Problem z małym wydatkiem paliwa, klekotanie i gaśnięcie samochodu po osiągnięciu wyższych obrotów.

Postprzez Aneta_42 » 10 lis 2009, 21:01

Witam, jestem właścicielką Mazdy3silnik MZ-CD 1,6_007. Problem zaczął się już jakiś czas temu, niestety pomimo odwiedzaniu wielu serwisów nikt nie jest w stanie powiedzieć w 100% co się dzieje. Otóż podczas jazdy od trony pasażera z silnika wydobywa się dziwne klekotanie, praktycznie już po jakiś 10 min od uruchomienia silnika. Po uzyskaniu wyższych obrotów pow. 2000tys samochód traci moc i bardzo często gaśnie. Po odczekaniu jakiejś minuty można go ponownie uruchomić. W serwisie Mazdy stwierdzono błąd 1180 mały wydatek paliwa i oczywiście od razu stwierdzono że należy wymienić pompę, której kosztów może się każdy domyślać. Samochód jest po wymianie filtru paliwa i świec żarowych. Jak się dowiedziałam sprawa nie jest tak oczywista ponieważ może to być kilka innych rzeczy i może być to układ dolotowy.Czy ktoś może miał podobny przypadek?Bezradność mechaników jest naprawdę frustrująca.
Ostatnio edytowano 11 lis 2009, 17:54 przez Aneta_42, łącznie edytowano 1 raz
Aneta_42
 

Postprzez alien_pila » 11 lis 2009, 00:41

I kolejna :| To zaczyna byc irytujące <lol>
Aneta_42 z całym szacunkiem do pci pięknej, ale jak już zarejestrowałaś się na tym forum tylko po to , aby przedstawic swój problem i poszukac pomocy u nas to trzeba było chociaż poświęcic parę minut i poczytac regulamin. Z niego dowiedziała byś się gdzie założyc owy temat i jak odpowiednio go nazwac.
Pozdrawiam.
Fiat 126p, Renault Clio I, Ford Escort Mk IV, Renault 19, Mazda 323F BG, Ford Mondeo MK II, Mazda 323F BG.

Auto Folie – Przyciemnianie szyb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2007, 00:08
Posty: 453
Skąd: Piła
Auto: V40

Postprzez realski » 11 lis 2009, 15:51

hehe bo specjalistow do common rail jest naprawde niewielu a juz takich co maja sprzet to juz mozna liczyc na palcach :)

tam siedzi silnik zabojada :) niestety to juz nie mazdowski silnik .
dosc czestym problemem w tych silniczkach jest poprostu wtryskiwacz
mozna to sprawdzic z kompem w dloni na parametrach podczas jazdy spadek cisnienia na listwie ...
etc itp :) to taki start dla zrobinia paru testow wykluczajacych podzespoly paliwowe

wynienic pompe to ostatecznosc . jesli wtrysk leje ci na przelew to nie wielki problem
ale jesli leje ci na tlok i jezdzisz juz tak jakis czas to licz sie z wypaleniem tloka i ogromnymi kosztami


Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez Magdalena » 12 lis 2009, 20:10

Po pierwsze regulamin a po drugie nie ten dział. Popraw temat i poczytaj informacje znajdujące się na forum.

-----> Mazda 3
Ruda czarownica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 00:17
Posty: 2125 (3/5)
Skąd: Z daleka
Auto: 323 P/Małe czarne

Postprzez vqsoft » 12 lis 2009, 20:17

Aneta_42 – proponuje odwiedzenie autojaksa – daleko nie masz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez vqsoft » 13 lis 2009, 20:45

realski napisał(a):hehe bo specjalistow do common rail jest naprawde niewielu a juz takich co maja sprzet to juz mozna liczyc na palcach :)

tam siedzi silnik zabojada :) niestety to juz nie mazdowski silnik .
dosc czestym problemem w tych silniczkach jest poprostu wtryskiwacz
mozna to sprawdzic z kompem w dloni na parametrach podczas jazdy spadek cisnienia na listwie ...
etc itp :) to taki start dla zrobinia paru testow wykluczajacych podzespoly paliwowe

wynienic pompe to ostatecznosc . jesli wtrysk leje ci na przelew to nie wielki problem
ale jesli leje ci na tlok i jezdzisz juz tak jakis czas to licz sie z wypaleniem tloka i ogromnymi kosztami


Pozdrawiam

w obu przypadkach silnik chyba powinien mocno kopcić – przynajmniej w tym drugim przypadku = lania na tłok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Aneta_42 » 13 lis 2009, 22:40

Temat poprawiony, wiem że nie ten dział tylko dowiedziałam się po fakcie jak już napisałam, niestety moja wina nie przeczytałam regulaminu,dział z tego co czytałam może zmienić moderator. Silnik nie kopcił, dziś odebrałam samochód z serwisu boscha, prawdopodobnie był to zawór na pompie ale nie chce zapeszać. Na razie samochód nie gaśnie i nie ma klekotania, mam nadzieje że jeśli komuś się coś takiego przytrafi to będzie chociarz miał jakąś wskazówkę. W serwisie Mazdy chcieli od razu wymieniać pompę ponieważ w Polsce nie ma oddzielnie od pompy tych zaworów, mi założyli używany ale to chyba dużo lepsze niż wydawać 5tyś na pompę, mam nadzieje że to już koniec jazdy po warsztatch z tego powodu. Dzięki za porady.
Aneta_42
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323