Mam pytanie, dlaczego w moim aucie jak w opisie nie ma czujnika spalania stukowego (knock sensor)?
Nie ma go tam prawdopodobnie od nowości.
We wszystkich instrukcjach, programach jakie posiadam w silnikach FP 1.8 i FS 2.0 ten czujnik jest zamontowany – więc o co tu chodzi?
Stwierdziłem to po tym, że w miejscu gdzie powinien być zamontowany jest tylko mocno skorodowany otwór z gwintem,
a w gnieździe wtyczki do której powinien być podłączony jest oryginalna zaślepka.
Oto zdjęcia:


Zdjęcie poglądowe silnika z czujnikiem i wtyczką.

Dodam tylko, że zapłonem w pełni steruje komputer benzyny (brak aparatu zapłonowego) i nie wyświetla żadnych błędów.
Więc jak ten silnik radzi sobie ze spalaniem stukowym?
Po czym komputer benzyny będzie wiedział, że trzeba obniżyć kąt wyprzedzenia zapłonu skoro nie ma czujnika?
Czy kupić czujnik stukowy i go tam zamontować i jaki wtedy to będzie miało wpływ na pracę silnika i ECU?
Potrzebne mi jest to do ustawienia prawidłowej pracy Wariatora zapłonu podczas jazdy na LPG.
Pozdro