to byc wina czujnika temperatury silnika?. Czy to cos innego? Odczytywałem kody bledow i jedyne co pokazal to EGR. Ale czy mozliwe ze komputer nie pokarze zepsutego czujnika temp. silnika? Czy moze oszukiwac kompa"?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Z tego co wiem to dosyć sporo mazd ma z tym problem i na forum nikomu się nie udało znaleźć rozwiązania. Zmieniali ludzie czujniki, świece, kable i nic.
Sam mam ten problem
zimny silnik –> zapala do strzału
gorący silnik, jeśli zgaszę i zaraz odpalam –> zapala bez problemu
gorący silnik, zgaszę i stoję conajmniej 20 min –> trzeba długo kręcić..
Sam nie wiem czemu to się dzieje, ale juz sie przyzwyczailem po 3 latach
Sam mam ten problem
zimny silnik –> zapala do strzału
gorący silnik, jeśli zgaszę i zaraz odpalam –> zapala bez problemu
gorący silnik, zgaszę i stoję conajmniej 20 min –> trzeba długo kręcić..
Sam nie wiem czemu to się dzieje, ale juz sie przyzwyczailem po 3 latach
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości