Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez gorylla » 21 paź 2009, 09:34

krzych napisał(a):Slusznie posluchales. Nie chcesz miec silnika do wymiany (no chyba ze sie myle i chcesz, ale w takim razie nie ma sensu dalsza dyskusja ). Zmiana tego oprogramowania byl aglownie ratunkiem dla M@zdy przed reklamacjami klientow z gwaranacja silnika ktory zdechl. A to ze przy okazji masz czesciej wypalanie, M@zde g... obchodzi, ciesz sie ze masz silnik


Bez urazy, ale w tym tekście to chyba przesadziłeś i mocno demonizujesz.

Auto ma prawie 150tkm i praktycznie cały swój przebieg zrobiło na starym sofcie i nie było najmniejszych problemów z silnikiem (poza walniętą sondą). Przy starym sofcie nauczyłem się na tyle obchodzić z filtrem, że widok tej kontrolki stał mi się zupełnie obcy. Pojawiło się przepalanie- pojechałem, przepaliłem i na kilkaset km problem z głowy.

A obecnie to właściwie cały czas walka z wiatrakami. Przepalisz, niby już cacy, ale ledwie pokręcisz się trochę po mieście i znów od początku. Dla mnie to żenada generująca niepotrzebny stres (bo wiadomym jest już powszechnie, że główną przyczyną przybywania poziomu oleju jest niedokończenie cyklu wypalania). Dlatego co chwila łapię się na tym, że nie wiem, czy znów jechać dalej na wypałkę, czy pier. to i zgasić auto pod blokiem, a olej niech pęcznieje, jak ciasto drożdżowe.

Jeszcze bym mógł zrozumieć zmianę softu, gdyby wypalania trwały o wiele krócej, tak do góra kilku km. Ale nie trwają. Dlatego zupełnie nie pojmuję jak ten soft pracuje. Skoro przecież cykle odbywają się obecnie dużo wcześniej to i filtr MUSI być mniej zapchany, niż w rzadszych cyklach poprzedniego softu. Więc dlaczego przepalanie trwa podobnie długo? Niewytłumaczalna paranoja.

A propos nowego softu, to wystarczy spojrzeć na moją sygnaturkę. Jest to wskazanie obliczone już po zmianie softu. Dodam, że komputer wskazywał wówczas 8.2-8.3. Przed zmianą komputer kręcił się w granicach 7.5-7.7. Obecne spalanie zrobiło się więc dla mnie lekko za duże. Najgorsze jest jeszcze to, że z uwagi na gorsze warunki pogodowe jeżdżę obecnie sporo delikatniej, a spalanie i tak wzrosło. Dla wyjaśnienia- wynik obliczony jeszcze bez pracy webasto. A obecnie z webasto komputer wskazuje mi 9. Więc spodziewam się spalania rzeczywistego ponad 10. Zdecydowanie za szeroko. Poprzedniej zimy z pracą webasto (na starym sofcie) wskazania komputera były max 8.5).

Dlatego jeszcze raz powiem stanowczo- nowy program to wzrost spalania w mieście. Poza miastem jest ok- mniej więcej to samo.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzych » 21 paź 2009, 20:24

gorylla napisał(a):Auto ma prawie 150tkm i praktycznie cały swój przebieg zrobiło na starym sofcie i nie było najmniejszych problemów z silnikiem (poza walniętą sondą). Przy starym sofcie nauczyłem się na tyle obchodzić z filtrem, że widok tej kontrolki stał mi się zupełnie obcy. Pojawiło się przepalanie- pojechałem, przepaliłem i na kilkaset km problem z głowy.

Tu nie chodzi o to jak Ty jezdziles (vel poprzedni wlasciciel) tylko czy istnieje mozliwosc, ze user popelni blad (zaspi/zmienistyljazdy/pozyczysamochod) i wysadzi jednostke w kosmos. To ze Ty sie uchowales, ze ja tez, to niewiele zmienia. Blad byl, zostal naprawiony (tak glosi pogloska – prawdy nie dowiesz sie nigdy ;P – a dokladniej, normalnymi oficjalnymi drogami nigdy sie nie dowiesz).
gorylla napisał(a):pier. to i zgasić auto pod blokiem, a olej niech pęcznieje, jak ciasto drożdżowe.

Ja juz od dawna wybieram ta opcje. Czasem tylko zeby spalania giganta nie osiagnac w Wawie przepalam, bo wiem, ze bede sie z tym po miescie slimaczyl kilka dni.
gorylla napisał(a):Więc spodziewam się spalania rzeczywistego

Kieruj sie tylko nim. Chwilowe ciezko jest "przeliczyc w pamieci". Nie rejestrujesz czasow kazdej wartosci w glowie i nie wiesz jaka srednia wychodzi. Juz pomijam to czy masz poprawnie odchylenie ustawione (watek "ukryte opcje trip komputera"). Jak mowie, moje spalanie sie nie zmienilo. Czary? Albo mierzysz w innych okolicznosciach albo... cos innego zwiekszylo ;P (i nie sugeruje niczego, lepiej zeby nic innego Ci nie zwiekszylo ;P)

PS. Na poczatku tuz po wymianie softu tez prawie bylem pewien ze cos sie zmienilo – ale sie nie zmienilo – ostatnio mialem okazje wykonac dluuuuuga trase – 6tkm – spalanie normalne)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez gorylla » 22 paź 2009, 08:52

Czytałem wątek o ukrytych opcjach trip komputera, ale nie chciało mi się babrać w te nastawy, bo i co to zmieni. Paliwa do baku i tak wleję taką samą ilość. Wiem, że komputer przekłamuje mi sporo na "in minus" i się do tego przyzwyczaiłem. Średnio spalanie rzeczywiste wychodzi mi około litra więcej niż pokazuje komp.

krzych napisał(a):PS. Na poczatku tuz po wymianie softu tez prawie bylem pewien ze cos sie zmienilo – ale sie nie zmienilo – ostatnio mialem okazje wykonac dluuuuuga trase – 6tkm – spalanie normalne)


Z tym się akurat zgadzam, bo w trasie też pisałem, że jest ok. Wydaje mi się nawet, jakby palił dosłownie "ciut" mniej, niż wcześniej. Ale w mieście jestem pewien, że pali trochę więcej. Zresztą "na chłopski rozum" tak powinno chyba być. Bo skoro zmiana miała właśnie ułatwić, przyspieszyć wypalania, to stosownie do zasady działalnia filtra najłatwiej było to osiągnąć poprzez częstsze podnoszenie temperatury w filtrze, co z kolei wiąże się ze zintensyfikowaniem częstotliwości wtryskiwanych tam dawek paliwa. Tak mi to wychodzi. To jest tylko taka moja teoria, nie wiem czy słuszna, ale poparta obserwacjami zachowania auta.

PS. mały OT, ale nieco związany z tematem (bo wpływa na moje obserwacje spalania paliwa w powiązaniu z wypalaniem DPF-u – przy jakiej temperaturze włącza się webasto (czy jest to gdzieś w instrukcjach), bo mi na oko wychodz, że tak przy 2-3. Dzisiaj miałem 5 stopni i się nie włączyło.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez krzysiekk38 » 22 paź 2009, 09:44

Witam.To i ja podziele sie swoimi wnioskami.Po zmianie softu(tak to sie chyba nazywa)nie zauwazylem rzadnej roznicy.Ani w spalaniu ani w "przybywaniu'oleju.Nic kompletnie nic sie nie zmienilo.Odnosnie czestrzego wypalania.Tankuje obecnie tylko na Schelu(Gtl) i tak jakby rzadziej wypalal sie DPF(chodz to moze byc subiektywne wrazenie gdyz nie wpatruje sie w chwilowe spalanie)Co do webasto.Powinno zalaczac sie gdy temperatura spadnie ponikzej 7 stopni.I u mnie tak jest.Od 7 stopni dogrzewa.Co do Trip-komputera.Dziwne u mnie zawsze przeklamuje ze spalaniem o 0,2 litra.Zawsze,tyle ze raz in plus a innym razem in minus.Nie mniej nie wiecej zawsze 0,2 l ale raz na plus a drugim razem na minus.Liczone z rzeczywistego spalania.Samochod zawsze tankowany do pelna pod korek wiec i pomiar jest wiarygodny.Ogolnie mam przejechane 25 tys km i poza wczesniejsza wymiana oleju(byl juz na"x")przy przebiegu 17 tys km kontrolke DPF widze tylko podczas wlaczania zaplonu( oby tak bylo zawsze)A i jeszcze jedno(wiem ze jest juz o tym watek,ale skoro juz "tu"jestem to napisze)Tankuje tylko na Schelu(Gtl)i nie zauwazylem rzadnej roznicy w osiagach,kulturze pracy,spalaniu pomiedzy tym olejem napedowym a innymi.Nic kompletnie nic.No moze poza rzadszym wypalaniem DPF ale jak juz pisalem to moze byc subiektywne wrazenie.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Myjk » 22 paź 2009, 09:58

Nowy soft działa lepiej. Nie przybywa tyle oleju co przy poprzednim sofcie, nie wzrosło mi spalanie (no, ostatnio wzrosło, bo zacząłem jeździć dużo dynamiczniej tam gdzie się da a i od cholery korków w Wawie – więc komp pokazuje 9,5L/100km choć w rzeczywistości jest mniej), co więcej – ostatnio w ogóle nie mogę wyłapać przepalania na kompie. Inna sprawa, że przestało mnie to interesować. Dzisiaj rano sprawdziłem olej po dwóch miesiącach – jest połowa bagnetu przy przebiegu 35kkm (czyli 15kkm po wymianie oleju). Biorąc pod uwagę że notorycznie stoję w korkach – nie jest źle – i oznacza to, że nowy soft działa sprawniej niż poprzedni.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Marcin5 » 22 paź 2009, 10:02

atommy78 napisał(a):A z ciekawości zapytam co było powodem wymiany silnika?


Powodem był zapieczony smok olejowy i w konsekwencji zatarcie silnika.
Tu podziękowania do Jaksy o rade o co mogę walczyć z MMP. Historia jest dosyć skomplikowana ponieważ gdy pierwszy raz zapaliła mi się kontrolka oleju na wolnych obrotach ASO stwierdziło błąd czujnika ciśnienia i po ich zapewnieniach że to jest problemem jeździłem autem normalnie w oczekiwaniu na część. Po wymianie czujnika okazało się że problem nie zniknął toteż wróciłem się do serwisu jeszcze tego samego dnia. Serwis stwierdził że smok jest zabrudzony i że po przeczyszczeniu powinno być ok, po odebraniu auta na pierwszych światłach lampa oleju zaczęła szaleć, znowu cofka do ASO no i rozbiórka silnika. Okazało się że konieczna jest wymiana, początkowo miał to być tylko "krótki silnik" jednak skończyło się wymianą całego w ramach gwarancji także przy 89kkm mój samochód dostał nową jednostkę z czego jestem niezmiernie zadowolony :D
Co do filtra to przed wymianą lampka świeciła mi się raz na 2 tygodnie, teraz już wiem że przyczyną był uszkodzony silnik i to on stał za zasyfieniem filtra. Po wymianie cykle przepalania stały się dosyć regularne i co najważniejsze ich częstotliwość się zmniejszyła. Spalanie spadło o ok. 1L na 100km nawet więcej także odpukać na razie wszystko ok.
Jeżdżę oczywiście na nowym sofcie.
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez krzych » 22 paź 2009, 20:40

krzysiekk38 napisał(a):Po zmianie softu(tak to sie chyba nazywa)nie zauwazylem rzadnej roznicy

1. żadnej
2. kto zmienial soft? (ja raz dostalem zapewnienie ze mam najnowszy, ale pozniej zmienilem na nowszy :P)

Marcin5 napisał(a):z czego jestem niezmiernie zadowolony zeby

Tez bym byl :D Szerokiej z nowym silnikiem :)

krzysiekk38 napisał(a):poza wczesniejsza wymiana oleju(byl juz na"x")przy przebiegu 17 tys km kontrolke DPF widze tylko podczas wlaczania zaplonu

Mam tak samo, nawet wlaczajac w to te 17tkm – tez komputer zaczal mrugac i tez okazalo sie, ze chce nowy olej.

gorylla, byc moze masz troche racji, ciezko mi dywagowac nie znajac warunkow jazdy przed i po – ale mozesz byc pewien ze bede robil obserwacje u siebie po, ale juz nie okiem, wtedy wyjdzie szydlo z wora :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzysiekk38 » 23 paź 2009, 08:32

Mnie zmianiali soft w ASO Boron w Dabrowie Gorniczej.Zadzwonilem do nich podalem numer vin i poinformowali mnie ze jest akcja serwisowa i moj samochod podlega pod wymiane softu.Podjechalem trwalo to jakies pol godzinki i tyle.Nie wiem co wgrali i czy cokolwiek wgrali :) ale byly wyzerowane liczniki dziennego przebiegu i sredniego spalania wiec podejrzewam iz cos jednak zrobili
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez tombien » 23 paź 2009, 08:42

krzysiekk38 napisał(a):byly wyzerowane liczniki dziennego przebiegu i sredniego spalania wiec podejrzewam iz cos jednak zrobili


U mnie po zmianie softu objaw był identyczny. Tyle, że podczas dobrowolnej wymiany oleju grzecznie się zapytali, czy chcę to robić teraz czy podczas przeglądu po 20 tys. Teraz trochę żałuję, bo miałbym porównanie, a tak co mogłem stwierdzić po pierwszych niecałych 2 tys na starym sofcie, jak nie sprawdzałem dokładnie dopalania.
Obrazek

Wcześniej: GH 2.0 MZR-CD Top '08
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:12
Posty: 106 (0/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.0 MT Sedan SkyPassion

Postprzez gorylla » 23 paź 2009, 09:36

krzysiekk38 napisał(a):Zadzwonilem do nich podalem numer vin i poinformowali mnie ze jest akcja serwisowa i moj samochod podlega pod wymiane softu.


Hmm. Akcja serwisowa to chyba za dużo powiedziane. Mam dziwne wrażenie, że w stwierdzeniu tym zawarta są dwie sugestie- że jest jakaś wada fabryczna auta (ale nie słyszałem, aby Mazda przyznała się do wadliwego oprogramowania), a także że podlegają jej tylko określone samochody (jak to bywa w akcjach serwisowych). Z tego co jednak wiem serwisy Mazdy oficjalnie nie wzywały klientów na wymianę softu, a robiono to niejako przy okazji przeglądu (no chyba, że się mylę).

Jak miałem akcję serwisową "z prawdziwego zdarzenia" w Fiacie Panda (wadliwa uszczelka centrali ABS), to wzywały mnie oficjalnie na piśmie aż dwa serwisy (w jednym gdzie kupowałem i w drugim, gdzie serwisowałem).

A tutaj- jak to mi w serwisie powiedziano- są to jedynie ZALECENIA Mazdy i nie było bezwzględnego obowiązku natychmiastowej wymiany programu.

Ja na swoją M5 nie miałem oczywiście żadnej "akcji serwisowej" (sprowadzona po gwarancji). W serwisie sami stwierdzili, że mam stary soft i zapytali grzecznie, czy mają mi zmienić, bo to tylko MÓJ wybór. I nikt mnie wcale nie przekonywał, że nowy soft jest lepszy i dlatego bezwględnie warto to zrobić. I oczywiście za moją zgodą zmienili za free.

Także chyba nie jest to do końca akcja serwisowa z prawdziwego zdarzenia, a raczej taki lekki "upgrade".

krzych napisał(a):kto zmienial soft? (ja raz dostalem zapewnienie ze mam najnowszy, ale pozniej zmienilem na nowszy


A to ciekawe. A kiedy zmieniałeś po raz ostatni? Czy znasz może jakieś oznaczenia tego softu, bo niedługo będę w Białym i mogę podjechać do serwisu i zapytać, co mi wrzucono. Ja zmieniałem niecały miesiąc temu, więc chyba powinienem mieć ostatni możliwy. No chyba, że zmieniałeś na dniach i może wyszło coś jeszcze nowszego?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez katoda » 23 paź 2009, 09:45

gorylla napisał(a):Z tego co jednak wiem serwisy Mazdy oficjalnie nie wzywały klientów na wymianę softu, a robiono to niejako przy okazji przeglądu (no chyba, że się mylę)

Ja byłem wzywany listownie (auto kupione w Belgii, list przyszedł od Mazdy Benelux) tudzież na forum również kojarzę kilka postów, których autorzy wspominali o otrzymaniu listownej informacji o akcji serwisowej, były nawet skany publikowane :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 187 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez Myjk » 23 paź 2009, 09:49

gorylla napisał(a):Z tego co jednak wiem serwisy Mazdy oficjalnie nie wzywały klientów na wymianę softu, a robiono to niejako przy okazji przeglądu (no chyba, że się mylę).

(Nie)stety się mylisz. Nie pierwszy raz zresztą. Dilerzy rozsyłali pisma
(ja dostałem, choć droga była kręta: Mazda Niemcy, Diler, Leasing Bank, ja)
– zresztą było o tym pisane i w tym wątku i w wątku o "wybuchu silnika"...

gorylla napisał(a):I nikt mnie wcale nie przekonywał, że nowy soft jest lepszy
i dlatego bezwględnie warto to zrobić.

Zmień ASO. Przeczytaj też wątek "Wybuch silnika".
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzysiekk38 » 23 paź 2009, 09:51

Jak zwal tak zwal.Powiedziano mi iz moj samochod podlega pod akcje serwisowa wymiany oprogramowania sterujacego wypalaniem filtra DPF.Podejrzewam ze gdybym sam do nich nie zadzwonil to nie przyszloby nic na pismie.Ale kto wie?Moze sie myle.To nie ma znaczenia.Podobno mam" nowy".Ja jednak nie widze zadnej roznicy pomiedzy starym a nowy softem.Dla mnie w tej chwili najwazniejsza sparwa jest to aby nie miec klopotu z DPF.A czy mam stary czy tez nowy soft jest dla mnie drugorzedna sprawa(zreszta jak karzdego z nas,tak przynajmniej mi sie wydaje) :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez gorylla » 23 paź 2009, 12:17

Skoro piszecie, że mieliście wezwania listowne to OK, w takim razie rzeczywiście może to wyglądać na akcję serwisową. Nie wiem jakim cudem, ale musiałem przeoczyć tę informację.

Myjk napisał(a):Nie)stety się mylisz. Nie pierwszy raz zresztą.


Pierwsze zdanie mogę zrozumieć, ale drugiego już nie, gdyż jest to ewidentnie złośliwy przytyk. Mogę się mylić, to prawda, podkreślałem wiele razy, że nie jestem jakimś specjalistą w dziedzinie techniki motoryzacyjej. Dlatego też czasami pytam, bo pewnych rzeczy nie wiem.

Ale nie mogę się oprzeć, aby nie napisać dla Ciebie cennej rady- nie emanuj tak swoją wiedzą, bo robisz się smutny w swojej megalomanii, a skromności przecież nigdy dosyć. Jest na tym forum wielu użytkowników o bardzo dużej wiedzy, którzy "nie sprowadzają" w ten sposób mniej świadomych użytkowników na ziemię.

Inni jakoś mogli mi odpowiedzieć bez personalnych podtekstów.

Myjk napisał(a):Zmień ASO. Przeczytaj też wątek "Wybuch silnika".


Rada oczywiście bzdurna (nie po raz pierwszy).

Nie napisałem przecież, że w serwisie mówili mi, że stary soft jest lepszy od nowego, a jedynie, że nie przekonywali mnie na siłę do zmiany, ale pozostawili to mojemu wyborowi. Według mnie bardzo uczciwie.

A jaką my -szarzy użytkownicy- mamy pewność, że nowy soft jest bezwględnie lepszy (poza ogólnym domysłem, że nowsze jest wrogiem starszego). A może za miesiąc, dwa, czy pół roku będzie nowa akcja na wymianę softu, bo ten obecny może okazać się też jakiś wadliwy. Krzych nawet wspomniał, że zmieniano mu program dwa razy, więc coś jest na rzeczy. Vista też miała być lepsza od XP, a wyszło jak każdy widzi. Dla mnie zmiana softu, na chwilę obecną, to podobnie jak dla tombiena, większy kłopot.

Czytałem wątek o wybuchającym silniku i jakoś prostej implikacji pomiędzy starym softem a wybuchem silnika, w przeciwieństwie do Ciebie, absolutnie nie widziałem.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Myjk » 23 paź 2009, 12:49

gorylla napisał(a):Pierwsze zdanie mogę zrozumieć

Przypomnij sobie jak "nas" tutaj przywitałeś za pierwszym razem i jak odpowiedziałeś gdy próbowaliśmy Ci pomóc. Teraz znowu powtarzasz schemat. Nie udawaj więc świętoszka, tylko zastanów się co wypisujesz – może nie narazisz się na kolejne "przytyki". EOT z mojej strony.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 23 paź 2009, 14:45

Sam wymoderowałem.
W końcu nie można zmuszać ludzi do czytania osobistych animozji.
A adresat zapewne przeczytał.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez MasterB » 25 paź 2009, 18:49

Witam wszystkich!

Bardzo ciekawy wątek, przeczytałem całe 40 stron z wypiekami na twarzy – nawet nie przesadzam, bo...
Kupiłem (że zacytuję klasyka "piękną że aż strach" ;) ) używaną M6 143KM rocznik 2006 z przebiegiem 130kkm.

Przejechałem może 100km i włączyły się kontrolki silnika, uślizgu oraz zaczęła mrugać DPF i wyłączyła się turbina (chyba, bo spadek mocy był znaczny). Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu pozostały tylko kontrolki silnika i uślizgu a auto jechało już normalnie. Po kolejnych kilkudziesięciu km znowu zaczęła mrugać DPF która zgasła po wyłączeniu/włączeniu silnika.

Siłą rzeczy zacząłem szukać informacji o tym DPF i trafiłem tu. Aż mi się ciepło zrobiło jak przeczytałem że wymiana całego filtra kosztuje kilkanaście tysi, ale może jednak nie będzie tak tragicznie – liczę że skończy się na wymianie sondy lub czujników IC (jak to wyczytałem wyżej). Sprawdziłem poziom oleju i jest mniej więcej w 1/4 drogi między F a X :)

Tak czy siak w tygodniu podjadę do ASO i się okaże. Przy okazji, miał ktoś styczność z ASO w Łysomicach k/Torunia?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez krzych » 25 paź 2009, 19:06

MasterB napisał(a):Siłą rzeczy zacząłem szukać informacji o tym DPF

Blad podstawowy. Pierwsza rzecz jaka sie robi to odczyt bledow z komputera. DPF mogl migac chociazby z powodu trachnietej turbiny, wtrysku czy innych dupereli. Czytanie "na zapas" niewiele wnosi. Odczyt bledow raczej w 90% naprowadza na wlasciwy trop, tak, przychodzisz i straszysz innych i sam siebie ;P (a pewnie okaze sie, ze DPF nie ma z tym zwiazku – przy czym im dluzej bedziesz zwlekal z odczytem bledow, tym wieksze prawdopodobienstwo, ze wlasnie stracisz DPF, bo jest narazony na wszystko co wylatuje wydechem...)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Grzyby » 25 paź 2009, 19:10

MasterB napisał(a):wyłączyła się turbina (chyba, bo spadek mocy był znaczny)

Nie ma takiej możliwości bo .... turbina NIGDY się nie wyłącza – pracuje ZAWSZE.
:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 25 paź 2009, 19:12

Grzyby napisał(a):Nie ma takiej możliwości bo .... turbina NIGDY się nie wyłącza – pracuje ZAWSZE.
usmiech

Hehe :) Jak mu sie rozpadla to mozna powiedziec ze przestala pracowac – kwestia interpretacji ;) (ale tak, pewnie to zwykle ograniczenie mocy przec ECU ;) )
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6