Jak wyregulować luzy zaworowe ? – GD
Po przeszukaniu forum dowiedziałem się że w tym silniczku[ 8 v ] zaworu reguluje się mechanicznie, ale nie wiem czy na zimno czy na gorąco i jakie są dane regulacyjne?-znalazłem jedynie do mazdy 929 FE z 84 r. in 03\ex.03.-ale to inny motor.Dzieki.
Lubię skośnookie wozy i tyle.
- Od: 21 maja 2006, 22:16
- Posty: 29
- Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990
Zawory regulujesz na zimno , zrob wszystkie na 0.25 a będzie dobrze.Ustaw koło pasowe wału korbowego na punkt ( tam chyba jest T ) i regulujesz wszystkie luzne nastepnie obracasz jeden obrot wału ( znow na punkt ) i jedziesz nastepne luzne. Deklujesz i odpalasz.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tylko zrób to dobrzerobertoz napisał(a):Lecę do garażu.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam bardzo prosze o pomoc bo nigdzie nie moge znalezc danych, jakie wartości mają mieć luzy zaworowe w Maździe 626 rocznik 1999 w silniku 2,0 16V 115KM. Z góry dziękuje za pomoc :)
-
Polimeraza
A czy przypadkiem tam nie ma HLA..?

Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tak mi coś kolebało się po zakamarkach zwoi mózgowych... słynny zaworek w pompie olejuRiki napisał(a):W GE (FP FS owszem)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
No cóż – znam tylko diesla, i tylko jednego diesla...Riki napisał(a):w GF/GW regulujesz zawory płytkami...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dzieki za dobre checi
Znalazlem
0,23-0,3mm na wylotowych i wlotowych. Na zimno
Pozdrawiam
Znalazlem
Pozdrawiam
-
Polimeraza
Witam,
jestem od niedawna posiadaczem 626 GD coupe z silnikiem 2.0 12V 107 km na gaźniku. Czy w tym silniku zawory również reguluje się mechanicznie???
dziękuję i pozdrawiam użytkowników GD;)
jestem od niedawna posiadaczem 626 GD coupe z silnikiem 2.0 12V 107 km na gaźniku. Czy w tym silniku zawory również reguluje się mechanicznie???
dziękuję i pozdrawiam użytkowników GD;)
-
krueger
w 12V są bezobsługowe, samonastawne...
natomiast co do 8V to wg sam naprawiam... zalecają na gorącym silniku to robić:
0,3mm od strony zaworu i 0,2mm od strony krzywki zarówno dla zaworów ssących jak i wydechowych... natmiast z drugiej strony wydaje mi się, że akurat kto jak kto ale Jaksa ma więcej doświadczenia i warto by jego posłuchać...
natomiast co do 8V to wg sam naprawiam... zalecają na gorącym silniku to robić:
0,3mm od strony zaworu i 0,2mm od strony krzywki zarówno dla zaworów ssących jak i wydechowych... natmiast z drugiej strony wydaje mi się, że akurat kto jak kto ale Jaksa ma więcej doświadczenia i warto by jego posłuchać...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
MazDarek & steven
bardzo dziękuję za odpowiedź.
Założyłem instalacje lpg i facet kazał mi się zorientować jaka jest regulacja, bo jeśli jest mechaniczna to co 10 tyś miałem regulować zawory. Brak regulacji grozi ponoć wypalaniem gniazd. Teraz się nie martwię
Co do samego silnika to kilka razy było tak że po uruchomieniu na zimno dochodził z niego dziwny odgłos – jakby coś w nim dzwoniło – przez kilka minut, potem cisza. Co może być przyczyną takiego odgłosu?
bardzo dziękuję za odpowiedź.
Założyłem instalacje lpg i facet kazał mi się zorientować jaka jest regulacja, bo jeśli jest mechaniczna to co 10 tyś miałem regulować zawory. Brak regulacji grozi ponoć wypalaniem gniazd. Teraz się nie martwię
Co do samego silnika to kilka razy było tak że po uruchomieniu na zimno dochodził z niego dziwny odgłos – jakby coś w nim dzwoniło – przez kilka minut, potem cisza. Co może być przyczyną takiego odgłosu?
-
krueger
krueger napisał(a):jakby coś w nim dzwoniło
z opisu wynika że masz 12V więc masz hydraulikę, a więc nie domaga. Pierwszym sposobem uciszenia jest wymiana zaworku w pompie oleju. Jest gdzeiś opis na forum (kolega MAX to opisywał i chyba nawet foty były). Wymiana tylko na oryginał, nie wielki koszt, tyle że miskę oleju trzeba zrzucić.
Czy wie ktoś jak regulować zawory w takim silniku?
Podniosłem dekiel i nie widzę śrub regulacyjnych, czy oznacza to że jest hydraulika?
Wszystkie zawory są ciasne.
Podniosłem dekiel i nie widzę śrub regulacyjnych, czy oznacza to że jest hydraulika?
Wszystkie zawory są ciasne.
- Od: 13 kwi 2009, 21:06
- Posty: 6
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD 2.2 12v Coupe
jak nie ma śrób wiec masz hydrauliczne podstawiaja sie same.Na zimno i olej nie jest w obiegu zaczna ci delikatnie klekotac ale jak olej juz zacznie wpływac ucichnie i zawory sie podstawia. Hydraulika 100%.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu 
- Od: 12 cze 2006, 13:41
- Posty: 138
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G
Ten silnik ma hydrauliczne popychacze. Możesz mieś zapowietrzony układ. U mnie np pomogła wymiana oleju z mobila na castrol, u innych pomogła wymiana zaworka na pompie oleju odpowiedzialnego za ciśnienie w układzie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6