Wymiana filtra paliwa

Postprzez kynio » 15 lis 2009, 17:50

melass ..zgadza sie,dla mnie jest z przyszlosci. To moj pierwszy disel i mam go od miesiaca ..poznajemy sie narazie <lol> Powiedz mi jeszcze melass, zanim zrobie spustoszenie,ktoredy to koromyslo ma wyjsc,bokiem od aku czy dolem? Ps. z Krasnika do Zamoscia nie bylo daleko hahaha . Pozdrawiam!
kynio
 

Postprzez melass » 15 lis 2009, 18:23

Filtr ma wyjśc góra z koryta ;) O widze ze daleko byśmy nie milei do siebie ja masz chec zajrzyj tu:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... start=1940
To moze sie stykniemy któregoś dnia....
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:30
Posty: 518
Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(

Postprzez andrewtro » 23 lis 2009, 11:01

wymiana jest bardzo prosta, wystarczy dokrecić 2 śrubki odpiąć przewody elektryki zdjac przewody wyjąć filtr odkręcić stary zakręcić nowy zalać go paliwkiem wkrecić załozyć przewody podpompować pokręćić silnikiem kilka razy za którymś zapala i po zabiegu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez Enduro » 23 lis 2009, 11:06

andrewtro napisał(a):wymiana jest bardzo prosta, wystarczy dokrecić 2 śrubki odpiąć przewody elektryki zdjac przewody wyjąć filtr odkręcić stary zakręcić nowy zalać go paliwkiem wkrecić załozyć przewody podpompować pokręćić silnikiem kilka razy za którymś zapala i po zabiegu

nie wolno kilka razy krecic!!!
nalezy dobrze przy pomocy pompki odpowietrzyc
i motor musi palic na tyk..
jesli krecimy motorem a pompa nie jest odpowietrzona
to zaciera sie i wyrzuca opilki metalu do wtryskow i zwrotnie do zbiornika
co oznacza mase kosztow i czyszczenia:
filter, zbiornik, C-R listwe...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez umcyk » 27 lis 2009, 22:22

witam!!
ja sie podlacze do tematu mimo iz posiadam 323 z silnikiem ISUZU 82km. I tu moje pytanie. A co jesli reczna pompka nie chodzi i nie bede mogl podpompowac paliwa recznie?? Jak pokrece silnikiem to dociagnie sobie paliwo?? i drugie pytanie: przyrecznej pompie mam jakies kabelki, czy to moze byc podgrzewacz i kiedy od sie wlacza??
Prosze pomozcie!! Z gory dziekuje i pozdrawiam
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez Enduro » 28 lis 2009, 00:07

umcyk napisał(a):witam!!
ja sie podlacze do tematu mimo iz posiadam 323 z silnikiem ISUZU 82km. I tu moje pytanie. A co jesli reczna pompka nie chodzi i nie bede mogl podpompowac paliwa recznie?? Jak pokrece silnikiem to dociagnie sobie paliwo?? i drugie pytanie: przyrecznej pompie mam jakies kabelki, czy to moze byc podgrzewacz i kiedy od sie wlacza??
Prosze pomozcie!! Z gory dziekuje i pozdrawiam

w twoim model jest duzo mniejsze ryzyko aby podczas takiego krecenia
uszkodzic pompe i wtryski,
ale mimo to polecem abys o ile to mozliwe odpowietrzyl system lub zalal paliwem przy montazu nowy filter.
kabelek to raczej czujnik poziomu wody!
podgrzewanie ma raczej dwa...
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dziara » 21 gru 2009, 13:00

A o co chodzi z tym spuszczaniem wody z odstojnika filtra paliwa i jak się to ewentualnie robi?
dziara
 

Postprzez topik » 21 gru 2009, 13:52

dziara napisał(a): o co chodzi z tym spuszczaniem wody z odstojnika filtra paliwa i jak się to ewentualnie robi?


Witam. http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#394817
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez lasek88 » 26 gru 2009, 13:02

Witam, mam pytanie,bo przeczytałem cały temat i pewien post mnie zastanowił...

Użytkownik Enduro napisał że nie wolno zalewać w M6 CiTD filtra paliwem??
To jak odpowietrzyć filtr jak założe na niego przewody i zaczne pompować to gdzie się podzieje powietrze ze środka?? Tam jest jakiś odpowietrznik przez który ucieknie powietrze??


Ja nauczony na starych dieslach i jakoś to do mnie nie przemawia:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez MAZVAGTECH » 26 gru 2009, 13:26

lasek88 napisał(a):To jak odpowietrzyć filtr jak założe na niego przewody

Bardzo prosto Zaklada sie jeden przewod na podstawe filtra ten, ktory idzie ze zbiornika, wylot z filtra jest zaznaczony strzalka i ten sie zostawia niepodlaczony, nastepnie pompuje sie pompka paliwo do momentu az zacznie wyplywac z krocca wylotowego z filtra, zaklada sie przewod, ktory biegnie z filtra do pompy i po problemie.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez lasek88 » 26 gru 2009, 13:37

<glupek2> a ja się głupi zastanawiam :D Dzięki za szybką odpowiedź:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Enduro » 26 gru 2009, 14:45

lasek88 napisał(a):Użytkownik Enduro napisał że nie wolno zalewać w M6 CiTD filtra paliwem??

Ja!!!!
gdzie!?
absolutnie takiego czegoś nie pisałem, bo to bzdura...
i polecam wlać do filtra paliwo, aby mniej odpowietrzać przy pomocy guzika pompki..
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lasek88 » 26 gru 2009, 15:28

Enduro napisał(a):
topik napisał(a):
kolo.z.b napisał(a): jak ja nie mam takiej pompki przy filtrze to jak mam odpowietrzyć silnik mam 2.0 DIESEL 72KM

Przed przykręceniem filtra zalej filtr paliwem. System paliwowy w czasie pracy silnika sam się odpowietrzy. Pozdrawiam

absolutnie nie wolno tak robic w M6 CiTD bo szlag trafi pompe i wtryski!
trzeba recznie tzn palcem odpowietrzyc mechanicznie! silnik musi zapalic od razu , bez dlugiego krecenia!!!

vienek napisał(a):Czyżby w moim aucie nie było podrzewacza paliwa?
Czy też ktoś wymontował?

Vienek!!!
w twoim aucie nie ma podgrzewacza, widac to na fotce...
pozdr.
Enduro


takie coś przeczytałem, może źle zrozumiałem, bo to rano było i święta:D:D:D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Enduro » 26 gru 2009, 15:37

cytat:
"System paliwowy w czasie pracy silnika sam się odpowietrzy."
o tu to mi generalnie chodzilo..!!!!!
nie wolno kecic rozrusznikiem, aby sie sam odpowietrzyl!!!

pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lasek88 » 26 gru 2009, 16:15

Czyli chodziło o odpowietrzanie przez kręcenie?? To uznałem za oczywiste i sie zastanawiałem jak to z tym zalewaniem....

W każdym razie zwracam honor :) Filtr się zalewa i nie kręci na sucho:) jak w każdym dieslu:D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Enduro » 26 gru 2009, 23:16

lasek88 napisał(a): Filtr się zalewa i nie kręci na sucho:) jak w każdym dieslu:D

szczególnie w C-R motorach..!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zibi777 » 2 sty 2010, 02:43

WITAM Ja wymienilem filter bez zalewania,bez odpowietrzania czyli pompowania.Auto odpalilo bez problemu na dotyk .Silnik pracowal rowno .Po 8-miu miesiacach zaczely sie klopoty.Najpierw klopoty z falujacymi obrotami.Np.zjechalem z autostrady do swiatel a obroty faluja od 600 do 1000.I tak zawsze na goracym silniku.Po dwoch miesiacach te objawy ustaly.Zaczelo sie cos g orszego.Auto nie odpala na cieplym silniku.Na zimnym pali na dotyk,jezdzi super ,moc ok przyspieszenie ok.Ogolnie jest super,tylko to odpalanie na cieplym.PYTANIE do Enduro. Czy to jest pompa ??? I jeszcze jedno.Przy cieplym silniku lampka od swiec pali sie przez 2 sekundy.Czy to moze byc wina nie zalania filtra i nie odpowietrzenia ukladu.
zibi777
Początkujący
 
Od: 27 gru 2009, 23:12
Posty: 5
Skąd: manchester
Auto: mazda 626 2.0di turbo disel

Postprzez Enduro » 2 sty 2010, 11:51

zibi777 napisał(a):
1.Ja wymienilem filter bez zalewania,bez odpowietrzania czyli pompowania.....
2.Czy to jest pompa ???
3...Przy cieplym silniku lampka od swiec pali sie przez 2 sekundy.
3.Czy to moze byc wina nie zalania filtra i nie odpowietrzenia ukladu.

1. to karygodny błąd, który może, ale nie musi, bo piszesz, że auto zapaliło i nie kręciłeś na sucho....ale taka nieprawidłowa wymiana może kosztować wymiane pompy, wtrysków...nie wspomnę tu o kupie roboty z czyszczeniem zbiornika, C/R listwy i przewodów paliwowych...
2.całkiem możliwe, że ona daje teraz za niskie ciśnienie i z tego powodu masz problemy z pracą silnika..(cisnienie jej można sprawdzić testerem VCM w serwisie i to polecam jak najszybciej zrobić, bo jesli jest przytarta, to prędzej czy później stanie,tak na amen!!!
3.czas palenia lampki jest zależny od stanu świec, temp. silnika i elektroniki, która ją obsluguje...sprawdz świece żarowe, czy grzeją jak należy!
w przyszłości kieruj proszę pytania do wszystkich, bo jest tu kilku na forum, którzy mają większe niż ja doświadczenie i chcą też podzielic się fachowa wiedzą i miej nadzieje, że nie uwidzisz
słowa KOSZ w swoim poście, bo to niestety najbardziej używana partykuła tego forum, niestety!!!!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JohnnyB » 2 sty 2010, 12:24

To ja mam pytanko,
czy w filtrze jest zawór którym uchodzi powietrze z ukladu?
chodzi o to czy pompować można przy założonych obu przewodach dochodzących do filtra?
Czy jeśli pompka stwardniała tak ze nie można już dopompować oznacza że nie ma powietrza w układzie czy tylko że filtr została zalany a powietrze zostało przepchane dalej?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Enduro » 2 sty 2010, 14:32

raczej powietrze jest przepychane dalej,
bo najwazniejsze, aby pompa byla zalana dieslem, bo paliwo ma zadanie smarujace...
pdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6