Problem ze zbieżnością – auto sciąga na prawo
wystarczy ale pod warunkiem że to akurat dolne są tu winne, ten mój rysunek był tylko przykładowy, bo kiedy przedni jest winny to objaw jest ten sam,
jak nie masz kasy to popytaj w swoich okolicach ile kosztuje regeneracja, czasem wychodzi taniej
jak nie masz kasy to popytaj w swoich okolicach ile kosztuje regeneracja, czasem wychodzi taniej
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
mildan jak możesz sobie na to pozwolić to podnieś całe przednie zawieszenie, wybij sworznie ze zwrotnic poruszaj wahaczami i popatrz która tuleja najbardziej sie odkształca, wtedy będziesz wiedział troche więcej co i jak 
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Z tego co wiem sworznie nie sa wybijane .
Problemem są łozyska na mcphersonie , one powoduje te wszytkie zjawiska
Problemem są łozyska na mcphersonie , one powoduje te wszytkie zjawiska
- Od: 18 sty 2009, 14:25
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 DITD
Witam
Podepnę się bo zaniepokoiły mnie wczoraj objawy podobne do wyżej opisanych.
Przy prędkościach ok.140 auto mi trochę pływało, coś jakby nadwrażliwy (bardzo czuły) układ kierowniczy wymagający ciągłej uwagi i minimalnych korekt.
Był może boczny wiatr ale nie był aż tak silny...
Zastanawiałem się czy to jakieś luzy czy może brak odcięcia wspomagania – właściwie nie wiem czy wspomaganie działa przez cały czas czy też jest "odcinane" przy większych prędkościach???
Ponad to ostatnio po wymianie opon na nowe zimówki auto zaczęło lekko ściągać na prawo. Wcześniej, na starych letnich nie ściągało ani trochę.
Podepnę się bo zaniepokoiły mnie wczoraj objawy podobne do wyżej opisanych.
Przy prędkościach ok.140 auto mi trochę pływało, coś jakby nadwrażliwy (bardzo czuły) układ kierowniczy wymagający ciągłej uwagi i minimalnych korekt.
Był może boczny wiatr ale nie był aż tak silny...
Zastanawiałem się czy to jakieś luzy czy może brak odcięcia wspomagania – właściwie nie wiem czy wspomaganie działa przez cały czas czy też jest "odcinane" przy większych prędkościach???
Ponad to ostatnio po wymianie opon na nowe zimówki auto zaczęło lekko ściągać na prawo. Wcześniej, na starych letnich nie ściągało ani trochę.
- Od: 11 kwi 2009, 19:57
- Posty: 150
- Skąd: Warka
- Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r
rafi201 nasze GF/GW są wrażliwe nawet na niewielkie podmuchy wiatru, nierówności czy też pochylenie drogi, jeśli nie słychać żadnych luzów to ja bym sie nie martwił, ale to pływanie auta przy ponad 140km/h + ściąganie w prawo daje powody do ustawienia geometrii i lepiej to zrób szybko bo szkoda zniszczyć nowe opony
a co do wspomagania to chyba jest tak że im szybciej kręci sie silnik tym słabiej działa ale głowy nie dam
a co do wspomagania to chyba jest tak że im szybciej kręci sie silnik tym słabiej działa ale głowy nie dam
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Mam także problem ściągania, który opiszę:
Ścągało w lewo, więc przestawiłem minimalnie lewe koło w prawo no i wydawało mi się że jest dobrze, lecz do czasu. Teraz ściąga w prawo jak na skrzyżowaniu skręcę w prawo. Jak skręcę w lewo to coś jakby się przestawiało i wtedy ściąga w odwrotną stronę. Casami jest dobrze, ąz do następnego mocnego skrętu.
Dodam że do wymiany mam przeguby, którę jakoś szybko poleciały i na skrętach mocno grzechoczą. Przymierzam się do wymiany o dlatego czekam z prawidłowym ustawienim zbierzności, ale czy to przez nie bo innych luzów nie znalazłem.
Ścągało w lewo, więc przestawiłem minimalnie lewe koło w prawo no i wydawało mi się że jest dobrze, lecz do czasu. Teraz ściąga w prawo jak na skrzyżowaniu skręcę w prawo. Jak skręcę w lewo to coś jakby się przestawiało i wtedy ściąga w odwrotną stronę. Casami jest dobrze, ąz do następnego mocnego skrętu.
Dodam że do wymiany mam przeguby, którę jakoś szybko poleciały i na skrętach mocno grzechoczą. Przymierzam się do wymiany o dlatego czekam z prawidłowym ustawienim zbierzności, ale czy to przez nie bo innych luzów nie znalazłem.
- Od: 6 paź 2009, 20:08
- Posty: 21
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit
dobre czy złe przeguby nie mają nic wspólnego ze zbierznością, może być coś z przekładnią albo masz luźno przykręconą którąś z tuleji co jest mniej prawdopodobne, prędzej bedzie zużyty krzyżak na kolumnie kier.
wjedz sobie na kanał, posadź kogoś za kierownicą i przy wyłączonym silniku kręci kierownicą w prawo i w lewo, albo jedź na trzepaczke powiedz kolesiowi co ci sie dzieje, niech poszuka
może to być coś grubszego a może być drobiazg
wjedz sobie na kanał, posadź kogoś za kierownicą i przy wyłączonym silniku kręci kierownicą w prawo i w lewo, albo jedź na trzepaczke powiedz kolesiowi co ci sie dzieje, niech poszuka
może to być coś grubszego a może być drobiazg
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
EDIT: z zwiazku z polaczeniem watków usunąłem ten post
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, 15:27 przez Veetec, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Trzeba pewnie jeszcze wymienic łozyska na MacPhersonie. Jezeli słychac cos podczas skrecania . Ja naeazie nic nie robiłem , przyzwyczaiłem sie . Zamierzam po sezonie zimowym zając sie tym. Na zimowkach efekt sciągania na prawo jest o wiele mniejszy.
- Od: 18 sty 2009, 14:25
- Posty: 12
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 DITD
EDIT: z zwiazku z polaczeniem watków usunąłem ten post
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, 15:27 przez Veetec, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Mam następujący problem.
Przy dynamicznym ruszaniu oraz przy dynamicznym przyspieszaniu auto skręca w prawo. Gdy ruszam z puszczoną kierownicą to ona skręca sie. Zjawisko to wzmaga się to na śliskiej nawierzchni.
Przy ruszaniu delikatnym (a wlasciwie normalnym) problem nie wystepuje.
Przy jednostajnej jezdzie (na biegu ale bez przyspieszania oraz na luzie) a takze przy hamowaniu jest OK.
Geometria sprawdzona i jest OK. Wymienione są amortyzatory, drążki kier. (nie tylko koncowki ale całe kpl.) oraz tylne tuleje przednich wahaczy (t.z.w. motyle).
Co moze byc przyczyną?
Czy jednak szukac w ustawieniu geometrii? Cos regulować?
Wahacz lub inne tuleje? – byly sprawdzane i ponoc są sztywne i nie ma luzów ...
Moze cos z napędem?
Cos z półośką?
Na szaprakach wszystko jest OK.
Jedyne co zauważyłem to lekko naderwana jedna z poduszek silnika. Znajduje sie ona pod silnikiem i jest taka prostokątna (podłużna). Czy to moze miec związek?
Moze ktos mial podobny problem i usało sie go rozwiazac. Bede wdzieczny za pomoc.
Edit by MazDarek -dołączyłem do podobnego. Proszę o kontynuowanie dyskusji w jednym temacie.
Przy dynamicznym ruszaniu oraz przy dynamicznym przyspieszaniu auto skręca w prawo. Gdy ruszam z puszczoną kierownicą to ona skręca sie. Zjawisko to wzmaga się to na śliskiej nawierzchni.
Przy ruszaniu delikatnym (a wlasciwie normalnym) problem nie wystepuje.
Przy jednostajnej jezdzie (na biegu ale bez przyspieszania oraz na luzie) a takze przy hamowaniu jest OK.
Geometria sprawdzona i jest OK. Wymienione są amortyzatory, drążki kier. (nie tylko koncowki ale całe kpl.) oraz tylne tuleje przednich wahaczy (t.z.w. motyle).
Co moze byc przyczyną?
Czy jednak szukac w ustawieniu geometrii? Cos regulować?
Wahacz lub inne tuleje? – byly sprawdzane i ponoc są sztywne i nie ma luzów ...
Moze cos z napędem?
Cos z półośką?
Na szaprakach wszystko jest OK.
Jedyne co zauważyłem to lekko naderwana jedna z poduszek silnika. Znajduje sie ona pod silnikiem i jest taka prostokątna (podłużna). Czy to moze miec związek?
Moze ktos mial podobny problem i usało sie go rozwiazac. Bede wdzieczny za pomoc.
Edit by MazDarek -dołączyłem do podobnego. Proszę o kontynuowanie dyskusji w jednym temacie.
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, 16:24 przez Veetec, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
ja mam takie blache pytanie i podpowiedz w jednym. a sprawdzales cisnienie w oponach?

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Mieczyslaw napisał(a):ja mam takie blache pytanie i podpowiedz w jednym. a sprawdzales cisnienie w oponach?
Od czasu jak pojawił mi sie ten problem cisnienie sprawdzam obsesyjnie ...
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
hehe ale wolalem zapytac
moze faktycznie cos z napedem bo skoro na luzie i bez przyspieszania jest ok to w tym jest problem

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Sworzeń lub tuleja któregoś wahacza.
Redoo napisał(a):Pit napisał(a):Sworzeń lub tuleja któregoś wahacza.
lub przegub
Zakupilem tuleje (NOK) i za tydzien bede je wymienial (+geo). Mam nadzieje, że to pomoze ...
- Od: 18 wrz 2005, 00:29
- Posty: 83
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01
Mi troche tez ciagnelo w rpawo w mojej GFce ale mialem spierdzielona zbierznosc, po regulacji juz duzo lepiej lae delikatnie mi jeszcze sciaga. Mechanik poweidzial ze to pzrez to ze za dlugo jezdzilem z rozpierdzielona zbierznoscia i zaczelo mi brac troszke opone, moze po prostu masz opony do d..?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6