Autko mi gaśnie (niebezpiecznie się czuje) – pomocy

Postprzez WojT_GL » 6 lip 2005, 22:07

Witam. (M626 Cronos 2.0)
Kolejny problem w mojej madzi (po wymianie calego zawieszenia tylnego).
Otoz dzisiaj zdazylo mi sie ze wedrujac autkiem po ulicach zgasl mi silnik.
Szczescie ze przy malej predkosci i moglem wyhamowac (co nie jest latwe jak sie odetnie przy zgaszonym silniku wspomaganie kierownicy i hamulca). Pozniej nie moglem auta zapalic przez jakis czas... az za ktoryms razem odpalil i dojechalem do pracy.
Wracajac z pracy stalo sie to samo... znowu stoje na srodku drogi i nie moge odpalic.
Autko jezdzi tylko na gazie (odpalam na benzynie) i ma automatyczna skrzynie biegow.
Co moze byc przyczyna ? Czy moze byc to brak oleju ? (mozliwe ze jest go za malo.. ale kontrolki nic nie wskazuja wiec nie chce "dolewac" na pale).
Czy moze to zmiana gazu ? (zmienilem ostatnio stacje na ktorej tankuje).
Pomozcie prosze (bo moj mechanik wyjechal na urlop a nie chce odstawiac na razie do kogos innego – moze ktos mial podobny problem i wie o co biega).
Az strach pomyslec jak mi silnik zgasnie przy predkosci 120 km/h przed swiatlami :((((( Do czasu az sie sprawa nie wyjasni nie wsiade do auta bo nie chce sie uszkodzic...
Czekam ... prosze o odpowiedz....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez Smirnoff » 6 lip 2005, 22:13

No mysle, ze olej najprościej jest sprawdzić korzystając z bagnetu. Jak Ci się zapali kontrolka od smarowania, to będzie jush po ptokach ;)

A co do gasnącego silnika – nie kończy Ci się przypadkiem moduł?

A może masz jakiś immo albo inne zabezpieczenie, które gdzies nie styka i elektronika głupieje, bo jest odcinany jakiś kabelek?

Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez WojT_GL » 6 lip 2005, 22:28

dzieki za odpowiedz.
Co do oleju to fakt – sprawdze bagnetem :)
Co do modulu ? to o jaki modul chodzi (jestem swiezym uzytkonikiem pojazdow czterokolowych wiec dla mnie to nowosc) – czy nalezy go w razie czego wymienic czy naprawic ? I Ile taka zabawa kosztuje ?
Co do immo – nie mam czegos takiego. Nic co odcinalboy prad...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez Jaksa » 6 lip 2005, 22:52

WojT_GL napisał(a): jaki modul chodzi
Zapłonowy ktory jest w aparacie .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xionc » 7 lip 2005, 08:56

WojT_GL
A sprawdz, na rozgrzanym sielniku, na gazie czy jak wcisniesz (na luzie) hamulec na 2 sec i puscisz to obroty niebezpiecznie nie spadna tak ze budą zatelepie (i czasem zgasnie). Ja tak miałem, ludzie na gorum pisali ze to normalka, ale pojechałem do MastaOfGazownia i wyregulował i już nie przygasa.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez hazell » 7 lip 2005, 09:22

Ja w swoim cronosie miałem podobną checę. Co prawna nie gasł tak strasznie ale jak już zgasł to nie chciał odpalić ani na gazie ani na benzynie. Musiałem odczekać z 20 sekund i dopiero odpalał. Po jakimś czasie padł mi moduł zapłonowy. Po wymianiem i wymianie świec wszystko było już ok. Tylko teraz już nie jestem w stanie sobie przypomnieć czy najpierw zmieniłem świece i od razu pomogło czy może najpierw naprawiłem modu, było dalej [tiiit] i dopiero po zmianie świec było ok, czy może wszystko na raz wymieniłem i było ok. Jakoś w pamięci mi zapadł fakt, że to świece były winowajcą takiego stanu rzeczy ale teraz nie pamiętam dokładnie. W każdym razie świece to nie duży wydatek i można od tego zacząć.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez slav » 7 lip 2005, 19:26

a ja na Twoim miejscu na poczatek sprawdzilbym jaki gaz zatankowales. Czesto wlasnie jak tankujesz gaz na roznych stacjach instalka lubi albo sobie strzelic lub poprostu zgasnac. Ja osobiscie staram sie tankowac gaz na shellu lub bp po ich gazie jeszcze niemialem problemu a stacje orlenu i petrochemi oraz rozne przydomowe omijam szerokim lukiem :D a ogolnie to radze tez zmienic przerwe na swiecach jezeli jezdzisz tyle ile mowisz na gazie :D na 0,8 lub 0,7
pzdr
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez WojT_GL » 7 lip 2005, 21:06

hmmm mozliwe ze to rowniez wina tego gazu.
Auto od zawsze jezdzilo na gazu ze shella.
Ostatnio jednak znalzlem o 20 gr tanszy i moze to jest powod ze silnik zeswirowal :((((
hmmm jutro wybieram sie do mechanika i zobaczymy co on powie... miejmy nadzieje ze nic powaznego nie bedzie :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez WojT_GL » 13 lip 2005, 21:11

Dzisiaj (dopiero mialem czas) pojechalem na Shella. Jechalem na benzynce. Zatankowalem swiezutkiego gazu do pelna (zeby sie jeszcze wymieszal z tamtym syfiastym). Wracalem juz na gazie. przejechalem kilkanascie kilometrow. Z roznymi predkosciami, na wolnych obrotach, na szybkich, w ruchu miejskim. I nie zauwazylem zadnego dziwnego zachowania autka. Autko mi nie zgaslo. Zobaczymy czy uda mi sie wyjezdzic gaz do konca i nie zgasnie :)))
Ale calkiem mozliwe ze dziwne zachowanie zniknelo. (jesli to jest to to juz nie bede oszczedzal 10 zl na baku :))) i bede tankowal zawsze na Shellu.
Dodatkowo chlopaki sprawdzili mi olej za free :) (co za problem wyjac bagnet i looknac – ale chcialo im sie wiec spoko plus dla nich).
Uradowala mnie jeszcze jedna wiesc – ostatnio po tankowaniu skasowalem licznik.
dzis zatankowalem 46 litrow a mialem przejechane 330 km. Co daje srednio 13.9 l/100km – co przy jezdzie miejskiej moim autkiem jest nad wyraz dobrym wynikiem :) (ostatnie testy wskazywaly na 16l – ale musialem cos pohustac chyba przy rachunkach :)))

Zdam relacje po przejechaniu kolejnych 500 km czy objawy zanikly...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez slav » 13 lip 2005, 21:19

no to gratuluje :D jak od czasu do czasu zgasnie to nie ma jeszcze co panikowac :D
ale tak sobie mysle ze 13,9l to jednak za duzo jak na jazde miejska ,mi jak nawet go dusze miesci sie w 12l ale jak widze ty masz automata wiec moze tak musi byc
pzdr
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez piotrek25 » 13 lip 2005, 21:46

a ja mam madzie na gazniku i pali 11l w miescie a na trasie 8-9l gazu-sam jestem w szoku,gdyz mam gaz od 5 lat i wymieniam tylko filterki.( oby tak dalej!!!!!!!! hehe) i chodzi narazie wszystko oki....no zdazają sie nierówne obroty,czasem cos strzeli( juro wyminiam swiece i filterki), czasem gasnie na luzie,ale nie w tym zadnej logiki więc jeżdze póki co....
pozdrawiam
acha tankuje ostatnio tylko na Bp -MIESZKAM NIEOPODAL NOWWEGO DWORU MAZ i GAZ mam tutaj ( bp) po 1,67!!!! cena niezła!!!! i barzdo mnie to cieszy!
czy madzia zakwitnie na wiosne? ;)
jasne..moja juz przekwitła:(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez WojT_GL » 14 lip 2005, 07:24

No ja w moim jeszcze nic nie regulowalem.
drof cos sugerowa; o zmianie przerwy na swiecach (nie wiem co to daje – nie znam sie po prostu na autach :)
A te 14 l to biore z pocalowaniem reki :) To automat wiec troszke inaczej pali niz zwykly woz.
piotrek25:
Wczoraj tankowalem na Shellu za 1,75.
Niby cena o 8 gr wyzsza... ale to i tak malo jesli pomysle ze benzin kosci ponad 4 zlotki :)
Na 100 litrach roznica u nas wynosi tylko 8 zl. Wiec to chyba nie jest az tak duzo :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez piotrek25 » 22 lip 2005, 11:31

oststnio sie chwaliłem ze nic przy gazie nie robie...a tu zonk :| od wymiany filterka gzau,powietrza i swiec na luziku gasnie az miło...niemiło :| ...tez czuje sie niebezpiecznie....podejzewam membrany do wymiany,ale narazie pustow skarbonce .... :|
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez WojT_GL » 24 lip 2005, 20:21

u mnie objaw powrocil jak koszmar z ulicy wiazowej....
jutro odstawiam do mechanika niech obczai o co chodzi...
zauwazylem ze jak jade pod gorke i go "wyluzuje" badz "przydusze" to gasnie...
pozniej czuje zapach gazu w samochodzie i nie moge przez pol minuty odpalic... potem odpala... i silnik sie krztusi... – musze go przepalic – 8000 rpm.... czyzby go zalewalo >???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez GofNet » 24 lip 2005, 21:30

Jaksa napisał(a):
WojT_GL napisał(a):musze go przepalic – 8000 rpm...
<szok>
Gaz, czy silnik... <jelen>

Ooostrożnie WojT_GL, bo na gazie nie działa odcięcie i możesz się kiedy zdziwić, jak tłoki zapukajć Ci w przednią szybę Twojego Cronos'a, w nadziei usadowienia się za kółkiem...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez WojT_GL » 25 lip 2005, 21:10

ykhm..
:( mowilem o obrotach na luznym biegu.. nie podczas jazdy...
czasem zdaza sie ze podczas jazdy dojdzie mi do 6000 ale to tylko jak dam "kick down"
tak to raczej 3500 nie przekraczam :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez GofNet » 25 lip 2005, 22:31

Na wolnych obrotach silnik również cierpi. Niektórzy mawiają, iż nawet bardziej, niż przy obciążeniu.

Podsumowując: Horror :|
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez WojT_GL » 26 lip 2005, 08:19

Hmmm to brzmi jak: "nie krec silnikiem w ogole, ani na wolnych ani na szybkich.." to jak jezdzic ????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Postprzez GofNet » 26 lip 2005, 15:48

Nie przekraczać 6.000 obrotów. Wartość tę osiągać jednak sporadycznie i w na bardzo krótko. Przedział użytecznych obrotów zaczyna się już od 2.000. Te silniki są bardzo elastyczne. Masz tam zdaje się 115KM i 170Nm. A to już nie jest źle. Mając taki silnik śmiało można jeździć w przedziale obrotów od 2.000 – 4.500 obrotów. 8.000 to śmierć dla silnika. Sprawdź na benzynie. Nie dokręcisz go do takich obrotów, bo zadziała odcięcie – fabryczne zabezpieczenie silnika przed przeciążeniem. Na gazie nie działa, ale powinieneś mieć to na uwadze.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez WojT_GL » 27 lip 2005, 21:20

yhmm... wyglupilem sie nieco... 8000 to mam maks... faktycznie to siegam (na luzie przy przepalaniu) max 6000. Podczas jazdy to dochodzi do 6000 tylko na kick down i to bardzo krotko.
Faktycznie przy normalnej jezdzie to max 3500 (wtedy skrzynia biegow przelacza sie na wyzszy bieg i obroty spadaja). Chyba ze przycisne HOLD – wtedy juz troszke inaczej.. ale i tak normalnie 4000 nie przekraczam :)
Dzieki za informacje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 maja 2005, 23:35
Posty: 17
Auto: Mazda 626 Cronos 2.0 AT LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6