Oleje silnikowe
Wahałbym się między Elfem i Valvoline. Interesujące Ciebie oleje Total i Elf to chyba bardzo podobne, jeśli nie identyczne produkty wypuszczane pod innymi markami.
Z opisów wynikałoby, że Valvoline jako jedyny jest pełnym syntetykiem. W pozostałych olej bazowy w większej części powstał w wyniku hydrokrakingu (HC) lub/i hydroizomeryzacji (HI), czyli chodzi o tzw. niekonwencjonalny olej mineralny. W oleju bazowym jest jakaś domieszka "prawdziwego" syntetyku czyli PAO. Jakby nie było, to bardzo dobre oleje, nie gloryfikuję PAO
BTW: Wg polskiego ustawodawstwa olej można nazwać syntetycznym (nie mylić z olejem "w pełni syntetycznym"), jeżeli w oleju bazowym jest max. 70% oleju HC/HI, a reszta, czyli min.30% to PAO (ewentualnie estry).
Z opisów wynikałoby, że Valvoline jako jedyny jest pełnym syntetykiem. W pozostałych olej bazowy w większej części powstał w wyniku hydrokrakingu (HC) lub/i hydroizomeryzacji (HI), czyli chodzi o tzw. niekonwencjonalny olej mineralny. W oleju bazowym jest jakaś domieszka "prawdziwego" syntetyku czyli PAO. Jakby nie było, to bardzo dobre oleje, nie gloryfikuję PAO
BTW: Wg polskiego ustawodawstwa olej można nazwać syntetycznym (nie mylić z olejem "w pełni syntetycznym"), jeżeli w oleju bazowym jest max. 70% oleju HC/HI, a reszta, czyli min.30% to PAO (ewentualnie estry).
prezes83 napisał(a):malkolm na jakim dokładnie ?
ja mam lotos trafic 5w40
a teram mam pytanie z innej beczki, z jakiego powodu silnik nie pobiera w ogule oleju marki x a inny y bardzo mu smakuje??
Ha to jest Magia ....
bywa tak ze przy zmianie marki do 3 wymian moze wystepowac zuzycie oleju pozniej zniknac ...
prawda jest taka ze niema jednoznacznej odpowiedzi dlaczego tak jest ?
Lotos dobry wybor I wspierasz Polska Firme !
Lotos i Orlen robi fantastyczne oleje ...
jak moj zapas mi sie skonczy cos sobie wysle z PL 
bywa tak ze przy zmianie marki do 3 wymian moze wystepowac zuzycie oleju pozniej zniknac ...
prawda jest taka ze niema jednoznacznej odpowiedzi dlaczego tak jest ?
Lotos dobry wybor I wspierasz Polska Firme !
Lotos i Orlen robi fantastyczne oleje ...
u mnie po przejściu z mobila 10w40 na lotosa 5w40 zauważyłem że coś więcej ubywa niż zwykle na tamtym, ale skoro tak mówisz to będę kontynuował kolejne zmiany znowu na lotosa
Panowie co innego jak roznica lezy w marce a co innego jak roznica lezy w klasie lepkosci
z tego co napisales malkolm zrozumialem ze bieze ci 5w40 a 10w40 ci nie bralo.
chyba wiadomo dlaczego no nie?? szczegolnie jak silniczek troszke juz przejechal
marka nie ma tutaj nic do rzeczy
co innego jak jednej pije a drugiej nie przy tej samej klasie lepkosciowej. wtedy tak jak krisek pisze po 3 zmianach moze sie uspokoic
z tego co napisales malkolm zrozumialem ze bieze ci 5w40 a 10w40 ci nie bralo.
chyba wiadomo dlaczego no nie?? szczegolnie jak silniczek troszke juz przejechal
marka nie ma tutaj nic do rzeczy
co innego jak jednej pije a drugiej nie przy tej samej klasie lepkosciowej. wtedy tak jak krisek pisze po 3 zmianach moze sie uspokoic
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
dokładnie, nie wiem co to za fachowcy namawiają wszystkich żeby przechodzić z półsyntetyka na syntetyk
Wam też w wieku 30 lat smakowała by kaszka Bebiko? ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

dyszel85 napisał(a):dokładnie, nie wiem co to za fachowcy namawiają wszystkich żeby przechodzić z półsyntetyka na syntetykWam też w wieku 30 lat smakowała by kaszka Bebiko?
Idąc Twoim tokiem myślenia, to wszyscy powinni pozostać na bebiko i nie eksperymentować, bo przecież bebiko dobrze wchodzi:)
Poza tym chyba nie zrozumiałeś travisowskiego.
kolego moje przesłanie jest takie, póki silnik jest w miarę świeży niech jeździ na synetyku, jak jest już starszy (duży przebieg) i zaczyna podpijać oliwkę zmienia się na zwykle na 10w/40, a tu parę "mechaników" proponuje zalewanie syntetykiem silnika który już 100 tysięcy pokonał na półsyntetyku lub nawet mineralnym. Bardzo dobrze zrozumiałem 

10w40 a 5w40 nie jest problemem ...
Kontroluj stan ... odczekaj 2-3 Wymiany powinno sie zmniejszyc lub zastopowac ...
Mozliwe ze Lotos zaczol czyscic wszystko pierscienie itd ...
Bedzie OK ..
znam samochody z lat 80 przechodzace na syntetyki ...
Ale przejscie musi miec dobr podstawy ....
ale co zmieni mineralny ? przy starszym silniku – bo nierozumiem co mial by osiagnac ...
Ponad to Mechanicy nie powinni wogule wypowiadac sie w olejach ... bo to Trybologowie sie zajmuja takim tematem ...
Kontroluj stan ... odczekaj 2-3 Wymiany powinno sie zmniejszyc lub zastopowac ...
Mozliwe ze Lotos zaczol czyscic wszystko pierscienie itd ...
Bedzie OK ..
znam samochody z lat 80 przechodzace na syntetyki ...
Ale przejscie musi miec dobr podstawy ....
ale co zmieni mineralny ? przy starszym silniku – bo nierozumiem co mial by osiagnac ...
Ponad to Mechanicy nie powinni wogule wypowiadac sie w olejach ... bo to Trybologowie sie zajmuja takim tematem ...
dyszel85 napisał(a):kolego moje przesłanie jest takie, póki silnik jest w miarę świeży niech jeździ na synetyku, jak jest już starszy (duży przebieg) i zaczyna podpijać oliwkę zmienia się na zwykle na 10w/40, a tu parę "mechaników" proponuje zalewanie syntetykiem silnika który już 100 tysięcy pokonał na półsyntetyku lub nawet mineralnym. Bardzo dobrze zrozumiałem
Jeśli chodzi o Twoje "przesłanie", to jest ono jasne. Tych "parę mechaników", to tak naprawdę nie są mechanicy, no ale niech travisowski się wypowie
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 20:51 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
W samochodzie o znacznym przebiegu synetyk czyści wszelki nagar, powoduje rozszczelnienie oraz zwiększone zużycie oleju – powie to każdy dobry mechanik

krisek od wszystkiego sa wyjatki. ale wyjatkami nie mozesz operowac.
pierscienie w starym aucie maja prawo robic swoje po przejsciu z 10w na 5w i pobor wcale nie musi ustapic.
nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych
pierscienie w starym aucie maja prawo robic swoje po przejsciu z 10w na 5w i pobor wcale nie musi ustapic.
nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
Jesli silnik nie jest wstanie przyjac syntetyka ze wzgledu na poszarpane/zuzyte uszczelki powinien zostac naprawiony ... a nie maskowac problem kiepskimi olejami ...
A zuzycie oleju pomiedzy syntetykiem a mineralnym nie bedzie wieksze mniejsze bo niby czemu ?
A zuzycie oleju pomiedzy syntetykiem a mineralnym nie bedzie wieksze mniejsze bo niby czemu ?
travisowski napisał(a):nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych
dokładnie taka jest zasada ogólnie przyjęta na świecie


Krisek napisał(a):Jesli silnik nie jest wstanie przyjac syntetyka ze wzgledu na poszarpane/zuzyte uszczelki powinien zostac naprawiony ... a nie maskowac problem kiepskimi olejami ...
zgadzam sie.
tylko nie kazdy bedzie remontowal stary silnik ktory nie bieze oleju z zalany jest 10w czy 15w
pobor oleju to nie tylko wycieki sam wiesz o tym doskonale. a jak nie cieknie i nie spala to tak ma byc. wiec po to zmieniac na 5w zeby robic remont? no litosci
jesli masz pewnosc co do stanu silnika to oki. zmieniasz i cieszysz sie
ale nie kazdy zna stan silnika bo nie kazdy ma auto od nowosci
Krisek napisał(a):A zuzycie oleju pomiedzy syntetykiem a mineralnym nie bedzie wieksze mniejsze bo niby czemu ?
no jak to czemu. kris nie zartuj sobie.
- Od: 6 maja 2008, 13:12
- Posty: 452
- Auto: Mazda 3S 2.3L 2006
dyszel85 napisał(a):travisowski napisał(a):nie na darmo jest zasada ze nie przechodzi sie z wyzszego na nizszy w silnikach starszych
dokładnie taka jest zasada ogólnie przyjęta na świecie
Równie dobrze można napisać: Ogólna zasada jest taka, że jak zmieniłeś i pobiera więcej oleju, to nie znaczy, że doszło do rozszczelnienia.
travisowski napisał(a):
ale nie kazdy zna stan silnika bo nie kazdy ma auto od nowosci
Przy założeniu, że każdy, kto ma auto od nowości, faktycznie zna stan swojego silnika i nikt, kto nie ma auta od nowości, nie moze znać stanu swojego silnika
Ostatnio edytowano 17 lis 2009, 21:09 przez Pankuba, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki