Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez dyszel » 17 lis 2009, 21:07

rozszczelnienie i łykanie oleju to dwie różne kwestie :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez malkolm » 17 lis 2009, 21:09

to ja i tak następnym razem zaleje lotos i się okaże, w sumie jeśli weźmie 0,5l na 8 tys to jest to do przeżycia, przecież każdy diesel bierze (wcześniej 0,3 na 10 000km)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 21:10

dyszel85 napisał(a):rozszczelnienie i łykanie oleju to dwie różne kwestie :|

Poczytaj wątek, nie musisz się daleko cofać :)

malkolm napisał(a):to ja i tak następnym razem zaleje lotos i się okaże, w sumie jeśli weźmie 0,5l na 8 tys to jest to do przeżycia, przecież każdy diesel bierze (wcześniej 0,3 na 10 000km)

Cierpliwości, poza tym nie można wykluczyć, że półsyntetyczny Mobil ma mniejszą odparowalnosć niż hydrokrakowany Lotos.
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 21:12 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 21:11

Pankuba napisał(a):
dyszel85 napisał(a):
travisowski napisał(a):nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych

dokładnie taka jest zasada ogólnie przyjęta na świecie <spoko>

Równie dobrze można napisać: Ogólna zasada jest taka, że jak zmieniłeś i pobiera więcej oleju, to nie znaczy, że doszło do rozszczelnienia.


Dokladnie moze zachodzic czyszczenie ....
2-3 Zmiany wszystko pokaza ...


w zaniedbanych silnikach ... jak ktos chce syn .. uzywal bym Pol Syntetyczny przez 2 zmiany ... moze jakis z dodatkami do zmiekczania Elastomoreow .. I pozniej Syntetyczny ...

Nie mozna zwalac ...problemow ... na 5W ...
I oczywiscie nikomu nie karze naprawiac silnika ... ale jesli Samochod bierze olej .. to sie trzeba liczyc z zatruciem kataliztora kosztami ...

I patenty zeby zageszczac olej I niwelowanie spalania ...sa nie na miejscu ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez dyszel » 17 lis 2009, 21:12

Pankuba napisał(a):Poczytaj wątek, nie musisz się daleko cofać

po co mam czytać ja to wiem
malkolm napisał(a):w sumie jeśli weźmie 0,5l na 8 tys to jest to do przeżycia

Takie coś to jest granica błędu pomiarowego :| Ja wymiękam Malkolm nie masz poważniejszych zmartwień?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 21:14

Krisek napisał(a):w zaniedbanych silnikach ... jak ktos chce syn .. uzywal bym Pol Syntetyczny przez 2 zmiany ... moze jakis z dodatkami do zmiekczania Elastomoreow

Tak jest, taki środek ma w swojej palecie Motul, jest też Oel Verlust Stopp Liqui Moly.
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 21:17 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez travisowski » 17 lis 2009, 21:16

Pankuba napisał(a):Równie dobrze można napisać: Ogólna zasada jest taka, że jak zmieniłeś i pobiera więcej oleju, to nie znaczy, że doszło do rozszczelnienia.


tak jak napisal dyszel. rozszczelnienie a spalanie to dwie rozne sprawy
przejscie na 5w nie musi oznaczac odrazu rozszczelnienia ale moze powodowac przepalanie i ubytki chociazby poprzez pierscienie


Pankuba napisał(a):Przy założeniu, że każdy, kto ma auto od nowości, faktycznie zna stan swojego silnika i nikt, kto nie ma auta od nowości, nie moze znać stanu swojego silnika

:)


malkolm napisał(a):to ja i tak następnym razem zaleje lotos i się okaże, w sumie jeśli weźmie 0,5l na 8 tys to jest to do przeżycia, przecież każdy diesel bierze (wcześniej 0,3 na 10 000km)


to twoje auto. ty decydujesz.

uwazam ze nie mozna polecac innym przechodzenia na 5w w silnikach w okreslonym stazem bo jest to nie odpowiedzialne. nie bralo a teraz bieze i jaki w tym sens?
i bzdura jest ze ustanie. nie ustanie. pobor moze nie jest duzy i nie jest tragednia . jest np: do zaakceptowania ale nie pojawil sie bez przyczyny.
przyczyna jest
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez malkolm » 17 lis 2009, 21:18

dyszel85 napisał(a):Takie coś to jest granica błędu pomiarowego ysz Ja wymiękam Malkolm nie masz poważniejszych zmartwień?

mnie to wcale nie martwi, ale jest okazja do pogadania i wymiany doświadczeń,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez travisowski » 17 lis 2009, 21:21

Panowie nie ma sensu sobie robic problemow jak ich nie ma.
nie bieze? wszystko gra? silnik ma swoje lata? zostawic i cieszyc sie spokojem
szukanie dziury w calym zawsze powoduje problemy

krisek tez dobrze zauwazyl ze co innego klasa lepk. a co innego baza

jak juz sie ktos uparl na 5w to niech juz bieze tego pol syntetyka

w silniku starszym kazde przejscie na olej zadszy moze powodowac przepuszczanie oliwy do komory spalania przez pierscienie jesli sa juz w nie najlepszej kondycji. kazdy o tym wie a nikt nie mowi.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 21:26

Ustanie ... :)

BTW dokladnie 0.5L na 8K .. jesli zalany po Max Linie .. nawet nie musisz dolewac zapewne nic pomiedzy wymianami ....

Ponad to niema co sie bac czysczenia oleje Diesla ... maja duzo wiecej skladnikow czyszczacych .. niz normalne oleje syntetyczne ... czasami uzywam HDEO jak sa problemy ze Sludge w benzynach
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 21:27 przez Krisek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez prezes83 » 17 lis 2009, 21:26

hehe, a pisałem na początku, że nie chce wywołać kolejnej burzliwej dyskusji :P

ogólnie wyszło na to że co bym nie wybrał ze swojej listy to będzie ok :)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 21:26

travisowski napisał(a):

tak jak napisal dyszel. rozszczelnienie a spalanie to dwie rozne sprawy

Nic innego nie twierdzę.



travisowski napisał(a): uwazam ze nie mozna polecac innym przechodzenia na 5w w silnikach w okreslonym stazem bo jest to nie odpowiedzialne. nie bralo a teraz bieze i jaki w tym sens?
i bzdura jest ze ustanie. nie ustanie. pobor moze nie jest duzy i nie jest tragednia . jest np: do zaakceptowania ale nie pojawil sie bez przyczyny.
przyczyna jest

Zgoda, nie w każdym silniku takie przejście musi się powieść.
Dużo zależy też od dodatków i odparowalności. Może się np. zdarzyć tak, że dobry półsyntetyk 10W40 nie będzie bardziej zanieczyszczał silnika niż słabszy hydrokrak 5W40 z ubogim pakietem dodatków czyszczących. W takim przypadku nie narażasz silnika na usunięcie osadów :), ale zyskujesz lepsze smarowanie przy rozruchu w niskich temperaturach. A więc kolejny powód, żeby nie uogólniać.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 21:29

BTW .. przejscie ... z 10 na 5 niezmienia Visocity oleju ! podstawowa i pierwsza sprawa pominieta !

10 i 5 przed W dotycza tylko zimnego oleju ! ....

W40,W30,W50 to numery do ktorych sie odnosisz ... :)


Może się np. zdarzyć tak, że dobry półsyntetyk 10W40 nie będzie bardziej zanieczyszczał silnika niż słabszy hydrokrak 5W40 z ubogim pakietem dodatków czyszczących. W takim przypadku nie narażasz silnika na usunięcie osadów usmiech, ale zyskujesz lepsze smarowanie przy rozruchu w niskich temperaturach. A więc kolejny powód, żeby nie uogólniać.


10w40 ... HDEO moze duzo lepiej czyscic niz 5w40 ... dokladnie co napisane wyzej ....
Ale dzieki przejsciu .. na 5 lepsza pompowalnosc w ujemnej temperaturze ...

0,5,10,15,20 – To oznaczenia dotyczace zimnej temperatury
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez marcin255 » 17 lis 2009, 21:33

dyszel85 napisał(a):W samochodzie o znacznym przebiegu synetyk czyści wszelki nagar, powoduje rozszczelnienie oraz zwiększone zużycie oleju – powie to każdy dobry mechanik


ta swistak siedzi i zawija , to sa ogólnie przyjęte tezy które nie maja potwierdzenia , mobil np. zaleca zalewanie 5W30 niezależnie od wielu tak samo elf-vavoline mimo wrzucenia w wyszukiwarkę =100 tys km. też wyskakuje 5W30 itd.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez malkolm » 17 lis 2009, 21:35

mój silnik jest zdrów jak ryba więc będę kontynuował 5w40, dyszel85 przecież sam widziałeś wykres z hamowni :) trzyma fabrykę mimo swoich 11 lat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 21:36

Krisek napisał(a):BTW .. przejscie ... z 10 na 5 niezmienia Visocity oleju ! podstawowa i pierwsza sprawa pominieta !

10 i 5 przed W dotycza tylko zimnego oleju ! ....

0,5,10,15,20 – To oznaczenia dotyczace zimnej temperatury

Krisek, odnosisz się do moich wpisów? Sprawy, o ktorych piszesz, akurat są mi znane :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 21:38

Nie nie .. pisze to ogulem :)
Ja wiem ze to wiesz ... :) czytam twoje posty
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 17 lis 2009, 21:38

kazdy sam decyduje
ja jednak uwazam ze przejscie z 10w lub 15w na 5w w aucie o przelocie pow. 200kkm i odpowiednim roczniku nie ma sensu.
nie uratuje to silnika, nie zregeneruje, nie przedluzy jego zycia. co mialo sie wyrobic to sie wyrobilo.
auta nie sa wieczne. a jesli kombinacje maja nam tworzyc problemy (bo przeciez nikt niewie czego moze sie spodziewac , zawszr to jakies ryzyko) to po co?
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez marcin255 » 17 lis 2009, 21:39

bo 5w30 jest zalecany przez producenta ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lukano » 17 lis 2009, 21:40

Krisek napisał(a):Ten silnik ma SLUDGE PROBLEM

Chodzi o błąd konstrukcji odmy ?
Bo przez to pada turbinka i zaciera się czwarty cylinder. Wada fabryczna usunięta dopiero po 2004 roku.
Trzeba ją zmieniać co trzy lata i jest wszystko OK. Co mało kto wie.
Aha i jest jeszcze jedno, wydech leci bezpośrednio pod miską i smaży olej w niej, przez co trzeba go zmieniać częściej. Przez to powstaje ten osad w silniku. Tylko moim zdaniem po castrolu powstaje go więcej niż po innych.
Krisek napisał(a):tak czy inaczej szkoda Silnika, nerwow kasy ....

A najgorzej wkurzające jest to, że samochod był regularnie serwisowany w ASO. Po tym ile się u nich zostawia kasy człowiek spodziewa się, że trochę pojeździ bezproblemowe.
Krisek napisał(a):moze poprawiona wersja ... moze regularnie wymieniany ten M1 ... I syntetyczny ... radzil sobie ...

Podobno poprawionych całkiem nie było. Coś tam robili, ale do końca nie robili.
Różnica w przebiegach wymian na pewno była. ASO co się dowiedziałem dzisiaj wymienia olej co 20 tysięcy km!!! Nie do pomyślenia w tym silniku. Ja co 10 zmieniam.
Krisek napisał(a):Pozatym pozazdroscic wam tych Saabow bardzo fajne autka.

Dzięki. Na trasy niesamowity komfort, cisza. W mieście czasem jest tylko problem z parkowaniem ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki