zmiana układu hamulcowego
Strona 1 z 1
mam problem moje hamulce nie raz szwankuja chcialbym zmienic uklad hamulcowy na jakis mocniejszy czy mozecie mi cos poradzic poprostu nie wytrzymuja hamowania z zwiekszych predkosci
-
Gość
Po pierwsze primo: jaki masz silnik? (uzupełnij profil)
po drugie primo: zrób dokładne oględziny każdego elementu ukł. ham.
jeśli jest wszystko sprawne tj. cylinderki nie zapieczone, płyn wymieniony (ważne!!), no i oczywiście klocki w normie zużycia TO czeka cię swap hampli z 1.8 (zakładając że masz 1.5)
po drugie primo: zrób dokładne oględziny każdego elementu ukł. ham.
jeśli jest wszystko sprawne tj. cylinderki nie zapieczone, płyn wymieniony (ważne!!), no i oczywiście klocki w normie zużycia TO czeka cię swap hampli z 1.8 (zakładając że masz 1.5)
- Od: 7 sie 2006, 12:02
- Posty: 110
- Skąd: Łódź
- Auto: W124 E200T '93
Gość napisał(a):uklad hamulcowy na jakis mocniejszy
przywróć układ do stanu takiego jak wychodził z fabryki, kiedy miałem Z5 zregenerowałem cały układ hamulcowy, najpierw regeneracja zacisków, potem kupiłem nacinane i nawiercane tarcze Mikoda GT (komplet kolo 200zł) i nowe klocki, regeneracja(przeczyszczenie i wymiana okładzin bębnów na tyle) i po tych zmianach hamulce były zuuupełnie inne znaczy się o wiele bardziej efektywne
A dla tych którzy mają Z5 i chcą SWAP-ować tarcze z BP, CHRISTOPHORUS robił takiego moda, ja wiem tyle że on jest mega zadowolony z tej konwersji
madzia napisał(a):co jest potrzebne do swapa hamulców z silnika 1,5 BA na 1,8
zwrotnice z piastami i tarczami, strzemiona, zaciski mogą być z Z5
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):zwrotnice z piastami i tarczami, strzemiona, zaciski zostały z Z5
A klocki zostają takie same? chodzi o zaciski , gdyż sama tarcza zwiększy się na śr. o 23mm z 234mm jak obecnie na 257mm i bobrze byłoby zwiększyć płaszczyznę hamowania. Może dobrać większy zacisk. Czy dobrze myślę?
- Od: 23 mar 2009, 10:40
- Posty: 118
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.
mariusz_sti napisał(a):zaciski mogą być z Z5
Jak już robić to porządnie, i wymienić zaciski również. Są one większe, i felgi 13" już nie podejdą.
gadula napisał(a):Jak już robić to porządnie, i wymienić zaciski również. Są one większe, i felgi 13" już nie podejdą.
Dobrze myślałam. Ale z jakiego modelu większe zaciski? felgi mam 15" tylko nie pamiętam jakie mam ET
- Od: 23 mar 2009, 10:40
- Posty: 118
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.
madzia napisał(a):Ale z jakiego modelu większe zaciski?
od BP z BA, razem z tarczami. Teraz już nie jestem pewien, ale piasty mogą chyba zostać stare...
madzia napisał(a):że BA to mój model z silnikiem 1,5 dm3
To, że Twój model to tak
ktoś już wiele razy się rozpisywał na temat zmiany siły hamowania , zmiainy rozłozenia siły hamowania itp. do najbezpieczniejszych rzeczy to nie należy. Jak bardzo zmieni się charakterystyka całego układu hamowania [ dopasowanego i dobranego fabrycznie po jakichśtam testach i próbach] gdy załozymy tarcze na tył? Siła hamowania z tyłu będzie wieksza niz z przodu co za tym idzie ?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości