Witam. Jak konkretnie wymienić samemu płyn w układzie wspomagania kierownicy na nowy.Są tam dwa wężyki(grubszy i cieńszy) trzeba oba odłąćzać i spuszczać olej ? czy tylko jeden. Jak się też pozbyć resztek starego brudnego oleju w wspomaganiu i odpwietrzyć układ...
Jest wątek o tym na forum ale dla mnie to zamało info i jakieś strzykawki w ruchu...
Wymiana płynu w wspomaganiu kierownicy na nowy??
Strona 1 z 1
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
ja jak wymieniałem w BG to odpiąłem wężyki spuściłem olej, pokręciłem kierownicą w jedną w drugą stronę (na zgaszonym silniku, można też na pracującym będzie łatwiej ale podobno można pompę zajechać) żeby olej się wylał z pompy i zalałem nowy. zalewasz pokręcić znowu, sprawdzić czy ubyło, jeśli tak to dolać, odpalić, pokręcić, pokręcić, sprawdzić, jak ubyło to dolać i tyle ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
u mnie wystarczyło
a strzykawkami to kazali tam płyn odciągać, ale ja tak nie robiłem
w BA robiłbym tak samo, ale na razie chyba nie trzeba
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
u mnie wystarczyło
a strzykawkami to kazali tam płyn odciągać, ale ja tak nie robiłem
w BA robiłbym tak samo, ale na razie chyba nie trzeba
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:05 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
oj to na zgaszonym będzie ciężko ruszać kierownicą...
no ale lepsze to niż zajechać pompę...
Lesiu literek stykną oleum
i ile razy kręciłes w BA w lewo i prawo
a co z odpowietrzaniem 
Lesiu literek stykną oleum
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
w BA nie zmieniałem jeszcze –> ostatnia linijka mojego poprzedniego postu ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
kupiłem wtedy 1 albo 1.5 litra i mi zostało jeszcze deko tego ale nie pamiętam. jedną butelkę kupiłem chyba litrową.
poruszałem ze 3 w prawo, 3 w lewo, będziesz widział czy pompa wywala jeszcze stary olej czy nie (co do ml wiadomo że i tak starego oleju się nie pozbędziesz, zawsze coś tam zostanie)
odpowietrzanie ? samo się odpowietrzyło, pompa pociągnie oliwę, tłoczy przez cały obieg, jak jest powietrze to zostaje w zbiorniczku a pompa pociągnie olej w miejsce powietrza, dlatego trzeba po zmianie przypilnować poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.
gut lak 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
kupiłem wtedy 1 albo 1.5 litra i mi zostało jeszcze deko tego ale nie pamiętam. jedną butelkę kupiłem chyba litrową.
poruszałem ze 3 w prawo, 3 w lewo, będziesz widział czy pompa wywala jeszcze stary olej czy nie (co do ml wiadomo że i tak starego oleju się nie pozbędziesz, zawsze coś tam zostanie)
odpowietrzanie ? samo się odpowietrzyło, pompa pociągnie oliwę, tłoczy przez cały obieg, jak jest powietrze to zostaje w zbiorniczku a pompa pociągnie olej w miejsce powietrza, dlatego trzeba po zmianie przypilnować poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:04 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
przy zakręconym kurku lukać poziom i kręcić...
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
może być zakręcony może być odkręcony, ja nie zwróciłem na to uwagi, może lepiej zostawić odkręcony ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
to nie takie trudne jak się wydaje, ja się tam na samochodach w ogóle nie znam a dużo rzeczy robię sam (jeśli tylko mam sprzęt i czas) powoli sobie rób będziesz widział co ci tam wychodzi
prosta zasada zlej, pokręć, zalej, pokręć 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
to nie takie trudne jak się wydaje, ja się tam na samochodach w ogóle nie znam a dużo rzeczy robię sam (jeśli tylko mam sprzęt i czas) powoli sobie rób będziesz widział co ci tam wychodzi
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:59 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 1 gru 2005, 12:29
- Posty: 361
- Skąd: Dębica
- Auto: 323F BA Z5 :] '96
A ja słyszałem ,że lepiej nie wymieniać, ale tyle lat to może dobrze by zrobiło? Ostatnio kupiłem na dolewke i mam 1 litr a po co ma się marnowac? 

Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
no tak dziex stary.... 
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
dokładnie..
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
aha Lesiu a wężyki nie ma róznicy z której strony zdejmować???od pompy czy zbiornika??
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości