Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Maciej Loret » 24 paź 2009, 11:08

danstan napisał(a):Przez całych 128 stron tego wątku. Wszyscy (poza Kristkiem i jeszcze jednym kolegą – sorry nie pamiętam nicka)


Sam widzisz...
Wystarczyło nie pisać tego, co zacytowałem o 7.45.
Poza tym w środkowej Hiszpanii warunki nie odbiegają specjalnie od tych egipskich czy saudyjskich ?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez travisowski » 24 paź 2009, 11:23

denstan spokojnie. dobrym tropem idziesz i dobrze rozumujesz.ale trzeba kilka rzeczy rozdzielic.
5w30, 0w30, 0w20, 5w20 nie we wszystkich przypadkach wskazane jest stosowac nawet jesli tak mowi instrukcja. w aucie z przebiegiem 200kkm nie w kazdym przypadku stosowanie 5w30 jest wskazane nie mowiac juz o reszcie z wyzej wymienionych. ale sa wyjatki. sa tez sytuacje w ktorych forumowicz przechodzi na 5w po przebiegu 200kkm i wszystko gra.

danstan napisał(a):Nie przypominam sobie, a strony i wypowiedzi przeczytałem wszystkie, aby ktoś pytał o dobór oleju do samochodu eksploatowanego w Australii, Kenii, czy innym miejscu świata.

motul do silnika np: mojego zaleca stosowanie 0w20 zarowno w Polsce jak i Australii.

jesli w stanach do mojego silnika zalecaja 5w20 to 5w30 w Polsce jest az nadto. i nie ma tutaj podzialow na stany. 5w20 na pustyni w Nevadzie jak i 5w20 w stanie Michigan.

ja osobiscie przeszedlem z 5w30 na 0w30 pomimo iz uwazalem i nadal uwazam ze 5w30 jest wystarczajacy. kilka powodów jednak bylo tak silnych ze przechylilo szale i zdecydowalem sie na taka zmiane. bardzo chcialbym wam napisac o zaletach tego przejscia ktorych sie nawet nie spodziewalem. po kilku tysiacach przejechanych juz moglbym napisac. poczekam jednak jeszcze i potem zaloze odrebny temacik na ten temat.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez danstan » 24 paź 2009, 13:54

Witam
Po pierwsze nie "denstan", a "danstan".
Po drugie jestem spokojny.
Po trzecie zastanów się, a o tym pisałem wcześniej jaka będzie różnica np. w podawaniu oleju o różnych klasach lepkościowych przez zużytą np. pompę olejową co jak to również pośrednio podkreślałem określa stan techniczny silnika.
Pamiętajmy także o stopniowym zużyciu panewek wału i korbowodowych, o zwiększających się stopniowo luzach, a to zależy także od użytych materiałów i zastosowanych technologii, pomimo występowania których konieczne jest zapewnienie właściwej grubości, odpornego na zerwanie filmu olejowego.
Widzisz tak się w moim życiu składało, że miałem okazję pracować także przy tworzeniu konstrukcji, gdzie role oleju były nie bez znaczenia. Stąd też takie przemyślenia, a nie inne.
Skoro Twoje subiektywne odczucia po zmianie oleju silnikowego z 5w30 na 0w30 satysfakcjonują Cię to Twoja sprawa. Oczywiście bardzo cenne będą wyniki Twoich obserwacji, ale na nie stosujcie uogólnienia, że ponieważ dany olej dobrze sprawuje się w Twoim samochodzie to na pewno będzie dobrze sprawował się w silnikach innych aut. Nie wolno tego robić, gdyż samochody jak i ich silniki tak jak ludzie różnią się. Nawet dwa nowe egzemplarze tego samego typu silnika wyprodukowane na tej samej linii produkcyjnej różnią się parametrami (muszą się tylko zmieścić w granicach tolerancji określonej przez producenta). W przypadku silników używanych te różnice jeszcze bardziej się powiększają. Ma na to wpływ ma bardzo wiele czynników np. rodzaje użytych materiałów eksploatacyjnych, częstotliwość ich wymiany, jakość paliw, zapylenie powietrza, sposób eksploatacji i zapewne wiele wiele innych.
Tak więc moim skromnym zdaniem cenne są opinie i uwagi i spostrzeżenia dotyczące materiałów eksploatacyjnych używanych w konkretnych pojazdach, ale ostrożny byłbym w zalecaniu ich stosowania innym bez znajomości stanu technicznego aut innych użytkowników.
A tak dla ciekawości przykład oleju dla samochodów w których może występować znaczne zanieczyszczenie paliwa lejem lub ja kto woli oleju paliwem. Proponuję zerknąć dla jakich marek został opracowany:
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=177
Dobierając olej warto także zerknąć do jakiego stylu eksploatacji przeznacza go producent:
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=174
Zwłaszcza, że w wielu przypadkach, szczególnie dotyczących olejów lekkobieżnych o niskim HTHS, producenci oleju zamieszczają formułę "Należy sprawdzić w instrukcji samochodu możliwość ich użycia"
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=161
Podkreślam to producent samochodu i silnika określa, o jakich parametrach olej jest najwłaściwszy do jego produktu (nie mylić ze stwierdzeniem, który producent oleju). Gdyby producent auta/silnika stwierdził w wyniku uwag zgłaszanych przez miliony użytkowników jego pojazdów, że jest inaczej to najprawdopodobniej zmienił by specyfikacje zalecanych olejów. Takie jest moje zdanie i przy nim pozostanę.
Ja gdybym się decydował na zmianę oleju w nowej Madzi po okresie gwarancji to użyłbym najprawdopodobniej tego:
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=165
lub tego (pomimo, że silnik LF nie ma DPF) bo jest to olej o niezłych parametrach i do tego niskopopiołowy, a więc i silnik i katalizator będą zadowolone:
http://www.motul.auto.pl/index.php?p=163
Na razie auto na gwarancji i przez co najmniej trzy lata będzie jeździło na Dexeli Ultra 5w30.
To tyle. Wydaje się że nie ma o co kruszyć przysłowiowej kopi, pozostaniemy przy swoich zdaniach.

I jeszcze odpowiedź na stwierdzenie Macieja Loreta:
"Krisek również zawsze odnosi się do polskich warunków?"
Czyżby te wyniki analiz olejów publikowane przez Kristka dotyczyły oleju eksploatowanego w samochodzie używanym w Polsce czy Kanadzie.
Czy stwierdzenia kolegi Kristka z 4 września 2009 roku uległo zmianie:
"w 99% Stosowanie oleju takiego jak zaleca producent bedzie skutkowac dlugim zyciem silnika – Nie badz lepszy ... Madrzejszy"
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez travisowski » 24 paź 2009, 16:42

duzo napisales wiec wypadalo by sie jakos do tego ustosunkowac

travisowski napisał(a):5w30, 0w30, 0w20, 5w20 nie we wszystkich przypadkach wskazane jest stosowac nawet jesli tak mowi instrukcja.


jeszcze raz przytaczam to co napisalem wyzej. niewiem czy to czytales czy przeoczyles.

wczesniej z dystansem podchodzilem do wypowiedzi krisa zanim nie zglebilem wiedzy na temat olei na tyle na ile bylem w stanie sam konsekwentnie podlac decyzje jaki olej stosowac i dlaczego oraz zrozumiec ze chlopak wie co pisze i nie myli sie w tym. wielokrotnie mielismy slowne sprzeczki i wymiane zdan na ten temat. do dzisiaj nie do konca zgadzam sie ze wszystkim co pisze ;)

decydowalem sie przejsc z 5w30 na 0w30 nie dlatego ze przeczytalem to na forum albo ze ktos mi to zasugerowal tylko dlatego ze moja wiedza na ten temat wzrosla po doglebnym zainteresowaniu sie tym tematem. troszke mi to zajelo ale warto bylo.

w przeciwienstwie do krisa nie bede i nigdy nie polecalem 0w30 innym. uwazma ze kazdy powinien lac to co zaleca instrukcja i bedzie dobrze.

to ze zalalem 0w30 to nie zaden moj eksperyment. za bardzo lubie swoje auta zeby bawic sie w eksperymenty. podjalem ta decyzje bo fakty mowia same za siebie.

tak jak pisal krisek zamiennikiem 5w30 moze byc 0w30 zamiennikiem 5w20 moze byc 0w20

wlasnie dlatego marka motul do mazdy zaleca 0w20 nie tylko na Polske ale rozniez na klimat Australi gdzie kazdy wie jakie sa temperatury.

nadal podkreslam wystarczy trzymac sie instrukcji i bedzie idealnie. stosowanie 5w50, 5w40, 10w40 jesli producent zaleca 5w30 nie uchroni silnika bardziej w temperaturach operacyjnych tak jak uwaza wielu.
jest to bledne myslenie.
chcac bardziej chronic silnik zmianiajac przy zaleceniach producenta z 5w30 na 5w50 robimy zupelnie na odwrot. chcac tymi dwiema dzisiatkami po literce W chronic lepiej silnik podczas pracy , zima oraz przy suchych startach te dwie dziesiatki robia swoje.

tak jak bylo wielokrotnie pisane i z czym na poczatku sam nie moglem sie zgodzic
0w30 moze miec lepszy film olejowy niz oleje gestsze.

na olej musimy patrzec w pelnym zakresie temperaturowym +– a nie tylko podczas pracy operacyjnej. podczas pracy operacyjnej 10w30 5w30 i 0w30 chronia tak samo
lecz zima i przy startach wyglada to zupelnie inaczej.

jesli producent zaleca w30 to znaczy ze zakres temperaturowy jest idealny do odpowiedniej ochrony

kazdy silnik jest inny tak jak pisales. ale rozmawiamy o silnikach w ktorych zalecenie
to 5w30. i nie ma znaczenia czy to 2.3l jaki mam ja czy 1.6 M3 bardzo popularny u nas w kraju.

jesli producent zaleca ci 5w50 to tego sie trzymaj
jesli zaleca 10w40 to takze tego sie trzymaj
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 24 paź 2009, 18:42

malkolm napisał(a):Krisek rozczaruje cię, ostatnio kupiłem filtrona i pisało na nim made in ukraina, jeśli chcesz to ci zdjęcie zrobię.
porażka


Tak Filtron ma fabryki na calym swiecie .... do 2.3 Kartdridz jest robiony w PL :)
Ja zmienilem autko na normalne puszki ... :)

Mam w zapasie PureOne, RoyalPurple, K&N filtry ... :) Dzis wsumie moze zmienie olej :)

zaleje 0w20 .. bo mam resztke :)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez travisowski » 24 paź 2009, 18:56

Krisek napisał(a):zaleje 0w20 .. bo mam resztke

i przejade sie do US na pustynie w Newadzie zatrzec silnik <lol>
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez Krisek » 24 paź 2009, 19:33

Tiaa
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Grzyby » 24 paź 2009, 19:52

A Wy to nigdy nie macie dosyć?
Nie nudzi Was ciągłe pisanie o tym samym?
Bo mnie i owszem nudzi, wręcz drażni jak tu zaglądam i widzę znowu te same teksty.


Tak, wiem. Mogę tu nie zaglądać. Tylko po co w kółko o tym samym?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez danstan » 24 paź 2009, 23:44

Najpierw odpowiedź dla kolegi travisowskiego

Posty czytam dokładnie, chyba w przeciwieństwie do Waćpana. Przykład to cytat z Twojego postu:
"wlasnie dlatego marka motul do mazdy zaleca 0w20 nie tylko na Polske ale rozniez na klimat Australi gdzie kazdy wie jakie sa temperatury."
tylko pewnie nie doczytałeś uwagi:
"Oleje te mogą być nieodpowiednie do niektórych silników. Należy sprawdzić w instrukcji samochodu możliwość ich użycia."
I to tylko tyle lub aż tyle. Skoro uważacie obaj koledzy że oleje 0w20 lub 0w30 są najlepsze to czemuż to niezalecane do np. Mazdy RX8. Odpowiecie, że silnik rotacyjny Wankla. Dlaczego produkuje się specjalizowane oleje do silników z układem pompowtryskiwaczy. Czy dla widzimisia, czy znowu z uwagi na konstrukcję silnika. Odpowiedzcie sobie sami.
I to tyle w kwestii wyjaśnienia.
Najcenniejsze jest przemyślenie Kristka o którym już pisałem. Jakoś obaj koledzy pominęliście je milczeniem. Więc powtórzę:
"w 99% Stosowanie oleju takiego jak zaleca producent bedzie skutkowac dlugim zyciem silnika – Nie badz lepszy ... Madrzejszy"
I to jest prawda na 99%, bo chciałbym zobaczyć ten jeden procent silników Mazdy (bo o niej dyskutujemy), które uległy uszkodzeniu z uwagi na stosowanie, zgodnie z instrukcją, oleju o klasyfikacji lepkościowej zalecanej przez producenta auta.

Grzyby napisał(a):A Wy to nigdy nie macie dosyć?
Nie nudzi Was ciągłe pisanie o tym samym?
Bo mnie i owszem nudzi, wręcz drażni jak tu zaglądam i widzę znowu te same teksty.
Tak, wiem. Mogę tu nie zaglądać. Tylko po co w kółko o tym samym?


W pełni podpisuję się pod Twoim postem. Dyskusja stała się akademicka prawie jak o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi.
A więc "pax vobiscum". Niech każdy zostanie przy swoim zdaniu, używa oleju jaki uważa za najlepszy i koniec.
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez travisowski » 25 paź 2009, 00:33

Grzyby napisał(a):Bo mnie i owszem nudzi, wręcz drażni

napisano w tym watku na temat olejow juz wszystko co mozna napisac.
jak wchodze na ten watek to mnie k....ca strzela jak widze ciagle te same pytania te same teksty a szczegolnie mnie wk....a jak ktos sie pojawia nie czytajac tego co wczesniej napisano i zadaje debilne pytania po raz setny przerabiane. dlatego wlasnie momentami juz nie wytrzymuje i znowu sie wciagam w te glupie gadki ktore przetolkowano w tym watku miliony razy.
ciebie grzyby jako czlonka zarzadu tego forum prosilbym i przemyslenie skonsultowanie z reszta decydentow i zamkniecie tego watku raz na zawsze. mam nadzieje ze ktokolwiek sie pod tym podpisze.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez travisowski » 25 paź 2009, 00:40

danstan napisalem juz wczesniej co mialem ci do powiedzenia.
zycze ci samej radosci z uzytkowania auta i zadnych problemow mechanicznych.dzieki za rozmowe ale dalsza jej kontynuacja nie ma sensu.
Ostatnio edytowano 25 paź 2009, 00:52 przez travisowski, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez danstan » 25 paź 2009, 00:47

Bez urazy.
Podpisałem się pod apelem kolegi o nicku Grzyby.
A Tobie również życzę milionów kilometrów bezawaryjnej jazdy, zadowolenia z aktualnego i kolejnych pojazdów, oraz zdrowia i spokoju.
Pozdrawiam i kończę wypowiedzi w tym wątku. :)
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez travisowski » 25 paź 2009, 00:53

pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez fazzi » 25 paź 2009, 11:13

Panowie, Zgodnie z sugestią
travisowski napisał(a):mam nadzieje ze ktokolwiek się pod tym podpisze.

Podpisuję się pod tym obiema rękami.
Temat jest ważny i bardzo ciekawy. Od długiego czasu śledzę go i jako osoba nie mająca aż takiej wiedzy w temacie mam tylko jedną sugestię:
Trzeba temat uporządkować!
Niestety nikomu pragnącemu zmienić olej nie będzie się chciało czytać 129 stron!! Samo zamknięcie tematu spowoduje przyplyw kolejnych – podobnych.
Moja sugestia to stworzenie czegoś w stylu poradnika, czyli (niestety cierpliwie porządkowane) wypowiedzi osób kompetentnych, w jaki sposób jaka zmiana wpływa na silnik (w teorii ;) ). Do tego możliwość zamieszczania opinii:
1. Typ auta / silnika / przebieg
2. Olej zalecany przez producenta
3. Olej zalewany (oznaczenie, marka i nazwa produktu)
4. Opinie / objawy

Taki układ pozwoliłby chyba każdemu dobrać właściwy olej.
Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Grzyby » 25 paź 2009, 11:20

fazzi, z całym szacunkiem ale uporządkowanie tego tematu raczej przerasta możliwości techniczne i czasowe jakiegokolwiek moderatora. Pomysł sam w sobie nie jest zły ale zauważ że ktoś musi go wykonać :)


fazzi napisał(a):Do tego możliwość zamieszczania opinii:
1. Typ auta / silnika / przebieg
2. Olej zalecany przez producenta
3. Olej zalewany (oznaczenie, marka i nazwa produktu)
4. Opinie / objawy

Po co? Taka możliwość była od samego początku a i tak mało kto czytał cokolwiek. Zalecany przez producenta olej masz w instrukcji obsługi. A o jakich opiniach/objawach chcesz pisać/czytać? O tym co się komuś wydaje, jego subiektywnych odczuciach?
Uwierz mi, większość pytających na tym forum to lenie którzy nawet nie spojrzą w jakikolwiek poradnik (a jest ich niemało przygotowanych dużym nakładem pracy) czy chociażby w regulamin. Tylko SRU – walą nowy temat albo pytają o to samo co pińcet osób przed nimi. No bo przecież wg nich forum do tego służy.

Zresztą – po co poradnik, skoro porada w największym skrócie sprowadza się do jednego. Lej to co zaleca producent.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez travisowski » 25 paź 2009, 12:26

fazzi napisał(a):Temat jest ważny i bardzo ciekawy

zgadzam sie ale juz wszystko w tym temacie zostalo napisane. kazdy kto mial okazje juz sie wypowiedzial.


Grzyby napisał(a):Uwierz mi, większość pytających na tym forum to lenie którzy nawet nie spojrzą w jakikolwiek poradnik (a jest ich niemało przygotowanych dużym nakładem pracy) czy chociażby w regulamin.

dokladnie

dlatego proponuje zamknac w pinezke ten temat raz na zawsze i podwiesic. jesli ktokolwiek bedzie zainteresowany tematem olejowym to sobie wejdzie i poczyta. a jak komus sie niechce czytac to sie nic nie dowie. no trzeba jakos zmusic te towarzystwo do odpowiednich zachowan.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2008, 13:12
Posty: 452
Auto: Mazda 3S 2.3L 2006

Postprzez fazzi » 25 paź 2009, 18:21

Grzyby, wiem że uporządkowanie tematu nie jest łatwe ale nie wiedzieć czemu pozwolono mu się tak rozrosnąć, pomimo że wiele dyskusji to czysto akademickie rozważania ;) I bynajmniej nie jest to zarzut, bo są one ciekawe!
Grzyby napisał(a):Po co? Taka możliwość była od samego początku a i tak mało kto czytał cokolwiek. Zalecany przez producenta olej masz w instrukcji obsługi.

W instrukcji jest zalecenie określające klasę i gęstości a mnie bardziej chodzi o marki i konkretne produkty. Każdy producent ma jakieś swoje patenty w oleju co może sprawiać że autko na jednym będzie chodziło ciszej niż na innym, pomimo tych samych oznaczeń i podobnych parametrów. Właśnie o takie informacje mi chodzi. Przykładowo do mojej poprzedniej mazdy 323F BG GT lałem Midlanda, bo na popularnym Mobilu auto chodziło b. głośno, a do obecnej MX3 leję Elfa. Midland się nie sprawdził. I o tego typu opinie mi chodzi. (Tak, wiem że głośność nie jest najważniejsza ale dla mnie to ważny parametr ;) )
A pytania odnośnie olejów i tak się będą powtarzać, bo
Grzyby napisał(a):większość pytających na tym forum to lenie

Dlatego zamknięcie tego tematu spowoduje powstanie innych. A odsyłanie kogoś do czytania 129 stron, jeśli chce sobie zobaczyć na czym jeżdżą inni mazdowicze (i dlaczego akurat na tym), to lekka przesada zahaczająca o totalny brak chęci pomocy. A temu właśnie powinno chyba służyć forum.
I tak, jak jest temat o spalaniu, jak jest temat z wykresami mocy, mógłby być temat o olejach, przykładowo z takim opisem jaki zamieściłem wyżej. I akurat w tym przypadku niekoniecznie musi się on łączyć z tym tematem – może istnieć jako oddzielny, a ten można zamknąć.
W skrócie: jakiś temat o olejach musi istnieć, gdzie da się ludziom możliwość zdobycia wiedzy i podzielenia spostrzeżeniami.
Ale to tylko opinia zwykłego, szarego użytkownika :)
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Grzyby » 25 paź 2009, 18:26

fazzi napisał(a):lekka przesada zahaczająca o totalny brak chęci pomocy. A temu właśnie powinno chyba służyć forum.

więc zapraszam do pomocy, przecież trzeba też dawać a nie tylko brać :)
Temu służy to forum :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 25 paź 2009, 22:06

Co do Komenatrza o RX8 ... z bardzo prostego powodu ...
Bo Wankle nie powinny uzywac syntetykow ... – tak instrukcja mowila ...
A wiekszosci 0w20 /0w30 to Syn.... Albo MIeszanki Grupy 3/4/5
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fazzi » 25 paź 2009, 23:21

Grzyby gdy tylko mam coś wartościowego do dodania to piszę :). Dlatego właśnie proponuję jakieś rozwiązanie. Nie wiem czy dobre – niech bardziej doświadczeni decydują. Natomiast chętnie bym pomógł w porządkowaniu gdybym dysponował dostateczną wiedzą. Ponieważ specjalistą nie jestem zaproponowałem rozwiązanie najbezpieczniejsze wyrażając przy tym swoją opinię. Co z nią zrobią 'władni' to już nie moja kwestia ;)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki