Brak czujnika spalania stukowego – dlaczego?

Postprzez Madziek » 13 paź 2009, 17:43

Witam

Mam pytanie, dlaczego w moim aucie jak w opisie nie ma czujnika spalania stukowego (knock sensor)?
Nie ma go tam prawdopodobnie od nowości.
We wszystkich instrukcjach, programach jakie posiadam w silnikach FP 1.8 i FS 2.0 ten czujnik jest zamontowany – więc o co tu chodzi?

Stwierdziłem to po tym, że w miejscu gdzie powinien być zamontowany jest tylko mocno skorodowany otwór z gwintem,
a w gnieździe wtyczki do której powinien być podłączony jest oryginalna zaślepka.
Oto zdjęcia:
Obrazek Obrazek

Zdjęcie poglądowe silnika z czujnikiem i wtyczką.
Obrazek

Dodam tylko, że zapłonem w pełni steruje komputer benzyny (brak aparatu zapłonowego) i nie wyświetla żadnych błędów.

Więc jak ten silnik radzi sobie ze spalaniem stukowym?
Po czym komputer benzyny będzie wiedział, że trzeba obniżyć kąt wyprzedzenia zapłonu skoro nie ma czujnika?
Czy kupić czujnik stukowy i go tam zamontować i jaki wtedy to będzie miało wpływ na pracę silnika i ECU?

Potrzebne mi jest to do ustawienia prawidłowej pracy Wariatora zapłonu podczas jazdy na LPG.

Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Soluks » 13 paź 2009, 19:32

w xedosach też zginał ten czujnik po 94 a do 99 jest tylko miejsce do wkręcenia go miedzy głowicami. skoro nie ma błędów to nie potrzebny ten czujnik
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Hazu » 13 paź 2009, 19:41

No niestety skoro europejczycy nie chcieli kupować wypasionych GE to spacjalnie dla nich skonstruowano uboższy i tańszy model GF :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Madziek » 14 paź 2009, 13:20

Dziwi mnie fakt, że wszystkie silniki mazd 1.8 i 2.0 z roczników 1999 – 2001 które widziałem (zdjęcia na to pozwalały) na allegro posiadają ten czujnik spalania stukowego.
Mam do diabła jakąś wybrakowaną wersję czy co.:(

Może sprawdźcie w Waszych silnikach z roczników jw. i dajcie znać czy macie lub nie macie tego czujnika. Zajmie to tylko chwilkę wystarczy zobaczyć, czy od wtyczki (ze zdjęcia wyżej) idzie kabelek w dół w okolice bloku silnika.

I jak mam teraz stwierdzić, że silnik podczas ustawiania wariatora (przyspieszania zapłonu na LPG) jedzie już na spalaniu detonacyjnym? :( :(

Czy jak założę sobie taki czujnik dodatkowo tam gdzie powinien być, to komputer benzyny będzie z nim współpracował, czy go zignoruje?

Czekam na info.
Pozdro
Mazda 626 GW 1.8 101 KM (74 kw) 16v 2000r. + LPG sekwencja ElpiGaz Stella i wtryski I-PLus + Wariator Zapłonu STAG TAP01.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6