Problem ze zbieżnością – auto sciąga na prawo

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez alk80 » 29 sie 2009, 12:32

wystarczy ale pod warunkiem że to akurat dolne są tu winne, ten mój rysunek był tylko przykładowy, bo kiedy przedni jest winny to objaw jest ten sam,
jak nie masz kasy to popytaj w swoich okolicach ile kosztuje regeneracja, czasem wychodzi taniej
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez mildan » 30 sie 2009, 12:21

Zmienię najpierw te tylne tuleje i zobaczymy.
Napisze później czy to coś dało.
alk80 dzięki za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2009, 13:38
Posty: 40
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM

Postprzez alk80 » 30 sie 2009, 13:04

mildan jak możesz sobie na to pozwolić to podnieś całe przednie zawieszenie, wybij sworznie ze zwrotnic poruszaj wahaczami i popatrz która tuleja najbardziej sie odkształca, wtedy będziesz wiedział troche więcej co i jak :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Artur56 » 1 lis 2009, 03:44

Z tego co wiem sworznie nie sa wybijane .
Problemem są łozyska na mcphersonie , one powoduje te wszytkie zjawiska :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 14:25
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 DITD

Postprzez rafi201 » 2 lis 2009, 20:39

Witam
Podepnę się bo zaniepokoiły mnie wczoraj objawy podobne do wyżej opisanych.
Przy prędkościach ok.140 auto mi trochę pływało, coś jakby nadwrażliwy (bardzo czuły) układ kierowniczy wymagający ciągłej uwagi i minimalnych korekt.
Był może boczny wiatr ale nie był aż tak silny...
Zastanawiałem się czy to jakieś luzy czy może brak odcięcia wspomagania – właściwie nie wiem czy wspomaganie działa przez cały czas czy też jest "odcinane" przy większych prędkościach???
Ponad to ostatnio po wymianie opon na nowe zimówki auto zaczęło lekko ściągać na prawo. Wcześniej, na starych letnich nie ściągało ani trochę.
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez alk80 » 3 lis 2009, 00:24

rafi201 nasze GF/GW są wrażliwe nawet na niewielkie podmuchy wiatru, nierówności czy też pochylenie drogi, jeśli nie słychać żadnych luzów to ja bym sie nie martwił, ale to pływanie auta przy ponad 140km/h + ściąganie w prawo daje powody do ustawienia geometrii i lepiej to zrób szybko bo szkoda zniszczyć nowe opony
a co do wspomagania to chyba jest tak że im szybciej kręci sie silnik tym słabiej działa ale głowy nie dam
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez rafi201 » 3 lis 2009, 21:25

O.K. Sprawdzę czy nie ma luzów i zrobię geometrię.
Dzięki i pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2009, 19:57
Posty: 150
Skąd: Warka
Auto: 626 GF 2.0 85kW 2000r

Postprzez tomkap » 4 lis 2009, 20:16

Mam także problem ściągania, który opiszę:
Ścągało w lewo, więc przestawiłem minimalnie lewe koło w prawo no i wydawało mi się że jest dobrze, lecz do czasu. Teraz ściąga w prawo jak na skrzyżowaniu skręcę w prawo. Jak skręcę w lewo to coś jakby się przestawiało i wtedy ściąga w odwrotną stronę. Casami jest dobrze, ąz do następnego mocnego skrętu.
Dodam że do wymiany mam przeguby, którę jakoś szybko poleciały i na skrętach mocno grzechoczą. Przymierzam się do wymiany o dlatego czekam z prawidłowym ustawienim zbierzności, ale czy to przez nie bo innych luzów nie znalazłem.
Początkujący
 
Od: 6 paź 2009, 20:08
Posty: 21
Skąd: Siedlce
Auto: 626 GE 2.0 LPG Zenit

Postprzez alk80 » 5 lis 2009, 00:24

dobre czy złe przeguby nie mają nic wspólnego ze zbierznością, może być coś z przekładnią albo masz luźno przykręconą którąś z tuleji co jest mniej prawdopodobne, prędzej bedzie zużyty krzyżak na kolumnie kier.
wjedz sobie na kanał, posadź kogoś za kierownicą i przy wyłączonym silniku kręci kierownicą w prawo i w lewo, albo jedź na trzepaczke powiedz kolesiowi co ci sie dzieje, niech poszuka
może to być coś grubszego a może być drobiazg
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Veetec » 10 lis 2009, 10:16

EDIT: z zwiazku z polaczeniem watków usunąłem ten post
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, 15:27 przez Veetec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Artur56 » 15 lis 2009, 14:16

Trzeba pewnie jeszcze wymienic łozyska na MacPhersonie. Jezeli słychac cos podczas skrecania . Ja naeazie nic nie robiłem , przyzwyczaiłem sie . Zamierzam po sezonie zimowym zając sie tym. Na zimowkach efekt sciągania na prawo jest o wiele mniejszy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 14:25
Posty: 12
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 DITD

Postprzez Veetec » 7 sty 2010, 17:56

EDIT: z zwiazku z polaczeniem watków usunąłem ten post
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, 15:27 przez Veetec, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Veetec » 7 sty 2010, 22:28

Mam następujący problem.

Przy dynamicznym ruszaniu oraz przy dynamicznym przyspieszaniu auto skręca w prawo. Gdy ruszam z puszczoną kierownicą to ona skręca sie. Zjawisko to wzmaga się to na śliskiej nawierzchni.
Przy ruszaniu delikatnym (a wlasciwie normalnym) problem nie wystepuje.

Przy jednostajnej jezdzie (na biegu ale bez przyspieszania oraz na luzie) a takze przy hamowaniu jest OK.

Geometria sprawdzona i jest OK. Wymienione są amortyzatory, drążki kier. (nie tylko koncowki ale całe kpl.) oraz tylne tuleje przednich wahaczy (t.z.w. motyle).

Co moze byc przyczyną?
Czy jednak szukac w ustawieniu geometrii? Cos regulować?
Wahacz lub inne tuleje? – byly sprawdzane i ponoc są sztywne i nie ma luzów ...
Moze cos z napędem?
Cos z półośką?

Na szaprakach wszystko jest OK.

Jedyne co zauważyłem to lekko naderwana jedna z poduszek silnika. Znajduje sie ona pod silnikiem i jest taka prostokątna (podłużna). Czy to moze miec związek?

Moze ktos mial podobny problem i usało sie go rozwiazac. Bede wdzieczny za pomoc.

Edit by MazDarek -dołączyłem do podobnego. Proszę o kontynuowanie dyskusji w jednym temacie.
Ostatnio edytowano 11 sty 2010, 16:24 przez Veetec, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Mieczyslaw » 8 sty 2010, 01:42

ja mam takie blache pytanie i podpowiedz w jednym. a sprawdzales cisnienie w oponach?
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Veetec » 8 sty 2010, 09:51

Mieczyslaw napisał(a):ja mam takie blache pytanie i podpowiedz w jednym. a sprawdzales cisnienie w oponach?


Od czasu jak pojawił mi sie ten problem cisnienie sprawdzam obsesyjnie ... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Mieczyslaw » 8 sty 2010, 17:57

hehe ale wolalem zapytac :P moze faktycznie cos z napedem bo skoro na luzie i bez przyspieszania jest ok to w tym jest problem
Obrazek
Darnok - chlopak na opak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2008, 16:38
Posty: 4703 (5/32)
Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'

Postprzez Pit » 8 sty 2010, 18:57

Sworzeń lub tuleja któregoś wahacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Redoo » 10 sty 2010, 23:41

Pit napisał(a):Sworzeń lub tuleja któregoś wahacza.

lub przegub
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Veetec » 22 sty 2010, 21:31

Redoo napisał(a):
Pit napisał(a):Sworzeń lub tuleja któregoś wahacza.

lub przegub


Zakupilem tuleje (NOK) i za tydzien bede je wymienial (+geo). Mam nadzieje, że to pomoze ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 00:29
Posty: 83
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Aktualnie:
626 GF 4D 2.0 diesel '01 oraz MB W124 220E 2.2 benzyna '93
Wcześniej:
Octavia L&K 1.8 20V turbo '01
626GF 5D 2.0 benzyna (136KM) '01

Postprzez Wincam » 8 lut 2010, 16:30

Mi troche tez ciagnelo w rpawo w mojej GFce ale mialem spierdzielona zbierznosc, po regulacji juz duzo lepiej lae delikatnie mi jeszcze sciaga. Mechanik poweidzial ze to pzrez to ze za dlugo jezdzilem z rozpierdzielona zbierznoscia i zaczelo mi brac troszke opone, moze po prostu masz opony do d..?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6