Mazda MX-3 EC KL-ZE Nitro '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Bimbak » 9 lis 2009, 11:03

4-ke też przekładaj, wcale nie ma dużo więcej grzebania a nie będziesz miał takiej przepaści w obrotach miedzy 4 a 5.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Gib » 9 lis 2009, 12:00

Lepiej mieć przepaść między 4 a 5 niż 3 a 4, jeśli to do oszczędzania to będzie git.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bimbak » 9 lis 2009, 12:12

ale nie ma przepaści między 3 a 4 bo trójka z tego co pamiętam jest taka sama :P Rózne jest jeszcze tylko przełożenie główne.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Jacol » 9 lis 2009, 12:45

Bimbak napisał(a):Rózne jest jeszcze tylko przełożenie główne.

Bimbak, skrzynie od K8 i KL różnią sie tylko przełożeniem głownym, a ja przekładam ze skrzyni od FS-a, gdzie masz różne zębatki biegów w stosunku do K8 :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Bimbak » 9 lis 2009, 13:10

Jacol napisał(a):Bimbak, skrzynie od K8 i KL różnią sie tylko przełożeniem głownym,

to wiemi z nikim się o nic nie spieram po prostu zasugerowałem zmianę jeszcze 4ki bo myślałem że KL i FS różnią się tylko 4 i 5 ale teraz sprawdziłem w manualu i różnią się jeszcze trójką ale dość nieznacznie. 1, 2, wsteczny i główne są takie same w FS i KL. A Ty masz skrzynie od KL czy zostawiłeś od K8 bo niedoczytałem?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Jacol » 9 lis 2009, 23:52

Bimbak napisał(a):A Ty masz skrzynie od KL czy zostawiłeś od K8 bo niedoczytałem?

K8
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez ricardo881 » 17 lis 2009, 22:21

witam swietne auto tez niedawno sprowadzilem k8 z niemiec w identycznym kolorku mam pytanie gdzie kupiles lampy tyl ?? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2009, 11:06
Posty: 124
Skąd: Kalisz
Auto: Mx3 Powered By KL-ZE

Postprzez xXx » 23 lis 2009, 22:45

Jacol, zrobiłeś błąd że kupiłeś XTD z tarczą organiczną. Spiekowe 6 wytrzymują o wiele dłużej. Ostatnim czasy w SR-DET wymieniłem samą tarczę z sześciołapa na czterołapa i jest super.


Dodajmy na koniec, że ten samochód nie ma 200 KM, a ponad 300 KM i ponad 400 NM i bardzo, ale to bardzo często nadużywa się sprzęgła...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacol » 24 lis 2009, 00:06

Patryk, ale mówisz także o czterołapie firmy XTD?
Tylko że czy jak zmienie na 6/4 łapa to raczej mówie papa półsprzęgle... a autka mam używac na codzien w miescie także... wiec co polecasz w takim przypadku?
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez palik » 24 lis 2009, 16:42

Jacol ja już Ci wcześniej polecałem ;) Może się nie znam, ale z doświadczenia firma chyba najlepsza.
www.advancedclutch.com
Na miasto chyba 6 najbardziej racjonalnie.
Jeżeli ludzie szepczą za twoimi plecami to tylko znaczy że ich wyprzedziłeś. | www.burnwater.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 13:06
Posty: 865
Skąd: Białystok
Auto: EA5A SE

Postprzez piwo » 24 lis 2009, 17:44

ja tam z radzia ejstem zadowolony.moment 300 przenosi przy 160 w serii.moze sa lepsze nie wiem.wiem ze radzi umie zrobic tak by klient byl zadowolony.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 25 lis 2009, 23:47

piwo napisał(a):ja tam z radzia ejstem zadowolony.moment 300 przenosi przy 160 w serii.moze sa lepsze nie wiem.wiem ze radzi umie zrobic tak by klient byl zadowolony.

A ja powiem tak – sprzeglo od Radzikowskiego – Wzmocniony docisk, pelna organiczna tarcza. Moment seryjny 135 NM , moment obecny 317NM. Zero poslizgu, nawet przy flat shiftach i procedurze startowej przy zachowaniu 100% funkcjonalnosci seryjnego sprzegla. No i na koniec wisienka na torcie, silnik mam 1.8 a sprzeglo jest z silnika 1.6 (mniejsza srednica). Dla mnie Radzikowski to jedyny sluszny wybór. 1,5 sezonu totalnie bezproblemowej jazdy od momentu zrobienia u niego sprzegla.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Jacol » 26 lis 2009, 02:46

Fiveopac napisał(a):A ja powiem tak – sprzeglo od Radzikowskiego – Wzmocniony docisk, pelna organiczna tarcza. Moment seryjny 135 NM , moment obecny 317NM. Zero poslizgu, nawet przy flat shiftach i procedurze startowej przy zachowaniu 100% funkcjonalnosci seryjnego sprzegla. No i na koniec wisienka na torcie, silnik mam 1.8 a sprzeglo jest z silnika 1.6 (mniejsza srednica). Dla mnie Radzikowski to jedyny sluszny wybór. 1,5 sezonu totalnie bezproblemowej jazdy od momentu zrobienia u niego sprzegla.

Dobra, więc radzik, teraz pytanie nr 2. dac mu do zrobienia seryjne sprzeglo z 1,8, czy wieksze srednicowo z 2,5 ?
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez xXx » 12 gru 2009, 18:42

Jacol, jak już dajesz sprzęgło Radzikowi to zapodaj zestaw z tarczą o większej średnicy czyli z KL oraz niektórych poliftowych KF.

Jeżeli jednak zdecydujesz się na zakup sprzęgła nowego, to bardzo dobrym rozwiązaniem jest organiczne ACT. Bardzo dobrze trzyma oraz nadaje się do jazdy na codzień.


U siebie w tym momencie mam seryjną tarczę z SR-A przerobioną na 4- spiek. Wiadomo, że w tym przypadku jedynie precyzyjne operowanie pedałami nie doprowadzi do szarpania przy ruszaniu. Ogólnie rzecz biorąc to rozwiązanie daje radę w Nissanie.

Dobre sprzęgło organiczne, to rozwiazanie dla Ciebie. Pamiętaj tylko, żeby nie przesadzić z dociskiem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 12 gru 2009, 18:44

P.S. Skoro już tak jedziesz grubo to mam dla Ciebie nowiutki gwint K-Sport-a z serii "Street"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacol » 13 gru 2009, 02:47

Nie chce zrobic tego co radekkm z samochodu, czy luki zeswojego, czyli auta ktore nie nadaja sie do jazdy na codzien, lub nie na xx kilometrow. Chce dodac swojemu klze mocy w granicy takiej, ze dojade tym i wroce z np. 2500km podrozy, ale i takze chce miec komfort. Wiem ze to trudno połączyc, ale będę sie starał. Po 1 najbardziej mi zależy na niezawodności, na 2 miejscu na mocy, więc co Patryk polecasz, sprzęgło Kl do radzika, czy Organic ACT??
Co do zestawu zawiechy, chętnie, ale po malowaniu :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez xXx » 13 gru 2009, 13:05

Powiem tak, jak dobrze poszukasz to masz niewiele drożej oryginalne ACT z USA w podobnej cenie jak przeróbka oryginalnego u Radzikowskiego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Jacol » 21 gru 2009, 00:53

Witam, jako że zima długa robie proste rzeczy w garażu które wymagały zrobienia, a wiec doprowadzenie do stanu "jak nowe" cięgna oraz drążka zmiany biegów, wszystko odmalowane, nowe plastiki, gumki, i śruby prosto z salonu Mazdy :)

Obrazek

Oraz przeróbka skrzyni (wyczyszczenie, nasmarowanie, wymiana rzeczy tego wymagających) + piąty bieg od FS-a :) Na fotkach moja skrzynia, wnętrzności oraz kilka skrzyn od FS-a :P

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez radekkm » 21 gru 2009, 11:25

to ja poprosze wiadro biegow :)
a co z dyfrem ?? tez podmieniony ??
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Solo » 21 gru 2009, 13:36

Najpiękniejsze MX-3 w Klubie. Do tego piekielnie szybkie. :)
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy