silnik gaśnie w czasie jazdy (benz.)

Postprzez Maciej Loret » 26 paź 2009, 00:01

Lorbas napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):A któryś z czujników przy silniku (położenia wałka rozrządu?)?


Tylko tych czujników za wiele do sprawdzania. A komputer nie sygnalizuje nic podejrzanego.


Ale chyba tylko jeden związany jest z niemożnością odpalenia na ciepłym silniku?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 26 paź 2009, 00:22

Lorbas napisał(a):Ja się spotkałem z problemami w instalacji LPG w aucie, ale wynikającym z niedbałym, niefachowym podejściem do jej serwisowania
od momentu instalowania LPG w mazdach ,notorycznie klienci narzekają na skaczace obroty, brak mocy , e.t.c dlatego napisałem w poprzednim poscie ze silniki mazdy nie akceptują instalacji LPG – tyle w temacie mazdy + LPG . Nie napisalem ani jednego posta w dziale LPG bo to temat rzeka.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Lorbas » 26 paź 2009, 00:49

Spoko, ja napisałem z czym ja się spotkałem. No i nie grzebię tyle przy autach co Ty :)

A falujące obroty to nie tylko benzyna + LPG.

Co do czujników to myślę, że przede wszystkim temp. silnika, chociaż gasł zupełnie zimny, a gorący nie chciał odpalać :)
Poobserwuję go przez kilka dni i zobaczymy co się zmieniło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Wojtek » 5 lis 2009, 13:48

Lorbas Juz minelo pare dni... Masz jakies wiesci?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Lorbas » 5 lis 2009, 14:44

W sumie niewiele. :]
Znalazłem w wątku dotyczącym 626 podpowiedź jednego z kolegi, a pro po urwanego czujnika przy pompie wspomagania. No i kolega Hugo sugeruje, że bez owego czujnika moga występować problemy z utrzymaniem obrotów biegu jałowego, a silnik może nawet przygasać.
Dzis odpaliłem w garażu, odczekałem chyba z minutę, cofam i gdy się zatrzymuję (z kołami skręconym ina maksa w prawo) silnik zgasł. Więc jakis jest to trop do sprawdzenia, tymbardziej, że cały zbiorniczek od płynu wspomagania i przewód pod nim wybrudzone, jakby pluł przez korek. No chyba, że ktoś nieumiejętnie dolewał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Pawko_6 » 5 lis 2009, 15:14

Lorbas, muszę Cię zmartwić. Ten czujnik rzeczywiście podnosi obroty w czasie kręcenia kierownicą, ale w żadnym sprawnym aucie, nawet z odłączonym czujnikiem, nie dojdzie do zdławienia silnika. Podejmij trop, który podrzuciłem-brak kompresji. Typowe objawy, nierówne wolne obroty, utrudnione odpalanie, dławienie przy obciążeniu wspomaganiem, klimatyzacją czy odbiornikami elektrycznymi. Podobnie jak Ty, szukałem banalnych przyczyn (logiczne przy diagnozowaniu), bo trudno mi było pogodzić się z myślą, że trzeba robić głowicę, tym bardziej, że moja GF-ka nie była zagazowana. Po remoncie-silnik był jak "nówka".
Jeżeli chodzi o czyszczenie zaworów jakimś specyfikiem, to nawet gdyby się udało, zawory i tak będą podpalone. Życzę Ci, żebym nie miał racji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Lorbas » 5 lis 2009, 15:29

Ja też sobie życzę tego, aby głowica nie była do robienia :)

No ale trzeba sprawdzić co się da. Zresztę teraz jestem taki zalatany, że nawet nie mam czasu sprawdzić takich czujników...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Wojtek » 5 lis 2009, 15:30

Lorbas Czy byles na kompie? Jak tak to czy sa jakies bledy? W ASO powinni cie podpiac...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Lorbas » 5 lis 2009, 15:32

Podpieli, nic nie było.
Jedynie w sierpniu 2 razy błąd wypadanie zaworów – w krótkim okresie po wymianie świec.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Lorbas » 19 lis 2009, 17:50

Wiem, że za bardzo nie powinienem pisać post pod postem, ale zależy mi, aby wskoczyło na top strony...
Nie chcę też rozpoczynać nowego tematu.

Podpiąłem Madzię pod kompa, chciałem sprawdzić program IDS, ale chyba nie dogaduje się z Vistą.
Uruchomiłem jakieś demo – program ScanTool. Potem odpaliłem PCMSCAN.

Nie wiem od czego zacząć, bo ma sporo spostrzeżeń....
Silnik się rozgrzewał, tem. płynu chłodzącego przeskakiwała o 1 stopień C co kilka sekund. Przy ok. 50 stopniach włączyło się LPG. Przy jakiś 70 stopniach wskazówka na desce rozdzielczej osiągnęła "roboczy" poziom i była w połowie skali. Co mnie ździwiło – silnik się rozgrzewał i rozgrzewał 80, 90, 100 stopni a ta wskazówka w tym samym miejscu. Czy to normalne?
PRzy 103 załączył się wentylator.

Oxygen sensor? Czy to sonda lambda? Pierwsze napięcie skaczące – w zakresie 0.07 – 0,9 V . Mało stabilne. Potrafi odczyt przeskoczyć z 0,07 V 0,6 czy jeszcze wyżej. Drugie napięcie stabilne 0,85-0,9 V.

Czujnik MAF zimny silnik ok 7-8 g/s, Po rozgrzaniu ok. 4-4,5 g/s, Gdy gazowałem to obroty zaczęły lekko falować i przy ok 600 – 700 obr/min pokazywało 3,5 g/s i w tym momencie dało się czuć drgania od silnika... Po dogazowaniu ponownym obroty były trochę wyższe i już drgań nie było.

Zacząłem się bawić ustawieniami PCMSCAN, tj. włączyłęm dodatkowe opcje do monitorowania. I tu cyrk. Choinka na wskazaniach. Obstawiam, że soft sie zważył, bo potrafił pokazywać przez chwilę 11000 obr/min.; temp. płynu chłodniczego czy powietrza dolotowego skoki o kilkadziesiąt stopni, również ujemne! No i prędkosć pojazdu nawet 130 km/h (autko stojące!). Następnym razem przeinstaluję program i sprawdzę ponownie, bo zanim nie zwiększyłem parametrów do monitorowania do działał stabilnie i poprawnie.

Po ponownym uruchomieniu Scantool wskaźniki ok, bez żadnych skoków – tylko wspomniny oxygen sensor nr 1 skaczący.

Mam nadzieję, że ktoś się odniesie do w/w parametrów, czy są poprawne. Może ktos będzie miał punkt odniesienia do siebie.

Acha, Czy na biegu jałowym bezwlędne położenie przepustnicy na 21,6 stopnia jest wartością poprawną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Maciej Loret » 19 lis 2009, 18:05

Lorbas napisał(a):Oxygen sensor? Czy to sonda lambda? Pierwsze napięcie skaczące – w zakresie 0.07 – 0,9 V . Mało stabilne. Potrafi odczyt przeskoczyć z 0,07 V 0,6 czy jeszcze wyżej. Drugie napięcie stabilne 0,85-0,9 V.


Nie znam się, ale IMHO pierwsza sonda wygląda na sprawną, druga do wymiany.
Inna wersja – zmienić soft...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Yapa » 19 lis 2009, 21:31

Lorbas napisał(a):Byłem ostatnio w ASO i zwróciłem uwagę dlaczego on mi tak drży na niskich obrotach. Obroty tez od czasu do czasu mi zafalują. Powiedział, że wg niego to Madzia ma za niskie obroty ustawione. To poprosiłem aby je zwiększyli, a tu du**, bo jedyny koleś co sie tym zajmuje musiał się urwać z roboty i ma klucz do pomieszczenia, gdzie mają komputer....ysz

Wot i polskoje ASO :| sami fachowcy! Jeden się zna, to poszedł robić prywatnie, a reszta zmienia olej i filtry i nic więcej <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Lorbas » 19 lis 2009, 21:56

No niestety :| I gdzie szukać pomocy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez adilis0205 » 19 lis 2009, 22:54

Panowie nie łamcie sie jesli hodzi o CiTD to koszt tego około 650zł
adilis0205
 

Postprzez mscorp » 20 lis 2009, 19:48

Witam wszystkich jako nowy uzytkownik tego forum,

W sprawie gasnącego silnika i objawów, z jakimi się spotykacie miałem kiedyś dokladnie tak samo, przeczytałem mase stron różnych forów i wniosek żadnen, a rozwiązanie tylko jedno i skuteczne.

Wyregulować zawory i bedzie ok – koszt nie jest masakryczny – ja zapłaciłem 60zł, ale podkreślam, ze nie była to Madzia6, tylko Renault ClioII ph3.
Jak sobie liczą panowie za 15 min grzebania w Japonce, nie wiem.
Też miałem LPG sekwencje i tylko ta regulacja odmieniła mój samochód.
Zaczął ciągnąć od niższych zakresów obrotów, nie gasł na dojeżdzie do skrzyżowania na luzie itp.
Nie marnujcie czasu na czyszczenia przepustnic itp. (choć nie zaszkodzi raz na jakiś czas) ani pieniędzy na wymiany kabli WN, świec, czy filtrów, bo jeśli są ok, to nie one są przyczyną.

Mam nadzieję, ze pomogłem, bo w sumie już jakiś czas temu miałem tu o tym napisać w ramach wzajemnej pomocy, ale ciągle brakowało mi czasu.

Pozdrawiam
Maciej
mscorp
 

Postprzez Yapa » 20 lis 2009, 23:28

adilis0205 napisał(a):Panowie nie łamcie sie jesli hodzi o CiTD to koszt tego około 650zł

nie łamiemy się, zwłaszcza że tu "hodzi" o benzynę z gazem a nie o diesla i scv <jelen>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Lorbas » 21 lis 2009, 14:53

No filtry raczej warto wymieniać, zgodnie oczywiście z przelotem km lub okresem :)
Kable też warto zmienić jak już iskry skaczą po nich.

Na razie skupię siena tej sondzie, bo jak dobrze rozumiem, to napięcie rzędu 0,85-0,9V odzwierciedla jazdę na bogatej mieszance?
Czyli większe spalanie paliwa, no i też może go "przydusić" że zgaśnie. No i sprawa taka, że to się dzieje w pierwszych 3-4 minutach po odpalniu, gdy jest na benzynie.
Wyczytałem, że moja instalacja VSI Prinsa nie opiera się na działaniu żadnych czujników, działa tylko w oparciu o sygnały sterujące wtryskami benzynowymi. Może dlatego na gazie pracuje bez żadnych zakłóceń...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Grzybek » 25 lis 2009, 22:53

Kolego Lobras miałem identyczny problem jak ty tylko u mnie samo się naprawiło. Wyskakiwał mi błąd wypadania zapłonu.
P0171 mieszanka paliwowo powietrzna za uboga ( mapa podobno ok) blok cylindrów nr 1
oraz
PO304 Cylinder nr 4- wykryte wypadanie zapłonów

Błędy te występowały na LPG na wolnych obrotach czasem podczas przełączania również szarpie.
Na benzynie chodzi dobrze.

Mi się wydaje że to może być problem zapłonu i ja poszedłem w tym kierunku

Świece
NGK lub DENSO wzmacniane irydem ja mam DENSO. Te firmy to czołówka.
Kupiłem nowe kable firmy niparts. Hmm dalej na zimnym silniku miał drgawki jak wcisnę gaz to się przydusił brak odpowiedzi na gaz zadławienie po nagrzaniu przechodzi, a jak się już silnik
nagrzeje wcale nie ma problemu.Wcześniej przed wyminą kabli dusił się cały czas (na ciepłym również) i wywalał błędy.

Moja instalacja to coś takiego
http://www.agcentrum.pl/?d=28
Listwe mam tą czerwoną valtek

Zwiększyłem temperaturę na 35 stopni i jest trochę lepiej nie szarpie tak przy przełączaniu na LPG
Ale czasem pojawiają mi się błędy podczas przełączania
jak za bardzo przeciągam na benzynie na zimnym ale to już przy bardzo wysokich obrotach ale to nie zdrowo dla silnika wiec nie polecam.

Potem gdy wyeliminowałem ten problem z przejścia z benzyny na LPG

Miałem ten problem co ty z gaśnięciem na skrzyżowaniach przy skręcaniu ogólnie w tedy gdy spadały obroty, oraz w korkach kilkakrotnie gasła (dość niebezpieczne jak gaśnie w zakrętach). I tu wydaje mi się że to cewka zapłonowa. Może być tak że do odpalenia silnika na benzynie daje rade ale już z LPG ma kłopoty czyli może być już zjechana. I w chwili gdy obroty spadają nie daje ich podtrzymać.
Miałem dać cewkę do przemierzenia ale wtedy został bym bez samochodu wiec tego nie zrobiłem :(

I nagle problem ustał z niewiadomych przyczyn pojęcia nie mam dlaczego. Nie zdążyłem jej wymienić.
I tak 3 miesiące mam spokój ale pewnie jeszcze wrócę do tego tematu.

Inna sprawa że dostać kable do mojej mazdy oraz cewkę to już trzeba się na szukać.
U mnie cewka jest zespolona 4 kable do jednej cewki przykręcana na imbusy gwiazdkowe ASO 1200zł :).
W 3 sklepach nie mieli a w jednym przysłali ale nie pasującą czyli jedną z 4 cewek(inny rodzaj) cena za 1szt 250zł. Na razie od puściłem poszukiwania bo problem ustał.
Kable znalazłem na allegro jedyne miejsce firmy (niparts).

Poczekam do lata zobaczę co się będzie działo jak będzie gorąco może tu jest przyczyna tego problemu ?
Ale jazda to musi być MAZDA :) 666
ZOOM-ZOOM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2009, 00:09
Posty: 38
Skąd: Płock
Auto: M6 2002r 2.0i 16V 141KM GG+GAZ

Postprzez Lorbas » 26 lis 2009, 12:21

Cześć

Świece mam NGK (wg zaleceń Mazdy), kable też Nipparts.

Mam nowy trop. Wczoraj byłem u gazowników na wymianę filtrów (masakra co jest w filtrze po 3 miechach i niespełna 10 000km) :|
No, ale do rzeczy. Gazownicy jak zwykle czujni. Gdy już mieli maskę zamknąć zwróciła ich uwagę przepustnica. Tam, jest taka jakby sprężyna do której idzie linka gazu. Po przygazowaniu ta sprężynka obracając się i tym samym regulując położenie przepustnicy nie wraca na swoje położenie, tzn na bieg jałowy. Po ręcznym dokręceniu jej albo silnik gaśnie, albo zaczyna nim trząść jakby za chwilę miał zgasnąć.
Polecili wymontować całą przepustnicę, przeczyścić, naoliwić.

I nawet jak wczoraj w czasie jazdy sie przypatrywałem, po zatrzymaniu na światłach obroty wolno spadają, nierzadko zatrzymując się np na 1500 obrotów bieg jałowy!

Dlatego kilka postów powyżej prosiłem o odniesienie się do parametrów ( m.in.21,6 stopnia położenie przepustnicy). Do cholery przecież ktoś podłącza od czasu do czasu swoją Madzię do kompa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez Wojtek » 26 lis 2009, 13:21

Lorbas napisał(a):Oxygen sensor? Czy to sonda lambda? Pierwsze napięcie skaczące – w zakresie 0.07 – 0,9 V . Mało stabilne. Potrafi odczyt przeskoczyć z 0,07 V 0,6 czy jeszcze wyżej. Drugie napięcie stabilne 0,85-0,9 V.

Czujnik MAF zimny silnik ok 7-8 g/s, Po rozgrzaniu ok. 4-4,5 g/s, Gdy gazowałem to obroty zaczęły lekko falować i przy ok 600 – 700 obr/min pokazywało 3,5 g/s i w tym momencie dało się czuć drgania od silnika... Po dogazowaniu ponownym obroty były trochę wyższe i już drgań nie było.


Po pierwsze: nie zalaczaj gazu jak chcesz cos monitorowac! Inne wartosci sa na gazie i inne na benzynie... jedz jeszcze raz i zrob to tylko na benzynie i spisz dokladnie jaki parametr mierzyles... a tak ogolnie to powinienes dostac wydruk w postaci tabeli:
parametr; jednostka; minimum; maximum
Oxygen sensor prosze podaj z jakiego PIDa odczytywales np SAE...O2S11 lub O2S12 i ktory jest ktory?
Ponizej przyklad w odniesieniu do twoich wartosci...
MAF na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach 1,93 do 1,98 g/s – przy poprawnych 650 rpm na benzynie lub napieciowo: pomiedzy 1.138V do 1,143V A u ciebie to wyglada jakbys mial nie 2.0l a z jakies 3.5l benzynke...Ile pali?

Ps przy takich rozrzutach wartosci TWOJ komputer powinien zarzucic cie bledami...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6