Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez robertss » 17 wrz 2009, 13:35

Witam, odgrzewam temata :P , mam pytanie w 626 GF przy swapie tylnych zacisków z mazdy 6 wejdzie wszystko pnp, czy linka bedzie nie tej długości co trzeba?. Mam do wyboru naprawiać oryginalne zaciski( koszt min 100 zl) lub kupic używki. Oczywiście przód bedzie z czasem tez od szóstki.
Dzieki z góry za podpowiedzi :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Bimbak » 3 lis 2009, 21:27

Obrazek

No i jak panowie? Wszyscy się już z linką od ręcznego uporali? :)
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Lukas007 » 4 lis 2009, 20:15

Bimak napisał(a):Różnica w skuteczności jest wyczuwalna już przy pierwszym mocnym hamowaniu. Naprawdę! O niebo poprawiła się dozowalność na granicy przyczepności pewnie przez większe tłoczki w zaciskach (...) Różnica jest faktem (...)

Potwierdzam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Bimbak » 4 lis 2009, 20:54

robertss napisał(a):mam pytanie w 626 GF przy swapie tylnych zacisków z mazdy 6 wejdzie wszystko pnp, czy linka bedzie nie tej długości co trzeba?.

pewnie już za późno ale opowiem :d GF ma tylny zacisk montowany jak w GE czyli od tyłu auta (;przynajmniej benzyny – nie wiem jak diesel bo ma ponoć większe tarcze z tyłu). W GG zacisk idzie od przodu auta
Obrazek

Przez to zaciski od GG trzeba założyć w GE i GF odwrotnie czyli prawy na lewe koło i lewy na prawe. Inaczej nie odpowietrzysz prawidłowo hamulcy bo odpowietrznik przyjdzie ci od dołu, tzn może i da się je odwietrzyć ale mimo wszystko – odpowietrznik i przewód hydrauliczny od dołu?? <glupek2> . Z kolei przez ten zabieg przełożenia zacisków stronami mocowanie linki od ręcznego przychodzi bardziej od tyłu auta przez co linka musi być dłuższa. Jest jeszcze jedna różnica. Mechanizm ręcznego a dokładnie jego dźwignia działa w zaciskach od GG (po zamontowaniu w GE) do tyłu/dołu od zacisku (albo do osi auta jak kto woli) natomiast od GE działają wzdłuż osi auta, czyt. inne rozwiązanie konstrukcyjne

GE
Obrazek

GG
Obrazek
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Barthek » 14 gru 2009, 23:44

Czy ktoś pytał jak wyglądają hamulce od GG w Xedosie ? (moim Xedosie) :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A teraz wrażenia:
Hamują dużo lepiej niż ori Xedosowe a ABS na śliskiej nawierzchni wkracza później.
Założyłem również wczoraj alu 15" ori Xedos i weszły na styk – jest chyba 1mm przerwy między zaciskiem a felgą.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez pawelc » 17 gru 2009, 07:31

alu 15" wejdą ale już stalowe czy też dojazdówka 15" nie wejdzie ,tarcze kupiłeś mikoda? ,kurcze jak ja montowałem to jeszcze nie mieli w ofercie :( ,teraz widzę że mają
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Barthek » 17 gru 2009, 09:58

pawelc napisał(a):tarcze kupiłeś mikoda

Dokładnie – cena bardzo przystępna i bardzo mi się podobają – na razie idzie to w parze ze skutecznością ;)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez bazyl wspaniały » 28 gru 2009, 20:49

Barthek1983 ile dałeś za te tarcze?? daj jakiegoś linka
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Lukas007 » 28 gru 2009, 20:56

Tak dla porównania wyglądają tarcze od M6s w 626GE:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Barthek » 28 gru 2009, 21:03

bazyl wspaniały napisał(a):Barthek1983 ile dałeś za te tarcze?? daj jakiegoś linka

Mikoda – polska firma spod Częstochowy, są na allegro.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... start=1000

Lukas007 napisał(a):Tak dla porównania wyglądają tarcze od M6s w 626GE

Zaje..ście :) Zaciski ładnie zrobione <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez Lukas007 » 28 gru 2009, 21:06

Dzięki Barthek1983 ... tarcze z M6 w odpowiedniej feldze z zadbanymi zaciskami robią dobrą robotę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez DymeK » 29 gru 2009, 07:29

bartek a masz zdjecia calego auta w dzien
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Barthek » 29 gru 2009, 20:38

DymeK napisał(a):bartek a masz zdjecia calego auta w dzien

Nie mam niestety – teraz stoi na ori 15" i jest strasznie brudny :) Jak umyję to może coś cyknę.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)

Postprzez MariuS » 29 gru 2009, 21:45

Czy ktos sie orientuje albo moze podac parametry tarczy hamulcowej tylnej w 626 GE 93r 1,8 i w 323F Ba 2.0 V6

chodzi mi czy są to te same tarcze, i można je stosować zamiennie...

Nigdzie jak dotąd nie znalazłem takiego info



Edit

znalazłem że 626 ma z tyłu 261mm a 323F BA V6 251mm , ktoś może potwierdzić?

A najlepiej jakby ktoś dał mi odpowiedź czy ta tarcza 261mm podejdzie pod ori zacisk tylny 323F Ba v6, to 1cm różnicy, a nie wiem jaki tam prześwit jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lukas007 » 30 gru 2009, 18:19

Mazda 626 GE ma z przodu 258mm
Mazda 323F BA KF ma z przodu 274mm

Mazda 626 GE ma z tyłu 261mm
Mazda 323F BA ma z tyłu 251mm

... czy da się zamontowac z tyłu tarczę o 1cm większą nie wiem, jest za to możliwośc, że pasowac będzie cały zestaw z 626GE, czyli tarcza + zacisk (o ile rozstaw śrub mocujących w zacisku jest ten sam). Coś na zasadzie SWAP'a hebli z M6 do 626GE ...
Ostatnio edytowano 30 gru 2009, 19:18 przez Lukas007, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez MariuS » 30 gru 2009, 18:46

Lukas007 napisał(a):Mazda 323F BA ma z przodu 255mm



z przodu KF ma 274mm

chodzi mi tylko o tył...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Lukas007 » 30 gru 2009, 19:17

Faktycznie mój błąd... sorry ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez MariuS » 30 gru 2009, 20:06

bo chodiz mi o to żeby dopasować tarcze od innych modeli do swojej 323F, bo z tyłu musiałbym zmienić ori wyjechane już tarcze, a mikoda nie ma do mojej mazdy... A nawiercane lepiej się prezentują :]


i kombinuję teraz, bo tarcze Mikoda GT miałem w poprzedniej efce i sprawowały się git, a cena spoczko
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 30 gru 2009, 20:11

Zmierz tarczę tylną wtedy będzie można Ci odpowiedzieć z tego co sprawdziłem w katalogach to masz mniejszą niż w 626 GE


Wychodzi na to że
w 323F BaKF tarcza ma 251mm
W 626 GE tarcza ma średnicę 261 mm.

Możliwe że tarcza jest tak a sama jak w 323GTR, wtedy z zakupem prawdziwych sportowych tarcz nie będzie problemu.
Ostatnio edytowano 30 gru 2009, 20:17 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MariuS » 30 gru 2009, 20:15

Hazu – wiem że jesteśmy "pomiędzy świetami" ale ogarnij się i spójrz posty wyżej :D


właśnie wszystkie mazdy maja na tyle 261mm tylko Ba V6 ma 251mm, grubość i inne duperele sie zgadzają... tylko nie wiem czy ten 1cm miesza we wszystkim i zacisk sie nie zmieści czy będize ok
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje