Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 13:22

Bez problemu, jeśli bierzemy pod uwagę normy i wszelkie inne deklaracje producenta.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez prezes83 » 17 lis 2009, 13:27

malkolm na jakim dokładnie ?

Pankuba jakiś Twój typ ? ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 15:13

Wahałbym się między Elfem i Valvoline. Interesujące Ciebie oleje Total i Elf to chyba bardzo podobne, jeśli nie identyczne produkty wypuszczane pod innymi markami.
Z opisów wynikałoby, że Valvoline jako jedyny jest pełnym syntetykiem. W pozostałych olej bazowy w większej części powstał w wyniku hydrokrakingu (HC) lub/i hydroizomeryzacji (HI), czyli chodzi o tzw. niekonwencjonalny olej mineralny. W oleju bazowym jest jakaś domieszka "prawdziwego" syntetyku czyli PAO. Jakby nie było, to bardzo dobre oleje, nie gloryfikuję PAO :)

BTW: Wg polskiego ustawodawstwa olej można nazwać syntetycznym (nie mylić z olejem "w pełni syntetycznym"), jeżeli w oleju bazowym jest max. 70% oleju HC/HI, a reszta, czyli min.30% to PAO (ewentualnie estry).
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 15:25

dubel
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez malkolm » 17 lis 2009, 19:40

prezes83 napisał(a):malkolm na jakim dokładnie ?

ja mam lotos trafic 5w40
a teram mam pytanie z innej beczki, z jakiego powodu silnik nie pobiera w ogule oleju marki x a inny y bardzo mu smakuje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 19:43

Ha to jest Magia ....

bywa tak ze przy zmianie marki do 3 wymian moze wystepowac zuzycie oleju pozniej zniknac ... :)
prawda jest taka ze niema jednoznacznej odpowiedzi dlaczego tak jest ?

Lotos dobry wybor I wspierasz Polska Firme !

Lotos i Orlen robi fantastyczne oleje ... :) jak moj zapas mi sie skonczy cos sobie wysle z PL :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez malkolm » 17 lis 2009, 20:20

u mnie po przejściu z mobila 10w40 na lotosa 5w40 zauważyłem że coś więcej ubywa niż zwykle na tamtym, ale skoro tak mówisz to będę kontynuował kolejne zmiany znowu na lotosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez travisowski » 17 lis 2009, 20:36

Panowie co innego jak roznica lezy w marce a co innego jak roznica lezy w klasie lepkosci

z tego co napisales malkolm zrozumialem ze bieze ci 5w40 a 10w40 ci nie bralo.
chyba wiadomo dlaczego no nie?? szczegolnie jak silniczek troszke juz przejechal
marka nie ma tutaj nic do rzeczy

co innego jak jednej pije a drugiej nie przy tej samej klasie lepkosciowej. wtedy tak jak krisek pisze po 3 zmianach moze sie uspokoic
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez dyszel » 17 lis 2009, 20:39

dokładnie, nie wiem co to za fachowcy namawiają wszystkich żeby przechodzić z półsyntetyka na syntetyk <glupek2> Wam też w wieku 30 lat smakowała by kaszka Bebiko? :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 20:42

dyszel85 napisał(a):dokładnie, nie wiem co to za fachowcy namawiają wszystkich żeby przechodzić z półsyntetyka na syntetyk <glupek2> Wam też w wieku 30 lat smakowała by kaszka Bebiko? :]

Idąc Twoim tokiem myślenia, to wszyscy powinni pozostać na bebiko i nie eksperymentować, bo przecież bebiko dobrze wchodzi:)
Poza tym chyba nie zrozumiałeś travisowskiego.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez dyszel » 17 lis 2009, 20:46

kolego moje przesłanie jest takie, póki silnik jest w miarę świeży niech jeździ na synetyku, jak jest już starszy (duży przebieg) i zaczyna podpijać oliwkę zmienia się na zwykle na 10w/40, a tu parę "mechaników" proponuje zalewanie syntetykiem silnika który już 100 tysięcy pokonał na półsyntetyku lub nawet mineralnym. Bardzo dobrze zrozumiałem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 20:47

10w40 a 5w40 nie jest problemem ...
Kontroluj stan ... odczekaj 2-3 Wymiany powinno sie zmniejszyc lub zastopowac ...

Mozliwe ze Lotos zaczol czyscic wszystko pierscienie itd ...

Bedzie OK ..

znam samochody z lat 80 przechodzace na syntetyki ...
Ale przejscie musi miec dobr podstawy ....

ale co zmieni mineralny ? przy starszym silniku – bo nierozumiem co mial by osiagnac ...
Ponad to Mechanicy nie powinni wogule wypowiadac sie w olejach ... bo to Trybologowie sie zajmuja takim tematem ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 20:50

dyszel85 napisał(a):kolego moje przesłanie jest takie, póki silnik jest w miarę świeży niech jeździ na synetyku, jak jest już starszy (duży przebieg) i zaczyna podpijać oliwkę zmienia się na zwykle na 10w/40, a tu parę "mechaników" proponuje zalewanie syntetykiem silnika który już 100 tysięcy pokonał na półsyntetyku lub nawet mineralnym. Bardzo dobrze zrozumiałem ;)


Jeśli chodzi o Twoje "przesłanie", to jest ono jasne. Tych "parę mechaników", to tak naprawdę nie są mechanicy, no ale niech travisowski się wypowie :)
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 20:51 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez prezes83 » 17 lis 2009, 20:51

Więc... Lotos Trafiic czy ELF Excellinium ? :)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez dyszel » 17 lis 2009, 20:51

W samochodzie o znacznym przebiegu synetyk czyści wszelki nagar, powoduje rozszczelnienie oraz zwiększone zużycie oleju – powie to każdy dobry mechanik
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez travisowski » 17 lis 2009, 20:51

krisek od wszystkiego sa wyjatki. ale wyjatkami nie mozesz operowac.

pierscienie w starym aucie maja prawo robic swoje po przejsciu z 10w na 5w i pobor wcale nie musi ustapic.

nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 17 lis 2009, 20:54

Jesli silnik nie jest wstanie przyjac syntetyka ze wzgledu na poszarpane/zuzyte uszczelki powinien zostac naprawiony ... a nie maskowac problem kiepskimi olejami ...

A zuzycie oleju pomiedzy syntetykiem a mineralnym nie bedzie wieksze mniejsze bo niby czemu ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez dyszel » 17 lis 2009, 20:55

travisowski napisał(a):nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych

dokładnie taka jest zasada ogólnie przyjęta na świecie <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez travisowski » 17 lis 2009, 20:59

Krisek napisał(a):Jesli silnik nie jest wstanie przyjac syntetyka ze wzgledu na poszarpane/zuzyte uszczelki powinien zostac naprawiony ... a nie maskowac problem kiepskimi olejami ...


zgadzam sie.
tylko nie kazdy bedzie remontowal stary silnik ktory nie bieze oleju z zalany jest 10w czy 15w

pobor oleju to nie tylko wycieki sam wiesz o tym doskonale. a jak nie cieknie i nie spala to tak ma byc. wiec po to zmieniac na 5w zeby robic remont? no litosci

jesli masz pewnosc co do stanu silnika to oki. zmieniasz i cieszysz sie

ale nie kazdy zna stan silnika bo nie kazdy ma auto od nowosci


Krisek napisał(a):A zuzycie oleju pomiedzy syntetykiem a mineralnym nie bedzie wieksze mniejsze bo niby czemu ?

no jak to czemu. kris nie zartuj sobie.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Pankuba » 17 lis 2009, 21:03

dyszel85 napisał(a):
travisowski napisał(a):nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych

dokładnie taka jest zasada ogólnie przyjęta na świecie <spoko>

Równie dobrze można napisać: Ogólna zasada jest taka, że jak zmieniłeś i pobiera więcej oleju, to nie znaczy, że doszło do rozszczelnienia.

travisowski napisał(a):
ale nie kazdy zna stan silnika bo nie kazdy ma auto od nowosci

Przy założeniu, że każdy, kto ma auto od nowości, faktycznie zna stan swojego silnika i nikt, kto nie ma auta od nowości, nie moze znać stanu swojego silnika :)
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 21:09 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki