Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez MasterB » 25 paź 2009, 19:57

Grzyby napisał(a):Nie ma takiej możliwości bo .... turbina NIGDY się nie wyłącza – pracuje ZAWSZE.
:)


Być może, zawsze jeździłem benzynowymi... Dzięki za sprostowanie. Po prostu załapał muła jak golfI ;)

krzych napisał(a):Blad podstawowy. Pierwsza rzecz jaka sie robi to odczyt bledow z komputera.


No tak, ale do tego chyba muszę i tak jechać do serwisu?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez gorylla » 25 paź 2009, 21:08

MasterB- miałem IDENTYFIK wyglądające objawy, o czym zapewne już przeczytałeś. U mnie skończyło się wymianą sondy lambda i od tej pory wszystko ustąpiło, jak ręką odjął. Kontrolkę DPF widziałem od tego czasu tylko raz (po długim i intensywnym kręceniu się wyłącznie po mieście), ale tylko zapaloną na stałe, a nie migającą. Wypaliłem "od ręki" i od tamtej pory już nie widziałem kontrolki. Teraz auto sprawuje się super.

Nie chcę cię absolutnie straszyć, że u Ciebie jest ta sama awaria (bo może nie jest), ale zawsze lepiej wiedzieć, gdzie może leżeć problem.

Dodam, że u mnie problem Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ nie leżał po stronie ilości oleju, bo w czasie występowania problemów olej miałem na poziomie około 1/4.

Niestety ale chyba MUSISZ podpiąć się do IDS-a bo dojść na własną rękę będzie pewnie ciężko.

Pamiętaj, że to bardzo poważna sprawa, bo chyba wyobrażasz sobie co może się stać, gdy będziesz np. wyprzedzał przy niewielkiej ilości miejsca i auto nagle zamuli. Czołówka gotowa.

A mulenie auta jest spowodowane tym, że auto ogranicza obroty przechodząc w stan awaryjny, aby chronić silnik i jego podzespoły przed poważną awarią.

Lepiej jedź do ASO- nawet za cenę przykrej diagnozy. Objawy nie ustąpią same, możesz być pewien. U mnie tylko się pogarszało, auto przechodziło w stan awaryjny coraz częściej i częściej...
Pozdr.
Ostatnio edytowano 26 paź 2009, 13:33 przez gorylla, łącznie edytowano 1 raz
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez MasterB » 25 paź 2009, 22:02

gorylla dzięki za odpowiedź. Auto stoi na parkingu do momentu wyjazdu do ASO, nawet nie myślałem żeby jeździć z "dyskoteką" na desce ;)
Dam znać co i jak po zdiagnozowaniu i (oby) naprawie usterki.

Mały offtop – odnośnie częstego sprawdzania poziomu oleju... W moim peżociku 307 rocznik 2001 (którym nb zrobiłem 250kkm bez awarii) jest to rozwiązane dużo lepiej bo poziom oleju wyświetla się po przekręceniu kluczyka... Dzięki temu nawet niespecjalnie wiem gdzie jest bagnet ;)
Takie rozwiązanie zdecydowanie poprawiłoby komfort użytkowania Madzi z tym nieszczęsnym DPF :P
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Riki » 25 paź 2009, 23:50

MasterB napisał(a):peżociku 307 rocznik 2001 (którym nb zrobiłem 250kkm bez awarii)


2.0 110KM? :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MasterB » 26 paź 2009, 11:35

Riki napisał(a):2.0 110KM? :D


1.6 110KM benzyna :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez krzych » 26 paź 2009, 20:01

Troche OT ;P

Zauwazyliscie, ze podczas wypalania, ciszej pracuja wtryski? Mnie to osobiscie dziwi, powinno byc jakby odwrotnie...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MasterB » 29 paź 2009, 15:37

Mały update odnośnie mojego problemu – ze wskazań komputera jednak wychodzi na to że to nie DPF a sonda lambda. Mam nadzieję że po wymianie wszystko będzie OK i będę mógł sobie w końcu pośmigać :D
DPF tak czy inaczej dałem do wypalenia (niejako przy okazji) to będę miał z tym spokój na jakiś czas :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez mcbeth » 29 paź 2009, 18:54

krzych napisał(a): podczas wypalania, ciszej pracuja wtryski?

U mnie silnik podczas wypalania chodzi inaczej, raczej głośniej.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez gorylla » 30 paź 2009, 10:03

MasterB napisał(a):Mały update odnośnie mojego problemu – ze wskazań komputera jednak wychodzi na to że to nie DPF a sonda lambda.


I told You!
Cóż można powiedzieć, jak nie – Witaj w klubie "padniętych sond". Z ciekawości- przy jakim przebiegu walnęła, bo u mnie przy 130tkm?

Niestety szykuje Ci się wydatek. Ale zawsze to lepiej, niż uszkodzony DPF. Jestem pewien, że po wymianie sondy wszystko się uspokoi, bo u mnie jest teraz cacy. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez MasterB » 30 paź 2009, 12:15

gorylla napisał(a):I told You!
Cóż można powiedzieć, jak nie – Witaj w klubie "padniętych sond". Z ciekawości- przy jakim przebiegu walnęła, bo u mnie przy 130tkm?


A uwierzysz jak powiem że przy 131tys km? Może jakaś wadliwa seria... Albo w ogóle błąd konstrukcyjny.
Dla uściślenia moja Madzia jest z czerwca 2006.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez gorylla » 30 paź 2009, 14:09

To baaaardzo ciekawe, co piszesz. Może to przypadek, ale może taka jest mniej więcej żywotność sond w tych silnikach? Kto wie... W końcu objawy były praktycznie identyczne.

Dla uściślenia moja M5 jest z maja 2007r.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Riki » 31 paź 2009, 00:28

MasterB napisał(a):1.6 110KM benzyna


uuu.. myślałem, że klekot.. sio mi stąd z etiliną! (nie ten dział :P)


krzych napisał(a):Zauwazyliscie, ze podczas wypalania, ciszej pracuja wtryski?


Myślę, że raczej bardziej "twardo"
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krzych » 2 lis 2009, 14:59

mcbeth napisał(a):
krzych napisał(a): podczas wypalania, ciszej pracuja wtryski?

U mnie silnik podczas wypalania chodzi inaczej, raczej głośniej.

Riki napisał(a):Myślę, że raczej bardziej "twardo"

No tak, generalnie lekko glosniej (jakby jakies luzy "cisnieniowe" byly – tak mi sie kojarzy), ale za to wtryski nie klepia, jada rowniutenko jak jeden maz...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Bolek » 3 lis 2009, 11:38

Zrobiłem prawie 10kkm od ostatniej wymiany oleju; przed weekendowym wypadem sprawdziłem poziom – idealne F – tak jeszcze nie było. Jak dotąd miałem około 7 mm powyżej już w kilka tysięcy po wymianie i taki poziom utrzymywał się do końca. Wypalania DPF w ogóle nie zauważam, po wgranu nowego softu (rok temu) średnie spalanie obniżyło mi się o jakieś 0,2 litra (czyli w sumie w granicach błędu/zmiennych warunków jazdy).
51kkm łącznie – mrugającej kontrolki DPF jeszcze nie widziałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez Myjk » 3 lis 2009, 11:47

Jeśli chodzi o spalanie, to właśnie pobijam wszelkie rekordy. 11L/100km. Jest to wynik kolosalnych korków w Wawie i wynikająca z tychże – dynamiczna i raczej nerwowa jazda – a także niskie temperatury. Na ten czas nic się nie zmieniło w kwestii DPF – 2/3 drogi do X, 36 kkm na budziku. Również kontrolki palącej się, ani migającej – nie widziałem.
Ostatnio edytowano 3 lis 2009, 16:44 przez Myjk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 3 lis 2009, 16:20

Bolek napisał(a):Zrobiłem prawie 10kkm od ostatniej wymiany oleju; przed weekendowym wypadem sprawdziłem poziom – idealne F – tak jeszcze nie było

A widzisz widzisz – ja wprawdzie malo jeszcze od ostatniej wymiany oleju zrobilem i tez mi sie utrzymuje. Byc moze to wplyw wymienionych podkladek pod wtryskami... Niestety wypalanie nadal zauwazam (spalanie + szarpanie przy wy(w)sprzeglaniu), a kontrolke widzialem raz, jak sie PCM domagal wymiany oleju, a nie jak wszyscy strasza, z powodu bledu czy innej strasznej rzeczy ;)

Myjk napisał(a):Jeśli chodzi o spalanie, to właśnie pobijam wszelkie rekordy. 11L/100km

To teraz juz wiesz o czym ja pisalem na poczatku.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Jaksa » 3 lis 2009, 23:26

Myjk napisał(a):Jeśli chodzi o spalanie, to właśnie pobijam wszelkie rekordy. 11L/100km
Moja GY spala podobnie co prawda mało jezdze bo uzywam tego auta tylko podczas pracy na szybkie wyskoki , DPF czysty ( zawartosc sadzy 0,05 )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 3 lis 2009, 23:33

Jaksa napisał(a):Moja GY spala podobnie co prawda mało jezdze bo uzywam tego auta tylko podczas pracy na szybkie wyskoki , DPF czysty ( zawartosc sadzy 0,05 )

No tak, bo Ty masz ewidentnie ciężką stopę. :P Dzisiaj włączyłem kapelusz-style i znowu wróciłem do 8
a korki były jaksiemasz. Także to wszystko jest głównie kwestia odpowiedniego traktowania pedału gazu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 3 lis 2009, 23:57

Myjk napisał(a):Także to wszystko jest głównie kwestia odpowiedniego traktowania pedału gazu
Masz rację :) Wiesz Michał , silnik w tym modelu pracuje zupełnie inaczej niz w starszych szostkach – podoba mi sie ten pomruk i delikatny swist turbiny :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 4 lis 2009, 01:32

Myjk napisał(a):Dzisiaj włączyłem kapelusz-style i znowu wróciłem do 8
a korki były jaksiemasz. Także to wszystko jest głównie kwestia odpowiedniego traktowania pedału gazu.


Czyli wychodzi na to, że nowy soft nic nie ma do rzeczy... :) śledzę wątek, bo jestem ciekawy jak to zachowuje się w praktyce, chyba widać same zalety (jak na razie?)


Jaksa napisał(a):silnik w tym modelu pracuje zupełnie inaczej


ee tam... ;) jadą tak samo i klepią podobnie <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6