Mazda Xedos 6 (CA) – Opinie i Informacje
lukkil napisał(a):Panowie oglądałem Xedosa i mam 2 pytania
Witamy na forum

Kup auto od któregoś z klubowiczów lub forumowiczów, nie natkniesz się na minę i będziesz miał auto zadbane
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
lukkil napisał(a):Panowie czy w Xedosie jest zbiorniczek wyrównawczy? hmmm ew. jakaś dobra metoda na sprawdzenie bulgotania płynu chłodniczego, jego koloru itp bez zbiorniczka ciezko by bylo
jest zbiorniczek wyrownawczy – jak otworzysz maske to po lewej stronie (twojej lewej). Co do sprawdzania bulgotania – na zimnym silniku otwierasz korek, ktory sie znajduje przy silniku (sa dwa – jeden blizej chlodnicy, drugi przy silniku). Po zdjeciu tego korka odpalasz silnik, druga osoba siada za kierownica i przegazowuje auto, a ty patrzysz co sie dzieje z plynem.
dzięki za podpowiedź odnośnie sprawdzenia bulgotania bo zrobiłbym to zupełnie inaczej
jakbyś mógł mi jeszzce objaśnić to co zaznaczyłem na rysunku:
rozumiem ze korek który mam odkręcić i sprawdzać bulgotanie zaznaczyłem na rysunku kolorem czerwonym?
kolor niebieski to zbiorniczek wyrównawczy, tak?
PS: co to za korek oznaczony na rysunku kolorem zielonym?
pzdr
jakbyś mógł mi jeszzce objaśnić to co zaznaczyłem na rysunku:

rozumiem ze korek który mam odkręcić i sprawdzać bulgotanie zaznaczyłem na rysunku kolorem czerwonym?
kolor niebieski to zbiorniczek wyrównawczy, tak?
PS: co to za korek oznaczony na rysunku kolorem zielonym?
pzdr
cos Ci te kolorki slabo wyszly
Ten po lewo od tego na niebiesko to jest zbiorniczek wyrownawczy. Ten korek, ktory zaznaczyles na pomaranczowo (czerwono?) to jest ten ktory masz odkrecic przy sprawdzaniu, a ten korek po prawej to jest drugi korek w ukladzie chlodzenia 
jak odkrecisz te korki czerwony i zielony na cieplym silniku to jasne, ze buchnie do gory. Ten od wyrownawczego mozesz otwierac zawsze kiedy Ci sie podoba.
Panowie, pytanie za 100pkt:
użyłem szukajki, znalazlem instrukcje ale nic innego...
czy o Xedos CA istnieje jakas ksiazka serwisowa w stylu "Xedos sam naprawiam" jakiś "service manual"??? może być po angielsku
z góry dzięki za namiary
5!
użyłem szukajki, znalazlem instrukcje ale nic innego...
czy o Xedos CA istnieje jakas ksiazka serwisowa w stylu "Xedos sam naprawiam" jakiś "service manual"??? może być po angielsku
5!
ni ma
jedynie EPC ale to nie jest jako taki manual
lukkil napisał(a):podobno w instrukcji jest napisane ze do 1L na 10000tys
Zależy jak jeździsz, itp. Generalnie jeżeli nie dymi, a "troszkę" sobie go łyknie to nie ma się czym przejmować – silnik, który lubi wysokie obroty, a ma przy tym już swoje latka, także no cudów tu się nie ma co spodziewać – trochę musi
W ramach ciekawostki:
W instrukcji do BMW napisane jest, że silnik jest sprawny, nawet gdy pali (przy ostrym katowaniu) do 1,5l/1000km – słownie: półtora litra na tysiąc kilometrów!

f*ck
mi spala sladowe ilosci:D ok. 0.7 litra na 13 tys. km (co tyle staram robic sie wymiane) jezdze na polsyntetyku shell helix plus. Jesli natomiast chodzi o klekotanie po odpaleniu na zimnym silniku to jest normalne, zwlaszcza jak nie masz full oleju w mazdzie. Mi popychacze klekocza okolo minuty po odpaleniu i nie ma znaczenia czy zima czy lato.Co prawda mazda ma juz 275 tys km wiec maja prawo chwile dluzej stukac, pewnie jakies sa zapieczone 
lukkil napisał(a):Panowie, pytanie za 100pkt:
użyłem szukajki, znalazlem instrukcje ale nic innego...
czy o Xedos CA istnieje jakas ksiazka serwisowa w stylu "Xedos sam naprawiam" jakiś "service manual"??? może być po angielskuz góry dzięki za namiary
5!
wszystko istnieje, tylko kosztuje
http://www.marque.com.au/scripts/BooksB ... zda&Type=C
masz spis istniejących trza wiedzieć że xedos=eunos
masz nazwy więc można szukać rzeczy za free w necie
powodzenia i cierpliwości
a w ogóle jak znajdziesz to daj znać
MojA KoCHanKa ZaLoTniE MruCzY JaK JĄ PrzYcisNE
WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW
PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....
MoJa KoCHaNKa
WYPOSAŻENIE GASTRONOMII, SKLEPÓW I MAGAZYNÓW, MEBLE, CHŁODNICTWO, KLIMA, KOLEKTORY, PISAĆ NA PW
PrOjEkTy AUTO CAD wykonuję....
MoJa KoCHaNKa
- Od: 6 sty 2009, 18:55
- Posty: 90
- Skąd: Białystok
- Auto: MaZdALeNa XEDOS 6 CA KF
Witam wszystkich fanów marki Mazda .Jestem nowy na tym forum poniewaz mam zamiar kupic Xedosa 6.Poczytałem troche forum i mam dylemat jaki motor wybrac V6 czy moze rzędówke 1.6.Obecnie mam Audi 80 z 2 litrowym 115 konnym motorem i boje sie czy 1.6 w Xedosie nie bedzie zbyt małym silnikiem i nie biore pod uwagi roznicy w spalanym paliwie bo normalne ze V6 swoje zjeśc musi.Drugi mój dylemat to jak te auta zachowują sie w gazie czy dobrze go znosza,oczywiscie wolalbym kupic auto bez gazu ale czesto trafiam na ogłoszeniach na modele z gazem .Moze ktoś z ludzi z forum ma na sprzedaż ładna Mazde V6 bo jak wcześniej juz wyczytałem od takiego urzytkownika zawsze pewniej:]Pozdrawiam i oczekuje propozycji:]

- Od: 6 gru 2009, 12:35
- Posty: 3100 (13/54)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)
radost napisał(a):To może tu dam pytanko...
Proszę o dane felgi stalowej 15" do zimówki dla xedosa 6 (ET, średnica otworu centrującego, szerokość)
rozstaw otw 5x114
otw centralny 67
ET 50
szer6"
ale zawsze możesz kupic takie felgi jak Ja mam do sprzedania
deejay27 napisał(a):Poczytałem troche forum i mam dylemat jaki motor wybrac V6 czy moze rzędówke 1.6.
Jak chcesz xedosa to bierz zadbanego v6 w brew opiniom jest znacznie lepszy konstrukcyjnie niż 1,6.
Gaz można zakąłdać do każdego silnika tak starej mazdy, oczywiście sekwencję z szybkimi wtryskami.
Jezeli chodzi o sapalanie to mnie 1,6 palił nawet więcej niż v6 ale jeżeli preferujesz spokojny styl jazdy to to istotnie 1,6 może być zadowalający pod każdym względem.
ja wyraze opinie na temat 1.6 wlasnie gdyz jestem szczesliwym posiadaczem od roku xedosa z tym wlasnie motorem i szczerze powiem iz oleju niebierze nic przebieg na chwile obecna wynosi 103tys km auto kupilem z pierwszej reki z niemiec i z ksiazka serwisowa a jesli chodzi o spalanie 1.6 wcale niejest male bo na poziomie 10 -11 litrow akurat V-ka niejezdzilem to sie niebede wypowiadac ale mysle ze 1.6 w xedosie daje rade do normalnej jazdy tym autem bo niestety demonem predkosci niejest ale w miare radzi sobie z ta buda
-
onyxboy
onyxboy napisał(a):ksiazka serwisowa a jesli chodzi o spalanie 1.6 wcale niejest male bo na poziomie 10 -11 litrow
no to nic dziwnego ze wieksza wersja tego silnika (1,8 DOHC) spali mi nawet powyżej 12L/100gazu ale wiem ze v-ka potrafiła się wyrobic też w tych granicach
Jak dla mnie 1,6 113KM był zdecydowanie za słaby ten 1,8 DOHC (który fabrycznie mił niby 136KM) jest juz zadowalający pod względem mocy ale niestety jego kultura pracy jak i 1,6 ne jest dla mnie do przełknicia.
deejay27 jak polozysz 25k zl na stol to mozesz zabierac mojego nawet w tej chwili
auto ma dobrze zestrojona instalacje gazowa BRC (strojona na hamowni), zrobiony silnik jakies 20k km temu(na syntetycznym oleju elf evolution sxr 5w30 pobiera litr na 10 000km). Zastanow sie wiec dobrze
Hazu silnik BP ma te niezaprzeczalna zalete, ze mozna go uturbic
btw. ogarnales juz temat tego silnika w xedosie?
Hazu silnik BP ma te niezaprzeczalna zalete, ze mozna go uturbic
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6