zmiana układu hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 5 wrz 2007, 19:39

mam problem moje hamulce nie raz szwankuja chcialbym zmienic uklad hamulcowy na jakis mocniejszy czy mozecie mi cos poradzic poprostu nie wytrzymuja hamowania z zwiekszych predkosci
Gość
 

Postprzez Simo » 5 wrz 2007, 19:55

Po pierwsze primo: jaki masz silnik? (uzupełnij profil)
po drugie primo: zrób dokładne oględziny każdego elementu ukł. ham.
jeśli jest wszystko sprawne tj. cylinderki nie zapieczone, płyn wymieniony (ważne!!), no i oczywiście klocki w normie zużycia TO czeka cię swap hampli z 1.8 (zakładając że masz 1.5)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez madzia » 10 lis 2009, 11:59

Nie chcę zakładać nowego tematu , więc chciałabym się dowiedzieć co jest potrzebne do swapa hamulców z silnika 1,5 BA na 1,8 takie jak: zaciski , jarzma , zwrotnice , tarcze , itd . Czy nie koniecznie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez MariuS » 10 lis 2009, 12:50

Gość napisał(a):uklad hamulcowy na jakis mocniejszy



przywróć układ do stanu takiego jak wychodził z fabryki, kiedy miałem Z5 zregenerowałem cały układ hamulcowy, najpierw regeneracja zacisków, potem kupiłem nacinane i nawiercane tarcze Mikoda GT (komplet kolo 200zł) i nowe klocki, regeneracja(przeczyszczenie i wymiana okładzin bębnów na tyle) i po tych zmianach hamulce były zuuupełnie inne znaczy się o wiele bardziej efektywne ;)


A dla tych którzy mają Z5 i chcą SWAP-ować tarcze z BP, CHRISTOPHORUS robił takiego moda, ja wiem tyle że on jest mega zadowolony z tej konwersji

madzia napisał(a):co jest potrzebne do swapa hamulców z silnika 1,5 BA na 1,8



zwrotnice z piastami i tarczami, strzemiona, zaciski mogą być z Z5
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez madzia » 10 lis 2009, 13:14

mariusz_sti napisał(a):zwrotnice z piastami i tarczami, strzemiona, zaciski zostały z Z5

A klocki zostają takie same? chodzi o zaciski , gdyż sama tarcza zwiększy się na śr. o 23mm z 234mm jak obecnie na 257mm i bobrze byłoby zwiększyć płaszczyznę hamowania. Może dobrać większy zacisk. Czy dobrze myślę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez gadula » 10 lis 2009, 14:33

mariusz_sti napisał(a):zaciski mogą być z Z5

Jak już robić to porządnie, i wymienić zaciski również. Są one większe, i felgi 13" już nie podejdą.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez madzia » 10 lis 2009, 14:39

gadula napisał(a):Jak już robić to porządnie, i wymienić zaciski również. Są one większe, i felgi 13" już nie podejdą.

Dobrze myślałam. Ale z jakiego modelu większe zaciski? felgi mam 15" tylko nie pamiętam jakie mam ET
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez gadula » 10 lis 2009, 14:45

madzia napisał(a):Ale z jakiego modelu większe zaciski?

od BP z BA, razem z tarczami. Teraz już nie jestem pewien, ale piasty mogą chyba zostać stare...
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez madzia » 10 lis 2009, 15:17

gadula napisał(a):od BP z BA, razem z tarczami

Aż taka mocna to nie jestem w skrótach co to jest BP!!!! , natomiast wiem że BA to mój model z silnikiem 1,5 dm3
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez gadula » 10 lis 2009, 15:44

madzia napisał(a):że BA to mój model z silnikiem 1,5 dm3

To, że Twój model to tak :) Ale w tym modelu były trzy silniki 1.5, czyli Z5, 1.8 – BP, oraz 2.0 – KF :) Więc posiadasz BA Z5.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez madzia » 10 lis 2009, 16:01

O to właśnie mi chodziło <spoko> DZIĘKUJĘ za wyjaśnienie !!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez Gandziej » 10 lis 2009, 21:12

Jaki orientacyjny koszt takiego swapa jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Hazu » 10 lis 2009, 22:34

To zależy od tego za ile kupisz cześci.
Może warto by było przy okazji wymienić tylne bębny na tarcze
chyba d BG hammulce tarczowe do Ba podejdą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Gandziej » 10 lis 2009, 22:39

No załóżmy, że będą to jakieś nowe zamienniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez marcin255 » 11 lis 2009, 00:03

ktoś już wiele razy się rozpisywał na temat zmiany siły hamowania , zmiainy rozłozenia siły hamowania itp. do najbezpieczniejszych rzeczy to nie należy. Jak bardzo zmieni się charakterystyka całego układu hamowania [ dopasowanego i dobranego fabrycznie po jakichśtam testach i próbach] gdy załozymy tarcze na tył? Siła hamowania z tyłu będzie wieksza niz z przodu co za tym idzie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323