Szarpanie i nierówna praca silnika

Postprzez zio » 2 lis 2009, 14:04

a może po prostu zatankowalas kiepskiej jakości paliwo i stad objawy. Może te wersje PZEV sa czułe na jakosć paliwa...

Na pewno zmieniłbym filtr paliwa i sprawdził czy pompa podaje odpowiednie ciśnienie paliwa.

Układ zapłonowy – tylko cewki...ale to by wyszło przy inspekcji cewki.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 17:38

tankowalam na BP, jak zawsze. Myslisz ze az tak na paliwo moze reagowac??
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 17:41

mazdy sa bardzo czule na jakosc paliwa.
w wiekszosci przypadkow jesli mazda sie w taki sposob zachowuje, skakanie obrotor, i brak mocy, moze to byc z powodu nastepujacych zeczy;
-brudny MAF sensor
-zatkany PCV valve
-zatkany EGR valve
-zla jakosc benzyny
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez zio » 2 lis 2009, 18:15

lucaspl88 napisał(a):mazdy sa bardzo czule na jakosc paliwa.
w wiekszosci przypadkow jesli mazda sie w taki sposob zachowuje, skakanie obrotor, i brak mocy, moze to byc z powodu nastepujacych zeczy;
-brudny MAF sensor
-zatkany PCV valve
-zatkany EGR valve
-zla jakosc benzyny


Ale koleżanka nie ma problemów z obrotami na biegu jałowym, tylko jak ciśnie.

Nie znam sie na PCV i EGR, ale z tego co wiem te też dają w du$e na wolnych obrotach?
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 18:18

ja mialem problem z przyspieszeniem przy 2500-3500 obrotow, i przeczyszczenie maf sensor i throttle body zlikfidowalo problem calkowicie.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 19:42

jak pisalam wczesniej- na biegu jalowym tez zaczely obroty skakac
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 19:43

a mechanik milczy :( widac nie moze dac sobie rady o zgrozo :(
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 19:47

ja na mazdach tutaj robie praktycznie codziennie, od silnikow, po zawieszenia i elektryka ( u siebie w garazu ) i mialem 5 aut z takimi samymi symptomami jak Sylwia.
Przeczyscilem wszystko, i auto zaczelo calkowicie inaczej pracowac.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 21:14

A skad Ty jestes lucaspl88?? <diabełek> i dlaczego nie z tego miasta co ja?? :|
Mam jeszcze jedno pytanie – czy prad jaki pobiera auto moze miec 0,19A? Taki ma wlasnie moje i to chyba za duzo, choc zdania slyszalam rozne na ten temat.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 21:24

W sumie ja jestem z Podkarpacia, z Jasla, ale niestety mieszkam w Chicago w USA.
Jesli chodzi o pobor pradu, to w sumie nie wiem.
Mazda ma strasznie duzy problem z uziemieniem silnika.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 21:27

To rzeczywiscie "troche" daleko...
Dlaczego taki problem? Z czego on wynika?
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 21:30

Mazda uzyla kable strasznej jakosci do calego komputera, I uziemienia.
Ja zalozylem caly Stabilizer do elektryki, I sie poprawilo.
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 21:51

To mnie zasmuciles...Wyglada na to, ze to ciezsza sprawa. A co to jest ten stabilizer? (przepraszam jesli pytanie jest naiwne,ale--choc interesuje sie moim autem--to jeszcze bardzo wielu rzeczy nie wiem)
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez lucaspl88 » 2 lis 2009, 21:55

ciezko powiedziec co jest nie tak bez patrzenia na auto. zeszlo by mi 1 dzien zeby powiedziec dokladnie co jest nie tak... ale niestety to nie jest mozliwe, poniewarz dzieli nas dosc sporo mil.
jakis check engine light, jakies kody wyskoczyly czy nie ?
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2009, 21:30
Posty: 49

Postprzez vqsoft » 2 lis 2009, 21:58

no to trochę przydużo
rozumiem ze taki jest pobór w momencie spoczynku gdy nic w kabinie sie nie świeci i uzbrojony jest tylko alarm ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 22:09

Tak, w stanie spoczynku. Zmierzony miedzy klemą ujemną, a elektrodą ujemna akumulatora.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 22:11

Na kompie jest czysty, checki zadne sie nie palą.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez vqsoft » 2 lis 2009, 22:13

to coś pożera prąd. metoda eliminacji :)
wyciągaj bezpieczniki od systemów i sprawdzaj pobór
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Sylwia » 2 lis 2009, 22:15

zeby to bylo takie proste.........wszystkie bezpieczniki wyciagniete, po kolei i nic, zero reakcji
--------
Witam,
mechanik twierdzi, ze najprawdopodobiej przyczyną szarpania jest przeplywomierz.Zalal go jakims specjalnym plynem i zaczelo szarpac autem jeszcze bardziej, nie pomoglo niestety.
Elektryka cala jest ok,posprawdzal,pomierzyl,nie ma nigdzie zadnego przebicia.
Ale podejrzewa, ze ten pzeplywomierz nie jest oryginalny,nie wie czy on w ogole tam powinien byc, bo po numerach-nie ma takiego przeplywomierza do tej mazdy. Jutro ma podmienic przeplywomierz na inny,o ile znajdzie pasujący.
Jaki to powinien byc przeplywomierz? Jakie ma miec numery? Wie ktoś może? I gdzie go mozna kupic i za ile? moze byc uzywka, byle sprawna:)
podrawiam:)
------------
Mechanik mowil,ze padniety przeplywomierz tlumaczylby, dlaczego padl katalizator-paliwo nie spalalo sie w calosci tam gdzie trzeba, ale zalewalo kata i tam sie spalalo,az wypalilo go w srodku.
---------------
niestety,to nie przeplywomierz:( podmieniony na nowy i tak samo szarpie...nadal nie wiadomo co:(((

Edytujemy posty!
Początkujący
 
Od: 30 paź 2009, 11:33
Posty: 16
Auto: mazda 3, 2.0, automat

Postprzez zio » 6 lis 2009, 14:28

wg mnie na bank co coś z paliwem – moze masz gdzieć przygiętą rurkę z baku którą idzie paliwo do silnika? wydajność pompy łatwo można sprawdzić – po odłaczeniu gumowych węży z rurek którymi doprazwadzane jest paliwo wystarczy przekrecic kluczyk – powinno zdrowo zugnac paliwem (dlatgo lepiej to robić w 2 osoby – wtedy druga osoba trzyma jakies naczynko pod rurką – żeby nie ochlapać paliwem jakiegoś silnika. Taka moja rada.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323